Start de auto slecht met koude?
Klussen
Plaats reactie

theDon.1

Superlid
Superlid
Antw.: 3662
Ma Nov 27, 2017 12:52 am Reageer met quote

Het komt voor dat de auto slecht start met erge koude.
Vaak loopt de accu op zijn eind maar er is een oplossinkje die vaak werkt.
Als de accu koud wordt, neemt zijn capaciteit af waardoor de auto slechter of niet start.
Doe de dimlichten van de auto een ½ tot 1 minuut aan zonder te starten.
Doordat de accu nu stroom levert, warmt hij op waardoor de startcapaciteit toe neemt.
Doe de lampen uit en start opnieuw.
Lukt dit niet, is de accu écht overleden.

Laatst aangepast door theDon.1 op Zo Sep 15, 2019 12:30 am, in totaal 3 keer bewerkt
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Advertentie

nandes

Superlid
Superlid
Antw.: 8433
Ma Nov 27, 2017 1:06 am Reageer met quote

theDon schreef:
Het komt voor dat de auto slecht start met erge koude.
Vaak loopt de accu op zijn eind maar er is een oplossinkje die vaak werkt.
Als de accu koud wordt, neemt zijn capaciteit af waardoor de auto slechter of niet start.
Doe de dimlichten van de auto een ½ tot 1 minuut aan zonder te starten.
Doordat de accu nu stroom levert, warmt hij op waardoor de startcapaciteit toe neemt.
Doe de lampen uit en start opnieuw.
Lukt dit niet, is de accu écht overleden.

en als de accu is overleden, koop dan gewoon zelf een losse accu en zet deze er zelf in, dat kan iedereen, of manlief of schoonzoon of buurjongen, enz
je spaart maar zo een lekker etentje uit

Met 'n oald hoes en 'n joonk wief he'j altied wat te knooi'n

theDon.1

Superlid
Superlid
Antw.: 3662
Ma Nov 27, 2017 7:47 pm Reageer met quote

Bert- schreef:
Het ligt niet altijd aan de accu wanneer de auto niet wil starten. Hier bij mij in de buurt was dat het geval. Wat bleek marters hadden aan de kabels zitten knagen. Deze moesten worden vervangen, kosten zo rond de 400 euro.
Aangezien het mij niet verstandig leek om te wachten dat bij mijn auto hetzelfde zou gebeuren, heb ik een kastje gekocht die een door een ingebouwde zender den pietje afgeeft waar de marters van schrikken en snel ommekeer maken. Dit heb ik onder motorkap geplaatst.

Dat kan kloppen Bert, dat komt in vele gebieden voor, bij ons gelukkig niet.
Ik ben jaren lid geweest van een grote autoclub waar ik de PR deed.
Er zaten leden bij uit heel Nederland en die beestjes hebben erg veel leed veroorzaakt bij sommige leden.
De beestjes komen af op de warmte van de motor als je de auto stilzet.

Ook (zwerf) katten doen dit, dat is bij ons een paar keer in de buurt gebeurd.
Vele katten zijn hierdoor helemaal vermalen door de aandrijfriemen.
Katten maken niets kapot maar zoeken de warmte op.

NicolaasP

Superlid
Superlid
Antw.: 4892
Za Dec 02, 2017 1:59 pm Reageer met quote

Bert- schreef:
Het ligt niet altijd aan de accu wanneer de auto niet wil starten. Hier bij mij in de buurt was dat het geval. Wat bleek marters hadden aan de kabels zitten knagen. Deze moesten worden vervangen, kosten zo rond de 400 euro.

Hoe weet je dat het marters zijn geweest?

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage

Keesvi

Superlid
Superlid
Antw.: 14056
Za Dec 02, 2017 2:32 pm Reageer met quote

nandes schreef:
en als de accu is overleden, koop dan gewoon zelf een losse accu en zet deze er zelf in
Fluitje van een cent als je geen al te linkerhanden hebt. Ik heb het een paar jaar geleden 's morgens vroeg gedaan en wel bij een graad of 15 onder nul. Effe om de hoek bij mijn niet merk gebonden garage een opgeladen accu opgehaald en geïnstalleerd. Belachelijke boodschap in de vroege morgen, zo'n accu van een aantal kilo's, maar vijf à tien minuten werk. Gelukkig geen al te kleine schroefjes want dat is geen doen buiten bij die temperatuur... Ik was slechts 20 minuten te laat op mijn werk, dus de hele operatie was de investering wel waard.

“Niemand wordt geboren met haat voor een persoon met een andere huidskleur, achtergrond of geloof." (Nelson Mandela)
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage

nandes

Superlid
Superlid
Antw.: 8433
Za Dec 02, 2017 4:05 pm Reageer met quote

NicolaasP schreef:
Bert- schreef:

Hoe weet je dat het marters zijn geweest?

alleen marters doen dat.

Met 'n oald hoes en 'n joonk wief he'j altied wat te knooi'n

Tympaan

Superlid
Superlid
Antw.: 28176
Za Dec 02, 2017 4:16 pm Reageer met quote

Dat klopt volgens mij ook wel. Als ratten of muizen het zouden doen zou het probleem zich op veel groter schaal voordoen. En toen de marter nog vrij zeldzaam was hoorde je er bijna nooit van. Op sommige plaatsen begint het door hun bescherming weer eerder een plaag te worden en zie je het aantal knaaggevallen explosief toenemen...

Kabels en andere zaken in de auto schijnen vooral voor steenmarters een onweerstaanbare aantrekkingskracht uit te oefenen vanwege de visolie die in die kabels verwerkt is...

Faber quisque fortunae suae

Pagina 1 van 1

Plaats reactie