Optreden Freek de Jonge op het boekenbal
Blik op het nieuws
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5  Volgende Plaats reactie

ron1

Stamgast
Stamgast
Antw.: 686
Za Mrt 23, 2019 6:17 pm Reageer met quote

Freek de Jonge probeerde de opening van het Boekenbal te kapen: hij wil een statement tegen de toespraak van Thierry Baudet. De zoveelste die zichzelf het recht toe-eigent om iedereen met een andere mening (lees: politieke voorkeur) voor oud vuil uit te mogen maken. Blijkbaar is de stem van de heer de Jonge meer waard dan de stem van een gemiddelde FvD stemmer.
Net als bij Pim Fortuyn werken linkse fanatieke, gewetenloze malloten mee aan de demonisering van TB. Straks staat er weer een gek op en dan wast dit zelfde tuig zich wederom de handen in onschuld.
Komt Freek de Jonge niet uit een predikantennest? Nog steeds dweepzuchtig, maar nu voor de linkse kerk. Daarbij, keek altijd al raar uit zijn ogen. Wat hebben die deugers toch allemaal vreemde blikken, hondsdol lijkt het wel. Freek de Jonge ondertekende ook nog de steunbrief voor PEDOpartij Martijn.
Ik kan hem helaas niet vinden maar er is een sketch van Freek waarin hij een uitkering voor zijn Bouvier wilde aanvragen. Toen dat werd geweigerd was de vraag: Hoezo niet? Hij is zwart, heeft krullen en spreekt geen Nederlands. Wanneer is Freek zo politiek correct geworden?

Wat is populisme ? O.a. onbeschoft schreeuwen zoals Freek de Jonge doet. Een literair evenement kapen voor politieke doeleinden. Wat dom om half blind te zijn en "populisme"alleen maar te zien aan je uiterste rechterzijde, alsof het alleen daar kan bestaan. Kan Freek geen appartement krijgen in het Rosa Spier-huis? Ouder worden van mensen is net als met wijn. Goede wijn wordt steeds beter, slechte steeds zuurder.
Als links zich zó laat gaan hoe groter FVD over twee jaar zal groeien ben ik bang. (zie ook DWDD). Met zo’n splijtende attitude ter linkerzijde zal de opkomst van rechts in Europa steeds maar groter worden helaas. Onbedoeld gaat links naar de bliksem wat natuurlijk onwenselijk is voor een evenwichtige samenleving.

Voor de duidelijkheid. Dit heb ik niet zelf geschreven maar onderschrijf het wel. (zie het als een link)

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Advertentie

dagmar57

Superlid
Superlid
Antw.: 2253
Za Mrt 23, 2019 8:05 pm Reageer met quote

Ik snap dat hij er aandacht voor wilde precies op het boekenbal, daar zaten de mensen die Baudet verguisd heeft, de schrijvers, de journalisten en de kunstenaars.

Ik vond alleen zijn timing echt uiterst belabberd, zeg maar ongepast, op het moment dat het over de slachtoffers van de aanslag in Utrecht ging.

JanRutgers.1

Regelmatige bezoeker
Regelmatige bezoeker
Antw.: 95
Za Mrt 23, 2019 8:09 pm Reageer met quote

Gewoon even om de echte feiten te benoemen, de uitleg van Freek de Jonge.

Quote:

,,Het gaat niet om mij maar om een politieke partij die aangeeft dat journalisten, kunstenaars en wetenschappers de oorzaak zijn van alle ellende. Dat ze terug in hun hok moeten. Op die manier word je monddood gemaakt. Niet door een volkspartij zoals de PVV maar door een elitaire politieke beweging. Ik vind dat juist de groep mensen die aanwezig was op het Boekenbal - onder wie veel schrijvers, kunstenaars en journalisten - zich daartegen moet verzetten.’’

