Optreden Freek de Jonge op het boekenbal
Blik op het nieuws
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende Plaats reactie

Keesvi

Superlid
Superlid
Antw.: 13538
Ma Mrt 25, 2019 2:53 am Reageer met quote

theDon schreef:
Ik ben ook geen fan van hem maar zeker niet van de linkse klaver.
Nogmaals, ik ben tegen extreem van zowel links als rechts en vraag mij ook af wanneer dit een keer zal eindigen!!
Jesse Klaver is niet extreem-links; Thierry Baudet is wel extreem rechts. Met hen vergelijk je appels met peren.

“Niemand wordt geboren met haat voor een persoon met een andere huidskleur, achtergrond of geloof." (Nelson Mandela)
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage

Advertentie

Tympaan

Superlid
Superlid
Antw.: 27745
Ma Mrt 25, 2019 11:17 am Reageer met quote

Lifeisaminestrone schreef:

Het verschil tussen Klaver en Baudet is, is dat Klaver gematigd links is en Baudet extreem rechts. Dat mensen het niet zien zitten met Baudet heeft daarmee te maken. Mensen gaan hier ook niet tekeer over Rutte. Behoorlijk rechts, maar ook weer niet extreem.

Dat is jouw mening en dat mag uiteraard. Net zo goed als dat je een pertinente aversie mag hebben tegen Thierry Baudet. Datzelfde gevoel krijg ik als ik die Jesse Klaver zie. Als jij de FvD als extreem rechts beschouw mag ik GL ook wel als extreem links beschouwen.

Omdat de begrippen 'rechts' en 'links' verwaterde begrippen zijn zou ik eerder zeggen dat FvD en GL elkaars tegenpolen zijn, elk aan de tegenovergestelde randen van het politiek spectrum. En die randen kun je dan 'extreem' noemen..

In Nederland geldt nog steeds dat iemand onschuldig is totdat het tegendeel bewezen is. En dat geldt dus ook voor meneer Baudet. En zolang de FvD een volkomen legale partij is heeft iedereen het volste recht om daarop te stemmen...

Misschien ter geruststelling; ik heb ook niet op de FvD gestemd. Maar dat heeft meer te maken met het feit dat ik in Groningen woon en daar de huidige problemen wel wat belangrijker vind dan de politieke opvattingen van een zekere Thierry...

Faber quisque fortunae suae
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Lifeisaminestro ne

Superlid
Superlid
Antw.: 2258
Ma Mrt 25, 2019 11:53 am Reageer met quote

Om te bepalen of een partij extreem is, moet je kijken waar deze zich in het politieke landschap bevindt. Zit de partij in het midden van het spectrum, dan hebben we het niet over extremisme. Wél als zo'n partij zich aan de buitenkant van het spectrum bevindt en dat is wel met FvD het geval en niet met GL. Dat is geen mening, maar een gegeven. Geldt ook allang voor de PVV overigens.

Ter verheldering zou je dit artikel kunnen lezen:

https://www.nu.nl/binnenland/5613965/onderzoek-pvv-en-fvd-verspreiden-extreemrechtse-samenzweringstheorie.html

Misschien dat jij zoiets over GL kan vinden. Dan verneem ik dat graag.

Don't mention the war!! (Basil Fawlty)

Tympaan

Superlid
Superlid
Ma Mrt 25, 2019 1:04 pm Reageer met quote

Samenzweringstheorieën zijn er te kust en te keur. Daar kun je wel of niet enige waarde aan hechten. De PVV is al jaren een legale partij, beweging van mijn part, en ze zijn nog steeds niet verboden. Dus dan zal het allemaal wel meevallen. En intussen zijn ze alweer op hun retour, vermoedelijk omdat ze zich net even té fanatiek op de islam gestort hebben en de rest vergeten waren. De FvD is nog een korter leven beschoren vrees ik. Want alleen met die uil gaat hij het ook niet redden...

Ik denk dat de FvD en GL elkaar mooi in evenwicht houden en dat het goed is dat de gezapige middenmoot af en toe eens een tik van links en dan eens een tik van rechts krijgen. Dat houdt ze alert voorkomt dat te ver wegzinken in hun slaapverwekkend genoegzaamheid...

