Nederland stijgt op geluksladder
Blik op het nieuws
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 Plaats reactie

Tympaan

Superlid
Superlid
Antw.: 26444
Vr Mrt 22, 2019 3:59 pm Reageer met quote

WillemijnF schreef:

De boreale wereld waar Baudet het over heeft verwijst naar de mythische noordelijke provincie Hyperborea, waaruit volgens de nazi’s in het Derde Rijk het zuivere arische ras voortkwam. Deze boreale ( dus blank-superieure ) wereld wordt bedreigd door “homeopathische verdunning”. Het streven is dat Nederland blank blijft en van vreemde smetten vrij. Om dat te bereiken dienen degenen die dat kapot willen maken ( bestuurders, journalisten, intelligentia en kunstenaars) aan banden te worden gelegd. Maar wees gerust “wij zijn naar het front geroepen omdat ons land ons nodig heeft”.
Hoe fascistisch wil je het hebben?
Als we op een dag om ons heenkijken en constateren dat er geen vrije pers en onafhankelijke rechtspraak meer is, als we zien dat vrijheden zijn beperkt en andersdenkenden worden vervolgd, dan kunnen we in ieder geval niet zeggen: Wir haben es nicht gewüsst. Lees de tekens aan de wand.

Het zal zijn manier van spreken zijn. Een beetje bombastisch en ik vraag mij af hoeveel mensen zelfs maar begrijpen waar het over gaat. Ik durf best wel te bekennen dat ik ook nog nooit van de "uil van Minerva" gehoord had. Okay, hij heeft wat vreemde trekjes zo af en toe. Maar een uitgesproken fascist? we zullen het wel zien. Ik heb wel zoveel vertrouwen in de democratie dat als het echt zo zou zijn dat hij vanzelf wel weer uitgerangeerd wordt..

Voor mij is het vooral een signaal naar de gevestigde politiek toe. Luister eens wat meer naar de burger en zijn problemen en doe daar ook eens wat mee..

Faber quisque fortunae suae
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Advertentie

WillemijnF

Superlid
Superlid
Antw.: 3266
Vr Mrt 22, 2019 4:09 pm Reageer met quote

Tympaan schreef:
WillemijnF schreef:

De boreale wereld waar Baudet het over heeft verwijst naar de mythische noordelijke provincie Hyperborea, waaruit volgens de nazi’s in het Derde Rijk het zuivere arische ras voortkwam. Deze boreale ( dus blank-superieure ) wereld wordt bedreigd door “homeopathische verdunning”. Het streven is dat Nederland blank blijft en van vreemde smetten vrij. Om dat te bereiken dienen degenen die dat kapot willen maken ( bestuurders, journalisten, intelligentia en kunstenaars) aan banden te worden gelegd. Maar wees gerust “wij zijn naar het front geroepen omdat ons land ons nodig heeft”.
Hoe fascistisch wil je het hebben?
Als we op een dag om ons heenkijken en constateren dat er geen vrije pers en onafhankelijke rechtspraak meer is, als we zien dat vrijheden zijn beperkt en andersdenkenden worden vervolgd, dan kunnen we in ieder geval niet zeggen: Wir haben es nicht gewüsst. Lees de tekens aan de wand.

Het zal zijn manier van spreken zijn. Een beetje bombastisch en ik vraag mij af hoeveel mensen zelfs maar begrijpen waar het over gaat. Ik durf best wel te bekennen dat ik ook nog nooit van de "uil van Minerva" gehoord had. Okay, hij heeft wat vreemde trekjes zo af en toe. Maar een uitgesproken fascist? we zullen het wel zien. Ik heb wel zoveel vertrouwen in de democratie dat als het echt zo zou zijn dat hij vanzelf wel weer uitgerangeerd wordt..

Voor mij is het vooral een signaal naar de gevestigde politiek toe. Luister eens wat meer naar de burger en zijn problemen en doe daar ook eens wat mee..

Ik heb altijd vertrouwd op onze democratie. Deze leek me altijd onverwoestbaar sterk. Maar eerlijk gezegd zie ik het nu wankelen, voor het eerst in mijn leven. Trump, Poetin, Erdogan en andere rechts-populistische leiders winnen aan invloed, extreem rechts rukt op en krijgt steeds meer voet aan de grond. Waren zaken als rechts nationalisme en racisme ooit behorend bij een eng klein rechts groepje, tegenwoordig worden dit soort uitingen steeds vaker gehoord en "normaler" gevonden. De bedreiging van onze rechtsstaat en onze democratie komt niet van buitenaf, maar van binnenuit. Ik vind het doodeng. Echt.

