Optreden Freek de Jonge op het boekenbal
Blik op het nieuws
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende Plaats reactie

theDon

Superlid
Superlid
Antw.: 3183
Di Mrt 26, 2019 2:57 pm Reageer met quote

Lifeisaminestrone schreef:
Nee, Groen Links kon het niet tegenhouden. Ze hadden zich in 2016 al tegen de aanleg uitgesproken, maar toen waren er 10 stemmen tegen (waaronder GL) en 23 voor.

De stemming waar je het nu over had, was een herberekening van de verkeersbewegingen, maar in feite was het voorstel voor aanleg van de rondweg al aangenomen.

Als geboren Amerfoorter weet jij het beter, prima had niet anders verwacht!

Neem mij hoe ik ben, ook al ben je van mij geen fan.
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Advertentie

Lifeisaminestro ne

Superlid
Superlid
Antw.: 2034
Di Mrt 26, 2019 4:01 pm Reageer met quote

Voor dit soort dingen hoef je niet in Amersfoort geboren te zijn. Al die gegevens zijn gewoon openbaar. Beetje lezen is alles wat je hoeft te doen.

Tip: Als je begaan bent met de natuur in je omgeving, zou je in het vervolg misschien beter op een lokale groene partij kunnen stemmen. Hoef je niet hemel en aarde te bewegen om dit soort zaken ongedaan te krijgen.

Don't mention the war!! (Basil Fawlty)

theDon

Superlid
Superlid
Di Mrt 26, 2019 4:33 pm Reageer met quote

Voor dit soort dingen hoef je niet in Amersfoort geboren te zijn. Al die gegevens zijn gewoon openbaar. Beetje lezen is alles wat je hoeft te doen.

Tip: Als je begaan bent met de natuur in je omgeving, zou je in het vervolg misschien beter op een lokale groene partij kunnen stemmen. Hoef je niet hemel en aarde te bewegen om dit soort zaken ongedaan te krijgen.

Vele berichten kloppen niet en zijn door de VVD verspreid om alle tegen te werken.
De actiegroepen hadden GL achter hun staan om de weg tegen te houden.
We hebben toen dmv flyers, media, FB, website, enz. gevraagd om op Groen links te stemmen en daar is massaal gehoor aan gegeven.
Groen links is in het zadel gekomen en nb Dillian Hos, woont bij mij in de wijk, draait als een blad aan de boom om omdat zoals ze zelf zegt de goede orde te bewaren met de andere partijen???????
Dan sta je wel voor je punten...nee dus en heb je kiezersbedrog gepleegd. Nu is GL bij ons uitgetuft!!!
Als actie groep, krijg je nu eenmaal meer te horen als wat er in de media staat.

ron1

Stamgast
Stamgast
Antw.: 686
Di Mrt 26, 2019 5:20 pm Reageer met quote

Groen links zal wel een probleem hebben met het vermoorden van al die insecten die geplet worden tegen de windmolenbladen, moeten de windmolen nu weer weg ??
Ja auto's zitten ook vaak vol met insecten, van de partij van de dieren hoor ik hierover ook niets. (idem voor electrische auto's)

Kon wel een mop van Freek zijn

Lifeisaminestro ne

Superlid
Superlid
Di Mrt 26, 2019 10:26 pm Reageer met quote

theDon schreef:

Vele berichten kloppen niet en zijn door de VVD verspreid om alle tegen te werken.
We hebben toen dmv flyers, media, FB, website, enz. gevraagd om op Groen links te stemmen en daar is massaal gehoor aan gegeven.
Groen links is in het zadel gekomen en nb Dillian Hos, woont bij mij in de wijk, draait als een blad aan de boom om omdat zoals ze zelf zegt de goede orde te bewaren met de andere partijen???????
Dan sta je wel voor je punten...nee dus en heb je kiezersbedrog gepleegd. Nu is GL bij ons uitgetuft!!!
Als actie groep, krijg je nu eenmaal meer te horen als wat er in de media staat.

