Nederland stijgt op geluksladder
Blik op het nieuws
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende Plaats reactie

ron1

Stamgast
Stamgast
Antw.: 686
Vr Mrt 22, 2019 1:59 am Reageer met quote

theDon schreef:
Adamm schreef:
ik dacht dat klaver de klimaatpaus was!

Laughing Laughing Laughing Van Klavertje mag je na je zeventigste verjaardag doodvallen.

Klavertje heeft natuurlijk al een warmtepomp, driedubbel glas enz.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Advertentie

WillemijnF

Superlid
Superlid
Antw.: 3491
Vr Mrt 22, 2019 8:42 am Reageer met quote

Adamm schreef:
theDon schreef:
Adamm schreef:
ik dacht dat klaver de klimaatpaus was!

Laughing Laughing Laughing Van Klavertje mag je na je zeventigste verjaardag doodvallen.

Klavertje heeft natuurlijk al een warmtepomp, driedubbel glas enz.

Vast wel. En dankzij de eclatante overwinning van Baudet heeft Klaver nu ook de sleutelpositie in handen vwb de milieumaatregelen. Zonder de steun van GL en/of de PvdA zal het kabinet er geen milieumaatregel meer doorheen kunnen krijgen. Fvd heeft het kabinet regelrecht in de armen van links gedreven. Nu weten we zeker dat er eindelijk stappen worden gezet. Thierry, bedankt namens allen die zich zorgen maken over het klimaat. De "klimaatpaus" is de lachende derde geworden, met behulp van de Fvd kiezer. Misschien moet die titel naar Baudet?

Met een Nederlander valt niet te discussiëren. Hij heeft tot het einde toe gelijk en daalt met deze zekerheid opgewekt het graf in.
Godfried Bomans 1913-1971

Keesvi

Superlid
Superlid
Antw.: 12835
Vr Mrt 22, 2019 9:55 am Reageer met quote

WillemijnF schreef:
Vast wel. En dankzij de eclatante overwinning van Baudet heeft Klaver nu ook de sleutelpositie in handen vwb de milieumaatregelen. Zonder de steun van GL en/of de PvdA zal het kabinet er geen milieumaatregel meer doorheen kunnen krijgen. Fvd heeft het kabinet regelrecht in de armen van links gedreven. Nu weten we zeker dat er eindelijk stappen worden gezet. Thierry, bedankt namens allen die zich zorgen maken over het klimaat. De "klimaatpaus" is de lachende derde geworden, met behulp van de Fvd kiezer. Misschien moet die titel naar Baudet?
Maar dan wel met de duidelijke vermelding dat het hier om een neppaus gaat die fascistisch gedachtegoed verspreidt.

“Niemand wordt geboren met haat voor een persoon met een andere huidskleur, achtergrond of geloof." (Nelson Mandela)
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage

WillemijnF

Superlid
Superlid
Vr Mrt 22, 2019 10:57 am Reageer met quote

Keesvi schreef:
WillemijnF schreef:
Maar dan wel met de duidelijke vermelding dat het hier om een neppaus gaat die fascistisch gedachtegoed verspreidt.

Tja, maar er gaat altijd wel weer wat tijd overheen voor de uil van Minerva ziet wat dat voor gevolgen heeft.

Met een Nederlander valt niet te discussiëren. Hij heeft tot het einde toe gelijk en daalt met deze zekerheid opgewekt het graf in.

Keesvi

Superlid
Superlid
Vr Mrt 22, 2019 11:36 am Reageer met quote

WillemijnF schreef:
Tja, maar er gaat altijd wel weer wat tijd overheen voor de uil van Minerva ziet wat dat voor gevolgen heeft.
Zelfs de uil van Minerva, gekaapt door Baudet, rukt hij uit zijn verband, uit zijn context rukken...

“Niemand wordt geboren met haat voor een persoon met een andere huidskleur, achtergrond of geloof." (Nelson Mandela)

Tympaan

Superlid
Superlid
Antw.: 26631
Vr Mrt 22, 2019 11:38 am Reageer met quote

Keesvi schreef:
..Maar dan wel met de duidelijke vermelding dat het hier om een neppaus gaat die fascistisch gedachtegoed verspreidt.

Het is juist dit soort gebral dat de kiezers in de handen van de FvD drijft. Mensen hebben er genoeg van om voor fascist, racist, enz te worden uitgemaakt als ze het lef hebben om kritiek te hebben op het klimaatgebeuren of de massa-immigratie...

