Alt Right online jodenhaat
Blik op het nieuws
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende Plaats reactie

luciaT..1

Superlid
Superlid
Antw.: 3114
Wo Nov 14, 2018 9:00 pm Reageer met quote

WillemijnF schreef:
Dergelijke bewegingen vind ik uitermate verontrustend dus ik bagatelliseer het absoluut niet, ik vind het vreselijk en het is zeker het gevolg van de verharding van de tegenstellingen in onze maatschappij.
Hamvraag voor mij is eigenlijk: Houdt onze democratie stand,is die sterk genoeg en zijn we bereid om onze democratische waarden koste wat het kost te beschermen? In wat voor Nederland wonen onze volwassen kleinkinderen straks? Hersenspinsels die misschien niet helemaal passen bij het topic. Maar het houdt me erg bezig.

Ik denk niet dat onze democratie zo makkelijk om ver te werpen is. Maar er zijn wel stevige politici nodig om hier over te waken. En wijzelf natuurlijk ook.
Helaas zie ik een aantal partijen opschuiven van rechts naar bijna extreem rechts en van links naar bijna rechts.
Als je beziet wat er allemaal speelt aan rechts extremistische elementen in Europa en ook dus Nederland dan kan het niet anders dan dat je het enorm verontrust. Mij in ieder geval ook.
Dat mag toch best benoemd worden hier? Ik denk dat het veel mensen bezighoudt.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Advertentie

Keesvi

Superlid
Superlid
Antw.: 12835
Wo Nov 14, 2018 9:14 pm Reageer met quote

Nog zo'n stel lekkere jongens bij onze zuiderburen:
Quote:
Een Belgische verslaggever van de VRT ontmaskert een groeiende ultrarechtse beweging van de mediagenieke, 25-jarige student Dries van Langenhove. De spannende reportage heeft onlangs tot politieke ophef geleid in België en haalde ook in Nederland het nieuws.

De journalist volgt de groeiende groep een jaar lang, vanaf hun eerste actie om een demonstratie te verstoren van voorstanders voor een humaner vluchtelingenbeleid. Ze zeggen binnen de lijnen van de wet te blijven. Maar de journalist ontdekt geheime Facebook-groepen van de leden en vindt meer dan 60 duizend discriminerende berichten. Ook nazisme en wapens worden verheerlijkt. Zijn volgelingen roept Van Langenhove op om te infiltreren in invloedrijke posities. Hij ontkent betrokkenheid en noemt de reacties overtrokken, maar het parket in Oost-Vlaanderen is een onderzoek gestart.

Videoreportage: De ontmaskering van Schild & Vrienden

“Niemand wordt geboren met haat voor een persoon met een andere huidskleur, achtergrond of geloof." (Nelson Mandela)
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage

luciaT..1

Superlid
Superlid
Wo Nov 14, 2018 9:59 pm Reageer met quote

Keesvi schreef:
Nog zo'n stel lekkere jongens bij onze zuiderburen:
Quote:
Een Belgische verslaggever van de VRT ontmaskert een groeiende ultrarechtse beweging van de mediagenieke, 25-jarige student Dries van Langenhove. De spannende reportage heeft onlangs tot politieke ophef geleid in België en haalde ook in Nederland het nieuws.

De journalist volgt de groeiende groep een jaar lang, vanaf hun eerste actie om een demonstratie te verstoren van voorstanders voor een humaner vluchtelingenbeleid. Ze zeggen binnen de lijnen van de wet te blijven. Maar de journalist ontdekt geheime Facebook-groepen van de leden en vindt meer dan 60 duizend discriminerende berichten. Ook nazisme en wapens worden verheerlijkt. Zijn volgelingen roept Van Langenhove op om te infiltreren in invloedrijke posities. Hij ontkent betrokkenheid en noemt de reacties overtrokken, maar het parket in Oost-Vlaanderen is een onderzoek gestart.