Groen Links heeft momenteel 6 van de 39 raadszetels dus van een overmacht is geen sprake en ook is er dus geen massaal gehoor gegeven aan de oproep om op Groen Links te stemmen.

D66, VVD, CDA, ChristenUnie en Amersfoort2014 hebben samen 23 zetels en hebben voor aanleg gestemd. Groen Links zal dus nooit een meerderheid tegen de aanleg krijgen. Bovendien is in 2016 al voor aanleg gestemd en toen heeft Groen Links al tegengestemd.

Ze hebben alleen niet tegen het plan voor herberekening van de verkeersbewegingen gestemd omdat dit onnodig kosten met zich mee zou brengen omdat de aanleg toch al doorgaat. Eigenlijk een logische stap om de kosten voor de gemeente niet nog hoger te laten worden.

theDon

Superlid
Superlid
Wo Mrt 27, 2019 12:02 am Reageer met quote

theDon schreef:

Groen Links heeft momenteel 6 van de 39 raadszetels dus van een overmacht is geen sprake en ook is er dus geen massaal gehoor gegeven aan de oproep om op Groen Links te stemmen.

D66, VVD, CDA, ChristenUnie en Amersfoort2014 hebben samen 23 zetels en hebben voor aanleg gestemd. Groen Links zal dus nooit een meerderheid tegen de aanleg krijgen. Bovendien is in 2016 al voor aanleg gestemd en toen heeft Groen Links al tegengestemd.

Ze hebben alleen niet tegen het plan voor herberekening van de verkeersbewegingen gestemd omdat dit onnodig kosten met zich mee zou brengen omdat de aanleg toch al doorgaat. Eigenlijk een logische stap om de kosten voor de gemeente niet nog hoger te laten worden.

Met alle respect maar je snapt er geen bal van en zoals gewoonlijk wil je weer je gelijk halen.
Ik kan mij wel weer voorstellen dat jij je linkse GL partij niet af wil vallen.
Je hebt alles uit de media opgepikt en geen enkele ervaring wat er bij ons werkelijk gebeurd is en zeker niet van na 2016 en buiten de landelijke media om.
Ik ga hier ook niet meer op in met jou, fijne avond nog.

Lifeisaminestro ne

Superlid
Superlid
Wo Mrt 27, 2019 1:27 am Reageer met quote

Even ter info: ik stem geen Groen Links.

En of ik iets wel of niet uit de media oppik, is hier helemaal niet belangrijk. Kwestie van gezond verstand. Het is gewoon bekend hoeveel raadsleden de gemeente Amersfoort heeft, het is gewoon bekend wie voor of tegen de aanleg van de rondweg gestemd heeft in 2016 en als je alleen nog maar mag praten over onderwerpen die met je eigen ervaring in je eigen omgeving te maken hebben, zou jij ook je mening niet meer mogen geven over onderwerpen die niet in Amersfoort plaatsvinden en kan deze discussiepijler ook weg opgedoekt worden.

theDon

Superlid
Superlid
Wo Mrt 27, 2019 1:48 am Reageer met quote

Even ter info: ik stem geen Groen Links.

En of ik iets wel of niet uit de media oppik, is hier helemaal niet belangrijk. Kwestie van gezond verstand. Het is gewoon bekend hoeveel raadsleden de gemeente Amersfoort heeft, het is gewoon bekend wie voor of tegen de aanleg van de rondweg gestemd heeft in 2016 en als je alleen nog maar mag praten over onderwerpen die met je eigen ervaring in je eigen omgeving te maken hebben, zou jij ook je mening niet meer mogen geven over onderwerpen die niet in Amersfoort plaatsvinden en kan deze discussiepijler ook weg opgedoekt worden.

Ja hoor, je hebt gelijk, je bent ook bij de vergaderingen van de actiegroepen en bij de raadsvergaderingen geweest in Amersfoort na 2016?
Je weet ook hoe GL af gegaan is na 2016?
Je weet ook alle acties die gevoerd zijn na 2016?
Je weet ook wie de namen van de actievoerders?
Je weet ook van de onderzoeken die gedaan zijn van hoogstaande instanties na 2016?
Als je dat allemaal weet, praten we verder oké?

