Jarie.1

Regelmatige bezoeker
Antw.: 33
|
Zo Sep 16, 2018 12:20 am |
|
|
Hoe krijg ik mijn Clivia weer in bloei? De plant heeft al zeker 10 jaar niet gebloeid en krijg steeds jonge scheuten en de pot is al behoorlijk gevuld met jonge stekken maar bloeien doet ze niet. Toen ik hem kreeg bloeide ze wel mooi. Ze staat boven op een zolderkamer dicht bij een dakkapel dus voldoende licht. Wie kan mij helpen met een goede raad wat ik kan doen.
|
|
 |
|
|

Advertentie

|
|
 |
|
|

NicolaasP

Superlid
Antw.: 4922
|
Zo Sep 16, 2018 12:40 am |
|
|
Misschien de stekken erafscheuren want daar zal veel energie naartoe gaan..Houd je hem (haar) niet te vochtig? Een plant moet een beetje lijden wil hij tot bloei kunnen komen heb ik wel eens horen zeggen, laat haar eens een periode goed dorstig worden...
'Hate is never right, and love is never wrong.'
Roman Kent |
|
 |
|
|

Gribou---Greet

Stamgast
Antw.: 457
|
|
 |
|
|

Marianne.1

Superlid
Antw.: 2251
|
Zo Sep 16, 2018 5:13 pm |
|
|
Mijne bloeit elk jaar zonder dat ik iets bijzonders doe, niet teveel verwennen in elk geval. Ze staat vlak voor een raam op het westen. De jonge scheuten breek ik af tenzij ik een nieuwe plant wil, dan laat ik die even groeien aan de oude.
Succes!
|
|
 |
|
|

ron1

Stamgast
Antw.: 686
|
Za Sep 22, 2018 9:55 pm |
|
|
Tijdens de rustperiode (okt - jan) mag de plant wat frisser staan. Deze rustperiode (koele standplaats - weinig of geen water) is noodzakelijk om de Clivia in bloei te trekken. En wel veel tegen praten natuurlijk.
|
|
 |
|
|
 |