De nieuwe terreurdreiging komt van rechts
Blik op het nieuws
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 Plaats reactie

theDon

Superlid
Superlid
Antw.: 3212
Do Mrt 21, 2019 12:48 am Reageer met quote

Adamm schreef:
rechts is zo slecht toch nog niet, alleen op dit forum word dit door sommige mensen gestipuleerd. Dat is jammer en geeft een nare sfeer en veel afhakers en daar is dit forum ( lees thijs cs) ook niet mee gebaat.

Dit ben ik met je eens, ben 4 maanden niet meer hier geweest maar merk dat het stiller geworden is en er niet veel veranderd is.
Ik dacht van "laat ik eens terug komen en proberen mee te doen maar...?"
Elkaars mening respecteren is toch erg moeilijk lijkt het maar waarom kan het elders wel?

Neem mij hoe ik ben, ook al ben je van mij geen fan.
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Advertentie

Keesvi

Superlid
Superlid
Antw.: 12737
Do Mrt 21, 2019 1:15 am Reageer met quote

theDon schreef:
Dit ben ik met je eens, ben 4 maanden niet meer hier geweest maar merk dat het stiller geworden is en er niet veel veranderd is.
Ik dacht van "laat ik eens terug komen en proberen mee te doen maar...?"
Elkaars mening respecteren is toch erg moeilijk lijkt het maar waarom kan het elders wel?
Het gaat vaak, misschien zelfs meestal, helemaal niet om links of rechts maar om goede, onderbouwde argumenten in de discussies of liever het gebrek daaraan. Die argumenten zie ik bij een aantal leden die zich als 'rechts' presenteren schitteren door afwezigheid. Soms ook bij 'links' en soms zie ik uitstekende argumenten en onderbouwing uit de rechtse hoek. Aannames als in graniet gehouwen feiten hanteren werkt natuurlijk niet, althans niet bij mij.

Het staat voor mij als een paal boven water dat een respectvolle discussie slechts mogelijk is met het hanteren van die basisvoorwaarden: ingaan op argumenten, ze (desgevraagd) onderbouwen en niet op de man spelen. En als het een keer verkeerd gaat, kan iedereen overkomen, dat ruiterlijk toegeven en jezelf corrigeren. Dat bevordert een goede sfeer. De schuld eenzijdig bij links dan wel rechts leggen, liefst zonder ook maar enige uitleg daarbij, is lariekoek. Dat verpest de sfeer.

Overigens, los van deze discussie, goed om je weer actief op het forum te zien, Don.

“Niemand wordt geboren met haat voor een persoon met een andere huidskleur, achtergrond of geloof." (Nelson Mandela)
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage

Tympaan

Superlid
Superlid
Antw.: 26433
Do Mrt 21, 2019 10:54 am Reageer met quote

Keesvi schreef:
…. het hanteren van die basisvoorwaarden: ingaan op argumenten, ze (desgevraagd) onderbouwen en niet op de man spelen. En als het een keer verkeerd gaat, kan iedereen overkomen, dat ruiterlijk toegeven en jezelf corrigeren. De schuld bij links dan wel rechts leggen is lariekoek.

Een waarheid als een koe. Het zou dan ook mooi zijn als je jezelf ook aan die regel hield. En toe kan geven dat meningen kunnen verschillen, over welk onderwerp dan ook. Niemand op dit forum zal zich laten bekeren. En al helemaal niet door een hoop verbaal geweld. Integendeel. De hakken gaan dan juist extra stevig in het zand, net zo lang tot de forumleiding weer ingrijpt.

Faber quisque fortunae suae

Keesvi

Superlid
Superlid
Do Mrt 21, 2019 11:31 am Reageer met quote

Tympaan schreef:
Keesvi schreef:
…. het hanteren van die basisvoorwaarden: ingaan op argumenten, ze (desgevraagd) onderbouwen en niet op de man spelen. En als het een keer verkeerd gaat, kan iedereen overkomen, dat ruiterlijk toegeven en jezelf corrigeren. De schuld bij links dan wel rechts leggen is lariekoek.