Lifeisaminestro ne

Superlid
Superlid
Wo Mrt 27, 2019 2:14 am Reageer met quote

Dat hoeft allemaal niet. Het is genoeg om te weten hoe een democratisch proces werkt en dat heeft hier gewerkt. Niet leuk als je tot de minderheid behoort en in dit geval behoor jij met je actiegroep tot de minderheid.

Democratie is blijkbaar alleen leuk voor jou als het in jouw straatje past en zo niet dan is het allemaal waardeloos.

dagmar57

Superlid
Superlid
Antw.: 2255
Wo Mrt 27, 2019 3:45 pm Reageer met quote

Quote:
Het zou jammer zijn dat opsluiting in het eigen gelijk, een ontegenzeggelijke eigenschap van mijn generatie en deels debet aan de teloorgang van wat men gemakshalve de linkse kerk is gaan noemen, door de nieuwe stroming zou worden overgenomen.
Willen wij onze samenleving leefbaar houden dan zullen we met elkaar moeten discussiëren op basis van feiten, inzichten en vooral vertrouwen.
En dus kunnen wij niet zonder een open universiteit, een vrije pers en gesubsidieerde kunst als fundament van onze cultuur.
Een cultuur die ons gezamenlijke geweten vormt.
Vertrouwen is de balans tussen handelen en geweten.

https://www.volkskrant.nl/columns-opinie/wij-kunnen-niet-zonder-cultuur-ook-al-is-hierover-voortdurende-spanning-tussen-links-en-rechts~bf202812/

Kraakhelder en duidelijk.
Wie durft te beweren dat Freek door zijn leeftijd seniel is geworden, moet zijn eigen hersens nodig afstoffen, aan zijn geestelijke vermogen kan menigeen nog een puntje zuigen.

theDon

Superlid
Superlid
Wo Mrt 27, 2019 4:03 pm Reageer met quote

Dat hoeft allemaal niet. Het is genoeg om te weten hoe een democratisch proces werkt en dat heeft hier gewerkt. Niet leuk als je tot de minderheid behoort en in dit geval behoor jij met je actiegroep tot de minderheid.

Democratie is blijkbaar alleen leuk voor jou als het in jouw straatje past en zo niet dan is het allemaal waardeloos.

Ik had je wat vragen gesteld en je hebt daar dus geen antwoordt op behalve deze dooddoener.
Als je er niets van weet wat er bij ons speelt en alleen maar op een oud bericht van Google af gaat, kan je je beter er niet mee bemoeien.
Er lopen nog zaken die alles tegen kunnen houden.

Trouwens, dit topic gaat ergens anders over, dus graag weer on topic!

Benneke

Superlid
Superlid
Antw.: 7926
Wo Mrt 27, 2019 4:14 pm Reageer met quote

Ik denk dat je niet overal bij hoeft te zijn geweest om de feiten op een rij te krijgen.

Wie vrolijk is, laadt de schijn op zich oppervlakkig te zijn. (Godfried Bomans)
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage

theDon

Superlid
Superlid
Wo Mrt 27, 2019 5:25 pm Reageer met quote

Benneke schreef:
Ik denk dat je niet overal bij hoeft te zijn geweest om de feiten op een rij te krijgen.

Als je ze zelf maar op een rij hebt, misschien niet!
Gewoon op de media afgaan terwijl je de werkelijke feiten niet weet, dan ben je verkeerd bezig.
Je kan alles Googlen maar is dat ook de waarheid?????

luciaT..1

Superlid
Superlid
Antw.: 3114
Wo Mrt 27, 2019 5:30 pm Reageer met quote

theDon schreef:
Benneke schreef:

Gewoon op de media afgaan terwijl je de werkelijke feiten niet weet, dan ben je verkeerd bezig.