Better steande stjerre, dan op de knibbels libben.
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage

WillemijnF

Superlid
Superlid
Antw.: 3213
Za Mrt 23, 2019 8:27 pm Reageer met quote

De bron van dit fraais is DDS, maar natuurlijk verzuimt Adamm dit te vermelden.Ben je het ook eens met de frisse commentaren die onder het artikel staan? Dan weet je meteen in welk gezelschap je je bevindt met je goedkeuring voor dit soort riooljournalistiek. Ik geef niet de link, want daarvoor is het te walgelijk. Wel ben ik nog op zoek gegaan naar een stukje van jouw hand waarin je je afschuw uitspreekt voor het feit dat Baudet als enige lijsttrekker respectloos doorging met zijn verkiezingscampagne op de dag van de aanslag. Misschien kun jij me vertellen op welk topic jij daartegen fulmineerde? Anders zou ik haast nog spreken van selectieve verontwaardiging en dat kan niet zo zijn toch?

Prima actie van Freek én op het juiste moment op de juiste plaats, vind ik.
Er kan niet genoeg gewaarschuwd worden voor het binnensluipend fascisme. Mensen lijken blind te willen zijn voor wat er werkelijk aan de hand is. Veroordeel de boodschapper maar i.p.v. de ogen te openen voor wat er gebeurt! Als er werkelijk gebeurt wat Baudet wil, is er sowieso over enkele jaren geen boekenbal meer. Dan is de cultuur aan banden gelegd en de vrije mening de mond gesnoerd. Dus hoezo ongepast?
Er is al lang genoeg lijdzaam aangezien en gehoord hoe er aan onze vrijheid wordt geknabbeld, veel te lang was er begrip voor die arme vergeten Nederlander met zijn proteststem. Lulkoek, de oplossing voor die Nederlander zal niet en nooit komen van mensen die onze democratische rechtsstaat willen afbreken en pleiten voor een arische samenleving.. Ik hoop op veel en veel meer statements en verzet uit alle hoeken van de samenleving om het opkomend fascisme te doen stoppen.

Met een Nederlander valt niet te discussiëren. Hij heeft tot het einde toe gelijk en daalt met deze zekerheid opgewekt het graf in.
Godfried Bomans 1913-1971

Keesvi

Superlid
Superlid
Antw.: 12730
Za Mrt 23, 2019 9:41 pm Reageer met quote

Adamm schreef:
Voor de duidelijkheid. Dit heb ik niet zelf geschreven maar onderschrijf het wel. (zie het als een link)
Een link is een url, staat voor Uniform Resource Locator, oftewel het adres van een website of preciezer een webpagina op het internet en niet voor de onzin die je daarover verloopt. Plaats die url dan gewoon in plaats van iedere keer weer dat zinloze spastische gedraai...

Ik ga maar niet tot in detail in op het stukje want het is een onzinnige tirade waarbij de actie van Freek de Jonge wordt toegeschreven aan alles en iedereen met ook maar de geringste schijn van links te zijn.

En wie zegt er dat er niet geprotesteerd mag worden tegen de stormachtige opkomst van het fascisme in Nederland? Ik weet het antwoord wel maar ik wil het graag uit jouw mond horen, graag man en paard in ondubbelzinnige bewoordingen.

“Niemand wordt geboren met haat voor een persoon met een andere huidskleur, achtergrond of geloof." (Nelson Mandela)

Laatst aangepast door Keesvi op Za Mrt 23, 2019 11:35 pm, in totaal 2 keer bewerkt

NicolaasP

Superlid
Superlid
Antw.: 3741
Za Mrt 23, 2019 10:13 pm Reageer met quote

De verantwoording van Freek zelf.

Quote:
Hoe heeft u de kritiek op uw interventie ervaren?
Freek de Jonge: “Het is wonderlijk dat de woede zich nu op mij richt. Waar het om ging, dáár zou iedereen zich op moeten richten. Dat de voorman van de partij met de meeste stemmen zegt dat alle ellende waar we in verkeren veroorzaakt is door journalisten, kunstenaars en wetenschappers en dat er van vrouwen weinig te verwachten is.”

De meesten vonden het vooral slecht getimed. Dwars door de toespraak van Aendekerk, net in het stiltemoment voor Utrecht.
“Ja, dat was inderdaad slecht getimed. Tamelijk ongelukkig. Daar ga ik verder geen kwalificaties van geven. Ik kan alleen maar zeggen: blijf kijken naar dat punt, wind je op over die toespraak, over de opkomst van de Forum voor Democratie en die achterban. Een deel van die achterban is onschuldig, maar er zit ook een gevaarlijke groep achter.”

