Verkiezingsuitslag.
Blik op het nieuws
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 Plaats reactie

WillemijnF

Superlid
Superlid
Antw.: 3258
Zo Mrt 24, 2019 6:00 pm Reageer met quote

theDon schreef:
Rinus1948 schreef:
Het linkse gejank viert weer hoogtij hier .
Slechte verliezers , maar dat zijn wij gewend , en nee , heb niet op FvD gestemd !

Ik heb ook geen FvD gestemd maar toch wel vreemd dat links altijd te keer gaat tegen rechts maar zijn zelf geen haar beter!
Video – Extreem-Linkse demonstranten bij ‘anti-racisme’ demo: ‘Als je Thierry dood wilt schieten zeg dan Paf’
In Amsterdam zijn gisteren naar schatting enkele duizenden mensen afgekomen op het jaarlijkse protest tegen racisme. Mensen gingen de straat op en spraken zich uit tegen rassenhaat. De politie deed drie aanhoudingen.
Lees en zie verder; klikkie en
Demonstranten roepen op Baudet dood te schieten
Video12:06
Er zijn beelden opgedoken van gemaskerde anti-fascisten die zaterdag tijdens een demonstratie in Amsterdam openlijk riepen Thierry Baudet te vermoorden. klikkie

Meen je nou echt dat dit over "links" gaat en scheer jij daarbij alles over één kam?
Links én rechts, alsook het midden hebben allemaal een eigen plek in ons land en zo hoort het ook. Voor extremisme mag er echter geen plek zijn ongeacht of die ter linker- ter rechter- of van religieuze zijde komt. Dit soort demonstranten vertegenwoordigt niet de stem van "links" en ik neem toch aan dat jij dat ook wel weet. Vraag blijft echter in hoeverre het rechts extremisme nu een voet tussen de deur heeft gekregen van onze democratie. Heb je daar ook een mening over of kies je ervoor alle kritiek en zorg daarover verdacht lte maken door het te benoemen als links extremisme? Ik zal het niet in mijn hoofd halen om filmpjes van extreemrechtse alt-right engnekken te labelen met de zin: rechts is geen haar beter. Jij benoemt een tegenstelling die er niet is. Ik ben benieuwd hoe jij de overwinningsspeech van Baudet interpreteert. Dáár gaat het nl over: hoe gevaarlijk is Baudet en zijn partij? Daarover is oprechte zorg.

Met een Nederlander valt niet te discussiëren. Hij heeft tot het einde toe gelijk en daalt met deze zekerheid opgewekt het graf in.
Godfried Bomans 1913-1971
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Advertentie

luciaT..1

Superlid
Superlid
Antw.: 3114
Zo Mrt 24, 2019 6:15 pm Reageer met quote

[quote="theDon"]
luciaT. schreef:
Ik heb het gezien en vind het walgelijk. Je kan tegen fascisme zijn maar je hoeft je niet te verlagen tot deze extremistische uitlatingen. Want dit keam uit de links-extremistische hoek. Net zo fout als rechts-extremistisch.

Dat bedoel ik!!!
Laat links voor dit soort uitlatingen tegen rechts, eerst maar eens de hand in eigen boezem steken.[/quote
Don er zit een groot verschil in links - rechts of extreem-links en extreem-rechts.

Dus om de uitlatingen van extreem links nu links asn te wrijven is niet eerlijk.

theDon

Superlid
Superlid
Antw.: 3204
Zo Mrt 24, 2019 6:40 pm Reageer met quote

[quote="luciaT."]
theDon schreef:
luciaT. schreef:
Ik heb het gezien en vind het walgelijk. Je kan tegen fascisme zijn maar je hoeft je niet te verlagen tot deze extremistische uitlatingen. Want dit keam uit de links-extremistische hoek. Net zo fout als rechts-extremistisch.

Dat bedoel ik!!!
Laat links voor dit soort uitlatingen tegen rechts, eerst maar eens de hand in eigen boezem steken.[/quote
Don er zit een groot verschil in links - rechts of extreem-links en extreem-rechts.

Dus om de uitlatingen van extreem links nu links asn te wrijven is niet eerlijk.

Links wrijft het ook in als rechts wat doet en als het extreem rechts is, maakt ze niet uit.
Bij links is rechts, rechts.
Ik vind beide niet goed als men zo begint te schreeuwen, slaat nergens op.
Hou het netjes maar om iemand nou direct dood te wensen, gaat mij te ver!

Neem mij hoe ik ben, ook al ben je van mij geen fan.

luciaT..1

Superlid
Superlid
Zo Mrt 24, 2019 6:45 pm Reageer met quote

[quote="theDon"]
luciaT. schreef:
theDon schreef:
luciaT. schreef:

Dat bedoel ik!!!

