Hoe zou Baudet het willen?
Filosofie & wetenschap
Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende Plaats reactie

NicolaasP

Superlid
Superlid
Antw.: 5127
Za Sep 22, 2018 12:17 pm Reageer met quote

Dit is niet bedoeld als een Baudet afzeiktopic, absoluut niet. Wel als serieuze overdenking hoe onze parlementaire democratie ANDERS en BETER zou kunnen functioneren en dan dus volgens wat Baudet naar jouw idee daarbij voor ogen heeft staan?
Ik kan niets verzinnen (terwijl ik dus inhoudelijk allerlei zaken anders zou willen zien, zie ik niet hoe qua vorm een parlementaire democratie als de onze BETER zou kunnen functioneren.
Wie zou daar een beeld van kunnen geven?

'Hate is never right, and love is never wrong.'

Roman Kent
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage

Advertentie

BigEd

Superlid
Superlid
Antw.: 1159
Za Sep 22, 2018 4:24 pm Reageer met quote

Baudet is vooral met zichzelf bezig. Hij roept dingen die vooral zijn ego van dwarsligger en zogenaamd vooruitstrevend denker complimenteren.

Als ik zijn persoontje zou moeten omschrijven; iemand die naakt in de kamer voor de spiegel staat en met één hand mastrubeert en met de andere zogenaamd geangangeerde Franse literatuur voorleest. En tijdens het klaarkomen met een glimlach 'creme brulee' scheeuwt. Terwijl alles live via internet gestreamd wordt

Sorry dat ik me zo laat gaan.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage

Benneke

Superlid
Superlid
Antw.: 8238
Za Sep 22, 2018 4:46 pm Reageer met quote

Thierry Baudet was zwijgzaam tijdens de algemene beschouwingen. Helemaal aan het slot legde hij uit waarom: hij vindt het parlement zonde van zijn tijd en meedoen beneden zijn waardigheid.

Dat lijkt mij een goede rede om niet op zo´n quasi intellectueel te stemmen. Dat is zonde van mijn tijd en beneden mijn waardigheid.......

Wie vrolijk is, laadt de schijn op zich oppervlakkig te zijn. (Godfried Bomans)

virgo

Stamgast
Stamgast
Antw.: 412
Za Sep 22, 2018 6:07 pm Reageer met quote

Ik vind Baudet een heerlijke man omdat hij zo uitzonderlijk is. Hij is een karikatuur van zichzelf. Hij is eerder een stripfiguur dan een mens van vlees en bloed. Baudet is totaal ongevaarlijk omdat haast niemand hem kan volgen in zijn politieke uitspraken die ook eens tamelijk onsamenhangend zijn.
Zijn toneelstukjes in de kamer vormen een aangenaam intermezzo tussen de serieuze gesprekken van de echte politici. Wilders scheldt er op los, Thierry zorgt voor het amusement. Zo speelt ieder het rolletje dat bij hem past.
Bij radicale figuren gaat het meestal meer om de vorm en minder om de inhoud.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ron1

Stamgast
Stamgast
Antw.: 686
Za Sep 22, 2018 9:42 pm Reageer met quote

Hoe zou Baudet het willen? -- Ik denk op zijn manier !!

Tympaan

Superlid
Superlid
Antw.: 28604
Zo Sep 23, 2018 10:16 am Reageer met quote

Zei ik al niet ergens dat het Binnenhof verworden is tot een tweederangs schouwburg...

Bewijs is met Baudet geleverd...

Een complete deceptie...

Faber quisque fortunae suae

theDon.1

Superlid
Superlid
Antw.: 3662
Zo Sep 23, 2018 4:39 pm Reageer met quote

Volgens de peilingen.

'Wilders, Asscher en Dijkhoff scoorden goed'
Geert Wilders (PVV), Lodewijk Asscher (PvdA) en Klaas Dijkhoff (VVD) hebben volgens de eigen aanhang het best gescoord bij de algemene beschouwingen. Alexander Pechtold (D66) en Thierry Baudet (FvD) scoorden een stuk lager onder eigen kiezers. Dat is de uitkomst van de wekelijkse politieke peiling door Maurice de Hond.

