Data reflecteren bestaande ongelijkheid.
Blik op het nieuws
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende Plaats reactie


Tympaan



Superlid
Superlid
Lid sinds: 8-11-2008
Antw.: 26586
Do Apr 04, 2019 1:35 pm Reageer met quote

Ik ben minstens net zo blij met de verschillen. En Ik begrijp ook wel wat je met gelijkwaardigheid bedoelt. Ik ben ook getrouwd en veel dingen hadden we niet eens kunnen doen als we elkaar niet als gelijkwaardig zouden beschouwen.
Ik wil alleen maar aangeven dat het niet in alle gevallen even belangrijk is. Maar dat een ruimtepak voor mannen niet geschikt is voor vrouwen en andersom, is mij ook wel duidelijk. Maar dan is het sowieso maatwerk...



Faber quisque fortunae suae
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht


Advertentie











theDon



Superlid
Superlid
Lid sinds: 2-5-2017
Antw.: 3365
Do Apr 04, 2019 1:46 pm Reageer met quote

Lifeisaminestrone schreef:


Als je even de moeite had genomen om het artikel goed te lezen, was je niet nog een keer teruggekomen op de auto.

Letterlijk staat er:

Het probleem is: auto’s zijn ontworpen voor mannen. De meest gebruikte crashtestdummy in de autoindustrie is 1.77 meter lang en weegt 76 kilo. Hij heeft een mannelijke spierverdeling en een mannelijke ruggengraat. Pas in 2011 namen Amerikaanse autofabrikanten een vrouwelijke dummy in gebruik. Hoewel, vrouwelijk? In feite is het een verkleinde versie van de mannelijke testdummy, zonder andere aanpassingen. Bovendien zit ze tijdens de meeste tests op de passagiersstoel.

Dat er decennialang geen gegevens zijn verzameld over de veiligheid van vrouwelijke bestuurders in autotests, is opmerkelijk, maar niet ongewoon. Allerlei alledaagse voorwerpen zijn ontworpen met de man als uitgangspunt


Dus of een auto nou kleiner of groter is, het interieur is gebouwd op een mannenlichaam. En als je kijkt naar hoe autogordels gemonteerd zijn en hoe die bij de meeste vrouwen zitten, zie je dat de gordel veel te dicht tegen de nek aan zit en niet goed over de schouder leidt.

Het gevolg is: vrouwen hebben 47 procent meer kans op zwaar letsel en zelfs 17 procent meer kans op overlijden.


Onzin, mijn vrouw is 1,56 mtr en ik 1,80 mtr en in de auto zitten veiligheids gordels die verstelbaar zijn.
Zij heeft ze afgesteld en ik ook en we zitten allebei veilig en geen gordel in je nek!
Er zijn momenteel zó ontzettend veel mogelijkheden bij auto's voor jong en oud, vrouw of man en genderneutralen.
Ik heb als voorbeeld de auto en de fiets genomen omdat ik daar veel mee doe en donders goed weet hoe het zit!
Over kleding moet je mij niets vragen, daar weet mijn vrouw meer van.


Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht


WillemijnF



Superlid
Superlid
Lid sinds: 5-8-2016
Antw.: 3456
Do Apr 04, 2019 2:08 pm Reageer met quote

Tympaan schreef:
Ik ben minstens net zo blij met de verschillen. En Ik begrijp ook wel wat je met gelijkwaardigheid bedoelt. Ik ben ook getrouwd en veel dingen hadden we niet eens kunnen doen als we elkaar niet als gelijkwaardig zouden beschouwen.
Ik wil alleen maar aangeven dat het niet in alle gevallen even belangrijk is. Maar dat een ruimtepak voor mannen niet geschikt is voor vrouwen en andersom, is mij ook wel duidelijk. Maar dan is het sowieso maatwerk...