NicolaasP

Superlid
Superlid
Antw.: 4518
Ma Mrt 25, 2019 1:56 pm Reageer met quote

Baudet is extreem qua leugenachtigheid

neem zijn tweet:
Quote:
Onder VVD/CDA kwamen de afgelopen jaren meer mensen naar Nederland dan OOIT tevoren. 2017 was record met 237.000 immigranten.

de feiten zijn:
Quote:
In 2018 vragen 20.353 mensen asiel aan in Nederland. In 2017 zijn dat er 14.716. Het grootste deel daarvan is afkomstig uit Syrië (2.956 personen) en Iran (1.869). 6.463 mensen herenigen zich in 2018 als nareiziger met hun familielid in Nederland.

Mbt de kosten van de energietransitie stapelt hij eveneens leugen op leugen. (zo weigert hij stelselmatig de opbrengst van de duurzame vormen van energiewinning van de steeds weer schromelijk overdreven kostenberamingen af te trekken, en sluit hij verdere technologische ontwikkelingen de komende 35 jaar uit)

Hij liegt over de brexit, met zijn schampere commentaar: Het is allemaal business as usal in GB, er is daar geen vuiltje aan de lucht.

Hij liegt over de stand van zaken in Nederland het land dat de vijfde plaats inneemt van de gelukkigste landen ter wereld, met een bloeiende economie, de beste zorg ter wereld, de bijna meest gewilde universiteiten enz enz...

Baudet: "we leven hier en nu te midden van de brokstukken van wat ooit de grootste en mooiste beschaving was die de wereld ooit heeft gekend."

Nog nooit hadden de mensen het zo goed.

Wanneer Baudet in het Amsterdam van de zeventiende of achttiende eeuw zou stappen vanuit zijn woning aan de Keizersgracht zou hij niet weten hoe snel hij weer binnen moest komen.

Quote:
Zo meende men in vroeger eeuwen dat armoede nu eenmaal bestond. Het was Gods wil of ieders eigen schuld, de arme was gewoon liever lui dan moe en er zullen zeker ook wel werkschuwe mensen zijn geweest. Werklozen, invaliden, wezen, (geestelijk) zieken of ouderen waren aangewezen op liefdadigheid; in het ergste geval stierven ze.

Quote:
het schaamtegevoel werd door de dominerende protestantse kerk gebruikt om ervoor te zorgen dat armen alleen hulp vroegen als het echt noodzakelijk was. De schatting is dat in de 17e eeuw zo’n 25 procent van de lagere burgerij van kleine ambachtslieden minimaal eenmaal in zijn of haar leven met de armenzorg in aanraking kwam. Het scheelde alleen erg per stad hoeveel armen er onder de bevolking waren en ook hoe de bedeling was georganiseerd.

Tja, zo kun je nog zeker een a-viertje doorgaan wanneer je alle leugens, overdrijvingen, verzinsels van een Baudet op wil sommen. Die ambitie heb ik hier dus zeker niet. Dit zijn gewoon maar wat voorbeeldjes om het 'extreme/extremistische' vertekenende en verknipte denken van dit knaapje te illustreren

In welk opzicht iedere vergelijking met een Jesse Klaver natuurlijk hopeloos mank gaat

'Hate is never right, and love is never wrong.'

Roman Kent
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage

Lifeisaminestro ne

Superlid
Superlid
Ma Mrt 25, 2019 2:39 pm Reageer met quote

Tympaan schreef:
Samenzweringstheorieën zijn er te kust en te keur. Daar kun je wel of niet enige waarde aan hechten. De PVV is al jaren een legale partij, beweging van mijn part, en ze zijn nog steeds niet verboden. Dus dan zal het allemaal wel meevallen. En intussen zijn ze alweer op hun retour, vermoedelijk omdat ze zich net even té fanatiek op de islam gestort hebben en de rest vergeten waren. De FvD is nog een korter leven beschoren vrees ik. Want alleen met die uil gaat hij het ook niet redden...

Ik denk dat de FvD en GL elkaar mooi in evenwicht houden en dat het goed is dat de gezapige middenmoot af en toe eens een tik van links en dan eens een tik van rechts krijgen. Dat houdt ze alert voorkomt dat te ver wegzinken in hun slaapverwekkend genoegzaamheid...