Lees verder; klikkie

ron1

Stamgast
Stamgast
Antw.: 686
Zo Sep 30, 2018 8:09 pm Reageer met quote

nu de stof is neergedwarreld en men is gaan nadennken krijg te toch steeds positieve reacties op de reactie van Baudet.

Benneke

Superlid
Superlid
Antw.: 8238
Zo Sep 30, 2018 11:11 pm Reageer met quote

Vertel, ik heb ze nog niet gehoord...

Wie vrolijk is, laadt de schijn op zich oppervlakkig te zijn. (Godfried Bomans)

luciaT.1

Stamgast
Stamgast
Antw.: 766
Za Jun 29, 2019 1:48 pm Reageer met quote

Gisteravond ging Baudet in gesprek met Segers bij Pauw. Over de klimaatplannen van het kabinet.

De theatrale gebaartjes van Baudet waren niet van de lucht, zo ook zijn steevaste kreet: Volkomen onzin enz. Hoogdravende nonsens zoals altijd.
Segers bleef de rust zelve en op het eind nam hij de rol op zich van de leraar die de eigenwijze leerling even rustig uitlegde wat er wel en/of niet waar was aan zijn boude beweringen. Prachtig vond ik het.

Hizhi.o

Superlid
Superlid
Antw.: 5387
Za Jun 29, 2019 2:27 pm Reageer met quote

NicolaasP schreef:
[....]ANDERS en BETER zou kunnen functioneren en dan dus volgens wat Baudet naar jouw idee daarbij voor ogen heeft staan?
[...]

Zoals inmiddels bekend vind ik Baudet een gevaarlijk figuur.
Dus alles wat ik hierna schrijf is niet omdat ik achter zijn ideeën sta.

Om je vraag te beantwoorden Nicolaas moet ik volgens mij dan beginnen met het programma wat Baudet aan onze maatschappij en de kiezers presenteert.
En dan kom je niet uit op wat naar mijn idee anders en beter zal zijn, maar op wat zijn idee daarover is.

En daar is in die zin best serieus over te debatteren lijkt mij.

Om een voorbeeld te noemen:
Op 17 juni wordt het navolgende gevraagd:

Quote:
De Raad voor de Kinderbescherming heeft twee teruggekeerde kinderen uit Islamitische Staat (IS) laten plaatsen bij hun grootouders. Uit onderzoek van NRC blijkt dat die grootouders zelf te boek staan als IS-aanhangers, waar de Kinderbescherming nota bene voor was gewaarschuwd door de gemeente Ede.

Het is vanzelfsprekend dat kinderen die worden grootgebracht door aanhangers van IS, zelf ook vergiftigd worden met het afschuwelijke islamitische gedachtegoed van IS. Forum voor Democratie vindt dit volstrekt onacceptabel en stelt daarom de volgende vragen aan de minister.

Vraag 1
Kent u het bericht “Kinderbescherming plaatst IS-kinderen bij opa met IS-sympathieën”?

Vraag 2
Erkent u dat, indien jonge kinderen worden grootgebracht door aanhangers van islamitisch gedachtegoed dat te boek staat als antidemocratisch, extreem gewelddadig, vrouwonvriendelijk, mensonterend en haatdragend, het risico bestaat dat dat islamitische gedachtegoed wordt overgebracht op die kinderen? Zo nee, waarom niet?

Vraag 3
Hoe heeft het kunnen gebeuren dat de Kinderbescherming de waarschuwing van de gemeente Ede, inhoudende dat de grootouders te boek staan als IS-aanhangers, heeft genegeerd?

Vraag 4
Hoe heeft het kunnen gebeuren dat het Landelijk Steunpunt Extremisme grove fouten heeft gemaakt bij de screening van de grootouders van de IS-kinderen?

Vraag 5
Erkent u dat, indien de Kinderbescherming kinderen in een situatie brengt waarin de ontwikkeling en opvoeding van die kinderen gevaar loopt, de Kinderbescherming haar wettelijke taak ernstig verwaarloost? Zo nee, waarom niet?