Faber quisque fortunae suae

luciaT..1

Superlid
Superlid
Antw.: 3114
Vr Mrt 22, 2019 11:42 am Reageer met quote

De nabestaanden van dichter Menno Wigman (1966-2018) zijn boos dat FvD-voorman Thierry Baudet in zijn overwinningsspeech de regels van Wigmans dichtregels gebruikte. Dat meldt persbureau ANP.

„Hij citeerde de dichtregels foutief, en de familie ziet bovendien dat Baudet de poëzie in een context plaatst die mijlenver van het wereldbeeld van Wigman staat”, schrijft familielid Anneke Wigman.

https://www.nrc.nl/nieuws/2019/03/22/menno-wigman-nabestaanden-van-dichter-zijn-boos-op-baudet-a3954182

Keesvi

Superlid
Superlid
Vr Mrt 22, 2019 11:48 am Reageer met quote

Tympaan schreef:
Keesvi schreef:
..Maar dan wel met de duidelijke vermelding dat het hier om een neppaus gaat die fascistisch gedachtegoed verspreidt.

Het is juist dit soort gebral dat de kiezers in de handen van de FvD drijft. Mensen hebben er genoeg van om voor fascist, racist, enz te worden uitgemaakt als ze het lef hebben om kritiek te hebben op het klimaatgebeuren of de massa-immigratie...
Ge je nou gewoon door met je gratuite gescheld? Ik kan je even niet volgen maar als je beweert dat Baudet niet regelmatig en duidelijk aantoonbaar puur fascistisch gedachtegoed uit dan sla je de plank goed mis. Ga dat eerst eens even na voordat je me vanuit je ruggenmerg beticht van uit mijn nek kletsen. Als jij fascistisch gedachtegoed onderschrijft kom er dan rond voor uit maar veeg het niet onder het tapijt. Ik noem gewoon man en paard. Zo simpel is dat.

Tympaan

Superlid
Superlid
Vr Mrt 22, 2019 11:55 am Reageer met quote

Ik had gehoopt dat je na een nachtje slapen wel weer tot bezinning gekomen zou zijn. Helaas.. Volgende keer beter...

WillemijnF

Superlid
Superlid
Vr Mrt 22, 2019 12:31 pm Reageer met quote

Nou, een deel van de overwinningsspeech van Baudet leek anders regelrecht uit de Blut und Bodentheorie te komen.

Keesvi

Superlid
Superlid
Vr Mrt 22, 2019 12:46 pm Reageer met quote

Tympaan schreef:
Ik had gehoopt dat je na een nachtje slapen wel weer tot bezinning gekomen zou zijn. Helaas.. Volgende keer beter...
Je grossiert langzamerhand in beledigingen, vooral in de vorm van framing. In ieder geval ga je maar door met op de man spelen. Hiermee suggereer je dat ik buiten zinnen zou zijn, oftewel krankzinnig, als reactie op een onderbouwd antwoord waarin ik slechts concludeer dat je de plank misslaat. Sla die plank dan raak of leg uit waarom ik ongelijk heb. Maar nee, ik moet weer eens ergens voor uitgemaakt worden. Besef je eigenlijk wel waar je mee bezig bent?

Tympaan

Superlid
Superlid
Vr Mrt 22, 2019 12:52 pm Reageer met quote

Kijk nu toch eens naar jezelf. Je bent geen haar beter. Haal liever die plank voor je kop eens weg....

Keesvi

Superlid
Superlid
Vr Mrt 22, 2019 1:00 pm Reageer met quote

Als ik een topic start dan zie ik dat na plaatsing niet meer als mijn topic maar als publiek voor alle forumleden die reageren. Zeker na de uitslag van de statenverkiezingen heeft het ervaren van geluk, ontevredenheid, een meer politieke lading gekregen waarbij fascisme in mijn ogen geen oplossing is. Als een forumlid het topic na een opmerking hierover met veel geweld het topic politiseert en ook nog eens zijn persoonlijke rancunes naar de topicstarter meent te te moeten ventileren dan krijg ik lichtelijke associaties met de Kristalnacht.

Bottom line was en blijft wat mij betreft de discrepantie tussen ontevredenheid en gemopper en anderzijds de bevinding dat Nederland zich in de top van de geluksladder bevindt.