Videoreportage: De ontmaskering van Schild & Vrienden

Ik heb de uitzending nu net zitten bekijken. De twee gezichten die deze groep laat zien, doodeng als je er niet achterkomt. En hoe rap dit gedachtegoed zich verspreidt op internet.
En wie zegt dat ditzelfde zich niet afspeelt ook onder jonge Nederlandse rechts extremisten? Je houdt je hart vast als je bedenkt hoeveel jongeren zij kunnen bereiken met deze smeerlapperij.

Benneke

Superlid
Superlid
Antw.: 7980
Wo Nov 14, 2018 10:00 pm Reageer met quote

Naar mijn mening kan iedereen op zijn manier en op zijn niveau alert zijn op het sluipend gif van extreem rechts.
Het is in ieder geval een goede zaak dat dit hier wordt besproken en dat er bronnen worden vermeld, waardoor iedere gebruiker van dit forum zich in deze zaken kan verdiepen.

Wie vrolijk is, laadt de schijn op zich oppervlakkig te zijn. (Godfried Bomans)

luciaT..1

Superlid
Superlid
Wo Nov 14, 2018 10:03 pm Reageer met quote

NicolaasP schreef:
"

Vandaag op CNN: https://edition.cnn.com/2018/11/12/politics/white-supremacists-cheer-midterms-trump/index.html

een quote
Quote:
Memes and commentary on the neo-Nazi Daily Stormer site bashed nonwhite candidates who did not win, as well as losses by Republicans not seen as Trump loyalists.
"This changed history. It cleared away any of the remaining fog of confusion about what exactly we are dealing with in this country," Daily Stormer founder and publisher Andrew Anglin wrote. "This is a race war. Period."
What is not clear is if any extremists will follow words with violence, as allegedly happened with Robert Bowers, who has pleaded not guilty to killing 11 people at a synagogue late last month, allegedly because he believed Jews were helping "invaders."

sterke ideologische verwantschap met Alt-right in Nederland dus

Natuurlijk kan men dit nog veel breder trekken. Wanneer er maar iets gebeurt dat niet in het straatje van de neo-nazi past wijst hij de Jood als zondebok aan https://www.snopes.com/news/2018/10/16/anti-semitic-fliers-kavanaugh-accusations/

De geschiedenis herhaalt zich niet?

De geschiedenis herhaalt zich dus. Antisemitisme is al heel oud. Nieuw antisemitisme bestaat niet. Het is gewoon wat het is, antisemitisme.

luciaT..1

Superlid
Superlid
Do Nov 15, 2018 3:03 am Reageer met quote

Het beoefenen van vechtsport is voor de Erkenbranders niet alleen maar een uiting van het “promoten van de fysieke cultuur.” Het staat voor meer. Uit de apocalyptische en alarmistische artikelen op hun site blijkt dat Erkenbrand een somber toekomstbeeld heeft. In februari 2017 wordt dit geďllustreerd in Elsevier Weekblad. Ik wil “een zo homogeen mogelijk land” laat een Erkenbrander weten. “Dat zal niet via de politiek gaan, omdat alle instituties mijn denkbeelden verderfelijk vinden.” vervolgt hij. Uit het interview blijkt dat een aantal Erkenbranders binnen nu en vijf jaar een burgeroorlog verwacht. “Op een bepaald moment is de bevolking zo klaar met de problemen van de multiculturele samenleving, dat ze heus wel zullen losgaan als ze een wapen in hun handen hebben.” staat in het magazine. Twee geďnterviewden zeggen alvast schietlessen en gevechtstraining te volgen, meldt Elsevier. “Het is straks wij of zij. Het zal verschrikkelijk bloedig worden.”

https://kafka.nl/erkenbrand-alt-right-in-nederland/

Deze groep zal heel goed in de gaten gehouden moeten worden. Dit gaat verder dan alleen woorden.