Vraag 6
Welke noodzakelijke voorzieningen heeft u getroffen, als verantwoordelijke voor het beleid dat de Kinderbescherming uitvoert en het toezicht daarop?

Vraag 7
Kunt u de gestelde vragen tijdig en afzonderlijk van elkaar beantwoorden?

Blijkbaar ziet Baudet een betere en andere maatschappij waarin wij leven als bovenstaande vragen een antwoord krijgen.

En zo kunnen we alles doorploegen.
Volgens mij komen we dan vanzelf op het punt om het openingsbericht adequaat te kunnen beantwoorden.

Of zie ik dat verkeerd?

dagmar57

Superlid
Superlid
Antw.: 3183
Za Jun 29, 2019 4:00 pm Reageer met quote

Ik heb gisteravond ook Pauw gezien met Baudet en Seegers over het klimaatakkoord en in tegenstelling tot Lucia vond ik Seegers helemaal niet sterk t.o.v. Baudet.
Baudet kwam naar mijn idee veel sterker en overtuigender over als Seegers, al zijn zijn klimaatontkenningen onzin en kloppen ze van geen kant.

Wat betreft zijn vragen over het plaatsen van IS kinderen bij familie die ook bekend staan als IS sympathisanten, nu daar heb ik als burger ook mijn twijfels over of dat de juiste oplossing is alhoewel ik ook niet weet waar ze anders geplaatst zouden moeten worden, dat is een heel lastig dilemma. Wat is het beste voor die kinderen?

Zelf denk ik dat Baudet geen lang leven beschoren is met zijn FvD, ik voorzie dat het hem net zo gaat als Wilders.
Als zou blijken dat de klimaatkosten voor burgers niet allemaal op hen afgewenteld worden, denk ik dat FvD aardig ineen zakt, dan gaan mensen die nu op hem hebben gestemd terug naar de gevestigde partijen, dan blijft enkel zijn extreem rechtse visie over en ik denk dat hij het daarmee niet gaat redden, de meeste mensen houden niet zo van extreem.
Volgens mij is hij zo groot worden door burgers voor te houden dat zij alleen opdraaien voor de klimaatkosten, als dat een zeepbel blijkt, zal zijn partij nooit zo groot blijven, want dat is waar zijn partij de winst behaald heeft, tenminste in mijn optiek.

luciaT.1

Stamgast
Stamgast
Za Jun 29, 2019 4:07 pm Reageer met quote

dagmar57 schreef:
Ik heb gisteravond ook Pauw gezien met Baudet en Seegers over het klimaatakkoord en in tegenstelling tot Lucia vond ik Seegers helemaal niet sterk t.o.v. Baudet.
Baudet kwam naar mijn idee veel sterker en overtuigender over als Seegers, al zijn zijn klimaatontkenningen onzin en kloppen ze van geen kant.

Wat betreft zijn vragen over het plaatsen van IS kinderen bij familie die ook bekend staan als IS sympathisanten, nu daar heb ik als burger ook mijn twijfels over of dat de juiste oplossing is alhoewel ik ook niet weet waar ze anders geplaatst zouden moeten worden, dat is een heel lastig dilemma. Wat is het beste voor die kinderen?

Zelf denk ik dat Baudet geen lang leven beschoren is met zijn FvD, ik voorzie dat het hem net zo gaat als Wilders.
Als zou blijken dat de klimaatkosten voor burgers niet allemaal op hen afgewenteld worden, denk ik dat FvD aardig ineen zakt, dan gaan mensen die nu op hem hebben gestemd terug naar de gevestigde partijen, dan blijft enkel zijn extreem rechtse visie over en ik denk dat hij het daarmee niet gaat redden, de meeste mensen houden niet zo van extreem.
Volgens mij is hij zo groot worden door burgers voor te houden dat zij alleen opdraaien voor de klimaatkosten, als dat een zeepbel blijkt, zal zijn partij nooit zo groot blijven, want dat is waar zijn partij de winst behaald heeft, tenminste in mijn optiek.

Grappig dat we allebei zo anders gekeken hebben naar Baudet en Seegers.