WillemijnF

Superlid
Superlid
Vr Mrt 22, 2019 1:02 pm Reageer met quote

Tympaan schreef:
Keesvi schreef:

Mensen die kritisch zijn tav het klimaatvraagstuk of het immigratiebeleid zijn geenszins fascistisch of racistisch. Kritisch zijn is prima, dat dwingt tot nadenken.
Maar Baudet en de zijnen zijn wel degelijk fascistisch en ze schamen zich er ook niet voor. Misschien een apart topic openen met voorbeelden waaruit dat blijkt? Die zijn er te over. I. p. v. Baudet keurig feliciteren met zijn "knappe overwinning" hadden de andere lijsttrekkers er goed aan gedaan hun afschuw uit te spreken over het feit dat het fascistisch gedachtegoed kennelijk wordt geaccepteerd en omarmd.

Keesvi

Superlid
Superlid
Vr Mrt 22, 2019 1:12 pm Reageer met quote

Tympaan schreef:
Kijk nu toch eens naar jezelf. Je bent geen haar beter. Haal liever die plank voor je kop eens weg....
Heb je nu echt niet door dat er een hemelsbreed verschil zit tussen 'je slaat de plank mis' en 'je hebt een plank voor je kop'? Ik vind dat diep treurig...

Tympaan

Superlid
Superlid
Vr Mrt 22, 2019 2:07 pm Reageer met quote

Ach gos.. Gaan we nu flauwe taalspelletjes spelen..??

Doe dat alsjeblieft met je kleinkinderen..

Tympaan

Superlid
Superlid
Vr Mrt 22, 2019 2:23 pm Reageer met quote

WillemijnF schreef:

Mensen die kritisch zijn tav het klimaatvraagstuk of het immigratiebeleid zijn geenszins fascistisch of racistisch. Kritisch zijn is prima, dat dwingt tot nadenken.
Dat is mijn standpunt dus ook.

Quote:
Maar Baudet en de zijnen zijn wel degelijk fascistisch en ze schamen zich er ook niet voor. Misschien een apart topic openen met voorbeelden waaruit dat blijkt? Die zijn er te over. I. p. v. Baudet keurig feliciteren met zijn "knappe overwinning" hadden de andere lijsttrekkers er goed aan gedaan hun afschuw uit te spreken over het feit dat het fascistisch gedachtegoed kennelijk wordt geaccepteerd en omarmd.

Wat is er dan zo fascistisch aan Baudet? En zijn al die Nederlanders die op hem stemden dan ook fascistisch? Volgens mij zijn die vooral ontevreden over de gevestigde politiek. Ze voelen zich niet vertegenwoordigd. En niet geheel ten onrechte. Ik ben ook verre van tevreden over hoe de zaken tegenwoordig gaan...

En nee, ik ben het ook niet eens met alles wat de FvD voor staat. Ik ook vind wel dat hij soms vreemde trekjes heeft. Maar dat maakt hem nog niet tot een fascist..

Mijn idee is; geef hem maar een kans. De tijd zal wel leren hoe het uitpakt. Waarschijnlijk is er, net als nu bij Wilders, de glans er naar verloop van tijd wel een beetje van af....

En al er wel weer een nieuwe opstaan om in het ontstane gat te springen...

Keesvi

Superlid
Superlid
Vr Mrt 22, 2019 3:13 pm Reageer met quote

Tympaan schreef:

Als je het per se persoonlijk wilt hebben kun je het persoonlijk krijgen. Ik probeer netjes te blijven maar ik ga de confrontatie met jouw uitlatingen niet uit de weg. Ik ben ervan overtuigd dat voor iedereen met een basale kennis van de Nederlandse taal het verschil van de strekking tussen 'je slaat de plank mis' en 'je hebt een plank voor je kop' glashelder is. Kennelijk ben jij niet in staat om dat onderscheid te maken. Dat betekent hoogstwaarschijnlijk dat ik je taalbeheersing in mijn optimisme steeds weer te hoog heb ingeschat. Ik zal mijn best doen om daar voortaan rekening mee te houden. Maar dat betekent niet dat ik scheldpartijen van jou die ingegeven zijn door een beperkte beheersing van de Nederlandse taal of wat dan ook aan me voorbij laat gaan. Er is ook nog zoiets als accepteren van en omgaan met je beperkingen en een fatsoenlijke manier van met elkaar omgaan.

Tympaan schreef:
En nee, ik ben het ook niet eens met alles wat de FvD voor staat. Ik ook vind wel dat hij soms vreemde trekjes heeft. Maar dat maakt hem nog niet tot een fascist..
Ik heb tot nu toe nog niemand Baudet zien uitmaken voor fascist. Maar hij hanteert wel degelijk fascistisch gedachtegoed. Blijf bij de les. Trek dingen na en kom daarmee terug in je commentaar, raad ik je aan.

Bottom line van deze discussie was en blijft wat mij betreft nog steeds de discrepantie tussen ontevredenheid en gemopper en anderzijds de bevinding dat Nederland zich in de top van de geluksladder bevindt.