Met een Nederlander valt niet te discussiëren. Hij heeft tot het einde toe gelijk en daalt met deze zekerheid opgewekt het graf in.
Godfried Bomans 1913-1971

WillemijnF

Superlid
Superlid
Vr Mrt 22, 2019 4:18 pm Reageer met quote

Keesvi schreef:
(...)

Tympaan schreef:
En nee, ik ben het ook niet eens met alles wat de FvD voor staat. Ik ook vind wel dat hij soms vreemde trekjes heeft. Maar dat maakt hem nog niet tot een fascist..
Ik heb tot nu toe nog niemand Baudet zien uitmaken voor fascist. Maar hij hanteert wel degelijk fascistisch gedachtegoed. Blijf bij de les. Trek dingen na en kom daarmee terug in je commentaar, raad ik je aan.

Bottom line van deze discussie was en blijft wat mij betreft nog steeds de discrepantie tussen ontevredenheid en gemopper en anderzijds de bevinding dat Nederland zich in de top van de geluksladder bevindt.

Laat mij dan de eerste zijn. Ik vind Baudet wel degelijk een fascist.
If it looks like a duck, swims like a duck, and quacks like a duck, then it probably is a duck

Met een Nederlander valt niet te discussiëren. Hij heeft tot het einde toe gelijk en daalt met deze zekerheid opgewekt het graf in.

dagmar57

Superlid
Superlid
Antw.: 2270
Vr Mrt 22, 2019 5:01 pm Reageer met quote

Tympaan schreef:
Ik durf best wel te bekennen dat ik ook nog nooit van de "uil van Minerva" gehoord had.

Ik ook niet hoor Tymaan, was ook nieuw voor mij.
Maar gelukkig hebben we internet en daar kun je flink googelen (zullen er wsl. velen in Nederland met mij zijn geweest die dit gegoogeld hebben Very Happy ) op zijn uitspraken en opzoeken wat hij allemaal uitkraamt.

Keesvi

Superlid
Superlid
Antw.: 12750
Vr Mrt 22, 2019 5:10 pm Reageer met quote

WillemijnF schreef:
Laat mij dan de eerste zijn. Ik vind Baudet wel degelijk een fascist.
If it looks like a duck, swims like a duck, and quacks like a duck, then it probably is a duck
Ik ben benieuwd wat we over ons heen krijgen maar op alleen grond van wat Baudet vindt van het gedachtegoed van Jaen-Marie Le Pin, Dewinter, Jared Talor, Erkenbrand, zijn vrijages met Julien Rochedy is dat voor mij al ruim voldoende om het met je eens te zijn. Zijn herhaaldelijke verwijzingen naar een 'boreaal Europa', die betekenen niets anders dan een dringende wens dat de Europese bevolking weer teruggebracht wordt naar het blanke arische ras, kunnen niet anders zijn dan een nauw verholen oproep tot etnische zuivering. Iedereen die dat niet ziet heeft iets smerigs in zijn ogen, begrijpt echt niet waar het over gaat of is het met hem eens. Ik geef geen links want ik wil niet sturen maar iedereen die enigszins in staat is om te zoeken op internet kan dergelijke informatie vinden.

“Niemand wordt geboren met haat voor een persoon met een andere huidskleur, achtergrond of geloof." (Nelson Mandela)
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage

theDon

Superlid
Superlid
Antw.: 3214
Vr Mrt 22, 2019 5:40 pm Reageer met quote

Vuil spuien over Baudet, voor op gesteld dat ik niet op hem gestemd heb, vind ik smerig.
Hij heeft goede punten maar ook slechte.
We hebben lang genoeg geluisterd naar die dweil van een rutte, list en bedrog heeft hij on gegeven en jammer dat mensen er nog en nog steeds intrappen.
Ik heb in mijn leven, 67 jaar, nog nooit zo'n zo'n slechte premier meegemaakt die je lachend bedonderd.
Maar al die "nette"mensen die Baudet uitspugen, mogen wel het volgende zeggen...zegt wel wat over hun niveau!!

