Wat deed Michael P. zo vrij in de samenleving?
Blik op het nieuws
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5  Volgende Plaats reactie

BramJ

Regelmatige bezoeker
Regelmatige bezoeker
Antw.: 82
Wo Okt 11, 2017 1:06 pm Reageer met quote

Het lijkt er in Nederland sterk op dat het belang voor de de re-integratie van gevaarlijke criminelen belangrijker wordt geacht dan de veiligheid van gewone burgers. Hoe kan het dat Volkert van der G. zijn straf heeft uitgezeten? Een minister presidentskandidaat doorzeven en binnen een paar jaar weer van je vrijheid genieten, dat kan toch niet?

Honderden gevaarlijke mensen met gedragsproblemen die aan het re-integreren zijn. Die de mogelijkheid hebben om een enkelband door te knippen en er vandoor te gaan. Verkrachters, pedofielen, jihadisten en moordenaars moeten niet in de verleiding kunnen komen. Daar moeten speciale regelingen voor komen. Laten we beginnen de mensen echt te straffen. Ik vind dat Volkert van der G. bijvoorbeeld echt levenslang had moeten krijgen.

Plantsoenendienst door mensen die re-integreren, dat is toch ook de kat op het spek binden? Ongestoord je gang kunnen gaan met het in kaart brengen van de omgeving.

Nu die Michael P. die dus ook in de plantsoenendienst heeft gewerkt, misschien wel bij jouw kleindochters in de straat. Hij heeft een geschiedenis van misbruik, geweld, diefstal en verkrachting. Zijn belang hoort altijd ondergeschikt te zijn aan die van normale burgers.

Hopeloos dat dit onderwerp steeds terug blijft komen. Het zal je dochter maar zijn.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Advertentie

Loezie

Superlid
Superlid
Antw.: 33385
Wo Okt 11, 2017 1:22 pm Reageer met quote

Ik volg het op de voet, want het is helaas hier vlakbij.

Wat ik niet kan begrijpen is, dat ze het niet uit hem kunnen
slaan wat hij gedaan heeft.
Ik zat te denken aan een leugendetector, of is dat een
rare gedachte.
Maar helaas weten we maar eigenlijk heel weinig.

Achter de wolken schijnt de zon

Lifeisaminestro ne

Superlid
Superlid
Antw.: 2034
Wo Okt 11, 2017 1:49 pm Reageer met quote

Hoe erg ook, hij had zijn straf er bijna opzitten en was bezig met re-integratie. Hij heeft zich niet bij het Pieter Baan Centrum laten beoordelen, dus hij kon ook geen TBS krijgen. Dat zal, als hij de dader blijkt te zijn, wel kunnen zonder zijn toestemming, vanwege recidive ondanks de re-integratie.

De realiteit is dat er gevaarlijke mensen rondlopen en dat ze wellicht ooit overgaan tot geweld, maar tot die tijd kan je als overheid niets doen. Potentieel geweld is geen geweld per slot van rekening. Als je preventief alle gevaarlijk mensen wil gaan opsluiten, dan kan je de helft van de bevolking achter tralies gaan zetten. En iemand die ongevaarlijk is, kan morgen ook gevaarlijk zijn.

Volkert van der G. heeft de maximumstraf uitgezeten en daarom loopt hij weer op straat. Er zijn er velen als Volkert van der G. die gemoord hebben, hun straf hebben uitgezeten en weer op straat staan. Waarom zou Volkert van der G. dan een uitzondering moeten zijn en voor altijd worden opgesloten?

Don't mention the war!! (Basil Fawlty)

Lifeisaminestro ne

Superlid
Superlid
Wo Okt 11, 2017 1:52 pm Reageer met quote

Loezie schreef:

rare gedachte.

Gelukkig ben jij niet degene die een verdachte moet ondervragen. Iemand martelen om een bekentenis af te dwingen, is allang afgeschaft hier. Zo rond de middeleeuwen, dacht ik . Iedereen doet een bekentenis als hij/zij gemarteld wordt. Dat wil dan nog niet zeggen dat je dader bent.

Een leugendetector is niet betrouwbaar en wordt daarom ook niet toegelaten als bewijs in een rechtszaak. Dus ja, dat is een hele rare gedachte.

Loezie

Superlid
Superlid
Wo Okt 11, 2017 2:06 pm Reageer met quote

Ik zeg niet dat je zo.n persoon moet martelen Life, dat maak
jij ervan.

