Verkiezingsuitslag.
Blik op het nieuws
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende Plaats reactie

luciaT..1

Superlid
Superlid
Antw.: 3114
Za Mrt 23, 2019 2:14 am Reageer met quote

Baudet is een charmeur, hij zingt zijn toehoorders, zijn fans, zijn adoreerders, woorden toe, die ze niet begrijpen, maar ze willen meer, meer, meer van die woorden. Ik zag de gezichten bij de overwinningstoespraak, de adoratie, het genot waarmee ze stonden te luisteren, ik vond het dood- en doodeng.

https://www.krapuul.nl/blog/2735603/de-verraderlijkheid-van-de-moeilijke-woorden-van-baudet/

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Advertentie

Keesvi

Superlid
Superlid
Antw.: 12837
Za Mrt 23, 2019 2:59 am Reageer met quote

Er zijn meer retorisch begaafden geweest die hele volksmassa's wisten te betoveren met grote, soms even onbegrijpelijke woorden als hersenkronkels waarmee die volksmassa's een heel groot rad voor de ogen gedraaid werd. Het volk gelooft er op een religieuze wijze in dat het de ultieme waarheid wordt voorgespiegeld, ziet er eindelijk erkenning in. Noem het charisma. Daar kun je gewetensvol gebruik van maken maar even zo makkelijk ook misbruik, zo leert ons de geschiedenis.

“Niemand wordt geboren met haat voor een persoon met een andere huidskleur, achtergrond of geloof." (Nelson Mandela)
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage

Lifeisaminestro ne

Superlid
Superlid
Antw.: 2135
Za Mrt 23, 2019 12:20 pm Reageer met quote

Hoe kan je denken dat je de ultieme waarheid krijgt voorgeschoteld als je helemaal niet begrijpt wat er uit zijn mond rolt?

Ik noem ze voor het gemak maar rattenvangers van Hamelen.

Don't mention the war!! (Basil Fawlty)

NicolaasP

Superlid
Superlid
Antw.: 3886
Za Mrt 23, 2019 1:11 pm Reageer met quote

Quote:
‘Sta op borealen.’

In de alt-rightbeweging – een hand over hand toenemend gedachtegoed waarin het witte superioriteitsdenken centraal staat – is het niet de vraag óf er een rassenoorlog komt, maar wannéér deze begint. Onder de aanhangers leek dat momentum de afgelopen dagen dichterbij te komen, zo zag de Volkskrant die een week lang meekeek op verschillende platforms van alt-right. Drie gebeurtenissen speelden hierbij een belangrijke rol: de aanslag in Utrecht, de aanslag enkele dagen daarvoor in Christchurch, en de monsterzege van Forum voor Democratie bij de Provinciale Statenverkiezingen. Zowel de aanslagen en het succes van FvD-leider Thierry Baudet (‘onze jongen’) werden geïnterpreteerd als het startschot voor een grote zuivering die de weg zal vrijmaken voor een witte etnostaat. ‘It’s happening!’, wordt keer op keer op de toetsenborden ingetikt, evenals de Nederlandse vertaling: ‘Het gebeurt!’

https://www.volkskrant.nl/nieuws-achtergrond/-alsjeblieft-tien-doden-we-hebben-een-terroristische-aanslag-nodig-hoe-gebruikers-van-extreemrechtse-fora-reageerden-op-de-aanslag-in-utrecht~bf72207c/

Hoe prominent de racistische teneur van de ideologie van het FvD ook is, en hoevelen het ook door hun stemgedrag kenbaar gemaakt hebben zich daarmee verbonden te voelen, durft men -een gering aantal uitzonderingen daargelaten- het nog niet echt goed aan op twitter, facebook en in de media zich voorstander van een witte etnostaat te verklaren, en zich bijvoorbeeld een 'boreaal' te noemen.
Dat is nog even taboe.

Waarom eigenlijk. Op de min of meer verborgen alt-right sites wordt er alleen maar onder die vlag gecommuniceerd. Maar daarbuiten doet men of alsof die vlag een verzinsel van links is om die beste Baudet zwart te maken, of zoals in de praatprogramma's en actualiteitenrubrieken wordt men negeert die vlag volledig.
Hoe kan dat nou?

