Hoe zou Baudet het willen?
Filosofie & wetenschap
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende Plaats reactie

Howard65.1

Stamgast
Stamgast
Antw.: 115
Za Jun 29, 2019 7:35 pm Reageer met quote

dagmar57 schreef:
Howard65 schreef:
Baudet was inderdaad sterker. Of zijn ontkenningen onzin zijn zou ik niet zo stellig durven te beweren. Een onafhankelijk onderzoek waar volgens hem geen sprake van is, kan mogelijk meer uitsluitsel geven.

Het lijkt me dat er genoeg wetenschappelijk bewijs is om ontkenning van klimaatproblemen onderuit te halen, dus klimaatproblemen onzin noemen zoals Baudet doet, lijkt me een ontkennen van de waarheid.
Iets anders is de doorrekening van klimaatkosten, ik zou er ook niet op tegen zijn hier verschillende onafhankelijke visies over te horen.

Het gaat niet om ontkenning van klimaatproblemen, kijk alleen maar de extremen van het weer, maar het onderzoek dat door niet onafhankelijke commissies is uitgevoerd.
En Baudet heeft zich heel erg verdiept in dit onderwerp meer dan menig ander politici.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Advertentie

dagmar57

Superlid
Superlid
Antw.: 3183
Za Jun 29, 2019 7:45 pm Reageer met quote

Howard65 schreef:

Het gaat niet om ontkenning van klimaatproblemen, kijk alleen maar de extremen van het weer, maar het onderzoek dat door niet onafhankelijke commissies is uitgevoerd.
En Baudet heeft zich heel erg verdiept in dit onderwerp meer dan menig ander politici.

Jawel, Baudet noemde gisteravond in het tv programma ook het wetenschappelijk onderzoek, quasi wetenschap, dus hij ontkent de reguliere wetenschap wel degelijk.

Tympaan

Superlid
Superlid
Antw.: 28604
Za Jun 29, 2019 7:45 pm Reageer met quote

Howard65 schreef:
dagmar57 schreef:
Howard65 schreef:
Baudet was inderdaad sterker. Of zijn ontkenningen onzin zijn zou ik niet zo stellig durven te beweren. Een onafhankelijk onderzoek waar volgens hem geen sprake van is, kan mogelijk meer uitsluitsel geven.

Het lijkt me dat er genoeg wetenschappelijk bewijs is om ontkenning van klimaatproblemen onderuit te halen, dus klimaatproblemen onzin noemen zoals Baudet doet, lijkt me een ontkennen van de waarheid.
Iets anders is de doorrekening van klimaatkosten, ik zou er ook niet op tegen zijn hier verschillende onafhankelijke visies over te horen.

Het gaat er vooral om hoe ermee omgegaan wordt. Wie gaat er (grof) aan verdienen. En wie gaat het betalen en mogelijk zelfs failliet aan..
En wat is de echte rol van de politiek hierin. Niet de verhaaltjes die ze vertellen...

Faber quisque fortunae suae

annette49.1

Stamgast
Stamgast
Antw.: 687
Za Jun 29, 2019 7:50 pm Reageer met quote

Natuurlijk is dat klimaatprobleem er, althans, het zou een probleem kunnen worden als men zich niet goed voorbereid.
Die klimaatveranderingen zijn er altijd geweest, met soms hele grote tussenpozen, en nu leven we er midden in.

Wat ik zie is ook veel tegenstrijdigheden. Men klaagt over toenemende hitte en kapt vervolgens hele bossen weg en niet alleen hier. Maar in Brazilië enz voor bio-brandstof en andere onzin. Dat middel is erger dan de kwaal.

Ook in steden verdwijnen steeds meer grote bomen, en dus worden steden hitte eilandjes. Een van de oplossingen is groen groen groen, veel meer groen.

Ik zie dat meer natuur niet terug komen bij de klimaatdrammers.

Laatst aangepast door annette49.1 op Za Jun 29, 2019 7:56 pm, in totaal 1 keer bewerkt

Howard65.1

Stamgast
Stamgast
Za Jun 29, 2019 7:51 pm Reageer met quote

dagmar57 schreef:
Howard65 schreef:

Jawel, Baudet noemde gisteravond in het tv programma ook het wetenschappelijk onderzoek, quasi wetenschap, dus hij ontkent de reguliere wetenschap wel degelijk.

In de tweede kamer overheerst vooral angst voor het klimaat, een kritisch en diepgaand debat ontbreekt over de werkelijke kosten die het klimaatbeleid teweeg brengt dus laat er eerst maar eens goed onafhankelijk onderzoek komen.