NicolaasP

Superlid
Superlid
Antw.: 3882
Do Nov 15, 2018 9:44 am Reageer met quote

luciaT. schreef:
NicolaasP schreef:
"

Vandaag op CNN: https://edition.cnn.com/2018/11/12/politics/white-supremacists-cheer-midterms-trump/index.html

een quote
Quote:
Memes and commentary on the neo-Nazi Daily Stormer site bashed nonwhite candidates who did not win, as well as losses by Republicans not seen as Trump loyalists.
"This changed history. It cleared away any of the remaining fog of confusion about what exactly we are dealing with in this country," Daily Stormer founder and publisher Andrew Anglin wrote. "This is a race war. Period."
What is not clear is if any extremists will follow words with violence, as allegedly happened with Robert Bowers, who has pleaded not guilty to killing 11 people at a synagogue late last month, allegedly because he believed Jews were helping "invaders."

sterke ideologische verwantschap met Alt-right in Nederland dus

Natuurlijk kan men dit nog veel breder trekken. Wanneer er maar iets gebeurt dat niet in het straatje van de neo-nazi past wijst hij de Jood als zondebok aan https://www.snopes.com/news/2018/10/16/anti-semitic-fliers-kavanaugh-accusations/

De geschiedenis herhaalt zich niet?

De geschiedenis herhaalt zich dus. Antisemitisme is al heel oud. Nieuw antisemitisme bestaat niet. Het is gewoon wat het is, antisemitisme.

Vorige week werd in het topic 'Links is infantiel' een citaat uit een onderzoek over het toenemend rechts-extremistch geweld al ter sprake gebracht:
Quote:
De AIVD concludeerde het al eerder, de Nationaal Coördinator Terrorismebestrijding en Veiligheid (NCTV) bevestigt de bevindingen in een nieuw rapport dat vandaag naar de Tweede Kamer gaat: extreemrechts is aan een opmars bezig in Nederland. Het aantal geweldsincidenten ging van 17 in 2013 naar 45 in 2016. Daarnaast krijgt de alt-right, een vergaarbak van onder andere nationalisten, antisemieten en racisten, steeds meer invloed onder vooral witte, hoogopgeleide mannen. Dit uit zich bijvoorbeeld door het ontstaan van clubs als Erkenbrand.

Hassan Bahara en Anieke Kranenberg schrijven in de Volkskrant hierover: “Een centraal thema is de ondergang van het ‘blanke ras’. De relatie tussen IQ en ras is ook een van de stokpaardjes van alt-right. Een belangrijke vertegenwoordiger van alt-right in Nederland is Erkenbrand. Via lezingen, conferenties en publicaties probeert de club het ‘rassenbewustzijn’ te vergroten. Het doel is om tot een voldoende kritische massa te komen die ook een homogene witte etnostaat wil nastreven.”

https://joop.bnnvara.nl/nieuws/extreemrechts-groeit-meer-geweld-meer-uitingen

We kunnen antisemitisme niet los zien van de antisemiet, degene die het antisemitisme in zijn vaandel draagt, zo hoog mogelijk, om daarmee zo uitdrukkelijk mee te kennen te geven dat 'de Jood' de vijand is. Eén van de vijanden, want voor Alt-right is ieder niet-blank/christelijk/heteroseksueel mens een vijand, een 'smet op zijn cultuur'.
De 'ondergang' van zijn cultuur staat bij Alt-right centraal. NIET de opgang, niet een of andere positieve waarde, maar de neergang, de destructie. Het 'positieve' is alleen maar gelegen in 'het uitbannen/elimineren van de vijand', 'het witte ras' zo veel mogelijk van vreemde smetten te ontdoen en te bewaren om zo die 'ondergang' tegen te gaan. Hoe men dan verder wil, hoe men de heilsgedachte van die witte etnostaat verder inhoud denkt te kunnen geven dat zul je denk ik nooit in de alt-right propaganda tegenkomen.
Er wordt wél gefocust op wie en wat er allemaal geëlimineerd moet worden, gedestrueerd moet worden, maar je vindt bij deze beweging niets over wat er dan vervolgens opgebouwd zou kunnen worden, wat de vrucht van al die destructie zou kunnen zijn.
Wat zal er zo zaligmakend zijn aan een witte etnostaat. De suggestie bij het neo-nazisme is dat -eenmaal ontdaan van alle niet-blankchristelijke elementen er een oude, bijzonder hoogstaande cultuur en beschaving vrijkomt die vervolgens weer "gerevitaliseerd" kan worden.
Wie kan zich daar een concrete voorstelling van maken? Mij lukt het niet, met de beste wil van de wereld niet. Er is helemaal geen grote specifiek blank-christelijke culuur/beschaving. Er zijn veel bijzondere cultuuruitingen in de geschiedenis overgebleven, bewaard gebleven die je tot een blank-christelijke cultuur kunt rekenen: Mozart, Rembrandt, Erasmus, Vondel, Duitse filosofen uit de 19e eeuw...maar wat is bestaande, LEVENDE specifiek blank-christelijke cultuur??? Daar zou ik geen enkel voorbeeld van weten te noemen. Kennen wij bijzondere specifiek-blanke cultuur op het gebied van muziek, literatuur, of andere kunsten? Of specifiek blank/christelijke wetenschappen? Een specifiek blank-christelijke keuken?
Specifiek blank/christelijke omgangsvormen, zeden, gebruiken, kennen we díe nog anno 2018 in Nederland?