Schamen deze neo-nazi's (waarom dat woord 'boreaal' nog gebruiken) zich? Zo ja waarover?

En die andere mensen, waarom bevragen die de FvD-ers hier niet over?
Is dat ook schaamte, of een soort angst?

Waarom dat besmuikte?

Wanneer gaan we hier nu eens echt de eerste gesprekken, debatten, discussies over krijgen, in de politiek, op de televisie, in de balie enz ?

There is a crack in everything; that's how the light comes in.

Leonard Cohen
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage

Tympaan

Superlid
Superlid
Antw.: 26640
Za Mrt 23, 2019 2:06 pm Reageer met quote

luciaT. schreef:
Baudet is een charmeur, hij zingt zijn toehoorders, zijn fans, zijn adoreerders, woorden toe, die ze niet begrijpen, maar ze willen meer, meer, meer van die woorden. Ik zag de gezichten bij de overwinningstoespraak, de adoratie, het genot waarmee ze stonden te luisteren, ik vond het dood- en doodeng.

Maar je zou je ook kunnen afvragen waarom links dat dan niet voor elkaar krijgt. Die beloven ook van alles wat ze nooit voor elkaar kunnen krijgen. En de enige van oudheids grote linkse partij, de PvdA heeft zelfs zichzelf vernietigd door op de schoot van de VVD te kruipen.
Ik zie die enorme opkomst van de FvD toch vooral als een teken dat de gevestigde partijen het kennelijk niet goed doen.

Faber quisque fortunae suae

NicolaasP

Superlid
Superlid
Antw.: 3886
Za Mrt 23, 2019 2:29 pm Reageer met quote

Links is gegroeid ten opzichte van rechts bij de 1ste k. verkiezingen Smile

There is a crack in everything; that's how the light comes in.

Leonard Cohen
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage

dagmar57

Superlid
Superlid
Antw.: 2336
Za Mrt 23, 2019 2:59 pm Reageer met quote

NicolaasP schreef:
Links is gegroeid ten opzichte van rechts bij de 1ste k. verkiezingen Smile

Dat lijkt me een verkeerde conclusie.

Links heeft er per saldo 1 zetel bijgekregen in totaal.

Links:
Gl + 5
PvdA +1
SP -5
-------------
totaal + 1

Rechts:
VVD -1
PVV -4
FVD +13
------------
totaal + 8

Dus volgens mij heeft rechts dik gewonnen door de monsterzege van FvD.
De enige partij op links die het uitermate goed heeft gedaan is Gl, maar in zijn totaliteit is links niet gestegen door met name het verlies bij de SP.

Aquarel

Superlid
Superlid
Antw.: 2570
Za Mrt 23, 2019 11:49 pm Reageer met quote

Thierry Baudet heeft charisma.
Zonder dat charisma waren ze nooit zover gekomen bij FvD.
Hij kan het mooi brengen.

barth.

Superlid
Superlid
Antw.: 1174
Zo Mrt 24, 2019 4:55 am Reageer met quote

Gribou---Greet schreef:
@ Barth

Quote:

Ik ( ook een Groninger ) heb niet mijn stem gegeven aan fvd.
Ik begrijp dat je het opneemt voor de MedeGroningers die wel FvD hebben gestemd. Wink
Nee ik neem het niet op voor de mede Groningers die FvD hebben gestemd , mijn verbazing was groot toen ik de uitslag hoorde .

Het waarom van het stemmen op de FvD kan ik niet beter verwoorden dan Fokke Fennema wiens reactie te lezen is bij de bijgevoegde link .
https://www.rtvnoord.nl/nieuws/206357/Beter-Weters-20-maart-dag-van-de-afrekening

Het doorgaan van boren naar Gas vind ik niet terug in het programma van FvD
https://forumvoordemocratie.nl/provincies/groningen

Oké het zal dan gezegd zijn door Baudet maar dan moet je dat wel toevallig horen .
'k Vermoed dat velen hier zich niet meer zo bezig houden met de politiek , het vertrouwen is weg al langere tijd .