Links wrijft het ook in als rechts wat doet en als het extreem rechts is, maakt ze niet uit.

Ik heb hier nooit gelezen dat iemand hier een extreem rechts geluid alle stemmers van rechts aanwrijft. Dat is pertinent niet waar. Dat weet je zelf ook wel! Ik ben het met je eens dat extreme uitlatingen nooit goed zijn. Van welke kant dan ook.

WillemijnF

Superlid
Superlid
Zo Mrt 24, 2019 6:48 pm Reageer met quote

[quote="theDon"]
luciaT. schreef:
theDon schreef:
luciaT. schreef:

Dat bedoel ik!!!

Het is té makkelijk om tegenover een antifascistische extremistische brulaap de Christchurchmoordenaar of Breivik te zetten of de zorgen van de inlichtingendiensten over oprukkend extreemrechts. Het is geen wedstrijdje welke stroming het "slechtst"is. Daarmee bewijs je, noch bereik je iets.

Ik weet weer niet op wie jij nu doelt met "links" maar ik spreek voor mezelf als ik zeg wel degelijk een scherp onderscheid te maken tussen rechts en extreem rechts. Sterker nog, ik zie eigenlijk iedereen hier dat doen met een "links" standpunt en zelfs mensen die aangeven helemaal nooit links te stemmen. Misschien moet jij ook eens leren dat onderscheid te maken. Links is niet de vijand Don, extremisme is dat wel.

Met een Nederlander valt niet te discussiëren. Hij heeft tot het einde toe gelijk en daalt met deze zekerheid opgewekt het graf in.

luciaT..1

Superlid
Superlid
Zo Mrt 24, 2019 7:00 pm Reageer met quote

Extremisme vanuit welke hoek ook vind ik altijd fout. En beiden mogen genoemd worden. Maar niet gelijkgesteld aan 'gewoon' links- rechts.

theDon

Superlid
Superlid
Zo Mrt 24, 2019 7:07 pm Reageer met quote

WillemijnF schreef:
Misschien moet jij ook eens leren dat onderscheid te maken.

Om dit soort opmerkingen, is de reden dat ik niet op jou reageer, dat weet je toch wel?

WillemijnF

Superlid
Superlid
Zo Mrt 24, 2019 7:10 pm Reageer met quote

theDon schreef:
WillemijnF schreef:

Om dit soort opmerkingen, is de reden dat ik niet op jou reageer, dat weet je toch wel?

Ik benoem precies wat je doet Don, jij maakt geen onderscheid tussen extreemlinks en links, extreemrechts en rechts. Ik ben niet de enige die je daarop wijst.

theDon

Superlid
Superlid
Zo Mrt 24, 2019 7:11 pm Reageer met quote

luciaT. schreef:
Extremisme vanuit welke hoek ook vind ik altijd fout. En beiden mogen genoemd worden. Maar niet gelijkgesteld aan 'gewoon' links- rechts.

Ben ik met je eens!
Ik denk dat er niets is geleerd van WOII als je onderstaand bericht leest.
Vreselijk allemaal in deze tijd, wat moet dit allemaa worden?
Burgemeester van Krimpen onder vuur na ‘nazi-bericht’ op Facebook
Burgemeester Martijn Vroom (CDA) van Krimpen aan den IJssel krijgt veel kritiek over zich heen na het plaatsen van een wat cryptisch facebookbericht. Daarin lijkt hij te verwijzen naar Forum voor Democratie-voorman Thierry Baudet. ,,Of ik van de ophef ben geschrokken? Nee.

Lees verder en zie de nazi afbeeldingen; klikkie

theDon

Superlid
Superlid
Zo Mrt 24, 2019 7:12 pm Reageer met quote

WillemijnF schreef:
theDon schreef:
WillemijnF schreef:

Ik benoem precies wat je doet Don, jij maakt geen onderscheid tussen extreemlinks en links, extreemrechts en rechts. Ik ben niet de enige die je daarop wijst.

Je zal wel gelijk hebben, zie mijn onderschrift!

Keesvi

Superlid
Superlid
Antw.: 12737
Zo Mrt 24, 2019 7:39 pm Reageer met quote

theDon schreef:
Laat links voor dit soort uitlatingen tegen rechts, eerst maar eens de hand in eigen boezem steken.
Wat Lucia bedoelt is dat je niet alles en iedereen op een grote hoop moet gooien. Dat zit je mij namelijk ook voor links-extremist uit te maken en wel een die niet uit de weg gaat voor geweld. Dergelijke lieden steken echt de hand niet in eigen boezem omdat jij ze dat vriendelijk vraagt. Ze zijn geradicaliseerd, en mij is het om het even of het om links-, rechts- of moslim-radicalisme gaat. Het gaat me in dergelijke gevallen om het oproepen tot en het uitvoeren van geweld. Dan speelt levensovertuiging geen enkele rol meer, althans geen hoofdrol.