Maar waarom koos u juist dit moment om uw boodschap over te brengen?
“Ik vond dat de mensen die daar zaten, intellectueel Nederland - die worden rechtstreeks bedreigd door Baudets toespraak. Hij viel het vrije woord zonder meer aan. Het Boekenbal was juist het moment om op te staan.”

In de zaal volgde na enige momenten wat applaus op wat u zei, iemand riep wat. Had u meer bijval verwacht?
“Ik heb geen moment op bijval gerekend. Dat maakt me niks uit.”

Wat wilde u er dan mee bereiken?
“Dat we ons focussen op dat fragment uit die toespraak. Daarmee komt-ie aan het fundament van onze samenleving. Bloedlink. Dat kun je niet over je kant laten gaan. Dat is ongelofelijk griezelig gedachtegoed.”

Je kunt ook zeggen: we leven nou eenmaal in een democratie. En ruim 14 procent van de mensen die woensdag ging stemmen, koos Forum voor Democratie.
“Dat is nou juist zo angstaanjagend. Laten we wakker worden. Wilders is min of meer voorbij, maar er is iets voor in de plaats gekomen. Het draagt misschien een andere jas, het is misschien goed gekleed, maar de boodschap is nog veel directer. Een groot gedeelte van de stemmers koos Baudet omdat deze mensen niet op een andere partij wilden stemmen. Die weten helemaal niet precies waar hun stem heengaat.”

Wat voor reacties krijgt u vandaag?
“Nou, ik ga niet zitten beweren dat het de hele dag al bemoedigende complimenten regent. Maar dit is noodzakelijk. We moeten niet eerder rusten voordat we dit met wortel en tak uitroeien.”

Nu bedient u zich wel een beetje van dezelfde terminologie als de mensen die u bekritiseert.
“Over het gedachtengoed heb ik het nu hč? Ik weet niet of je iets weet van de geschiedenis van de twintigste eeuw, maar daar sluit dit naadloos bij aan.”

Had u het hetzelfde gedaan als u terug kon naar vrijdagavond?
“Ja hoor. Het moment was alleen ongelukkig, maar het moment is altijd ongelukkig. Daarom was het juist wel weer zo gelukkig. Het was precies wat het zijn moest. Zo ontstaat er discussie, zo ontstaat er onvrede. Het is alleen ongelofelijk jammer dat het zich nu tegen mij richt. Ik ben de boodschapper. Kijk naar de boodschap. Ben je het eens met deze partij, die in de Eerste Kamer de grootste is geworden? Ik voel me er persoonlijk door bedreigd.”

https://www.nrc.nl/nieuws/2019/03/23/freek-de-jonge-wonderlijk-dat-de-woede-zich-nu-op-mij-richt-a3954350

Valt hier iets tegen in te brengen?

There is a crack in everything; that's how the light comes in.

Leonard Cohen
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage

dagmar57

Superlid
Superlid
Antw.: 2253
Za Mrt 23, 2019 11:32 pm Reageer met quote

WillemijnF schreef:

Prima actie van Freek én op het juiste moment op de juiste plaats, vind ik.
Er kan niet genoeg gewaarschuwd worden voor het binnensluipend fascisme. Mensen lijken blind te willen zijn voor wat er werkelijk aan de hand is. Veroordeel de boodschapper maar i.p.v. de ogen te openen voor wat er gebeurt! Als er werkelijk gebeurt wat Baudet wil, is er sowieso over enkele jaren geen boekenbal meer. Dan is de cultuur aan banden gelegd en de vrije mening de mond gesnoerd. Dus hoezo ongepast?

Persoonlijk vind ik het echt onzin dat ook al is boodschap belangrijker dan de boodschapper, dat je dan geen kritiek op de boodschapper mag hebben.
Lijkt me ook een vorm van beperking in de vrijheid van meningsuiting.