Een waarheid als een koe. Het zou dan ook mooi zijn als je jezelf ook aan die regel hield.
Daarmee verplicht je jezelf om heel concreet aan te geven waar ik me niet aan die regel heb gehouden, gedurende de laatste twee weken, om het overzichtelijk te houden. Ik verwacht, eis quotes en verwijzingen in de vorm van links naar berichten en discussies. Je mag het ook door iemand anders laten doen of voor mijn part iemand als scheidsrechter aanwijzen maar ik hou je er wel aan. Voor iedere overtreding zal ik mijn verontschuldigingen aanbieden maar daarna ben jij aan de beurt. Deal?

“Niemand wordt geboren met haat voor een persoon met een andere huidskleur, achtergrond of geloof." (Nelson Mandela)

Tympaan

Superlid
Superlid
Do Mrt 21, 2019 12:47 pm Reageer met quote

Keesvi schreef:
Tympaan schreef:
Keesvi schreef:

Een waarheid als een koe. Het zou dan ook mooi zijn als je jezelf ook aan die regel hield.
Daarmee verplicht je jezelf om heel concreet aan te geven waar ik me niet aan die regel heb gehouden, gedurende de laatste twee weken, om het overzichtelijk te houden. Ik verwacht, eis quotes en verwijzingen in de vorm van links naar berichten en discussies. Je mag het ook door iemand anders laten doen of voor mijn part iemand als scheidsrechter aanwijzen maar ik hou je er wel aan. Voor iedere overtreding zal ik mijn verontschuldigingen aanbieden maar daarna ben jij aan de beurt. Deal?

Mooi dat je me al gelijk een voorbeeld in de schoot werpt..

Keesvi schreef:
Tympaan schreef:
Had jij het laatst niet over "iemand woorden in de mond leggen..? Dat doe je nu dus zelf ook. Ik heb al vaker gesteld dat hij mij Siberisch laat wat iemand binnen zijn eigen muren doet. Ik heb al vaker gezegd dat het mij worst zal zijn wat iemand wel of niet gelooft. Ik wil alleen niet dat het mij aangeprezen of zelfs opgedrongen wordt. Ik wil niet dat jehovagetuigen beginnen te zaniken als ik op een ladder sta met een kwast en een blik verf..
En waarom zou ik dat niet mogen? Ik heb net zoveel recht om overtuigd atheïst te zijn als dat een ander een geloof wil aanhangen. En net zo goed als dat ik een mening over een politieke partij mag hebben mag ik een mening hebben over een religie.

Dus wat wil jij dan eigenlijk...
Voor de zoveelste keer... Ik heb de indruk dat je gewoon niet leest wat er staat, dan wel weigert te lezen wat er geschreven is of je bent daar niet toe in staat. Je negeert vraagtekens en concludeert/suggereert dat ik je met mijn vragen uitspraken in de mond leg. Ik leg jou helemaal geen woorden in de mond, ik stel vragen, ik hou het bij mezelf door mijn indruk, mijn perceptie, mijn gevoel weer te geven over jouw woorden maar bij voortduring lijk je mijn vragen en die percepties als een persoonlijke aanval te ervaren waarop je kennelijk meent keihard te moeten terugslaan. Onterecht omdat je van de verkeerde conclusies uitgaat. Het gaat om basaal communiceren in simpel Nederlands. Als je daar moeite mee hebt zeg dat dan gewoon in plaats van voortdurend in brand te vliegen en te reageren op een manier die slaat als een tang op een varken.

Als je denkt dat ik nog talloze andere voorbeelden ga zitten copieren, moet ik je teleurstellen. Je zou ze bovendien toch allemaal maar weer ontkennen..

Keesvi

Superlid
Superlid
Do Mrt 21, 2019 1:18 pm Reageer met quote

Tympaan schreef:
Als je denkt dat ik nog talloze andere voorbeelden ga zitten copieren, moet ik je teleurstellen. Je zou ze bovendien toch allemaal maar weer ontkennen..
Met 'nog talloze andere voorbeelden' persisteer je in je beschuldigingen zonder ze hard te maken, laat staan even serieus aan zelfreflectie te hebben gedaan. Ik denk dat je zelfs niet een beschuldiging kunt hardmaken. Zullen we gewoon maar vaststellen dat je ernstig in gebreke blijft en je daarvoor diep zou moeten schamen?