Die terrorist in Christchurch, mee eens om zijn naam niet te noemen, was duidelijk een rechts-radicale extremist. Heb jij iemand op dit forum naar aanleiding van die afschuwelijke aanslag alles wat rechts is voor medeschuldig aan die afschuwelijke moordpartij voor medeverantwoordelijk zien verklaren? Helaas, dat doe jij hier nu wel, o.a. met mij. Misschien moet je nog eens even nadenken voordat je erop terugkomt, want ik denk dat je dat een klein beetje vergeten bent.

“Niemand wordt geboren met haat voor een persoon met een andere huidskleur, achtergrond of geloof." (Nelson Mandela)

Laatst aangepast door Keesvi op Zo Mrt 24, 2019 7:54 pm, in totaal 1 keer bewerkt
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage

theDon

Superlid
Superlid
Zo Mrt 24, 2019 7:53 pm Reageer met quote

Keesvi schreef:
theDon schreef:
Laat links voor dit soort uitlatingen tegen rechts, eerst maar eens de hand in eigen boezem steken.
Wat Lucia bedoelt is dat je niet alles en iedereen op een grote hoop moet gooien. Dat zit je mij namelijk ook voor links-extremist die niet uit de weg gaat voor geweld uit te maken. Dergelijke lieden steken echt de hand niet in eigen boezem omdat jij ze dat vriendelijk vraagt. Ze zijn geradicaliseerd, en mij is het om het even of het om links-, rechts- of moslim-radicalisme gaat.

Die terrorist in Christchurch was duidelijk een rechts-radicale extremist. Heb jij iemand op dit forum naar aanleiding van die afschuwelijke aanslag alles wat rechts is voor medeschuldig aan die afschuwelijke moordpartij zien verklaren? Dat doe jij hier nu wel, o.a. met mij. Misschien moet nog eens even nadenken voordat je erop terugkomt, want ik denk dat je dat een klein beetje vergeten bent

Kees, waar ik in eerste instantie op doelde is dat links vaak te keer gaat over rechts, wat rechts ook doet, het is altijd fout. Of het nu "gewoon"rechts is of extreem rechts, maak ze niets uit.
Nu gaat links uit zijn plaat en dat kan extreem links zijn of niet en dan trap je tegen het zere been als je dat veroordeeld.
Ik heb het eerder hier al vermeld dat ik extreem zeker niet goed keur integendeel maar dat doe ik voor beide kanten.
Gelukkig blijf ik in het midden staan!

Lifeisaminestro ne

Superlid
Superlid
Antw.: 2034
Zo Mrt 24, 2019 8:02 pm Reageer met quote

Je verwart links en rechts met links-extremisme en rechts-extremisme.

Niks mis met linkse of rechtse mensen; van alles mis met extremisten.

Don't mention the war!! (Basil Fawlty)

Keesvi

Superlid
Superlid
Zo Mrt 24, 2019 8:06 pm Reageer met quote

Links gaat helemaal niet helemaal uit zijn plaat. Het gaat om een klein groepje fanatici dat er niet voor schuwt intimidatie en soms ook geweld te gebruiken.
theDon schreef:
Als je meent zo te keer te gaan tegen links dan sta je helemaal niet in het midden. Waar jij precies staat zal me overigens de pis niet lauw maken. Ik heb kennissen met de meest uiteenlopende overtuigingen. Maar als er sprake is van dreiging met en uitvoeren van geweld moet je in mijn optiek onmiddellijk stoppen met het praten in termen van links, rechts, joods, christelijk, atheïstisch, islamitisch welke levens beschouwing dan ook. Het gaat dan over intimidatie en geweld. Dergelijk grensoverschrijdend gedrag moeten we uitroeien en niet een bepaalde bevolkingsgroep als geheel, want die bestaan grotendeels uit mensen die nog nooit een vlieg kwaad gedaan hebben.

“Niemand wordt geboren met haat voor een persoon met een andere huidskleur, achtergrond of geloof." (Nelson Mandela)

Laatst aangepast door Keesvi op Zo Mrt 24, 2019 8:09 pm, in totaal 1 keer bewerkt

luciaT..1

Superlid
Superlid
Zo Mrt 24, 2019 8:08 pm Reageer met quote

theDon schreef:
Keesvi schreef:
theDon schreef:
Wat Lucia bedoelt is dat je niet alles en iedereen op een grote hoop moet gooien. Dat zit je mij namelijk ook voor links-extremist die niet uit de weg gaat voor geweld uit te maken. Dergelijke lieden steken echt de hand niet in eigen boezem omdat jij ze dat vriendelijk vraagt. Ze zijn geradicaliseerd, en mij is het om het even of het om links-, rechts- of moslim-radicalisme gaat.