Het is niet zo dat als je kritiek hebt op de timing van de boodschapper, je het belang van de boodschap uit het oog verliest.

Bijkomend voordeel van alle commotie is dat de boodschap veel breder in beeld is gekomen.

theDon

Superlid
Superlid
Antw.: 3164
Zo Mrt 24, 2019 12:48 am Reageer met quote

Tsja, Freek doet het met zijn mond over Baudet en de ander doet onderstaande omdat men tegen de PVV en LPF is.
Wat is dat toch met die linkse rakkers, jaloers of zo?
En dan maar zeuren over rechts!!!

Steen door de ruit bij LPF-raadslid in Eindhoven: ‘Een gerichte actie om mijn PVV-poster’
Bij het Eindhovense LPF-raadslid Tjerk Langman is maandagnacht rond 0.50 uur een steen door de ruit gegooid. Mogelijk is de PVV-poster voor het raam de aanleiding. ,,Dit was een gerichte actie.”
Lees verder; klikkie

Neem mij hoe ik ben, ook al ben je van mij geen fan.

Keesvi

Superlid
Superlid
Zo Mrt 24, 2019 1:46 am Reageer met quote

theDon schreef:
Tsja, Freek doet het met zijn mond over Baudet en de ander doet onderstaande omdat men tegen de PVV en LPF is.
Wat is dat toch met die linkse rakkers, jaloers of zo?
En dan maar zeuren over rechts!!!
Waar gaat dat precies over?
AD schreef:
Buiten zag hij nog vier jongens wegrennen.

Daar moesten we maar uit concluderen dat het om een links complot gaart, niet waar?

We zijn het er ongetwijfeld over eens dat een steen door een ruit altijd afkeurenswaardig is maar het van een totaal andere strekking dan de opkomst van het fascisme in Nederland. Daar gaat het om. Baart dat jou geen zorgen, Don?

“Niemand wordt geboren met haat voor een persoon met een andere huidskleur, achtergrond of geloof." (Nelson Mandela)

theDon

Superlid
Superlid
Zo Mrt 24, 2019 6:04 pm Reageer met quote

Wat mij zorgen baard wat links doet, laten die eerst maar eens de hand in eigen boezem steken.
Kijk maar; klikkie en klikkie

WillemijnF

Superlid
Superlid
Zo Mrt 24, 2019 6:20 pm Reageer met quote

theDon schreef:
Wat mij zorgen baard wat links doet, laten die eerst maar eens de hand in eigen boezem steken.

Weer die artikelen, wat probeer je nu eigenlijk te bewijzen, wat is je punt?
Denk je nu alle kritiek en zorgen te kunnen pareren door te laten zien dat "links" erger is? En dan is de weegschaal weer in evenwicht, dus niks aan de hand?
Wat ik jammer vind is dat ik hier op het forum nou niemand zie die inhoudelijk ingaat op de zorgen over Baudet, die beargumenteerd deze zorgen kan weerleggen, kan uitleggen wat Baudet dan wél bedoelt. Nee slechts schampere opmerkingen over "links" en naarstig zoeken naar artikelen die "bewijzen"dat "links"geen haar beter is. Nou Don, van mij nu deze verzekering: Ik zou me minstens evenveel zorgen maken als een links-extremist een eclatante verkiezingsoverwinning zou behalen. Ik voel als "linkse"kiezer geen enkele verwantschap met een linkse extremist. Ik ga ervan uit dat jij ook geen verwantschap voelt met recht-extremisten, al stem je rechts. Is Baudet een rechts-extremist? En zo nee, waarom niet? Dát zij de vragen waar het hier om gaat.

Met een Nederlander valt niet te discussiëren. Hij heeft tot het einde toe gelijk en daalt met deze zekerheid opgewekt het graf in.

luciaT..1

Superlid
Superlid
Antw.: 3114
Zo Mrt 24, 2019 6:31 pm Reageer met quote

theDon schreef:

Don je maakt mij niet wijs dat je het verschil niet weet tussen links-rechts en extreem. Als je er alleen op uit bent om mensen die links stemmen op hun nummer te zetten dan maak je je belachelijk om een link te plaatsen die gaat over extreem links.