Het is ook niet altijd even belangrijk, al gaat het soms wel om levens, zoals bij die auto's en die hartinfarcten. Maar wat mij vooral verbijsterd is dat anno 2019 de gemiddelde (mogelijk ook nog blanke) man de " maat der dingen" is. Er wordt niet eens over nagedacht. Dat automatisme is vooral waarover ik me verbaas. Zou je mijn verbazing wel begrijpen als het normaal zou zijn als de gemiddelde vrouw als maatstaf werd genomen? Is het zo moeilijk om gewoon te erkennen dat het best wel een beetje gek is, vooral als je bedenkt dat die slimme, zelfdenkende computers ervoor zorgen dat dit nog jaren zo zal blijven?



Met een Nederlander valt niet te discussiëren. Hij heeft tot het einde toe gelijk en daalt met deze zekerheid opgewekt het graf in.
Godfried Bomans 1913-1971
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht


Tympaan



Superlid
Superlid
Lid sinds: 8-11-2008
Antw.: 26586
Do Apr 04, 2019 2:26 pm Reageer met quote

Ik denk dat de gemiddelde mens al maatstaf gebruikt wordt als het verder niet belangrijk is. Om daar nu ook al een mogelijk racistisch motief aan te plakken komt mij overdreven over. In die gevallen waar het wel van belang is lijkt het mij nogal logisch dat er naar die specifieke groepen gekeken wordt. Dan heb je het duidelijk over problemen die vrouwen, mannen, groot, klein, dik, dun, gekleurd, blank, automobilisten, woningeigenaren, enzovoorts raken….

Meer is het voor mij toch echt niet...



Faber quisque fortunae suae
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht


WillemijnF



Superlid
Superlid
Lid sinds: 5-8-2016
Antw.: 3456
Do Apr 04, 2019 3:05 pm Reageer met quote

Tympaan schreef:
Ik denk dat de gemiddelde mens al maatstaf gebruikt wordt als het verder niet belangrijk is. Om daar nu ook al een mogelijk racistisch motief aan te plakken komt mij overdreven over. In die gevallen waar het wel van belang is lijkt het mij nogal logisch dat er naar die specifieke groepen gekeken wordt. Dan heb je het duidelijk over problemen die vrouwen, mannen, groot, klein, dik, dun, gekleurd, blank, automobilisten, woningeigenaren, enzovoorts raken….

Meer is het voor mij toch echt niet...

Het gaat me minder om racisme dan om ongelijkheid, zoals in de kop van het artikel staat. Ik denk bijvoorbeeld niet dat de gemiddelde Chinese man de 1.77 m haalt.
Het automatisme waarmee de ( blanke, westerse) man als maat wordt genomen, daar kun je eens over nadenken. Waarom niet de gemiddelde Chinese vrouw? Daar zijn er héél veel van.



Met een Nederlander valt niet te discussiëren. Hij heeft tot het einde toe gelijk en daalt met deze zekerheid opgewekt het graf in.
Godfried Bomans 1913-1971
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht


dagmar57



Superlid
Superlid
Lid sinds: 25-3-2017
Antw.: 2320
Do Apr 04, 2019 3:15 pm Reageer met quote

Tympaan schreef:
Ik denk dat de gemiddelde mens al maatstaf gebruikt wordt als het verder niet belangrijk is. ..



Het gaat er om dat bij de gemiddelde mens enkel gegevens van mannen worden gebruikt. Dus het gemiddelde van de man.
Vrouwen worden helemaal niet of veel te weinig meegenomen als maatstaf.
Dus je kunt in dit geval niet spreken van een gemiddelde mens, als de helft van die mensheid, vrouwen dus, niet meetellen in onderzoeken en uitkomsten.


Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht


Lifeisaminestro ne



Superlid
Superlid
Lid sinds: 8-11-2010
Antw.: 2094
Do Apr 04, 2019 5:16 pm Reageer met quote

theDon schreef:
Lifeisaminestrone schreef:


Als je even de moeite had genomen om het artikel goed te lezen, was je niet nog een keer teruggekomen op de auto.

Letterlijk staat er:

Het probleem is: auto’s zijn ontworpen voor mannen. De meest gebruikte crashtestdummy in de autoindustrie is 1.77 meter lang en weegt 76 kilo. Hij heeft een mannelijke spierverdeling en een mannelijke ruggengraat. Pas in 2011 namen Amerikaanse autofabrikanten een vrouwelijke dummy in gebruik. Hoewel, vrouwelijk? In feite is het een verkleinde versie van de mannelijke testdummy, zonder andere aanpassingen. Bovendien zit ze tijdens de meeste tests op de passagiersstoel.