Wie zou er voorbeelden kunnen geven waarin de uitnemendheid of zelfs maar de eigenheid zou blijken van een blanke cultuur die een witte etnostaat tot zo'n zaligmakende gedachte zou kunnen maken?

Ik denk niemand. De nazi-ideologie vormt een illusie. Het enige wat er echt aan is is een noodzakelijk inbegrepen haat jegens anderen die de verwerkelijking van de uit gebakken lucht bestaande heilsstaat in de weg zou staan. Zonder die haat, zonder die destructiedrang blijft er niets over van de nazi-ideologie, dus, en dat is het beangstigende, moet men er zoveel mogelijk aan doen die haat, het antisemitisme, de xenofobie, te voeden. Daar teert het neonazisme op. Zonder die voeding sterft het een wisse dood.

There is a crack in everything; that's how the light comes in.

Leonard Cohen
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage

luciaT..1

Superlid
Superlid
Wo Nov 21, 2018 1:47 am Reageer met quote

Extreemrechtse groep trainde bij schietclub voor aanslag op moslims.

De dreiging gaat verder dan de leden van ATB. In een vorige maand verschenen rapport waarschuwt de AIVD dat binnen extreemrechtse kringen een grote fascinatie voor wapens leeft. Volgens het rapport proberen veel extreemrechtse lieden een vergunning te bemachtigen om legaal over een wapen te kunnen beschikken.

https://joop.bnnvara.nl/nieuws/extreemrechtse-terreurgroep-trainde-bij-schietclub-voor-aanslag-op-moslims

Nederland willen beschermen tegen moslims. Waar en van wie hebben we dit al eerder gehoord? Rolling Eyes

ron1

Stamgast
Stamgast
Antw.: 686
Wo Nov 21, 2018 3:58 pm Reageer met quote

red-pill moment al gehad NicolaasP. ?

DeBaron1

Regelmatige bezoeker
Regelmatige bezoeker
Antw.: 39
Zo Nov 25, 2018 8:32 pm Reageer met quote

Na een tijd hier weggeweest te zijn ben ik dan nu weer eens terug.
Zelf heb ik het idee dat het niet lang zal duren, er is te weinig veranderd.
Zo'n topic begint met een goede stelling en wordt daarna gekaapt door een paar mensen die er hun eigen draai aan geven.
Persoonlijk heb ik geen zin, tijd of geduld voor dat soort onzin.
Ik ben geen anti semiet, ik ben pro Joods, fel zelfs.
Ook ben ik voor een Israël naast Palestina, dames even lezen.
Maar ik ben heel fel tegen het zionisme, het zionisme dat bereid is tot moord om 1 groot Israël te scheppen.
Maar mijn stelling hier en n u is dat je best een topic over het anti semitisme kunt hebben zonder het zionisme of de staat Israël er bij te halen.