Ik heb het gelezen, Greet. Dat wat Fokke Fennema daar schreef. een proteststem. En dat begrijp ik ook wel, dat het anti-overheidsgevoelens zijn die die kiezers richting FvD dreef. En misschien zijn die kiezers ook misleid doordat de FvD wel hard schreeuwt over compensatie van de Groningers bij aardbevingsschade, maar minder hard praat over dat zij de gasboringen onverminderd willen doorzetten. En ik snap ook dat de meesten zich niet helemaal verdiept hebben in de standpunten en het stemgedrag van het FvD.

Maar ik blijf het van die kiezers dom vinden, om (vanwege anti-overheid sentimenten) dan maar op een tegenpartij te stemmen waarvan je de mensen niet kent, en ook niet genoeg op de hoogte bent van de partijstandpunten wat betreft dat wat in de regio zo speelt.
Dat er in het aardbevingsgebied zo massaal is gestemd op een partij die de gasboringen onverminderd wil doorzetten, is m.i. ook een klap in het gezicht van all diegenen die zich al die jaren zo hard ingezet hebben voor het belang van de Groningers om de gaswinning aldaar, ( en de aardbevingen die het gevolg ervan zijn) te verminderen.

Trend atmosf. CO2 (Mauna Loa)
25 jaar geleden: 359 ppm, 10 jaar geleden: 387 ppm, nu: 412 ppm.

Laatst aangepast door barth. op Zo Mrt 24, 2019 6:11 am, in totaal 1 keer bewerkt

barth.

Superlid
Superlid
Antw.: 1174
Zo Mrt 24, 2019 5:14 am Reageer met quote

Aquarel schreef:
Thierry Baudet heeft charisma.
Zonder dat charisma waren ze nooit zover gekomen bij FvD.
Hij kan het mooi brengen.

Dat kan een mening zijn, vinden dat hij charisma heeft. Persoonlijk vind ik dat niet. Ik vind dat hij zijn naam eer aan doet. ( “un baudet”” is het Franse woord voor een mannetjes-ezel. Een ezel-hengst.)
Hij balkt m.i. hard, en gebruikt woorden die de indruk moeten wekken dat hij veel weet, maar etaleert met zijn arrogantie tegelijkertijd een domheid.

Het mag duidelijk zijn dat ik persoonlijk niet zo onder de indruk van hem ben. Wink

Trend atmosf. CO2 (Mauna Loa)
25 jaar geleden: 359 ppm, 10 jaar geleden: 387 ppm, nu: 412 ppm.

Lifeisaminestro ne

Superlid
Superlid
Zo Mrt 24, 2019 12:29 pm Reageer met quote

Als 'mooi brengen' inhoudt dat hij een ondoordringbare woordenbrij gebruikt met allemaal termen uit de mythologie, dan klopt dat. Voor mij is het eerder een manier om te verhullen wat iemand echt wil zeggen, oftewel: er moet wat verzwegen worden voor het electoraat.

dagmar57

Superlid
Superlid
Zo Mrt 24, 2019 2:43 pm Reageer met quote

Het lijkt mij dat je stemt op een partij om de standpunten en niet op de persoon die die standpunten naar voren brengt.

Lifeisaminestro ne

Superlid
Superlid
Zo Mrt 24, 2019 3:10 pm Reageer met quote

Dat doet een serieuze stemmer ook. Die stemt op een partij vanwege de idealen of levensovertuiging en niet vanwege de voorman van die partij. Bij de populistische partijen is dat anders. Daar is de persoon die de boodschap brengt degene waarop gestemd wordt. De idealen zijn vaak vaag of verhult en de meeste kiezers nemen niet de moeite om echt naar het verkiezingsprogramma te kijken. Het is al veelzeggend dat het verkiezingsprogramma van de PVV bestond uit één A4'tje zonder financiële doorberekening en dat zijn kiezers dat gewoon pikten.

Keesvi

Superlid
Superlid
Antw.: 12837
Zo Mrt 24, 2019 3:32 pm Reageer met quote

Dit maal was er niet eens een programma... Als je dan toch op zo'n partij stemt, dan lever je je toch gewoon uit aan de willekeur van een malloot?