De 5e dag is ingegaan dat er honderden mensen aan het zoeken zijn,
wat kost dat allemaal.
In mijn ogen lijkt het net alsof ze als een hondje achter de
vermoedelijke dader aan lopen.

Dan vraag ik mij af: is er dan geen manier om het uit hem te
krijgen.

Ik vind mijn gedachten helemaal niet raar.

Benneke

Superlid
Superlid
Antw.: 7931
Wo Okt 11, 2017 2:12 pm Reageer met quote

Als een verdachte zich beroept op zijn recht om te zwijgen, kan daar uiteraard niets tegen worden gedaan. De mogelijkheden om een verdachte te linken aan een misdrijf, is het tactisch en technisch onderzoek van de recherche.

Wie vrolijk is, laadt de schijn op zich oppervlakkig te zijn. (Godfried Bomans)
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage

Loezie

Superlid
Superlid
Wo Okt 11, 2017 2:29 pm Reageer met quote

Benneke, dat begrijp ik helemaal.

Volgens mij is er nog nooit zo.n grote zoek actie geweest
hier in Nederland.

Lifeisaminestro ne

Superlid
Superlid
Wo Okt 11, 2017 3:02 pm Reageer met quote

Loezie schreef:
Ik zeg niet dat je zo.n persoon moet martelen Life, dat maak
jij ervan.

Ik vind mijn gedachten helemaal niet raar.

Maak ik dat ervan? Ik dacht het niet:

Loezie schreef:

Wat heeft hij gedaan? Hij is nog verdachte en pas schuldig als dat wettig en overtuigend bewezen is en de rechter hem schuldig verklaart.

Een verdachte slaan om uit hem te krijgen wat hij gedaan heeft, zal door een rechter genadeloos afgestraft worden. Dan mag de verdachte gewoon naar huis.

dagmar57

Superlid
Superlid
Antw.: 2268
Wo Okt 11, 2017 3:35 pm Reageer met quote

Quote:
Als je weigert mee te werken krijg je gegarandeerd geen TBS?
Het is bij onderzochten die weigeren of ontkennen of zeggen zich niets meer te herinneren soms lastig alle vragen volledig en sluitend te beantwoorden en stellige conclusies en adviezen te verbinden aan het onderzoek. Maar de weigering tot medewerking aan het gedragsdeskundig onderzoek hoeft uiteindelijk geen belemmering te vormen voor het opleggen van een TBS-maatregel door de rechter. De wet staat dat toe als de rechter de overtuiging heeft dat bij de betrokkene sprake is van een stoornis. Er zijn, ook recente, voorbeelden waar de rechter toch TBS op heeft gelegd terwijl onderzoek geweigerd was. Als de rechter geen stoornis kan vaststellen moet hij er van uit gaan dat iemand volledig verantwoordelijk was voor het delict en kan hij besluiten een aanmerkelijk hogere straf op te leggen.
https://www.nifpnet.nl › NIFP › Beoordelen › Ambulante rapportage volwassenen