Dus vanaf nu open jij geen enkele topic meer naar aanleiding van een mediabericht begrijp ik. Want mij maak je niet wijs dat je alle feiten hebt betreffende alles waar jij over een discussie start.
Reageren hoef je dan ook niet meer, enkel daar waar je werkelijk aanwezig bent geweest geldt. Ik hou je er aan!

Rinus1948

Nieuwe bezoeker
Nieuwe bezoeker
Antw.: 21
Wo Mrt 27, 2019 5:40 pm Reageer met quote

Het Linkse geroeptoeter is hier weer volop bezig haha , ga wat leuks met je leven doen , maar dat kunnen de meeste linkse mensen niet , die zijn allemaal verzuurd , veel plezier met elkaar hier , ik ga nog wat leuks doen !

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail

Benneke

Superlid
Superlid
Antw.: 7926
Wo Mrt 27, 2019 6:06 pm Reageer met quote

Rinus1948 schreef:
Het Linkse geroeptoeter is hier weer volop bezig haha , ga wat leuks met je leven doen , maar dat kunnen de meeste linkse mensen niet , die zijn allemaal verzuurd , veel plezier met elkaar hier , ik ga nog wat leuks doen !

Van de 20 reacties die jij gegeven hebt Rinus, zal dit ongetwijfeld de meest diepzinnige zijn vermoed ik...... Laughing

Wie vrolijk is, laadt de schijn op zich oppervlakkig te zijn. (Godfried Bomans)
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage

theDon

Superlid
Superlid
Wo Mrt 27, 2019 7:38 pm Reageer met quote

luciaT. schreef:
theDon schreef:
Benneke schreef:

Dus vanaf nu open jij geen enkele topic meer naar aanleiding van een mediabericht begrijp ik. Want mij maak je niet wijs dat je alle feiten hebt betreffende alles waar jij over een discussie start.
Reageren hoef je dan ook niet meer, enkel daar waar je werkelijk aanwezig bent geweest geldt. Ik hou je er aan!

Dit ligt even anders en kan je heel veel stukken laten zien die ik in bezit heb er over, helaas is dat tot nu toe geheim.
Als iemand in haakt op iets en van toeten nog blazen weet en het gelijk wil halen via Google met achterhaalde feieten, ben ik er klaar mee.
Maargoed je houd mij er aan? prima, ben 4 maanden niet hier geweest en dacht laat ik het maar weer eens proberen.
Ik weet nu wie er achter wie staat en daar hoor ik niet meer tussen.
Audieu allemaal!

Tympaan

Superlid
Superlid
Antw.: 26413
Wo Mrt 27, 2019 7:47 pm Reageer met quote

Niet zo gauw opgeven, theDon.. Als je je laat wegjagen heb je verloren...

En dat zou toch jammer zijn...

Faber quisque fortunae suae

luciaT..1

Superlid
Superlid
Antw.: 3114
Wo Mrt 27, 2019 8:02 pm Reageer met quote

Kom op zeg! Niemand jaagt Don hier weg. Hij beweert iets en ik vraag hem of hij zich er zelf ook aan houdt. Dan loop je niet weg toch? Wat een dramatisch gedoe, jammer.

Lifeisaminestro ne

Superlid
Superlid
Wo Mrt 27, 2019 8:07 pm Reageer met quote

Beste Tympaan,

Ik was me niet bewust dat er een wedstrijd gaande was. Volgens mij heb ik de hele tijd gediscussieerd op standpunten.

Het is wel opvallend dat Don mij steeds min of meer verbiedt om ergens over te praten. Is het niet over een onderwerp in Amersfoort, dan is het wel een topic over sterilisatie van huisdieren of aardlekschakelaars. Steeds krijg ik te horen dat ik ergens geen verstand van heb.

Als dat de manier is om iemand in een discussie de mond te snoeren, heeft hij aan mij de verkeerde. Ik heb net zo goed recht om hier mijn mening te uiten als hij.

Pagina 3 van 5 Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Plaats reactie