Tympaan

Superlid
Superlid
Do Mrt 21, 2019 1:31 pm Reageer met quote

Keesvi schreef:
Tympaan schreef:
Met 'nog talloze andere voorbeelden' persisteer je in je beschuldigingen zonder ze hard te maken, laat staan even serieus aan zelfreflectie te hebben gedaan. Ik denk dat je zelfs niet een beschuldiging kunt hardmaken. Zullen we gewoon maar vaststellen dat je ernstig in gebreke blijft en je daarvoor diep zou moeten schamen?

En alweer een persoonlijke aanval.. Goed bezig, Keesvi

Volgens mij ben jij de schaamte allang voorbij.

Ook hier dus maar even een time out..

Keesvi

Superlid
Superlid
Do Mrt 21, 2019 2:04 pm Reageer met quote

Tympaan schreef:
En alweer een persoonlijke aanval.. Goed bezig, Keesvi

Volgens mij ben jij de schaamte allang voorbij.

Ook hier dus maar even een time out..
Ik trek een conclusie op controleerbare gronden en dan nog in min of meer vragende vorm. Is dat een persoonlijke aanval? Ik hoef me nergens voor te schamen want als ik ongelijk heb geef ik dat gewoon toe. Ik heb je ruimschoots de gelegenheid gegeven om te bewijzen waar ik over de schreef ben gegaan in recente discussies en dan blijken je beschuldigingen loos te zijn, stuk voor stuk. Ik heb voortdurend mijn uiterste best gedaan om met argumenten te discussiëren en waar jij over de schreef ging dit op een duidelijke maar nette manier aangekaart, zonder je woorden in de mond te leggen, zonder je ergens van te beschuldigen. Als je denkt me nu in de hoek te moeten drukken van degene die grenzen overschreden heeft en dat jij de onschuld zelve bent dan ben je bij mij aan het verkeerde adres. Wat mij betreft geen time out. Discussieer met in acht nemen van de regels en gangbare fatsoensnormen of meng je niet in een discussie als je daar niet toe in staat bent of dat niet wilt. Over een faux pas zal ik heus niet vallen maar je stelselmatige kwalificaties hangen me mijlenver de keel uit. Die laat je maar achterwege maar als je ermee doorgaat dan ga ik er niet aan voorbij, laat staan voor opzij. Het staat je overigens nog steeds vrij om je gelijk aan te tonen.

Tympaan

Superlid
Superlid
Do Mrt 21, 2019 2:14 pm Reageer met quote

Je irritant belerende toontje wordt vervelend Keesvi. En ik laat me niet meer langer uitlokken. Dus ik handhaaf de time out van mijn kant nog maar even tot je mogelijkerwijs weer wat redelijker wordt.

Dus leef je maar uit, ik doe even niet meer mee. Niet omdat ik bang voor je ben of zoiets maar ik wil liever niet meer de tijd van de strafpunten en verbanningen terug...

Keesvi

Superlid
Superlid
Do Mrt 21, 2019 3:17 pm Reageer met quote

Tympaan schreef:
Je irritant belerende toontje wordt vervelend Keesvi.
Je hebt kennelijk nog steeds niet door dat je bij de vleet kwalificaties hanteert: 'toontje' (denigrerend), 'irritant wordt' (jij vindt dat hoogstens) en 'belerend' (eveneens jouw perceptie en geen feit). Jij mag alles van me vinden wat je wilt en daar zal ik gepast op reageren maar het behoort gewoon niet tot fatsoenlijke communicatie om jouw mening, indruk, perceptie als feit te hanteren. Dat hindert een discussie die over argumenten moet gaan en niet op de persoon wordt gespeeld. Ik heb dat zelf niet verzonnen. Noem deze confrontatie voor mijn part belerend maar als het nu nog niet duidelijk is dan geef je jezelf daar maar een kwalificatie voor. Ik vraag je alleen maar je te onthouden van dat persoonsgerichte gedoe en je aan de regels te houden waardoor fatsoenlijk discussiëren mogelijk is. Als je dat niet wilt dan ligt de bal tocht echt bij jou. Je kunt me hoogstens verwijten dat ik me schuldig maak aan metadiscussiëren. Natuurlijk laat ik modereren liever aan de forumleiding over. Maar ja...

Pagina 10 van 10 Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10

Plaats reactie