Optreden Freek de Jonge op het boekenbal
Blik op het nieuws
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende Plaats reactie

Tympaan

Superlid
Superlid
Antw.: 26586
Wo Mrt 27, 2019 8:20 pm Reageer met quote

luciaT. schreef:
Kom op zeg! Niemand jaagt Don hier weg. Hij beweert iets en ik vraag hem of hij zich er zelf ook aan houdt. Dan loop je niet weg toch? Wat een dramatisch gedoe, jammer.

I denk dat theDon het anders voelt. Maar dat is een persoonlijke gedachte van mijn kant...

Faber quisque fortunae suae
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Advertentie

theDon

Superlid
Superlid
Antw.: 3365
Wo Mrt 27, 2019 8:28 pm Reageer met quote

luciaT. schreef:
Kom op zeg! Niemand jaagt Don hier weg. Hij beweert iets en ik vraag hem of hij zich er zelf ook aan houdt. Dan loop je niet weg toch? Wat een dramatisch gedoe, jammer.

Als ik iets plaats, houd ik mij er aan!
Als ik iets over energie of techniek plaats, weet ik waar ik het over heb.
Gaat het over politiek, houd ik mij een beetje afzijdig omdat ik mij daar niet zoveel mee bemoeit.
Ik vind het zo ontzettend slap om in te haken op een onderwerp zoals in dit topic waar je van toeten of blazen weet en dan gaat Googlen en je gelijk wil halen gebaseerd op oude feiten.
Daar wijs ik op en dan wordt er door gedramd op die oude feiten om het gelijk te halen en dat gebeurd herhaaldelijk door die persoon.
Als iemand een topic opend over appeltaarten bakken, zal ik alleen maar reageren van Hmmmmmmmlekker maar ga niet Googlen om even te zeggen dat die het verkeerd doet want op Google staat het anders en dan nog je gelijk willen halen ook en er op door drammen.
Dat gebeurd herhaaldelijk en daar heb ik geen zin meer in en dat heeft die persoon steeds op mij.
Krijg dan van anderen ook te horen dat ze gelijk hebt, nou dan vind ik het best.

luciaT..1

Superlid
Superlid
Antw.: 3114
Wo Mrt 27, 2019 8:41 pm Reageer met quote

Don je doet het nu voorkomen alsof Life het op jou voorzien heeft. Dat vind ik onzin. Iedereen mag reageren op een onderwerp en denken dat jij de enige bent die verstand hebt van bepaalde zaken is natuurlijk niet waar.

Iemand corrigeren als die ergens naast zit oké, maar de manier waarop jij reageert is niet correct.

En als anderen iemand gelijk geven, wat gaat jou dat dan aan? Laat toch joh!
Het is geen wedstrijdje wie wel of niet wint.

Rinus1948

Nieuwe bezoeker
Nieuwe bezoeker
Antw.: 21
Wo Mrt 27, 2019 9:30 pm Reageer met quote

Benneke schreef:
Rinus1948 schreef:
Het Linkse geroeptoeter is hier weer volop bezig haha , ga wat leuks met je leven doen , maar dat kunnen de meeste linkse mensen niet , die zijn allemaal verzuurd , veel plezier met elkaar hier , ik ga nog wat leuks doen !

Van de 20 reacties die jij gegeven hebt Rinus, zal dit ongetwijfeld de meest diepzinnige zijn vermoed ik...... Laughing

Toch nog een reactie van een verzuurde Linkse populist !

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail

Lifeisaminestro ne

Superlid
Superlid
Antw.: 2094
Do Mrt 28, 2019 12:55 pm Reageer met quote

Beetje jammer dat je de betekenis van het woord populist niet kent. Gaat je hele opmerking de mist in.

Don't mention the war!! (Basil Fawlty)

Tympaan

Superlid
Superlid
Do Mrt 28, 2019 1:54 pm Reageer met quote

"Populisme (van het Latijnse populus, "volk") is een politieke stijl (soms een ideologie genoemd) waarin de centrale tegenstelling die tussen "het volk" en "de elite" is, en waarbij de populist de kant van "het volk" kiest. Deze begrippen kunnen op verschillende manieren worden ingevuld, zodat men links-populisten, rechts-populisten en diverse andere typen kan onderscheiden. In het algemeen spraakgebruik heeft populisme doorgaans een negatieve bijklank, hoewel er politici en denkers zijn die het als geuzennaam voeren.."

Bron: Wikipedia

Dus waarom zouden linksen geen populisten zijn...?
Ik vind die Klaver daar een typisch voorbeeld van...