“Niemand wordt geboren met haat voor een persoon met een andere huidskleur, achtergrond of geloof." (Nelson Mandela)
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage

dagmar57

Superlid
Superlid
Zo Mrt 24, 2019 3:57 pm Reageer met quote

Lifeisaminestrone schreef:
. Bij de populistische partijen is dat anders. Daar is de persoon die de boodschap brengt degene waarop gestemd wordt. De idealen zijn vaak vaag of verhult en de meeste kiezers nemen niet de moeite om echt naar het verkiezingsprogramma te kijken. Het is al veelzeggend dat het verkiezingsprogramma van de PVV bestond uit één A4'tje zonder financiële doorberekening en dat zijn kiezers dat gewoon pikten.

Het FvD heeft op zijn site de standpunten duidelijk staan, daar is weinigs vaags of onduidelijks aan.
.
Bij de verkiezingen heeft FvD duidelijk ingezet op klimaat en immigratie, precies die 2 punten waar de meeste winst te behalen viel.

Voor mij is het overduidelijk dat FvD vele malen gewiekster is dan de PVV en dus ook een veel gevaarlijker tegenstander voor de gevestigede partijen als de PVV.

Rinus1948

Nieuwe bezoeker
Nieuwe bezoeker
Antw.: 21
Zo Mrt 24, 2019 4:50 pm Reageer met quote

Het linkse gejank viert weer hoogtij hier .
Slechte verliezers , maar dat zijn wij gewend , en nee , heb niet op FvD gestemd !

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail

WillemijnF

Superlid
Superlid
Antw.: 3496
Zo Mrt 24, 2019 4:59 pm Reageer met quote

Rinus1948 schreef:
Slechte verliezers , maar dat zijn wij gewend , en nee , heb niet op FvD gestemd !

Dank je Rinus. Het enige dat dit onderwerp nog ontbeerde was een inhoudelijk goed onderbouwde reactie waarmee op overtuigende wijze wordt aangetoond dat de zorgen niet terecht zijn. Maar jij hebt gelukkig deze omissie verholpen. Super!

Met een Nederlander valt niet te discussiëren. Hij heeft tot het einde toe gelijk en daalt met deze zekerheid opgewekt het graf in.
Godfried Bomans 1913-1971

theDon

Superlid
Superlid
Antw.: 3392
Zo Mrt 24, 2019 5:36 pm Reageer met quote

Rinus1948 schreef:

Ik heb ook geen FvD gestemd maar toch wel vreemd dat links altijd te keer gaat tegen rechts maar zijn zelf geen haar beter!
Video – Extreem-Linkse demonstranten bij ‘anti-racisme’ demo: ‘Als je Thierry dood wilt schieten zeg dan Paf’
In Amsterdam zijn gisteren naar schatting enkele duizenden mensen afgekomen op het jaarlijkse protest tegen racisme. Mensen gingen de straat op en spraken zich uit tegen rassenhaat. De politie deed drie aanhoudingen.
Lees en zie verder; klikkie en
Demonstranten roepen op Baudet dood te schieten
Video12:06
Er zijn beelden opgedoken van gemaskerde anti-fascisten die zaterdag tijdens een demonstratie in Amsterdam openlijk riepen Thierry Baudet te vermoorden. klikkie

luciaT..1

Superlid
Superlid
Antw.: 3114
Zo Mrt 24, 2019 5:46 pm Reageer met quote

Ik heb het gezien en vind het walgelijk. Je kan tegen fascisme zijn maar je hoeft je niet te verlagen tot deze extremistische uitlatingen. Want dit keam uit de links-extremistische hoek. Net zo fout als rechts-extremistisch.

theDon

Superlid
Superlid
Antw.: 3392
Zo Mrt 24, 2019 5:58 pm Reageer met quote

luciaT. schreef:
Ik heb het gezien en vind het walgelijk. Je kan tegen fascisme zijn maar je hoeft je niet te verlagen tot deze extremistische uitlatingen. Want dit keam uit de links-extremistische hoek. Net zo fout als rechts-extremistisch.

Dat bedoel ik!!!
Laat links voor dit soort uitlatingen tegen rechts, eerst maar eens de hand in eigen boezem steken.

Pagina 2 van 3 Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende

Plaats reactie