Als je alleen maar de kop leest en niet de moeite neemt om het artikel te lezen, kom je inderdaad niet verder dan samenzweringstheorieën. Het artikel legt het rechts-extremisme uit van partijen als de PVV en het FvD.

Het ging hier niet om jouw of mijn mening over die partijen maar om gegevens waaruit al dan niet de aanwezigheid van extremisme blijken.

Ik vroeg je of je zoiets ook over GL kon vinden. Dan neem in dat graag in ogenschouw. Tot die tijd kan je niet spreken van een overeenkomst v.w.b. extremisme en dus kan je vooralsnog niet beweren dat deze partijen elkaar in evenwicht houden.

Tympaan

Superlid
Superlid
Ma Mrt 25, 2019 4:04 pm Reageer met quote

Ik blijf er bij dat zolang een partij legaal is, dat het dan blijkbaar toch allemaal wel meevalt. Er zullen best wel in sommige achterkamertjes duistere verhalen verteld worden maar zolang dat niet in de praktijk tot daden wordt omgezet, zal het allemaal wel meevallen. En verder is het maar net wat je extremisme noemt. Ik maak mij zorgen om de klimaatobsessie die GL zo kenmerkt. Dat zie ik dan weer als een vorm van extremisme. Je kan wel hard brullen dat het bedrijfsleven moet betalen maar iedereen weet dat die bedrijven die rekening simpelweg weer doorberekenen naar, uiteindelijk, de consument. En ik vrees dat het zal leiden tot nog veel meer mensen die aan de rand van de armoedegrens moeten leven. Die blij zijn als ze de maand weer financieel overleefd hebben en vrezen voor de volgende maand. Die elk pleziertje zullen moeten missen..

Dus voor mij blijven het twee partijen aan de buitenste randen en zorgen ze zeker wel voor evenwicht..

Lifeisaminestro ne

Superlid
Superlid
Ma Mrt 25, 2019 4:46 pm Reageer met quote

Als er niks mis is met een legale partij dan is volgens jouw kwalificatie de NSB een hele normale partij waar niks mis mee was. Tja...

Keesvi

Superlid
Superlid
Ma Mrt 25, 2019 5:11 pm Reageer met quote

Tympaan schreef:
Ik blijf er bij dat zolang een partij legaal is, dat het dan blijkbaar toch allemaal wel meevalt.
Ook FvD is legaal maar het is nogal kort door de bocht om het gedachtegoed daarom als minder fascistisch te labelen dan het is.
Quote:
Ik maak mij zorgen om de klimaatobsessie die GL zo kenmerkt. Dat zie ik dan weer als een vorm van extremisme.
Dat mag je natuurlijk vinden maar als je gaat stellen dat een politieke partij daarom extremistisch is, omdat jij dat vindt, terwijl die partij dat volgens de algemene, officieel gehanteerde normen niet is, dan maakt dat discussies troebel. Vandaar dat ik er zoveel waarde aan hecht om datgene wat iemand vindt te onderscheiden van de algemeen gehanteerde normen.
Quote:
Dus voor mij blijven het twee partijen aan de buitenste randen en zorgen ze zeker wel voor evenwicht..
Natuurlijk. Alleen is er verschil of zo'n partij zich binnen of buiten de kaders bevindt en dat is uiteindelijk niet onbelangrijk. Wat er gisteren door een aantal leden van Antifa of hoe dat obscure clubje ook heet uitgegooid werd, valt natuurlijk buiten die normen, is duidelijk grensoverschrijdend.

“Niemand wordt geboren met haat voor een persoon met een andere huidskleur, achtergrond of geloof." (Nelson Mandela)

Laatst aangepast door Keesvi op Ma Mrt 25, 2019 8:07 pm, in totaal 2 keer bewerkt

Tympaan

Superlid
Superlid
Ma Mrt 25, 2019 5:39 pm Reageer met quote

Als er niks mis is met een legale partij dan is volgens jouw kwalificatie de NSB een hele normale partij waar niks mis mee was. Tja...