JanRutgers.1

Regelmatige bezoeker
Regelmatige bezoeker
Antw.: 95
Do Mrt 28, 2019 1:58 pm Reageer met quote

Ging dit topic niet over Freek de Jonge op het boekenbal?
Cool

Better steande stjerre, dan op de knibbels libben.
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage

Lifeisaminestro ne

Superlid
Superlid
Do Mrt 28, 2019 9:56 pm Reageer met quote

Tympaan schreef:
"Populisme (van het Latijnse populus, "volk") is een politieke stijl (soms een ideologie genoemd) waarin de centrale tegenstelling die tussen "het volk" en "de elite" is, en waarbij de populist de kant van "het volk" kiest. Deze begrippen kunnen op verschillende manieren worden ingevuld, zodat men links-populisten, rechts-populisten en diverse andere typen kan onderscheiden. In het algemeen spraakgebruik heeft populisme doorgaans een negatieve bijklank, hoewel er politici en denkers zijn die het als geuzennaam voeren.."

Natuurlijk kunnen linkse politici populisten zijn. Alleen volgens de omschrijving die je hier plaatst, valt Klaver nou juist niet in die categorie.

En waarom gaat Rinus de mist in? Hij noemt Benneke een populist, maar sinds wanneer is Benneke een politiek leider met een heuse politieke partij?

Voortaan gewoon eerst goed lezen waarop en hoe ik reageer. Dat had je een hoop verspilde energie bespaard.

Laatst aangepast door Lifeisaminestrone op Vr Mrt 29, 2019 11:01 am, in totaal 1 keer bewerkt

Lifeisaminestro ne

Superlid
Superlid
Do Mrt 28, 2019 9:59 pm Reageer met quote

JanRutgers schreef:
Ging dit topic niet over Freek de Jonge op het boekenbal?
Cool

Ja, we zijn nogal afgedwaald. Sorry.

ron1

Stamgast
Stamgast
Antw.: 686
Do Mrt 28, 2019 10:10 pm Reageer met quote

Het hou je bek en bef me-slipje, passend bij haar gelijknamige hit die ze ten gehore zou brengen, was in eerste instantie bedoeld voor Jan Siebelink, de eregast van het Boekenbal. Maar ook Freek de Jonge zou het in ontvangst mogen nemen, blijkt uit haar filmpje. Bij Shownieuws legt Merol zaterdagavond uit waarom. „Toen ik hoorde dat Freek de Jonge de openingsspeech had verpest, toen dacht ik: ’Die is voor Freek’. Ja, hou je bek en bef me”, lacht ze. Ze laat ook weten dat ze ’stiekem’ nog wel een reserveslipje droeg onder de jurk. (uit de grootste krant van Nederland)

Hoe gek kan het worden

Keesvi

Superlid
Superlid
Antw.: 12809
Vr Mrt 29, 2019 5:59 am Reageer met quote

Adamm schreef:
Hoe gek kan het worden
Hoe infantiel kun je zijn om dergelijke stompzinnigheid te plaatsen. Kleuter...
Merol trok slipje uit op Boekenbal voor Freek

“Niemand wordt geboren met haat voor een persoon met een andere huidskleur, achtergrond of geloof." (Nelson Mandela)

Tympaan

Superlid
Superlid
Vr Mrt 29, 2019 10:14 am Reageer met quote

Lifeisaminestrone schreef:
Tympaan schreef:

Natuurlijk kunnen linkse politici populisten zijn. Alleen volgens de omschrijving die je hier plaatst, valt Klaver nou juist niet in die categorie.

En waarom gaat Rinus de mist in? Hij noemt Benneke een populist, maar sinds wanneer is Benneke een politiek lijder met een heuse politieke partij?

Voortaan gewoon eerst goed lezen waarop en hoe ik reageer. Dat had je een hoop verspilde energie bespaard.

Politiek lijder..??? Laughing

Enfin, Kennelijk ben je op de teentjes getrapt omdat ik je geliefde Klaver als een populist zie, maar dat is nu eenmaal zo. En daar blijf ik ook bij. Uiteraard heb jij de vrijheid om dat niet te vinden. Maar probeer mij niet te "bekeren" met je katterige opmerkingen..

Want dat is nog veel meer verspilling van energie.. Very Happy

Lifeisaminestro ne

Superlid
Superlid
Vr Mrt 29, 2019 11:20 am Reageer met quote

Freudiaanse vergissing. Laughing

Ik ben niet op mijn teentjes getrapt. Op de één of andere manier ben jij altijd bezig om de emoties van anderen in te vullen.

'Je geliefde Klaver' is er ook zo één. Ik vind vrij weinig van Klaver, stem geen Groen Links en stem op een partij in plaats van op een persoon. Ik word nooit gehinderd door het adoreren van personen. Loop nooit als een blinde kip achter een leider aan. Dat vind ik zelfs een gevaarlijk gegeven tegenwoordig. Veel mensen kijken niet verder dan hun neus lang is en volgen blindelings hun 'held'. Als die zogenaamde held uit beeld raakt, is het plotseling gedaan met hun beweging en rest nog alleen chaos. Kijk maar wat er met de LPF en Trots op Nederland van Verdonk gebeurde.