Ik denk betreffende die kinderen dat organisaties die zich daarmee bezig houden goed op elkaar afgestemd moeten zijn. En gekeken moet worden niet alleen wie de meeste rechten heeft betreft plaatsing maar zoals jij ook oppert, wat is het beste voor het kind hierin.

annette49.1

Stamgast
Stamgast
Antw.: 687
Za Jun 29, 2019 4:11 pm Reageer met quote

Nicolaas schreef:

Dit is niet bedoeld als een Baudet afzeiktopic, absoluut niet.

Maar tot nu toe heb ik toch alleen maar wel afzeikerij gelezen, behalve dan van Dagmar.

Wat hij wil is een probleem aanpakken, bespreken en voorleggen aan het volk, en dan via referendum een besluit nemen. Op zich is dat geen slecht idee. In Zwitserland werkt dat ook.

Of ik het helemaal met hem eens ben is een ander verhaal, maar dat is de vraag volgens het topic ook niet.

Maar hoe zou, bv Seegers het willen? Waarom wordt die vraag niet gesteld? Alle partijen willen iets anders, vandaar dat het er zoveel zijn. En een te groot ego hebben ze ook bijna allemaal.

Hoe ik het zou willen is, met zijn allen om een tafel, een ronde tafel. Probleem deponeren en bespreken en niet in je ego blijven hangen maar kijken wat het beste voor Nederland is en ja, referendum.

Tympaan

Superlid
Superlid
Za Jun 29, 2019 6:22 pm Reageer met quote

Ik zou sowieso het (bindend) referendum terug willen. Het afschaffen daarvan zie pas echt als een afbraak van de democratie...

Howard65.1

Stamgast
Stamgast
Antw.: 115
Za Jun 29, 2019 7:09 pm Reageer met quote

dagmar57 schreef:
Baudet kwam naar mijn idee veel sterker en overtuigender over als Seegers, al zijn zijn klimaatontkenningen onzin en kloppen ze van geen kant

Baudet was inderdaad sterker. Of zijn ontkenningen onzin zijn zou ik niet zo stellig durven te beweren. Een onafhankelijk onderzoek waar volgens hem geen sprake van is, kan mogelijk meer uitsluitsel geven.

En verder is dit topic niet bedoeld als afzeiken, het begon echter al meteen hier door sommigen om Baudet af te zeiken. Blijkbaar is het net als bij Wilders dat men niet goed tegen oppositie kan of daar raad mee weet.
Ik denk dat het alleen maar positief is dat er tegengeluiden zijn en men niet klakkeloos meeloopt met de gevestigde partijen die nogal eens onbetrouwbaar blijken te zijn.

Howard65.1

Stamgast
Stamgast
Antw.: 115
Za Jun 29, 2019 7:27 pm Reageer met quote

Howard65 schreef:
dagmar57 schreef:
Baudet kwam naar mijn idee veel sterker en overtuigender over als Seegers, al zijn zijn klimaatontkenningen onzin en kloppen ze van geen kant

Baudet was inderdaad sterker. Of zijn ontkenningen onzin zijn zou ik niet zo stellig durven te beweren. Een onafhankelijk onderzoek waar volgens hem geen sprake van is, kan mogelijk meer uitsluitsel geven.

En verder is dit topic niet bedoeld als afzeiken, er staat absoluut niet, maar het begon echter al meteen hier door sommigen om Baudet af te zeiken. Blijkbaar is het net als bij Wilders dat men niet goed tegen oppositie kan of daar niet goed raad mee weet.
Ik denk dat het alleen maar positief is dat er tegengeluiden zijn en men niet klakkeloos meeloopt met de gevestigde partijen die nogal eens onbetrouwbaar blijken te zijn.