WillemijnF

Superlid
Superlid
Vr Mrt 22, 2019 3:43 pm Reageer met quote

Tympaan schreef:
WillemijnF schreef:

Dat is mijn standpunt dus ook.

Quote:

Wat is er dan zo fascistisch aan Baudet? En zijn al die Nederlanders die op hem stemden dan ook fascistisch? Volgens mij zijn die vooral ontevreden over de gevestigde politiek. Ze voelen zich niet vertegenwoordigd. En niet geheel ten onrechte. Ik ben ook verre van tevreden over hoe de zaken tegenwoordig gaan...

Mijn idee is; geef hem maar een kans. De tijd zal wel leren hoe het uitpakt. Waarschijnlijk is er, net als nu bij Wilders, de glans er naar verloop van tijd wel een beetje van af....

En al er wel weer een nieuwe opstaan om in het ontstane gat te springen...

De boreale wereld waar Baudet het over heeft verwijst naar de mythische noordelijke provincie Hyperborea, waaruit volgens de nazi’s in het Derde Rijk het zuivere arische ras voortkwam. Deze boreale ( dus blank-superieure ) wereld wordt bedreigd door “homeopathische verdunning”. Het streven is dat Nederland blank blijft en van vreemde smetten vrij. Om dat te bereiken dienen degenen die dat kapot willen maken ( bestuurders, journalisten, intelligentia en kunstenaars) aan banden te worden gelegd. Maar wees gerust “wij zijn naar het front geroepen omdat ons land ons nodig heeft”.
Hoe fascistisch wil je het hebben?
Als we op een dag om ons heenkijken en constateren dat er geen vrije pers en onafhankelijke rechtspraak meer is, als we zien dat vrijheden zijn beperkt en andersdenkenden worden vervolgd, dan kunnen we in ieder geval niet zeggen: Wir haben es nicht gewüsst. Lees de tekens aan de wand.

Tympaan

Superlid
Superlid
Vr Mrt 22, 2019 3:46 pm Reageer met quote

iep zin
Keesvi schreef:
Tympaan schreef:

Als je het per se persoonlijk wilt hebben kun je het persoonlijk krijgen. Ik probeer netjes te blijven maar ik ga de confrontatie met jouw uitlatingen niet uit de weg. Ik ben ervan overtuigd dat voor iedereen met een basale kennis van de Nederlandse taal het verschil van de strekking tussen 'je slaat de plank mis' en 'je hebt een plank voor je kop' glashelder is. Kennelijk ben jij niet in staat om dat onderscheid te maken. Dat betekent hoogstwaarschijnlijk dat ik je taalbeheersing in mijn optimisme steeds weer te hoog heb ingeschat. Ik zal mijn best doen om daar voortaan rekening mee te houden. Maar dat betekent niet dat ik scheldpartijen van jou die ingegeven zijn door een beperkte beheersing van de Nederlandse taal of wat dan ook aan me voorbij laat gaan. Er is ook nog zoiets als accepteren van en omgaan met je beperkingen en een fatsoenlijke manier van met elkaar omgaan.

Tympaan schreef:
Ik heb tot nu toe nog niemand Baudet zien uitmaken voor fascist. Maar hij hanteert wel degelijk fascistisch gedachtegoed. Blijf bij de les. Trek dingen na en kom daarmee terug in je commentaar, raad ik je aan.

Bottom line van deze discussie was en blijft wat mij betreft nog steeds de discrepantie tussen ontevredenheid en gemopper en anderzijds de bevinding dat Nederland zich in de top van de geluksladder bevindt.

Inderdaad, als je het persoonlijk wil kun je het persoonlijk krijgen. Ik zou ook een hele lading vergif kunnen lozen maar ik doe het toch maar niet. Niet omdat ik bang voor je ben, of zelfs maar onder de indruk ben van je belerende toontje. Maar om jouw geraaskal weer te overtreffen moet ik té diep zinken. Wat taalgebruik betreft, het niveau van jou is bepaald niet beter dan het mijne. Dat verbeeld je je alleen maar. Zal wel te maken hebben met je chronische zelfoverschatting. Ik vergeef het je, want je hebt jezelf ook niet gemaakt, denk ik dan maar.

En wat die geluksladder betreft, ik denk zomaar dat ik mij gelukkiger voel dan jij op dit moment...

Het is mooi weer nu. Dus ik ga je maar weer even met rust laten..

Very Happy

Pagina 2 van 3 Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende

Plaats reactie