Die terrorist in Christchurch was duidelijk een rechts-radicale extremist. Heb jij iemand op dit forum naar aanleiding van die afschuwelijke aanslag alles wat rechts is voor medeschuldig aan die afschuwelijke moordpartij zien verklaren? Dat doe jij hier nu wel, o.a. met mij. Misschien moet nog eens even nadenken voordat je erop terugkomt, want ik denk dat je dat een klein beetje vergeten bent

Kees, waar ik in eerste instantie op doelde is dat links vaak te keer gaat over rechts, wat rechts ook doet, het is altijd fout. Of het nu "gewoon"rechts is of extreem rechts, maak ze niets uit.
Nu gaat links uit zijn plaat en dat kan extreem links zijn of niet en dan trap je tegen het zere been als je dat veroordeeld.
Ik heb het eerder hier al vermeld dat ik extreem zeker niet goed keur integendeel maar dat doe ik voor beide kanten.

Don ik heb geschreven dat ik het afkeur wat er gebeurd is en fijn te lezen dat jij ook extreem afkeurt en net zoals jij doe ik dat dus hier ook voor beide kanten. Maar laten we het dan wel houden bij het afkeuren van extreem.

Keesvi

Superlid
Superlid
Zo Mrt 24, 2019 8:22 pm Reageer met quote

WillemijnF schreef:
Misschien moet jij ook eens leren dat onderscheid te maken. Links is niet de vijand Don, extremisme is dat wel.
Je gaat er nogal kort door de bocht vanuit dat Don's onvermogen om dat onderscheid te maken (zo hij dat onvermogen al heeft) de oorzaak is van zijn nogal boude uitspraken. Ik ga ook niet voor die uitspraken opzij maar je hebt wel met een meer dan volwassen man te maken die zich weliswaar te snel opwindt maar op de keper beschouwd best voor rede vatbaar is.

Natuurlijk bestaan er veel verschillende levensbeschouwelijke richtingen en daarnaast heb je radicalisme, extremisme en terrorisme. Dat zijn grofweg de twee grootheden waarmee we te maken en tussen die twee moeten we het belangrijkste onderscheid maken. Pas als dat extremisme aangepakt is is kunnen we verder met nader onderscheid en dan bij voorkeur naar wat ons bindt, zoals bij die demonstranten in Utrecht vandaag.

theDon

Superlid
Superlid
Ma Mrt 25, 2019 12:07 am Reageer met quote

Keesvi schreef:
Links gaat helemaal niet helemaal uit zijn plaat. Het gaat om een klein groepje fanatici dat er niet voor schuwt intimidatie en soms ook geweld te gebruiken.
theDon schreef:
Als je meent zo te keer te gaan tegen links dan sta je helemaal niet in het midden. Waar jij precies staat zal me overigens de pis niet lauw maken. Ik heb kennissen met de meest uiteenlopende overtuigingen. Maar als er sprake is van dreiging met en uitvoeren van geweld moet je in mijn optiek onmiddellijk stoppen met het praten in termen van links, rechts, joods, christelijk, atheïstisch, islamitisch welke levens beschouwing dan ook. Het gaat dan over intimidatie en geweld. Dergelijk grensoverschrijdend gedrag moeten we uitroeien en niet een bepaalde bevolkingsgroep als geheel, want die bestaan grotendeels uit mensen die nog nooit een vlieg kwaad gedaan hebben.

Kees, ik sta wel in het midden maar als een bevolkingsgroep wat uit haalt, wie dan ook, noem ik die bevolkingsgroep.
Extreem houd ik niet van, van niemand niet, zelfs van mijn buurman niet dat heb ik al eerdere keren herhaald.
Enne de pis niet lauw maken....lijkt mij niet goed als je de kouwe pis hebt! Wink

Lifeisaminestro ne

Superlid
Superlid
Ma Mrt 25, 2019 12:47 am Reageer met quote

Een bevolkingsgroep haalt niets uit; individuen wel. Het is te gek voor woorden om een bevolkingsgroep verantwoordelijk te houden voor het gedrag van individuen.

theDon

Superlid
Superlid
Ma Mrt 25, 2019 12:51 am Reageer met quote

Lifeisaminestrone schreef:
Een bevolkingsgroep haalt niets uit; individuen wel. Het is te gek voor woorden om een bevolkingsgroep verantwoordelijk te houden voor het gedrag van individuen.

Jij ook nog een fijne avond gewenst! Wink

Lifeisaminestro ne

Superlid
Superlid
Ma Mrt 25, 2019 1:00 am Reageer met quote

Heb ik iets verkeerds gezegd? Want ik snap je reactie niet.

Pagina 3 van 3 Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3

Plaats reactie