Tbs en weigeraars
Als een verdachte niet meewerkt aan een onderzoek naar diens geestvermogens, betekent dat niet dat het opleggen van tbs niet mogelijk is. Door middel van klinische observatie in het PBC en/of andere wijzen van het inwinnen van informatie over de verdachte kan de rechter, ondanks de weigering tot meewerken van de verdachte, tot de conclusie komen dat tbs opgelegd moet worden. Een voorbeeld is de uitspraak van het Hof Arnhem van 18 mei 2011, recentelijk bevestigd door de Hoge Raad.7 Dit arrest betrof de zogenaamde Hoogerheide-zaak, waarin de achtjarige Jesse Dingemans in zijn lagere school om het leven was gebracht door Julien C. C. had geweigerd mee te werken aan een onderzoek in het PBC. De onderzoekers hadden voorts laten weten dat het doen van diagnostische uitspraken op basis van uitsluitend dossieronderzoek niet past binnen de professionele standaard en zowel wetenschappelijk als tuchtrechtelijk niet verantwoord was. Het hof legt desondanks aan de verdachte tbs met dwangverpleging op (naast twaalf jaar gevangenisstraf). Het hof slaat daarbij acht op de beperkte bevindingen van de gedragsdeskundigen in samenhang met de bevindingen van een gedragsdeskundig onderzoek in een eerdere strafzaak en een groot aantal aanwijzingen uit het strafdossier over de psychische gesteldheid van de verdachte. Ook in de recente Amsterdamse zedenzaak werd aan hoofdverdachte Robert M. de maatregel van tbs met dwangverpleging opgelegd, ondanks dat hij niet had willen meewerken aan het onderzoek naar zijn geestvermogens.8 Dat dit een geaccepteerde wijze voor het opleggen van tbs is blijkt uit de jurisprudentie van de Hoge Raad. Daaruit volgt, dat de rechter bij zijn beslissing over de vraag of de maatregel van tbs moet worden opgelegd, niet is gebonden aan de in artikel 37 lid 2 Sr bedoelde rapporten en adviezen die over de persoonlijkheid van de verdachte zijn opgemaakt. Wet noch jurisprudentie vereisen daarbij dat de stoornis wordt geclassificeerd volgens de DSM
Over tbs, de weigerende observandus en het verschoningsrecht
IV-criteria.9 Voorts bestaat evenmin de eis dat de stoornis van de weigerachtige verdachte met volstrekte zekerheid moet zijn vastgesteld.10 Het is aan de rechter zelf om die rapporten en adviezen te waarderen, net zoals het aan de rechter zelf is om te beoordelen of tbs wordt vereist vanwege veiligheidsoverwegingen.11 Dit betreft een beoordeling van de feiten die zich onttrekt aan toetsing in cassatie. Ook aan de weigerende observandus kan derhalve tbs worden opgelegd. De rechter kan daarbij gebruik maken van collaterale informatie, bijvoorbeeld afkomstig van familie of vrienden, maar ook afkomstig van de politie of van personeel in het huis van bewaring.
www.kbsadvocaten.nl/bestanden/publicaties/Artikel_tbs.pdf

Het blijkt wel te kunnen tbs oplegging bij weigering gedragsdeskundig onderzoek getuige bovenstaand artikelen, al gebeurd het niet vaak..
Was in geval van de verdacht in de zaak van de vermissing van Anne Faber wel op zijn plaats geweest, met name omdat verdachte destijds heeft aangegeven geen spijt te hebben van zijn vroegere misdaden.

Laatst aangepast door dagmar57 op Wo Okt 11, 2017 3:42 pm, in totaal 1 keer bewerkt

redone

Superlid
Superlid
Antw.: 4914
Wo Okt 11, 2017 3:41 pm Reageer met quote

Hij had geen spijt, integendeel hij was trots op wat hij gedaan had, dis gast had gelijk tbs moeten hebben en de rechter had hem dat ook liever willen geven maar ja....Zoiets moet in de toekomst voorkomen worden zulke gekken horen niet op straat!

Ga er van uit als ze nu DNA sporen van hem hebben gevonden dat hij de rest van zijn leven wel tbs zal krijgen, helaas voor Anne te laat!!!

Kijk eens op mijn weblog, ik zou het leuk vinden!

theDon

Superlid
Superlid
Antw.: 3214
Wo Okt 11, 2017 11:37 pm Reageer met quote

Loezie schreef:

rare gedachte.

Het is ook bij mij vlak in de buurt Loezie,
Allemaal griezelig wat hier zich in de buurt allemaal afspeelt.
Laatst ook Savanna en nog een meisje en nu dit weer.
Ik heb respect voor al die mensen die mee zoeken!!!
Die verdachte die ze hebben, zal wel weer zacht aangepakt worden helaas. Confused

Neem mij hoe ik ben, ook al ben je van mij geen fan.

sippy

Superlid
Superlid
Antw.: 9227
Do Okt 12, 2017 12:10 am Reageer met quote

. we weten best dat het er niet een bekentenis uitgeslagen mag worden, denk ook niet dat loezie het zo bedoeld, maar het is logisch dat we zo denken. het zal je kind maar zijn..ik denk dat er meer mensen zo denken.. aanpakken, duimschroeven aan enz..zo denk ik zelf ook..maar ik denk ook dat de verhoren die gedaan worden niet mals zijn. hopelijk komt er snel een ontknoping, dit is een verschrikking vind ik en het is mijn kind niet eens.. hoe moeten die ouders en verdere naasten zich voelen.

klik hieronder op WWW voor mijn weblog
"Uit mijn duim gezogen"

Lifeisaminestro ne

Superlid
Superlid
Do Okt 12, 2017 2:20 am Reageer met quote

Natuurlijk is het verschrikkelijk wat er gebeurd is en ik hoop ook dat ze snel gevonden wordt. En het is welhaast zeker dat ze niet meer leeft.