’Volkert, waar ben je?’ is potentieel strafbaar
’Aanwijzing voor dreigende sfeer rond Baudet’

UTRECHT - UPDATE 12.30 UUR Universiteit Utrecht heeft een ’fiks aantal’ klachten gehad over de bedreigende opmerking van een docent geesteswetenschappen aan het adres van Thierry Baudet. De docent plaatste op Facebook de boodschap: ’Volkert waar ben je.
Lees verder; klikkie

Neem mij hoe ik ben, ook al ben je van mij geen fan.

Keesvi

Superlid
Superlid
Antw.: 12750
Vr Mrt 22, 2019 5:53 pm Reageer met quote

theDon schreef:
Vuil spuien over Baudet, voor op gesteld dat ik niet op hem gestemd heb, vind ik smerig.
Er is hier niemand die vuil spuit over Baudet. Dat veel van zijn uitspreken fascistisch gedachtegoed zijn is wel volkomen duidelijk voor iedereen. Dat betekent wel dat we inmiddels te maken hebben met iemand die lnks- of rechtsom het fascisme, of tenminste belangrijke thema's ervan, wil gaan hanteren als beleid. Het is dus zo dat hij degene is die vuil spuit, want een ander predicaat dan dat heb ik niet over om fascisme in zijn algemeenheid te typeren. Ik ben ervan overtuigd dat dit niet goed is voor ons land en helemaal niet voor ons gevoel van welbevinden.

“Niemand wordt geboren met haat voor een persoon met een andere huidskleur, achtergrond of geloof." (Nelson Mandela)

WillemijnF

Superlid
Superlid
Vr Mrt 22, 2019 6:08 pm Reageer met quote

theDon schreef:
Hij heeft goede punten maar ook slechte.
We hebben lang genoeg geluisterd naar die dweil van een rutte, list en bedrog heeft hij on gegeven en jammer dat mensen er nog en nog steeds intrappen.
Ik heb in mijn leven, 67 jaar, nog nooit zo'n zo'n slechte premier meegemaakt die je lachend bedonderd.
Maar al die "nette"mensen die Baudet uitspugen, mogen wel het volgende zeggen...zegt wel wat over hun niveau!!

’Volkert, waar ben je?’ is potentieel strafbaar
’Aanwijzing voor dreigende sfeer rond Baudet’

UTRECHT - UPDATE 12.30 UUR Universiteit Utrecht heeft een ’fiks aantal’ klachten gehad over de bedreigende opmerking van een docent geesteswetenschappen aan het adres van Thierry Baudet. De docent plaatste op Facebook de boodschap: ’Volkert waar ben je.
Lees verder; klikkie

Hoezo " al die nette mensen mogen dit wel zeggen" ? Eén meneer heeft dit op fb gezet, het er weer afgehaald, zijn excuses aangeboden. Stomme en verwerpelijke uitspraak van die persoon, maar waarom uitgehaald naar "al die nette mensen" ? De opmerkingen die hier worden gemaakt over Baudet zijn gebaseerd op zijn eigen uitspraken. Ik ben wel benieuwd hoe jij de smerigheid van wat Baudet beweert beoordeelt. Onschuldig, heeft ie gelijk? Zeg het maar

theDon

Superlid
Superlid
Vr Mrt 22, 2019 7:13 pm Reageer met quote

Keesvi schreef:
theDon schreef:
Er is hier niemand die vuil spuit over Baudet. Dat veel van zijn uitspreken fascistisch gedachtegoed zijn is wel volkomen duidelijk voor iedereen. Dat betekent wel dat we inmiddels te maken hebben met iemand die lnks- of rechtsom het fascisme, of tenminste belangrijke thema's ervan, wil gaan hanteren als beleid. Het is dus zo dat hij degene is die vuil spuit, want een ander predicaat dan dat heb ik niet over om fascisme in zijn algemeenheid te typeren. Ik ben ervan overtuigd dat dit niet goed is voor ons land en helemaal niet voor ons gevoel van welbevinden.

Facisme is natuurlijk nooit goed!
Waar het mij om gaat is dat er wel aangehaald wordt en dan bedoel ik niet alleen hier maar over het algemeen wat hij allemaal uit spuug.
Als een ander wat uit spuug, hoor je dat over het algemeen niet.
Dat is net zoals Wilders bedreigd is met een hakbijl en mes, een klein stukje in het nieuws maar als hij maar wat zegt, staat er een hele pagina vol van.
Afgezien daarvan, heeft Baudet ook goede dingen en daar hoor je niets over.