luciaT..1

Superlid
Superlid
Zo Nov 25, 2018 8:36 pm Reageer met quote

DeBaron1 schreef:
Na een tijd hier weggeweest te zijn ben ik dan nu weer eens terug.
Zelf heb ik het idee dat het niet lang zal duren, er is te weinig veranderd.
Zo'n topic begint met een goede stelling en wordt daarna gekaapt door een paar mensen die er hun eigen draai aan geven.
Persoonlijk heb ik geen zin, tijd of geduld voor dat soort onzin.
Ik ben geen anti semiet, ik ben pro Joods, fel zelfs.
Ook ben ik voor een Israël naast Palestina, dames even lezen.
Maar ik ben heel fel tegen het zionisme, het zionisme dat bereid is tot moord om 1 groot Israël te scheppen.
Maar mijn stelling hier en n u is dat je best een topic over het anti semitisme kunt hebben zonder het zionisme of de staat Israël er bij te halen.

Welkom terug DeBaron1. Fijn dat je er weer bent.

luciaT..1

Superlid
Superlid
Wo Nov 28, 2018 4:12 pm Reageer met quote

Syrische vluchteling (15) slachtoffer van racistische terreur op school

https://joop.bnnvara.nl/nieuws/syrische-vluchteling-slachtoffer-van-racistische-terreur-op-school

De dader is een jong joch dat sympatiseert met een extreem rechtse groepering.

Juist omdat de dader zo jong is vind ik het schokkend. De Syrische jongen is al langere tijd het slachtoffer van getreiter op school.
Sla je op de vlucht om veilig ergens te kunnen leven en dan gebeuren deze dingen.

luciaT..1

Superlid
Superlid
Vr Dec 07, 2018 8:28 pm Reageer met quote

De Gelderse terreurverdachte Vincent T. is veroordeeld tot een celstraf van drie jaar. Hij is schuldig bevonden aan het voorbereiden van moord met terroristisch oogmerk, meldt Omroep Gelderland. Tegen hem was drie jaar en vier maanden geëist.

In chatgesprekken gaf hij aan dat hij moslims en onder anderen Volkert van der Graaf, de moordenaar van Pim Fortuyn, en Bij1-leider Sylvana Simons om het leven wilde brengen. Hij zou "linkse kopstukken willen afknallen".

https://nos.nl/artikel/2262414-drie-jaar-cel-voor-vincent-t-om-plannen-moord-op-moslims-en-linkse-mensen.html

Hoeveel anderen zal deze man al beďnvloed hebben met zijn ideeën?

DeBaron1

Regelmatige bezoeker
Regelmatige bezoeker
Za Dec 08, 2018 9:12 pm Reageer met quote

Thereasa50 schreef
Quote:
Willemijn F jij hebt en wil ookde samenhang niet zien die ik beschreven hebt . Zolang dat het geval is , alles uit zijn verband zien ,samenhangen niet WILLEN zien , dan heeft het geen zin om hier verder te discusieren. Enige diepgang, enige kennis , en intelligentie heeft dit onderwerp wel nodig

Fijn voor jou Theresa dat jij van jezelf vind, diepgang, kennis en intelligentie te hebben, ook hoop ik, al vrees ik dat het anders is, dat jij niet de enige bent die dat van jou denkt.
Dit topic gaat over het ouderwetse anti Semietisme, een anti Semietisme dat tot mijn verdriet ontstaan is uit en door de christelijke kerk.
Het gaat dus niet over het anti zionisme dat door veel mensen nogal eens verward wordt met anti Semietisme.
En het anti Semietisme is ontstaan door de vroege christelijke kerk die er van overtuigd was dat de Joden Christus hadden vermoord.
En de haat van de kerk tegenover de Joden werd nog vaak aangewakkerd door jaloezie om het feit dat hoewel Joden geen land konden bezitten en van veel beroepen waren ze er toch vaak in slaagden om rijk te worden.
En, ik zou hier nog veel verder op in kunnen gaan, met de geschiedenis van de progroms, de rol die de adel daar in vervulde, maar ik schrijf een bijdrage en geen boek.
Maar het mag in ieder geval duidelijk zijn dat het anti Semietisme in de westerse wereld niets te maken heeft met het anti zionisme van nu.