Aanvankelijk was het inderdaad een legale partij. Totdat het fascisme daadwerkelijk de boventoon ging voeren. Een toen zag je ook de daling van stemmen en de uiteindelijke verdwijning. En daarnaast heeft het weinig zin om partijen uit het verleden als maatstaf voor het heden te laten dienen. Andere tijden andere zeden. Niets is trouwens zo vluchtig als extreme partijen. Ze komen en ze gaan weer. Net als de PVV nu. Ze geven enkel een onbehagen aan onder de bevolking en zijn daarom hooguit een waarschuwing voor de gevestigde partijen...

theDon.1

Superlid
Superlid
Antw.: 3662
Ma Mrt 25, 2019 6:31 pm Reageer met quote

Keesvi schreef:
theDon schreef:
Ik ben ook geen fan van hem maar zeker niet van de linkse klaver.
Nogmaals, ik ben tegen extreem van zowel links als rechts en vraag mij ook af wanneer dit een keer zal eindigen!!
Jesse Klaver is niet extreem-links; Thierry Baudet is wel extreem rechts. Met hen vergelijk je appels met peren.

Nou Kees, ik vind het van GL héél extreem om te beweren dat ouderen boven de 70 jaar maar geen of minder zorg moeten krijgen bij ziekte.
Dat is één punt en vwb het klimaat, gaan ze ook extreem te keer maargoed, dat is mijn mening.

Keesvi

Superlid
Superlid
Ma Mrt 25, 2019 8:15 pm Reageer met quote

theDon schreef:
Nou Kees, ik vind het van GL héél extreem om te beweren dat ouderen boven de 70 jaar maar geen of minder zorg moeten krijgen bij ziekte.
Dat heeft niemand ooit beweerd, in ieder geval geen enkele politicus van GL.
Quote:
Dat is één punt en vwb het klimaat, gaan ze ook extreem te keer maargoed, dat is mijn mening.
GL gaat helemaal niet tekeer. Ik vind dat ze zelfs heel afgewogen bezig zijn. Als je vindt dat Jan de (blanke) Arbeider tekort wordt gedaan moet je misschien eens kijken bij de SP maar dan moet die partij zich weer meer profileren in die richting. Bij de PVV is inmiddels duidelijk dat gewone werknemers er niets te zoeken hebben en FvD heeft nog minder te bieden.

Hizhi.o

Superlid
Superlid
Antw.: 5387
Ma Mrt 25, 2019 8:57 pm Reageer met quote

Keesvi schreef:

Goed dat je dit benadrukt Kees. Schande zoals de woorden van Corinne Ellemeet zijn verdraaid.

theDon.1

Superlid
Superlid
Di Mrt 26, 2019 12:11 am Reageer met quote

Keesvi schreef:
theDon schreef:
Quote:
GL gaat helemaal niet tekeer. Ik vind dat ze zelfs heel afgewogen bezig zijn. Als je vindt dat Jan de (blanke) Arbeider tekort wordt gedaan moet je misschien eens kijken bij de SP maar dan moet die partij zich weer meer profileren in die richting. Bij de PVV is inmiddels duidelijk dat gewone werknemers er niets te zoeken hebben en FvD heeft nog minder te bieden.

Dat is jou mening Kees, prima maar ik blijf bij mijn mening!
Ook in Amersfoort hebben ze kiezersbedrog gepleegd en ook met andere dingen slaan ze de plank mis bij ons.
Rare partij!!

Lifeisaminestro ne

Superlid
Superlid
Di Mrt 26, 2019 12:20 am Reageer met quote

Ik neem aan dat je de stemming over de rondweg bedoelt? De SP had daarvoor een motie ingediend voor een herberekening van de verkeersbewegingen. Omdat dat weer een berg geld zou kosten én omdat het CDA met hun overgrote meerderheid toch voor zou stemmen, had tegenstemmen geen enkele zin meer. GL heeft zich jarenlang vruchteloos verzet tegen die rondweg, maar als de kiezers in Amersfoort massaal op het CDA stemmen, kan je verwachten dat andere partijen hun idealen wel op hun buik kunnen schrijven.