WillemijnF

Superlid
Superlid
Vr Mrt 22, 2019 7:16 pm Reageer met quote

theDon schreef:
Keesvi schreef:
theDon schreef:

Facisme is natuurlijk nooit goed!
Waar het mij om gaat is dat er wel aangehaald wordt en dan bedoel ik niet alleen hier maar over het algemeen wat hij allemaal uit spuug.
Als een ander wat uit spuug, hoor je dat over het algemeen niet.
Dat is net zoals Wilders bedreigd is met een hakbijl en mes, een klein stukje in het nieuws maar als hij maar wat zegt, staat er een hele pagina vol van.
Afgezien daarvan, heeft Baudet ook goede dingen en daar hoor je niets over.

Noem eens wat?

Tympaan

Superlid
Superlid
Vr Mrt 22, 2019 7:55 pm Reageer met quote

WillemijnF schreef:

Ik heb altijd vertrouwd op onze democratie. Deze leek me altijd onverwoestbaar sterk. Maar eerlijk gezegd zie ik het nu wankelen, voor het eerst in mijn leven. Trump, Poetin, Erdogan en andere rechts-populistische leiders winnen aan invloed, extreem rechts rukt op en krijgt steeds meer voet aan de grond. Waren zaken als rechts nationalisme en racisme ooit behorend bij een eng klein rechts groepje, tegenwoordig worden dit soort uitingen steeds vaker gehoord en "normaler" gevonden. De bedreiging van onze rechtsstaat en onze democratie komt niet van buitenaf, maar van binnenuit. Ik vind het doodeng. Echt.

Misschien heb je gelijk en ben ik wat te optimistisch over de democratie. Maar ik geloof niet dat het gros van de FvD-stemmers ook maar enige ambitie heeft om fascist te zijn. Het zijn de mensen die financieel en/of andersinds in de knel zitten. Die zich bedreigd voelen door de klimaatregelen en de immigratieproblemathiek. zij voelen zich genegeerd en verlaten door de politiek en willen op deze manier hun ongenoegen laten blijken. dat had de politiek al veel eerder in de gaten moeten hebben, al na de opkomst van de PVV. Maar ze keken liever de andere kant uit en bemoeiden zich liever met het afschaffen van de dividendbelasting en het afschaffen van het referendum. Ik zie de opkomst van de FvD vooral als een roep om hulp van de teleurgestelde burger...

WillemijnF

Superlid
Superlid
Vr Mrt 22, 2019 8:06 pm Reageer met quote

Tympaan schreef:
WillemijnF schreef:

Misschien heb je gelijk en ben ik wat te optimistisch over de democratie. Maar ik geloof niet dat het gros van de FvD-stemmers ook maar enige ambitie heeft om fascist te zijn. Het zijn de mensen die financieel en/of andersinds in de knel zitten. Die zich bedreigd voelen door de klimaatregelen en de immigratieproblemathiek. zij voelen zich genegeerd en verlaten door de politiek en willen op deze manier hun ongenoegen laten blijken. dat had de politiek al veel eerder in de gaten moeten hebben, al na de opkomst van de PVV. Maar ze keken liever de andere kant uit en bemoeiden zich liever met het afschaffen van de dividendbelasting en het afschaffen van het referendum. Ik zie de opkomst van de FvD vooral als een roep om hulp van de teleurgestelde burger...

Ik ook, zeker en je zult me de kiezer geen fascist horen noemen. Maar dat gevoel van onvrede is de voedingsbodem voor het gif dat Baudet rondstrooit. Hij misbruikt de mensen die terecht wat te klagen hebben om zijn eigen duistere idealen te verwezenlijken. Of geloof jij echt dat hij gaat opkomen voor de arme sloeber? Baudet als held van de werkende klasse, de mensen in de verpleeghuizen, de mensen met een klein pensioentje? Er is toch niks authentieks aan die man? Hij heeft maar één belang: Een wit land met de man aan de macht. Vrouwen tellen niet mee, laat staan mensen met een kleurtje. Ik vind het zó duidelijk.

theDon

Superlid
Superlid
Vr Mrt 22, 2019 8:30 pm Reageer met quote

Tympaan schreef:
WillemijnF schreef:

Zo zie ik het ook!
Rutte heeft veel kapot gemaakt en door de onvrede krijg je dit!