luciaT..1

Superlid
Superlid
Di Dec 11, 2018 2:18 pm Reageer met quote

Vandaag is het de Dag van de Mensenrechten. We leven in een tijd waarin kinderen dood gaan van de honger als oorlogswapen. Waar we nog steeds landen bombarderen, al heeft de geschiedenis allang bewezen dat dit niet werkt. Een tijd dat er internationaal veel leed, onrecht en schending van mensenrechten plaatsvinden.

https://joop.bnnvara.nl/opinies/woonwagenbewoners-roma-en-sinti-zijn-de-vergeten-inwoners

Ook deze groep is het mikpunt van extreem rechts door de jaren heen. In Polen, Hongarije, Roemenië etc. worden ze nog steeds als tweederangs burgers gezien.
Bestaat er nog steeds een stigma.

Keesvi

Superlid
Superlid
Di Dec 11, 2018 9:54 pm Reageer met quote

luciaT. schreef:
https://joop.bnnvara.nl/opinies/woonwagenbewoners-roma-en-sinti-zijn-de-vergeten-inwoners

Ook deze groep is het mikpunt van extreem rechts door de jaren heen. In Polen, Hongarije, Roemenië etc. worden ze nog steeds als tweederangs burgers gezien.
Bestaat er nog steeds een stigma.
Ik tref al een poosje regelmatig vertegenwoordigers van die groep tegenover me aan mijn bureau. Het zijn eigenlijk opportunisten omdat ze donders goed weten dat ze geen schijn van kans maken op een verblijfsvergunning maar tijdens hun verblijf proberen zoveel mogelijk gezondheidszorg te consumeren en bij terugkeer met hulp van IOM een vergoeding krijgen, weliswaar in natura of gecontroleerd door de lokale IOM. Ik kan ze niet eens ongelijk geven maar het bestaat natuurlijk niet dat we hele bevolkingsgroepen met die achtergronden in ons land adopteren. Toch de EU-landen die hen discrimineren de pin op de neus zetten, dunkt mij. Ze komen er nu veel te makkelijk mee weg.

“Niemand wordt geboren met haat voor een persoon met een andere huidskleur, achtergrond of geloof." (Nelson Mandela)

luciaT..1

Superlid
Superlid
Vr Dec 14, 2018 11:25 am Reageer met quote

De groep streeft naar een ‘blank Europa’ en verzet zich tegen ‘niet-Europese indringers’. Met name moslims en Afrikaanse migranten moeten het ontgelden. GI houdt zich naar eigen zeggen bezig met ‘het trainen van jongeren en toekomstige leiders’. Die training is zowel ideologisch als fysiek, in voorbereiding op een daadwerkelijke (gewapende) strijd. In Nederland kwamen de leden in het nieuws onder meer door het beklimmen van moskeedaken en het daar ophangen van islamofobe spandoeken en door het van buitenaf vergrendelen van een asielzoekerscentrum

https://joop.bnnvara.nl/nieuws/extreemrechtse-knokploeg-blijkt-kweekvijver-voor-partij-le-pen

DeBaron1

Regelmatige bezoeker
Regelmatige bezoeker
Vr Dec 14, 2018 2:52 pm Reageer met quote

Dit soort berichten maakt dat ik me steeds meer zorgen maak om Europa.
Achter het: Dit nooit weer kwam een "maar" en inmiddels is het voor velen "waarom niet?"

Keesvi

Superlid
Superlid
Vr Dec 14, 2018 11:56 pm Reageer met quote

Een aardige bijdrage van RTV Utrecht hierover. Zowel confronterend als relativerend, vind ik. Daar hou ik wel van: Youtubers met keppeltje door Utrecht: "kankerjood"

luciaT..1

Superlid
Superlid
Za Dec 15, 2018 11:25 pm Reageer met quote

Keesvi schreef:
Een aardige bijdrage van RTV Utrecht hierover. Zowel confronterend als relativerend, vind ik. Daar hou ik wel van: Youtubers met keppeltje door Utrecht: "kankerjood"

Goed dat er ook tegengas gegeven werd door Islamitische jongeren. Vaak wordt er gedacht dat deze jongeren antisemitisch zijn.

Pagina 4 van 5 Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Plaats reactie