Aanslag in Utrecht.
Blik op het nieuws
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5  Volgende Plaats reactie

dagmar57

Superlid
Superlid
Antw.: 2255
Ma Mrt 18, 2019 6:06 pm Reageer met quote

Ik zet er niet eens een krantenartikel bij, iedereen weet waar het over gaat.

Wat een zwarte dag in de Nederlandse geschiedenis.

Ik zit de hele dag al verbijsterd voor de tv.

Wat een tragedie voor de slachtoffers en hun familie, wat een leed en verdriet brengt dit weer teweeg.

In wat voor wereld leven we toch.......................
Ik weet best dat het overal op de wereld voorkomt en dat dat net zo erg is als dit, maar toch......................zo dichtbij maakt het nog vele malen erger en schokkender.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Advertentie

NicolaasP

Superlid
Superlid
Antw.: 3765
Ma Mrt 18, 2019 7:33 pm Reageer met quote

Men weet zelfs op dit moment nog niet of het voorval een familiedrama genoemd moet worden of een terreurdaad, maar Baudet staat al klaar om vanavond de remedie te geven om een schietpartij als vanmorgen plaatsvond in de toekomst te voorkomen

op twitter
Quote:
Geschokt door de gebeurtenissen in Utrecht. Juist nu is het essentieel om samen te komen en met elkaar te spreken over de toekomst van ons land. Daarom hebben @THiddema en ik besloten om onze bijeenkomst in het Kurhaus vanavond wél te laten doorgaan.

There is a crack in everything; that's how the light comes in.

Leonard Cohen
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage

dagmar57

Superlid
Superlid
Ma Mrt 18, 2019 7:44 pm Reageer met quote

NicolaasP schreef:
Men weet zelfs op dit moment nog niet of het voorval een familiedrama genoemd moet worden of een terreurdaad, maar Baudet staat al klaar om vanavond de remedie te geven om een schietpartij als vanmorgen plaatsvond in de toekomst te voorkomen

op twitter
Quote:
Geschokt door de gebeurtenissen in Utrecht. Juist nu is het essentieel om samen te komen en met elkaar te spreken over de toekomst van ons land. Daarom hebben @THiddema en ik besloten om onze bijeenkomst in het Kurhaus vanavond wél te laten doorgaan.

Ja, zeer walgelijk van Baudet, zo weinig respect voor de slachtoffers en hun familie.

Keesvi

Superlid
Superlid
Antw.: 12731
Ma Mrt 18, 2019 7:55 pm Reageer met quote

Afschuwelijk natuurlijk, zoiets. Het lijkt er niet op dat het een goed voorbereide aanslag was. Eerst de dader(s) maar eens oppakken en niet te veel speculeren, dunkt mij. Ik vind het wel een rare ervaring om me voor het eerst in mijn leven onder alarmfase 5 (geldt in de hele provincie Utrecht) te bevinden.

“Niemand wordt geboren met haat voor een persoon met een andere huidskleur, achtergrond of geloof." (Nelson Mandela)
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage

dagmar57

Superlid
Superlid
Ma Mrt 18, 2019 8:02 pm Reageer met quote

Keesvi schreef:
. Ik vind het wel een rare ervaring om me voor het eerst in mijn leven onder alarmfase 5 (geldt in de hele provincie Utrecht) te bevinden.

Ik ook.

theDon

Superlid
Superlid
Antw.: 3183
Ma Mrt 18, 2019 8:50 pm Reageer met quote

Vreselijk dit en zó dichtbij, onschuldige mensen waarvan het leven verwoest is.
Dit terwijl de dader al een lang logboek heeft van misdaden die hij al begaan heeft, hoe is dat mogelijk?

Neem mij hoe ik ben, ook al ben je van mij geen fan.

Keesvi

Superlid
Superlid
Ma Mrt 18, 2019 10:30 pm Reageer met quote

Ik heb er langzamerhand wel weer mijn buik van vol. Natuurlijk, het is schokkend, een calamiteit die aandacht behoeft maar het ge-OH over totaal niets, de speculaties en het eindeloos herhalen van wat we al zestig keer gehoord hebben roept braakneigingen bij me op. Hou op met dat oeverloze gezwets en manifesteer je alleen als er echt iets nieuws te melden is.

“Niemand wordt geboren met haat voor een persoon met een andere huidskleur, achtergrond of geloof." (Nelson Mandela)

theDon

Superlid
Superlid
Ma Mrt 18, 2019 11:53 pm Reageer met quote

Keesvi schreef:
Ik heb er langzamerhand wel weer mijn buik van vol. Natuurlijk, het is schokkend, een calamiteit die aandacht behoeft maar het ge-OH over totaal niets, de speculaties en het eindeloos herhalen van wat we al zestig keer gehoord hebben roept braakneigingen bij me op. Hou op met dat oeverloze gezwets en manifesteer je alleen als er echt iets nieuws te melden is.