Tympaan

Superlid
Superlid
Vr Mrt 22, 2019 8:39 pm Reageer met quote

WillemijnF schreef:

Ik ook, zeker en je zult me de kiezer geen fascist horen noemen. Maar dat gevoel van onvrede is de voedingsbodem voor het gif dat Baudet rondstrooit. Hij misbruikt de mensen die terecht wat te klagen hebben om zijn eigen duistere idealen te verwezenlijken. Of geloof jij echt dat hij gaat opkomen voor de arme sloeber? Baudet als held van de werkende klasse, de mensen in de verpleeghuizen, de mensen met een klein pensioentje? Er is toch niks authentieks aan die man? Hij heeft maar één belang: Een wit land met de man aan de macht. Vrouwen tellen niet mee, laat staan mensen met een kleurtje. Ik vind het zó duidelijk.

Hij is in zoverre authentiek dat hij veel stemmers heeft weten te bereiken met zijn eigen merkwaardige taalgebruik. En ik kan niet anders zeggen; het heeft gewerkt..

En nee, ook hij gaat de wereld niet redden. Gaat ook niet voor eerlijker lonen en betere pensioenen zorgen. Niets aan de zorg doen. Net zo min als Wilders. En net zomin als al die andere mooipraters. Wat dat betreft maak ik mij geen illusies. Daar is veel meer voor nodig dan een politieke ommezwaai...

Lifeisaminestro ne

Superlid
Superlid
Antw.: 2034
Vr Mrt 22, 2019 8:52 pm Reageer met quote

Tympaan schreef:
WillemijnF schreef:

Als de ontevredenheid van de kiezers over de dividendbelasting, het referendum, of misschien wel het uitkleden van de zorg geleid heeft tot het stemmen op FvD dan heeft de kiezer het aan zichzelf te danken dat er niet naar hem geluisterd wordt. Dan hadden ze namelijk linkser moeten gaan stemmen.

FvD is namelijk totaal niet geïnteresseerd in betere zorg, wel of geen afschaffing van de dividendbelasting, wel of geen referendum, pensioenen, goede scholing, het klimaat, het verkleinen van de verschillen in inkomens, de verzorgingsstaat, etc. etc. FvD is voornamelijk bezig met het weer wit maken van Nederland, oftewel rassenzuivering. Wie dat niet wil zien, is stekeblind.

Ik wil best geloven dat Fvd-kiezers niet allemaal fascistisch zijn, maar kan iemand met uitleggen waarom ze dan op een fascistische partij stemmen?

Don't mention the war!! (Basil Fawlty)

Laatst aangepast door Lifeisaminestrone op Za Mrt 23, 2019 1:43 am, in totaal 1 keer bewerkt

WillemijnF

Superlid
Superlid
Vr Mrt 22, 2019 9:02 pm Reageer met quote

Tympaan schreef:
WillemijnF schreef:

FvD steunde Rutte waar het ging om het afschaffen van de dividendbelasting.

Hé Life, dat is lang geleden! Leuk je weer eens te zien hier.

ron1

Stamgast
Stamgast
Antw.: 686
Vr Mrt 22, 2019 9:37 pm Reageer met quote

Datgene wat men niet wenselijk acht, wordt door sommige mensen veelal ten onrechte fascistisch genoemd.

Daar wil ik het bij laten.

Lifeisaminestro ne

Superlid
Superlid
Antw.: 2034
Vr Mrt 22, 2019 9:40 pm Reageer met quote

WillemijnF schreef:

Hé Life, dat is lang geleden! Leuk je weer eens te zien hier.

Dat is het leuke van lang wegblijven. Dan zijn mensen blij je weer te zien (sommigen dan Laughing )

Don't mention the war!! (Basil Fawlty)

Benneke

Superlid
Superlid
Antw.: 7931
Vr Mrt 22, 2019 10:17 pm Reageer met quote

Adamm schreef:
Datgene wat men niet wenselijk acht, wordt door sommige mensen veelal ten onrechte fascistisch genoemd.

Daar wil ik het bij laten.

Wel heel erg vaag Adamm, ik vind het bijvoorbeeld onwenselijk om een mening te ventileren en daarna aan te geven niet meer te reageren.
Zo zijn er waarschijnlijk legio voorbeelden van wat mensen onwenselijk kunnen vinden, zonder dat er ook maar enige relatie met het fascisme wordt gelegd.

Wie vrolijk is, laadt de schijn op zich oppervlakkig te zijn. (Godfried Bomans)

Pagina 3 van 3 Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3

Plaats reactie