Howard65.1

Stamgast
Stamgast
Za Jun 29, 2019 7:53 pm Reageer met quote

Tympaan schreef:
Howard65 schreef:
dagmar57 schreef:
Howard65 schreef:

Het gaat er vooral om hoe ermee omgegaan wordt. Wie gaat er (grof) aan verdienen. En wie gaat het betalen en mogelijk zelfs failliet aan..
En wat is de echte rol van de politiek hierin. Niet de verhaaltjes die ze vertellen...

Juist, zo zie ik het ook.

dagmar57

Superlid
Superlid
Antw.: 3183
Za Jun 29, 2019 7:55 pm Reageer met quote

Howard65 schreef:
In de tweede kamer overheerst vooral angst voor het klimaat, een kritisch en diepgaand debat ontbreekt over de werkelijke kosten die het klimaatbeleid teweeg brengt dus laat er eerst maar eens goed onafhankelijk onderzoek komen.

Over een goede doorrekening van de klimaatplannen, van liefst meerdere onafhankelijk partijen, zijn we het wel eens Very Happy

annette49.1

Stamgast
Stamgast
Antw.: 687
Za Jun 29, 2019 8:12 pm Reageer met quote

Ja, en transparant alles.

NicolaasP

Superlid
Superlid
Antw.: 5127
Za Jun 29, 2019 8:17 pm Reageer met quote

Howard65 schreef:
Tympaan schreef:
Howard65 schreef:
dagmar57 schreef:
Howard65 schreef:

Wie gaat hier grof aan verdienen...
Die linkse Rutte met zijn kompanen natuurlijk. Die zitten straks met uitpuilende zakken en superyachts lekker op de Bahama's ons hier uit te lachen terwijl wij kaalgeplukte Nederlanders erachter komen dat er helemaal geen sprake is van klimaatveranderingen, dat de wetenschappers onder éen hoedje met hen speelde, en dat we gewoon verder hadden moeten gaan met fossiele brandstoffen.

'Hate is never right, and love is never wrong.'

Roman Kent
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage

ron1

Stamgast
Stamgast
Antw.: 686
Za Jun 29, 2019 9:40 pm Reageer met quote

NicolaasP schreef:
Howard65 schreef:
Tympaan schreef:
Howard65 schreef:
dagmar57 schreef:
Howard65 schreef:

Zielig om de VVD (Rutte) overal de schuld van te geven ze zitten wel met andere partijen in het kabinet hoor of wist U dat niet ???

Wie gaat hier grof aan verdienen...
Die linkse Rutte met zijn kompanen natuurlijk. Die zitten straks met uitpuilende zakken en superyachts lekker op de Bahama's ons hier uit te lachen terwijl wij kaalgeplukte Nederlanders erachter komen dat er helemaal geen sprake is van klimaatveranderingen, dat de wetenschappers onder éen hoedje met hen speelde, en dat we gewoon verder hadden moeten gaan met fossiele brandstoffen.

Zielig hoor om de VVD (Rutte) overal de schuld van te geven, ze zitten wel met andere partijen in het kabinet of wist U dit niet ??

Hizhi.o

Superlid
Superlid
Antw.: 5387
Za Jun 29, 2019 10:16 pm Reageer met quote

LuciaTellez schreef:
[....] Zoals jij het voorstelt Hizhi kan het best een boeiend topic worden.

Dank je.

Wat te denken bijvoorbeeld van Invoering van de Wet Bescherming Nederlandse Waarden (Wet BNW). Alle instanties (scholen, religieuze instellingen, etc.) dienen vijf fundamentele waarden te onderschrijven:

Eenzamefietser7 5

Superlid
Superlid
Antw.: 18308
Za Jun 29, 2019 11:21 pm Reageer met quote

Hoe ik het zou willen?
De hele regering inclusief kamer met onbetaald verlof sturen.

luciaT.1

Stamgast
Stamgast
Antw.: 766
Zo Jun 30, 2019 12:57 am Reageer met quote

Hizhi.o schreef:
LuciaTellez schreef:
[....] Zoals jij het voorstelt Hizhi kan het best een boeiend topic worden.

Dank je.

Wat te denken bijvoorbeeld van Invoering van de Wet Bescherming Nederlandse Waarden (Wet BNW). Alle instanties (scholen, religieuze instellingen, etc.) dienen vijf fundamentele waarden te onderschrijven:

Ik heb de 5 fundamentele waarden ook gelezen maar waar ik nu weer op stuit is dat Baudet een ander geluid laat horen bij samenkomsten dan in zijn partijprogramma staat. Zoals vandaag: https://www.ad.nl/politiek/onder-het-kerkorgel-bejubelt-baudet-het-christendom~a25557c6/

[Ik spreek van het christen­dom als bron van wie wij zijn.
Thierry Baudet, Forum voor Democratie]

Zo vind ik het verdraaid moeilijk om te geloven dat het partijprogramma van FvD standhoudt.