Oh Kees toch, ik zal me er niet meer ermee bemoeien hoor, fijne avond nog! Wink

Laatst aangepast door theDon op Di Mrt 19, 2019 1:41 am, in totaal 1 keer bewerkt

virgo

Stamgast
Stamgast
Antw.: 247
Di Mrt 19, 2019 12:21 am Reageer met quote

Keesvi schreef:

Inderdaad: overdaad schaadt.
Bovendien: als journalisten de straat gaan afschuimen op zoek naar mensen die de verdachte, al is het slechts vaag, kennen of gekend hebben en dat als nieuws in de media brengen, vind ik dat getuigen van Telegraaf-niveau. Jammer dat zelfs het journaal daarin meegaat.
Ooggetuigen aan het woord laten heeft nieuwswaarde; bekenden van de verdachte uithoren is in de eerste plaats een taak van de politie.

luciaT..1

Superlid
Superlid
Antw.: 3114
Di Mrt 19, 2019 1:14 am Reageer met quote

Thierry Baudet: Nederland is naïef en laks geweest

Thierry Baudet linkt in het Kurhaus het migratiebeleid van VVD en CDA aan de dodelijke aanslag van vandaag in Utrecht.
Jan Hoedeman 18-03-19, 21:10

,,Als wij woensdag niet kiezen voor een andere koers, gaat dit veel vaker voorkomen. Dan zal Nederland nog veel verscheurder raken.’’ Hij zei dit op een bijeenkomst van Forum voor Democratie in het Kurhaus van Scheveningen.

https://www.ad.nl/politiek/thierry-baudet-nederland-is-naief-en-laks-geweest~a6ac3cea/

De smeerlap! Even een slaatje slaan uit een aanval waarbij mensen het leven lieten en gewonden vielen.

theDon

Superlid
Superlid
Di Mrt 19, 2019 1:20 am Reageer met quote

luciaT. schreef:
Thierry Baudet: Nederland is naïef en laks geweest

Thierry Baudet linkt in het Kurhaus het migratiebeleid van VVD en CDA aan de dodelijke aanslag van vandaag in Utrecht.
Jan Hoedeman 18-03-19, 21:10

,,Als wij woensdag niet kiezen voor een andere koers, gaat dit veel vaker voorkomen. Dan zal Nederland nog veel verscheurder raken.’’ Hij zei dit op een bijeenkomst van Forum voor Democratie in het Kurhaus van Scheveningen.

https://www.ad.nl/politiek/thierry-baudet-nederland-is-naief-en-laks-geweest~a6ac3cea/

De smeerlap! Even een slaatje slaan uit een aanval waarbij mensen het leven lieten en gewonden vielen.

Dat zelfde heeft Rutte gedaan bij de vorige verkiezingen, toen waren er ook problemen met buitenlanders en hij greep eens een keer in.
Daar behaalde hij zijn overwinning met de verkiezingen mee de schoft!

dagmar57

Superlid
Superlid
Di Mrt 19, 2019 2:00 am Reageer met quote

virgo schreef:
Inderdaad: overdaad schaadt.
Bovendien: als journalisten de straat gaan afschuimen op zoek naar mensen die de verdachte, al is het slechts vaag, kennen of gekend hebben en dat als nieuws in de media brengen, vind ik dat getuigen van Telegraaf-niveau. Jammer dat zelfs het journaal daarin meegaat.
Ooggetuigen aan het woord laten heeft nieuwswaarde; bekenden van de verdachte uithoren is in de eerste plaats een taak van de politie.

Ik ben het hier niet mee eens, ik vond de verslaggeving vandaag uitstekend, de ernst van de situatie gaf mijns inziens reden tot zoveel nieuws en omstandigheden vergaring.
En er wordt in nieuwsitems/verslaggeving altijd in gegaan op de achtergrond van een dader,als daar iets over bekend wordt dat is niet nieuw en dat is naar mijn idee ook geen riooljournalistiek.

Verder vond ik ook hoe de overheid omging met deze aanslag uitermate respectvol naar de slachtoffers en hun familie.
En dat geldt ook voor de officiële verklaringen van politie en justitie, uitermate doeltreffend.

NicolaasP

Superlid
Superlid
Antw.: 3765
Di Mrt 19, 2019 10:01 am Reageer met quote

Baudet in het Kurhaus gisteravond enkele uren na de schietpartij in Utrecht

"Als wij niet kiezen voor een andere koers...dat dít...nog véééééél vaker gaat voorkomen....en dat het echt aan óns is woensdag -over twee dagen-...om wél.....of niét......een verandering in gang te zetten....hoe......................................................................................................................................hoe.................................................hoe moeilijk het ook is die twee dingen uit mekaar te trekken, maar ik denk zelfs dat we het aan de slachtoffers verplicht zijn..."

*applaus*

Werd bij P&W getoond

Wie kan er ook maar een korreltje chocola van maken van die letterlijk inclusief pauzes overgenomen zin van Baudet.
Welke twee dingen uit mekaar trekken? Welke twee dingen noemt hij hier of bedoelt hij hier?

There is a crack in everything; that's how the light comes in.

