Linkse gemeenten zijn duurder dan rechtse
Het Grand Café
Plaats reactie

Adamm

Stamgast
Stamgast
Antw.: 603
Vr Jan 11, 2019 8:48 pm Reageer met quote

Ik las in een dagblad :

'Linkse' gemeenten hebben hogere lokale lasten dan 'rechtse'. In linkse gemeenten zijn bovendien de verschillen in belastingheffing tussen burgers - huurders/huiseigenaars en gezinnen/alleenstaanden - groter....

Komt dit door de linkse hobbies ??

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Advertentie

WillemijnF

Superlid
Superlid
Antw.: 2839
Vr Jan 11, 2019 10:31 pm Reageer met quote

Adamm schreef:
Ik las in een dagblad :

'Linkse' gemeenten hebben hogere lokale lasten dan 'rechtse'. In linkse gemeenten zijn bovendien de verschillen in belastingheffing tussen burgers - huurders/huiseigenaars en gezinnen/alleenstaanden - groter....

Ik begrijp best dat je na een vakantie een kleine leesachterstand hebt, dat kan de beste gebeuren. Maar 20 jaar is wel een héél groot gat als je je in een discussie over de actualiteit wilt storten...

Linkse gemeenten zijn duurder dan rechtse

Overigens hoop ik met alles dat in me is dat linkse gemeenten (en graag ook de rechtse) vooral duurder uit zullen blijven als dat het gevolg is van linkse hobby's als ondersteuning van de zwakkeren binnen hun gemeentegrenzen.

Met een Nederlander valt niet te discussiëren. Hij heeft tot het einde toe gelijk en daalt met deze zekerheid opgewekt het graf in.
Godfried Bomans 1913-1971

virgo

Stamgast
Stamgast
Antw.: 247
Vr Jan 11, 2019 11:32 pm Reageer met quote

Adamm schreef:
Ik las in een dagblad :

'Linkse' gemeenten hebben hogere lokale lasten dan 'rechtse'. ...

Ik hoorde van mijn kleinzoon dat de opa van zijn vriendje in 1970 zei dat rechtse gemeenten hogere lasten hebben dan linkse.
Zo zie je maar weer hoe dingen kunnen veranderen.
Ut is mi wot met de wereld.

Tympaan

Superlid
Superlid
Antw.: 26034
Za Jan 12, 2019 12:19 pm Reageer met quote

Het is maar net wat men wil. Als je een overheid wil die zijn burgers vertroetelt van de wieg tot het graf, dan zul je daarvoor moeten betalen. Wil je dat de burger het zelf maar oplost en betaalt, dan kan de bemoeienis van die overheid een stuk minder zijn...

De juiste verhouding vinden zal altijd lastig zijn...

Faber quisque fortunae suae

Adamm

Stamgast
Stamgast
Za Jan 12, 2019 2:47 pm Reageer met quote

WillemijnF schreef:
Adamm schreef:
Ik las in een dagblad :

Ik begrijp best dat je na een vakantie een kleine leesachterstand hebt, dat kan de beste gebeuren. Maar 20 jaar is wel een héél groot gat als je je in een discussie over de actualiteit wilt storten...

Overigens hoop ik met alles dat in me is dat linkse gemeenten (en graag ook de rechtse) vooral duurder uit zullen blijven als dat het gevolg is van linkse hobby's als ondersteuning van de zwakkeren binnen hun gemeentegrenzen.

Herverdeling van inkomsten is geen kerntaak van de gemeente.

Keesvi

Superlid
Superlid
Antw.: 12434
Za Jan 12, 2019 8:19 pm Reageer met quote

Adamm schreef:
Herverdeling van inkomsten is geen kerntaak van de gemeente.
Bedoel je daarmee dat de gemeente zich niet moet bemoeien met de meest uiteenlopende basisvoorzieningen zoals onderwijs, volkshuisvesting, infrastructuur, gezondheidszorg etc.? Dat de gemeente geen belastingen mag heffen en geen gebruik mag maken van door de rijksoverheid geïnde belastingen? Wat is volgens jou dan in grote lijnen het takenpakket van de gemeente?

“Niemand wordt geboren met haat voor een persoon met een andere huidskleur, achtergrond of geloof." (Nelson Mandela)
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage

Adamm

Stamgast
Stamgast
Za Jan 19, 2019 9:30 pm Reageer met quote

dat is vragen naar de bekende weg. een bezoekje aan Google kan licht brengen in de duisternis.

Keesvi

Superlid
Superlid
Antw.: 12434
Za Jan 19, 2019 11:23 pm Reageer met quote

Adamm schreef:
dat is vragen naar de bekende weg. een bezoekje aan Google kan licht brengen in de duisternis.
Ik weet wel zeker dat via Google jouw antwoord niet te vinden is, oftewel je blijft in gebreke in deze discussie die je zelf hebt gestart. Eigenlijk ben ik niet anders van je gewend. Je gooit wat over de schutting zonder duidelijk te maken waarom en je doet er verder niets mee.

“Niemand wordt geboren met haat voor een persoon met een andere huidskleur, achtergrond of geloof." (Nelson Mandela)
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage

Adamm

Stamgast
Stamgast
Vr Feb 01, 2019 4:02 pm Reageer met quote

uit recente berichtgeving blijkt dat de topic titel nog steeds onverminderd van kracht. Zie telegraaf van 1/2/19.

Pagina 1 van 1

Plaats reactie