Hizhi.o

Superlid
Superlid
Zo Jun 30, 2019 1:11 am Reageer met quote

Waar exact bijten, volgens jou, het partijprogramma en dit geluid elkaar dan?
Even voor mijn helderheid, zodat we over hetzelfde kunnen praten?

Hij mag het zeggen volgens zijn programma en een ander mag het ridiculiseren volgens datzelfde programma.
(dat hij in het programma alleen de islam bedoeld weten we, maar hij speelt het dan toch slim in mijn optiek en ik zie het niet bijten)

luciaT.1

Stamgast
Stamgast
Zo Jun 30, 2019 1:11 am Reageer met quote

Toch een poging dan maar.

Eén van de fundamentele waarden: Alle mensen zijn fundamenteel gelijkwaardig, ongeacht geslacht, ras of seksuele gerichtheid.]

Ik mis daar religieuze achtergrond in.

Hizhi.o

Superlid
Superlid
Zo Jun 30, 2019 1:12 am Reageer met quote

dubbel Laughing

luciaT.1

Stamgast
Stamgast
Zo Jun 30, 2019 1:16 am Reageer met quote

Hizhi.o schreef:
Waar exact bijten, volgens jou, het partijprogramma en dit geluid elkaar dan?
Even voor mijn helderheid, zodat we over hetzelfde kunnen praten?

Hij mag het zeggen volgens zijn programma en een ander mag het ridiculiseren volgens datzelfde programma.
(dat hij in het programma alleen de islam bedoeld weten we, maar hij speelt het dan toch slim in mijn optiek en ik zie het niet bijten)

[Religieuze scholen moeten hun leerlingen in aanraking brengen met andere levensovertuigingen en hun leerlingen de ruimte bieden een ander geloof of géén geloof te omarmen. Het curriculum geeft ruimte aan kennis in de breedste zin en de holocaust wordt op alle scholen onderwezen.]

Op de kansel verkondigt hij: Ik spreek van het christen­dom als bron van wie wij zijn.]
Wie zijn wij? Dus het christendom is 'onze' bron? 'Wij' zijn dus niet gelijk.

Natuurlijk kan je dat een slimmigheidje noemen maar het geeft je wel te denken lijkt me.

Hizhi.o

Superlid
Superlid
Zo Jun 30, 2019 1:25 am Reageer met quote

Wij--> zijn "de" Nederlanders, zoals ik het begrijp.

En "wij" mogen "de" islam ridiculiseren.

En dat is volgens mij het slimmigheidje.
Daarmee zeg je namelijk niet dat je islamieten ridiculiseert en kan hij nog steeds hoog houden dat mensen gelijk zijn.

Natuurlijk zet dat aan het denken, (zoals je ziet), het zet aan het denken dat je dus tussen de regels moet gaan lezen. En dat is best moeilijk lijkt me. Continu op alles alert zijn wat er gezegd en bedoeld wordt.

Benneke

Superlid
Superlid
Antw.: 8238
Zo Jun 30, 2019 1:26 am Reageer met quote

Voor een partij, die groepen mensen uitsluit, is het nogal hypocriet om als uitgangspunt onder meer de christelijke waarden te gebruiken. Het was juist Jezus, die geen enkel mens uitsloot.

Ik vermoed dat Baudet het nieuwe testament nog maar eens goed moet bestuderen, voordat hij de christelijke waarden in zijn programma wil opnemen.

Wie vrolijk is, laadt de schijn op zich oppervlakkig te zijn. (Godfried Bomans)
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage

luciaT.1

Stamgast
Stamgast
Zo Jun 30, 2019 1:31 am Reageer met quote

Hizhi.o schreef:
Wij--> zijn "de" Nederlanders, zoals ik het begrijp.

En "wij" mogen "de" islam ridiculiseren.

En dat is volgens mij het slimmigheidje.
Daarmee zeg je namelijk niet dat je islamieten ridiculiseert en kan hij nog steeds hoog houden dat mensen gelijk zijn.

Natuurlijk zet dat aan het denken, (zoals je ziet), het zet aan het denken dat je dus tussen de regels moet gaan lezen. En dat is best moeilijk lijkt me. Continu op alles alert zijn wat er gezegd en bedoeld wordt.

Hij is ook absoluut niet dom. Hij is 'geslepen'.

Pagina 2 van 3 Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende

Plaats reactie