Ik ben alleen blij dat we in een land leven waar verdachten niet gemarteld worden om een bekentenis af te dwingen. Verdachten zijn niet altijd schuldig namelijk en pas schuldig als er schuld bewezen kan worden.

We kunnen wel allemaal denken dat de gearresteerde man schuldig is, maar dat is nog niet zeker. En al is het een walgelijk en gestoord mens, dan nog moet hij eerst veroordeeld worden.

barth.

Superlid
Superlid
Antw.: 1151
Do Okt 12, 2017 2:39 am Reageer met quote

Ik kan ook zeggen dat het bij mij in de buurt was, ik woon op steenworp afstand van dat fietspad van Bilthoven naar Huis ter Heide waar langs bij Huis ter Heide Annes jas is gevonden. Alleen woon ik aan de andere eind van dat fietspad. Hier honderd meter verderop hing ook zo’n flyer die de familie van Anne overal langs de route had opgehangen.
Ik kom ook veel langs Bosch en Duin en Huis ter Heide. Sowieso het hele traject van die fietsroute behoort tot het mij vertrouwde gebied.

Naast wat eigen gezondheidsperikelen de afgelopen weken, ben ik in gedachten ook veel bezig geweest met die vermissing van Anne. Veel gedachten over waar zij nou kon zijn.

Ik hoop dat Anne zo snel mogelijk gevonden wordt. Een eind aan de kwellende onzekerheid voor haar familie en vrienden. Wat zullen zij een moeilijke tijd doormaken.

NicolaasP

Superlid
Superlid
Antw.: 3776
Do Okt 12, 2017 7:03 am Reageer met quote

Beterschap Barth.
Gister in Pauw konden we horen hoe P. jarenlang geobsedeerd is geweest de perfecte moord te beramen, het slachtoffer volstrekt onvindbaar te maken.
Men zoekt nu in Zeewolde, de woonplaats van P. Daar werd P die beschikking had over de auto van zijn moeder op 29 sept de dag van de verdwijning van de jonge vrouw gezien. Over Zeewolde had hij al eens gesproken met een medegedetineerde als 'het ideale terrein om een slachtoffer te begraven'.
P keerde terug in de instelling waar hij behandeld werd met krassen in zijn gezicht.
Kan nog steeds zo zijn dat de man niets te maken heeft met de verdwijning van de jonge vrouw, maar opmerkelijk zijn deze gegevens wel

https://www.npo.nl/pauw/11-10-2017/BV_101384403

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage

Loezie

Superlid
Superlid
Do Okt 12, 2017 10:20 am Reageer met quote

Natuurlijk bedoelde ik niet dat er geslagen moet worden.

Maar ze zijn tegenwoordig zo kundig en hebben zoveel apparatuur enz.

Bart.....dan wonen wij dicht bij elkaar.

Laten we hopen dat Anne vandaag gevonden wordt.

Keesvi

Superlid
Superlid
Antw.: 12741
Do Okt 12, 2017 9:42 pm Reageer met quote

Inmiddels is het trieste nieuws, dat we sinds vanmorgen eigenlijk al konden verwachten, een feit. Het lichaam van Anne Faber is bij Zeewolde gevonden. Een droevige zekerheid voor de nabestaanden die na een periode van vragen hun rouwproces kunnen aangaan.

“Niemand wordt geboren met haat voor een persoon met een andere huidskleur, achtergrond of geloof." (Nelson Mandela)

Pluk.1

Superlid
Superlid
Antw.: 4438
Do Okt 12, 2017 9:59 pm Reageer met quote

Rust zacht lieve Anne

luciaT..1

Superlid
Superlid
Antw.: 3114
Do Okt 12, 2017 10:39 pm Reageer met quote

Rust zacht Anne.

theDon

Superlid
Superlid
Antw.: 3214
Do Okt 12, 2017 11:06 pm Reageer met quote

Vreselijk wat er gebeurd is, rust zacht Anne en mijn medeleven gaat uit naar de nabestaanden!!

Dit is het derde meisje al in onze omgeving, verschrikkelijk.

Neem mij hoe ik ben, ook al ben je van mij geen fan.

Pagina 1 van 5 Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Plaats reactie