Leonard Cohen
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage

Keesvi

Superlid
Superlid
Di Mrt 19, 2019 12:36 pm Reageer met quote

Wat mij op een gegeven moment stoorde was het gespeculeer over een terroristische aanslag door vooral politici. Natuurlijk was het reëel om er rekening mee te houden en ik vind de acties van politie en andere opsporingsdiensten begrijpelijk. Maar laat die dan hun werk doen en blijf als politicus met je tengels af van wat er precies aan de hand zou kunnen zijn. Daar mogen de media wat mij betreft ook best wat kritischer op zijn in plaats van alles als hapklare brokken over te nemen om die vervolgens aan ons voor te schotelen. Thierry Baudet en zijn aasgierenbende is natuurlijk nog een graadje erger. 'We moeten erover praten' betekent, ik wist het van tevoren, uiteraard het benadrukken van zijn politieke doctrine.

Tympaan

Superlid
Superlid
Antw.: 26413
Di Mrt 19, 2019 1:12 pm Reageer met quote

Wat mij wel weer opvalt dat toen het om een aanslag van rechts ging dat iedereen het gelijk verschrikkelijk en erg en treurig en vreselijk vond en dat 'rechts' het verschrikkelijke monster was...
En laat daar geen misverstand over ontstaan, elke misdaad is onnoemelijk erg, met name voor de slachtoffers.

Maar nu het wel eens om een islamitische terreuraanslag zou kunnen gaan zou er ineens terughoudend gedaan moeten worden en moet de media zich koest houden want stel je voor dat er wel eens op moslim-tenen getrapt zou kunnen worden...

Voor mij is elke aanslag even erg en even misdadig en bovenal even laf en zal even hard moeten worden uitgezocht en bestraft moeten worden. Ongeacht of het van links, van rechts of uit de religieuze hoek komt..

En dat de politiek dankbaar gebruik en misbruik maakt van elke geboden situatie is niets nieuws. Of zijn we het verhaal van Rutte en Erdogan alweer vergeten toen er weer eens wat met die Turken te doen was....
Het was waarschijnlijk de enige reden dat de VVD toen gewonnen had..

Faber quisque fortunae suae

Tympaan

Superlid
Superlid
Di Mrt 19, 2019 1:14 pm Reageer met quote

Tympaan schreef:
Wat mij wel weer opvalt dat toen het om een aanslag van rechts ging dat iedereen het gelijk verschrikkelijk en erg en treurig en vreselijk vond en dat 'rechts' het verschrikkelijke monster was...
En laat daar geen misverstand over ontstaan, elke aanslag is een misdaad en onnoemelijk erg, met name voor de slachtoffers.

Maar nu het wel eens om een islamitische terreuraanslag zou kunnen gaan zou er ineens terughoudend gedaan moeten worden en moet de media zich koest houden want stel je voor dat er wel eens op moslim-tenen getrapt zou kunnen worden...

Voor mij is elke aanslag even erg en even misdadig en bovenal even laf en zal even hard moeten worden uitgezocht en bestraft moeten worden. Ongeacht of het van links, van rechts of uit de religieuze hoek komt..

En dat de politiek dankbaar gebruik en misbruik maakt van elke geboden situatie is niets nieuws. Of zijn we het verhaal van Rutte en Erdogan alweer vergeten toen er weer eens wat met die Turken te doen was....
Het was waarschijnlijk de enige reden dat de VVD toen gewonnen had..

Tympaan

Superlid
Superlid
Di Mrt 19, 2019 1:18 pm Reageer met quote

--

Tympaan

Superlid
Superlid
Di Mrt 19, 2019 1:21 pm Reageer met quote

Sorry, maar ik kan de laatste twee berichtjes niet verwijderen. De benodigde knopjes zijn buiten beeld..

luciaT..1

Superlid
Superlid
Antw.: 3114
Di Mrt 19, 2019 1:33 pm Reageer met quote

Bij de aanslag in Nieuw-Zeeland was het gelijk duidelijk dat het om een rechts extremistische racistische aanslag ging. De dader heeft heel duidelijk laten zien en lezen wat zijn beweegredenen waren. Daar kon niemand om heen.

Bij de aanslag van gisteren is het motief nog niet helemaal duidelijk, dus ook niet of je het een 'islamitische' aanslag kan/mag noemen.

En zoals je zelf al schrijft: omdat het om een islamitische aanslag zou 'kunnen' gaan, lijkt het me verstandiger even af te wachten hoe het precies zit voordat men gelijk een groep als dader aanwijst.

Daar zit dus wel degelijk verschil in.

En dat de politiek dit ge(mis)bruikt men men best wel 'smerig' noemen, want dat is het gewoon.

Tympaan

Superlid
Superlid
Di Mrt 19, 2019 1:47 pm Reageer met quote

Maar waarom is het één erger dan het ander? Er zijn drie willekeurige onschuldige mensen gedood en drie zwaar gewond.. Zomaar in 'n willekeurige tram.... Dat doe je niet als je bewust een bepaald persoon wil doden omdat die je wat misdaan hebt.

Pagina 1 van 5 Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Plaats reactie