JanRutgers.1

Regelmatige bezoeker
Regelmatige bezoeker
Antw.: 95
Di Mrt 26, 2019 1:10 am Reageer met quote

Ik zag bij Jinek gisteravond, de reactie van de burgemeester van Utrecht op het optreden van Freek de Jonge.
Ik moet zeggen, dat ik die reactie hoogst merkwaardig vond. Hij benoemde Freek de Jonge als een oude man en impliceerde min of meer, dat hij toch wel minstens op de rand van dementie balanceerde.
De reactie was m.i. een burgemeester onwaardig en een excuus aan Freek de Jonge zou op zijn plaats zijn.

Better steande stjerre, dan op de knibbels libben.

theDon.1

Superlid
Superlid
Di Mrt 26, 2019 1:16 am Reageer met quote

Ik neem aan dat je de stemming over de rondweg bedoelt? De SP had daarvoor een motie ingediend voor een herberekening van de verkeersbewegingen. Omdat dat weer een berg geld zou kosten én omdat het CDA met hun overgrote meerderheid toch voor zou stemmen, had tegenstemmen geen enkele zin meer. GL heeft zich jarenlang vruchteloos verzet tegen die rondweg, maar als de kiezers in Amersfoort massaal op het CDA stemmen, kan je verwachten dat andere partijen hun idealen wel op hun buik kunnen schrijven.

Groen links heeft kiezersbedrog gepleegd.
Groen links had de weg nog tegen kunnen houden en dat had een hoop geld gescheeld en veel natuur zou behouden blijven.
Hierdoor hebben vele op GL gestemd zodat ze op het pluche terecht zijn gekomen.
Toen ze er eenmaal zaten, zijn ze in de kont van de andere partijen gekropen en als een blad aan de boom omgeslagen.
Ik kan je het hele verhaal vertellen omdat ik mede in de actie groep actief mee deed maar dan verwacht ik weer een heleboel negatief commentaar.

Lifeisaminestro ne

Superlid
Superlid
Di Mrt 26, 2019 1:41 am Reageer met quote

Nee, Groen Links kon het niet tegenhouden. Ze hadden zich in 2016 al tegen de aanleg uitgesproken, maar toen waren er 10 stemmen tegen (waaronder GL) en 23 voor.

De stemming waar je het nu over had, was een herberekening van de verkeersbewegingen, maar in feite was het voorstel voor aanleg van de rondweg al aangenomen.

Lifeisaminestro ne

Superlid
Superlid
Di Mrt 26, 2019 1:45 am Reageer met quote

JanRutgers schreef:
Ik zag bij Jinek gisteravond, de reactie van de burgemeester van Utrecht op het optreden van Freek de Jonge.
Ik moet zeggen, dat ik die reactie hoogst merkwaardig vond. Hij benoemde Freek de Jonge als een oude man en impliceerde min of meer, dat hij toch wel minstens op de rand van dementie balanceerde.
De reactie was m.i. een burgemeester onwaardig en een excuus aan Freek de Jonge zou op zijn plaats zijn.

Ik las daar vandaag de column van Nynke de Jong over.

https://www.ad.nl/binnenland/de-mening-van-freek~a9084ae6/

Benneke

Superlid
Superlid
Antw.: 8152
Di Mrt 26, 2019 2:05 pm Reageer met quote

Het is heel vreemd dat de mening van een 70 plusser, wat die ook behelst, niet serieus genomen wordt, maar wordt afgedaan als: "Ach hij is oud en weet het niet zo goed meer" Althans dat was de strekking van een aantal reacties op het optreden van Freek de Jonge.

Kennelijk had men geen (goede) argumenten om Freek de Jonge af te serveren op wat hij heeft gezegd. Dat is pas een teken van zwakte en onvermogen.

Als het een tendens wordt om de argumentatie van een ouder persoon op deze manier af te doen, kunnen wij bij vijftigplusser in het algemeen en mijn persoontje van 76 jaar in het bijzonder wel stoppen met een discussie te voeren op basis van argumenten.

Een oud collega gebruikte vaak de uitdrukking; "je lacht je te barsten, maar waarom je lacht is om te janken" Zou hier mooi van toepassing kunnen zijn.

Wie vrolijk is, laadt de schijn op zich oppervlakkig te zijn. (Godfried Bomans)

Pagina 2 van 5 Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Plaats reactie