Wel vraag ik me af wat in jouw ogen 'extreem' betekent.

WillemijnF

Superlid
Superlid
Zo Mrt 24, 2019 6:36 pm Reageer met quote

Links én rechts, zouden er goed aan doen het er samen over eens te zijn dat hoe dan ook, ondanks alle verschillen, wij niet tolereren dat onze democratische verworvenheden bedreigd worden. Ipv de tegenstellingen op scherp te zetten zouden we hierin één lijn moeten trekken. Het gaat niet meer om zij en wij, maar om ons.

ron1

Stamgast
Stamgast
Zo Mrt 24, 2019 9:34 pm Reageer met quote

Keesvi schreef:
Adamm schreef:
Een link is een url, staat voor Uniform Resource Locator, oftewel het adres van een website of preciezer een webpagina op het internet en niet voor de onzin die je daarover verloopt. Plaats die url dan gewoon in plaats van iedere keer weer dat zinloze spastische gedraai...

Ik ga maar niet tot in detail in op het stukje want het is een onzinnige tirade waarbij de actie van Freek de Jonge wordt toegeschreven aan alles en iedereen met ook maar de geringste schijn van links te zijn.

En wie zegt er dat er niet geprotesteerd mag worden tegen de stormachtige opkomst van het fascisme in Nederland? Ik weet het antwoord wel maar ik wil het graag uit jouw mond horen, graag man en paard in ondubbelzinnige bewoordingen.

och mijn beste, ik had de noemde tekst op een website kunnen zetten die ik beheer en dan via een URL daarna verwijzen. Rechtstreeks de tekst plaatsen is nu eenmaal veel eenvoudiger en duidelijker. Dat is ook de reden dat ik nooit geen URL's open men weet nl. nooit wat je opent. (maleware, beerware, virussen etc etc.)

Verder ga ik vrijwel nooit in op (open)vragen gesteld op dit forum.

gr Adamm

Keesvi

Superlid
Superlid
Zo Mrt 24, 2019 11:10 pm Reageer met quote

Adamm schreef:
Dat is ook de reden dat ik nooit geen URL's open men weet nl. nooit wat je opent. (maleware, beerware, virussen etc etc.)
Ik begrijp niet wat je bedoelt. Op het moment dat je een webpagina zit te lezen heb je die toch geopend? Het enige wat je vervolgens nog hoeft te doe is die url kopiëren en in je bericht hier te plakken. Ik zie daar geen enkel risico in. Het wordt zoveel gedaan maar ik heb daar nooit iets naars van gemerkt. Waarom zou je daarmee de hel en eeuwige cyberspace-verdoemenis over je afroepen? Iets anders is wat je gaat uitspoken nadat je op de pagina achter die link bent aangekomen. Je kunt ook te angstig zijn, hč?

theDon

Superlid
Superlid
Zo Mrt 24, 2019 11:56 pm Reageer met quote

luciaT. schreef:
theDon schreef:

Don je maakt mij niet wijs dat je het verschil niet weet tussen links-rechts en extreem. Als je er alleen op uit bent om mensen die links stemmen op hun nummer te zetten dan maak je je belachelijk om een link te plaatsen die gaat over extreem links.

Beste Lucia, natuurlijk weet ik wel wat extreem en niet extreem is maar dat weet ik van zo wel links als rechts.
Alles wat extreem is, houd ik niet van.
Mijn punt is dat mensen en vooral hier, meteen met de hakken in het zand staan als rechts maar ook het kleinste dingetje doen.
Als rechts zoals Baudet hoge ogen gooit, wordt hij op alle fronten meteen de grond in geboord.
Ik ben ook geen fan van hem maar zeker niet van de linkse klaver.
Nogmaals, ik ben tegen extreem van zowel links als rechts en vraag mij ook af wanneer dit een keer zal eindigen!!

nandes57

Stamgast
Stamgast
Antw.: 117
Ma Mrt 25, 2019 12:18 am Reageer met quote

Het begrip links of recht is volgens mij al lang niet meer van deze tyd, ook extreem links of extreem rechts, het is een glijdende schaal waarin een ieder voor zich maar moet bepalen wat hij/zij acceptabel vindt.