Dat er decennialang geen gegevens zijn verzameld over de veiligheid van vrouwelijke bestuurders in autotests, is opmerkelijk, maar niet ongewoon. Allerlei alledaagse voorwerpen zijn ontworpen met de man als uitgangspunt


Dus of een auto nou kleiner of groter is, het interieur is gebouwd op een mannenlichaam. En als je kijkt naar hoe autogordels gemonteerd zijn en hoe die bij de meeste vrouwen zitten, zie je dat de gordel veel te dicht tegen de nek aan zit en niet goed over de schouder leidt.

Het gevolg is: vrouwen hebben 47 procent meer kans op zwaar letsel en zelfs 17 procent meer kans op overlijden.


Onzin, mijn vrouw is 1,56 mtr en ik 1,80 mtr en in de auto zitten veiligheids gordels die verstelbaar zijn.
Zij heeft ze afgesteld en ik ook en we zitten allebei veilig en geen gordel in je nek!
Er zijn momenteel zó ontzettend veel mogelijkheden bij auto's voor jong en oud, vrouw of man en genderneutralen.
Ik heb als voorbeeld de auto en de fiets genomen omdat ik daar veel mee doe en donders goed weet hoe het zit!
Over kleding moet je mij niets vragen, daar weet mijn vrouw meer van.


Het zou je sieren als je niet overal 'onzin' bij riep. Daarmee diskwalificeer je degene met wie je in discussie bent.

En ook al zitten er in sommige auto's verstelbare gordels, dan nog zijn die niet ontworpen voor een vrouwenlichaam. Kijk maar eens hoe die bijvoorbeeld behoorlijk lastig op de borsten knellen.

Autotechniek zal dan je ding zijn, ik neem aan dat ergonomie dat niet is en daar hebben we het hier over.



Don't mention the war!! (Basil Fawlty)
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht


ron1



Stamgast
Stamgast
Lid sinds: 11-8-2008
Antw.: 686
Do Apr 04, 2019 5:41 pm Reageer met quote

toch wel gek als je dit leest. Maar vrouwen worden gemiddeld ouder dan mannen dus valt e.e.a. nog wel mee. Cool

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht


Tympaan



Superlid
Superlid
Lid sinds: 8-11-2008
Antw.: 26586
Do Apr 04, 2019 7:21 pm Reageer met quote

Lifeisaminestrone schreef:

En ook al zitten er in sommige auto's verstelbare gordels, dan nog zijn die niet ontworpen voor een vrouwenlichaam. Kijk maar eens hoe die bijvoorbeeld behoorlijk lastig op de borsten knellen.


Kun je misschien laten zien hoe een "vrouwengordel" er dan wel uit moet zien..?

Ik kan mij er met de beste wil van de wereld niets bij voorstellen. En wat ga je doen als de ene keer de man en de andere keer de vrouw achter het stuur zit? Telkens dat ding weer omruilen..?


En ik ben toch echt geen vrouwenhater, als je dat mocht denken...



Faber quisque fortunae suae
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht


WillemijnF



Superlid
Superlid
Lid sinds: 5-8-2016
Antw.: 3456
Do Apr 04, 2019 7:28 pm Reageer met quote

Tympaan schreef:
Lifeisaminestrone schreef:

En ook al zitten er in sommige auto's verstelbare gordels, dan nog zijn die niet ontworpen voor een vrouwenlichaam. Kijk maar eens hoe die bijvoorbeeld behoorlijk lastig op de borsten knellen.


Kun je misschien laten zien hoe een "vrouwengordel" er dan wel uit moet zien..?

Ik kan mij er met de beste wil van de wereld niets bij voorstellen. En wat ga je doen als de ene keer de man en de andere keer de vrouw achter het stuur zit? Telkens dat ding weer omruilen..?


En ik ben toch echt geen vrouwenhater, als je dat mocht denken...