Tympaan

Superlid
Superlid
Za Jun 29, 2019 7:28 pm Reageer met quote

Howard65 schreef:

Dat is een ding waar ik ook wel van overtuigd ben...

dagmar57

Superlid
Superlid
Antw.: 3183
Za Jun 29, 2019 7:29 pm Reageer met quote

Howard65 schreef:

Het lijkt me dat er genoeg wetenschappelijk bewijs is om ontkenning van klimaatproblemen onderuit te halen, dus klimaatproblemen onzin noemen zoals Baudet doet, lijkt me een ontkennen van de waarheid.
Iets anders is de doorrekening van klimaatkosten, ik zou er ook niet op tegen zijn hier verschillende onafhankelijke visies over te horen.

luciaT.1

Stamgast
Stamgast
Za Jun 29, 2019 7:30 pm Reageer met quote

Hizhi.o schreef:
NicolaasP schreef:
[....]ANDERS en BETER zou kunnen functioneren en dan dus volgens wat Baudet naar jouw idee daarbij voor ogen heeft staan?
[...]

Zoals inmiddels bekend vind ik Baudet een gevaarlijk figuur.
Dus alles wat ik hierna schrijf is niet omdat ik achter zijn ideeën sta.

Om je vraag te beantwoorden Nicolaas moet ik volgens mij dan beginnen met het programma wat Baudet aan onze maatschappij en de kiezers presenteert.
En dan kom je niet uit op wat naar mijn idee anders en beter zal zijn, maar op wat zijn idee daarover is.

En daar is in die zin best serieus over te debatteren lijkt mij.

Om een voorbeeld te noemen:
Op 17 juni wordt het navolgende gevraagd:

Quote:
De Raad voor de Kinderbescherming heeft twee teruggekeerde kinderen uit Islamitische Staat (IS) laten plaatsen bij hun grootouders. Uit onderzoek van NRC blijkt dat die grootouders zelf te boek staan als IS-aanhangers, waar de Kinderbescherming nota bene voor was gewaarschuwd door de gemeente Ede.

Het is vanzelfsprekend dat kinderen die worden grootgebracht door aanhangers van IS, zelf ook vergiftigd worden met het afschuwelijke islamitische gedachtegoed van IS. Forum voor Democratie vindt dit volstrekt onacceptabel en stelt daarom de volgende vragen aan de minister.

Vraag 1
Kent u het bericht “Kinderbescherming plaatst IS-kinderen bij opa met IS-sympathieën”?

Vraag 2
Erkent u dat, indien jonge kinderen worden grootgebracht door aanhangers van islamitisch gedachtegoed dat te boek staat als antidemocratisch, extreem gewelddadig, vrouwonvriendelijk, mensonterend en haatdragend, het risico bestaat dat dat islamitische gedachtegoed wordt overgebracht op die kinderen? Zo nee, waarom niet?

Vraag 3
Hoe heeft het kunnen gebeuren dat de Kinderbescherming de waarschuwing van de gemeente Ede, inhoudende dat de grootouders te boek staan als IS-aanhangers, heeft genegeerd?

Vraag 4
Hoe heeft het kunnen gebeuren dat het Landelijk Steunpunt Extremisme grove fouten heeft gemaakt bij de screening van de grootouders van de IS-kinderen?

Vraag 5
Erkent u dat, indien de Kinderbescherming kinderen in een situatie brengt waarin de ontwikkeling en opvoeding van die kinderen gevaar loopt, de Kinderbescherming haar wettelijke taak ernstig verwaarloost? Zo nee, waarom niet?

Vraag 6
Welke noodzakelijke voorzieningen heeft u getroffen, als verantwoordelijke voor het beleid dat de Kinderbescherming uitvoert en het toezicht daarop?

Vraag 7
Kunt u de gestelde vragen tijdig en afzonderlijk van elkaar beantwoorden?

Blijkbaar ziet Baudet een betere en andere maatschappij waarin wij leven als bovenstaande vragen een antwoord krijgen.

En zo kunnen we alles doorploegen.
Volgens mij komen we dan vanzelf op het punt om het openingsbericht adequaat te kunnen beantwoorden.

Of zie ik dat verkeerd?

Ook ik zou het fijn vinden als Nicolaas daar duidelijk antwoord op geeft. Zoals jij het voorstelt Hizhi kan het best een boeiend topic worden.

Pagina 1 van 3 Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende

Plaats reactie