Ik wijs wat dat aangaat elke vorm van fysiek geweld maar ook van niet fysiek geweld af, maw "zeg maar Paff" is onacceptabel, maar ook termen als kopvodden of een varkenskop bij een ander voor de deur.
zo ga je niet met elkaar om.........

Ik ben geen liefhebber van Freek de Jonge, ik vindt hem een salonsocialist, links lullen rechts zakken vullen, en geloof me daar is hij verdraaid goed in. ( het zakken vullen)

wel begrijp ik dat hij ageert tegen de uitspreken va Baudet, de schuld van alle ellende ( welke ellende) legt baudet neer bij de Kunstenaar, de Journalist, De schrijver, dat riekt wel heel erg naar de eind jaren dertig.

Lifeisaminestro ne

Superlid
Superlid
Antw.: 2034
Ma Mrt 25, 2019 12:25 am Reageer met quote

theDon schreef:
luciaT. schreef:
theDon schreef:

Beste Lucia, natuurlijk weet ik wel wat extreem en niet extreem is maar dat weet ik van zo wel links als rechts.
Alles wat extreem is, houd ik niet van.
Mijn punt is dat mensen en vooral hier, meteen met de hakken in het zand staan als rechts maar ook het kleinste dingetje doen.
Als rechts zoals Baudet hoge ogen gooit, wordt hij op alle fronten meteen de grond in geboord.
Ik ben ook geen fan van hem maar zeker niet van de linkse klaver.
Nogmaals, ik ben tegen extreem van zowel links als rechts en vraag mij ook af wanneer dit een keer zal eindigen!!

Het verschil tussen Klaver en Baudet is, is dat Klaver gematigd links is en Baudet extreem rechts. Dat mensen het niet zien zitten met Baudet heeft daarmee te maken. Mensen gaan hier ook niet tekeer over Rutte. Behoorlijk rechts, maar ook weer niet extreem.

Don't mention the war!! (Basil Fawlty)

ron1

Stamgast
Stamgast
Ma Mrt 25, 2019 1:02 am Reageer met quote

Keesvi schreef:
Adamm schreef:
Dat is ook de reden dat ik nooit geen URL's open men weet nl. nooit wat je opent. (maleware, beerware, virussen etc etc.)
Ik begrijp niet wat je bedoelt. Op het moment dat je een webpagina zit te lezen heb je die toch geopend? Het enige wat je vervolgens nog hoeft te doe is die url kopiëren en in je bericht hier te plakken. Ik zie daar geen enkel risico in. Het wordt zoveel gedaan maar ik heb daar nooit iets naars van gemerkt. Waarom zou je daarmee de hel en eeuwige cyberspace-verdoemenis over je afroepen? Iets anders is wat je gaat uitspoken nadat je op de pagina achter die link bent aangekomen. Je kunt ook te angstig zijn, hč?

och mijn beste, ik had de noemde tekst op een website kunnen zetten die ik beheer en dan via een URL daarna verwijzen. Rechtstreeks de tekst plaatsen is nu eenmaal veel eenvoudiger en duidelijker. Dat begrijpt U toch wel ???

Keesvi

Superlid
Superlid
Ma Mrt 25, 2019 2:48 am Reageer met quote

Adamm schreef:
och mijn beste, ik had de noemde tekst op een website kunnen zetten die ik beheer en dan via een URL daarna verwijzen. Rechtstreeks de tekst plaatsen is nu eenmaal veel eenvoudiger en duidelijker. Dat begrijpt U toch wel ???
Wat omslachtig... Ik kopieer meestal een essentieel stuk van een artikel, zet er mijn commentaar, stelling of vraag bij en ondereen een "Lees verder" met daarachter de link naar het artikel dat mij inspireerde, de link uiteraard in de vorm van een nette titel embedded samen met de (meestal lelijke url-tekst) zodat je een keurig aanklikbaar titeltje krijgt. Werkje van enkele seconden, meer niet.

Pagina 1 van 5 Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Plaats reactie