En nogmaals: volgens je zelf geplaatste omschrijving van wat een populist is, valt Klaver niet in die categorie.
Er is bij Groen Links geen sprake van 'het volk en de elite-tegenstelling, waarbij de populist Klaver zich aan de zijde van het volk schaart'. Groen Links is zelfs enigszins elitair en dus geen partij van volksmenners. Groen Links zal ook niet ter ziele gaan als Klaver van het toneel verdwijnt.

Tympaan

Superlid
Superlid
Vr Mrt 29, 2019 11:52 am Reageer met quote

Dat is allemaal nog maar de vraag. Ik heb zo het idee dat het bij GL net zo goed om "het smoeltje" gaat als bij de FvD. En volgens mij geldt dat stiekem toch wel voor elke partij. Als de persoon zijn uiterlijk en voorkomen een beetje mee heeft , scoort hij/zij per definitie beter dan wanneer ze op het monster van Frankenstein lijken.

Partijen komen en gaan. Daar is op zich niets bijzonders aan. Ook linkse partijen lijden aan corrosie. De CPN bestaat ook vrijwel niet meer. Wat is er nog van de 'echte' PvdA over...

Over één ding kunnen we het wel eens zijn: aan persoonsverheerlijking doe ik ook niet... Very Happy

Lifeisaminestro ne

Superlid
Superlid
Vr Mrt 29, 2019 2:32 pm Reageer met quote

Het gaat bij populisme niet alleen om 'het smoeltje'. Lees de definitie, die je hier zelf geplaatst hebt, dan nog maar eens goed door.

Het is het afzetten tegen de zogenaamde elite waarbij de populist (populus = volk) zich aan de kant van het volk schaart (of lijkt te scharen, want het is gewoon een tactiek).

Maar je wilt het niet zien en ik begrijp dan ook niet waarom je eerder de definitie van een populist citeerde. Als jij een plaatje van een citroen plakt, omschrijft dat het een zure vrucht is met een harde schil en je vindt dat een citroen een peer is, omdat ze allebei een enigszins ovale vorm hebben, vind ik het ook best. Maar het blijft voor mij een citroen.

ron1

Stamgast
Stamgast
Vr Mrt 29, 2019 5:52 pm Reageer met quote

Na alle commotie die is ontstaan na de overwinning van Forum voor Democratie bij de statenverkiezingen, reageert Thierry Baudet dinsdagavond in Jinek op de actie van Freek de Jonge bij de opening van het Boekenbal. Ook laat hij weten dat hij best een broodje kroket met Freek de Jonge wil gaan eten.

Lifeisaminestro ne

Superlid
Superlid
Vr Mrt 29, 2019 6:22 pm Reageer met quote

Wanneer leer je nou eens gewoon je eigen woorden te gebruiken en een link te plakken als je de tekst van een ander gebruikt?

Je hoeft hier ons echt niet op de hoogte te houden van de artikelen die in de Telegraaf staan. Vreselijk dom gedoe dit.

ron1

Stamgast
Stamgast
Vr Mrt 29, 2019 7:44 pm Reageer met quote

Lifeisaminestrone schreef:
Wanneer leer je nou eens gewoon je eigen woorden te gebruiken en een link te plakken als je de tekst van een ander gebruikt?

Je hoeft hier ons echt niet op de hoogte te houden van de artikelen die in de Telegraaf staan. Vreselijk dom gedoe dit.

Dit is toch veel simpeler en kost mij weinig tijd. Bent U een Telegraaf hater ?? Ik denk het haast wel !!!

Benneke

Superlid
Superlid
Antw.: 7972
Vr Mrt 29, 2019 8:04 pm Reageer met quote

Ik denk dat we er van uit mogen gaan dat de deelnemers aan het forum de kranten lezen. Het plaatsen van teksten uit een krant, zonder daarbij een mening of commentaar bij te voegen, vervuilt een onderwerp. Dat lijkt mij toch niet de bedoeling ..... toch........

Wie vrolijk is, laadt de schijn op zich oppervlakkig te zijn. (Godfried Bomans)

ron1

Stamgast
Stamgast
Vr Mrt 29, 2019 8:24 pm Reageer met quote

Benneke schreef:
Ik denk dat we er van uit mogen gaan dat de deelnemers aan het forum de kranten lezen. Het plaatsen van teksten uit een krant, zonder daarbij een mening of commentaar bij te voegen, vervuilt een onderwerp. Dat lijkt mij toch niet de bedoeling ..... toch........

Toch meen ik mij te herinneren, dat velen van uw de Telegraaf niet lezen cq willen lezen gezien eerdere uitlatingen op dit Forum. Zo blijft U ook op de hoogte van andere meningen dan de Uwe.

Pagina 4 van 5 Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Plaats reactie