Ik denk dat het er meer om gaat dat de problemen die vrouwen ondervinden gewoon minder tellen. Ik durf gerust te beweren dat wanneer een veiligheidsgordel het scrotum van de man zou beknellen deze supersnel zou worden aangepast, als het ding al op de markt zou komen.
Onderaan het artikel kon je het volgende lezen:
Viagra werd in eerste instantie getest als hartmedicijn, maar bleek een aantal onverwachte bij-effecten te hebben. Dat het middel helpt bij erectiestoornissen is welbekend, maar wist u dat het ook tot vier uur verlichting biedt bij heftige menstruatiepijn? De geheel mannelijke beoordelingscommissie besloot geen geld in vervolgonderzoek te stoppen, omdat buikkramp volgens hen geen prioriteit is voor de volksgezondheid.

Ik bedoel maar...



Met een Nederlander valt niet te discussiëren. Hij heeft tot het einde toe gelijk en daalt met deze zekerheid opgewekt het graf in.
Godfried Bomans 1913-1971
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht


Tympaan



Superlid
Superlid
Lid sinds: 8-11-2008
Antw.: 26586
Do Apr 04, 2019 7:57 pm Reageer met quote

WillemijnF schreef:

.. Dat het middel helpt bij erectiestoornissen is welbekend, maar wist u dat het ook tot vier uur verlichting biedt bij heftige menstruatiepijn? De geheel mannelijke beoordelingscommissie besloot geen geld in vervolgonderzoek te stoppen, omdat buikkramp volgens hen geen prioriteit is voor de volksgezondheid.

Ik bedoel maar...


Specifieke gevallen moeten nader onderzocht worden. Waarom dat niet gebeurd is weet ik ook niet. Een geheel vrouwelijk onderzoeksteam had waarschijnlijk niet ontdekt dat het tegen menstruatiestoornissen kan werken of zou het niet verder onderzocht hebben...


Waar het mij enkel maar om ging dat het geen verschil maakt in een heleboel andere gevallen, of het een man of een vrouw is.



Faber quisque fortunae suae
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht


Hizhi.o



Superlid
Superlid
Lid sinds: 14-8-2014
Antw.: 5266
Do Apr 04, 2019 8:31 pm Reageer met quote

WillemijnF schreef:
........ De geheel mannelijke beoordelingscommissie besloot geen geld in vervolgonderzoek te stoppen, omdat buikkramp volgens hen geen prioriteit is voor de volksgezondheid.

Ik bedoel maar...


Had het ook gelezen ja, geloofde mijn ogen eigenlijk niet. Maar het stond / staat er echt.
Niet te flitsen zoiets.


Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht


Lifeisaminestro ne



Superlid
Superlid
Lid sinds: 8-11-2010
Antw.: 2094
Do Apr 04, 2019 8:33 pm Reageer met quote

Tympaan schreef:
Lifeisaminestrone schreef:

En ook al zitten er in sommige auto's verstelbare gordels, dan nog zijn die niet ontworpen voor een vrouwenlichaam. Kijk maar eens hoe die bijvoorbeeld behoorlijk lastig op de borsten knellen.


Kun je misschien laten zien hoe een "vrouwengordel" er dan wel uit moet zien..?

Ik kan mij er met de beste wil van de wereld niets bij voorstellen. En wat ga je doen als de ene keer de man en de andere keer de vrouw achter het stuur zit? Telkens dat ding weer omruilen..?


En ik ben toch echt geen vrouwenhater, als je dat mocht denken...


Wat dacht je van de driepuntsgordel. Ze bestaan al, maar niet voor volwassenen in auto's.



Don't mention the war!! (Basil Fawlty)
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht


theDon



Superlid
Superlid
Lid sinds: 2-5-2017
Antw.: 3365
Do Apr 04, 2019 11:09 pm Reageer met quote

WillemijnF schreef:

Ik denk dat het er meer om gaat dat de problemen die vrouwen ondervinden gewoon minder tellen. Ik durf gerust te beweren dat wanneer een veiligheidsgordel het scrotum van de man zou beknellen deze supersnel zou worden aangepast, als het ding al op de markt zou komen.
Je kan een man nu eenmaal niet veiligstellen om een gordel om zijn ballen te knopen, onzin voorbeeld dus.
Onderaan het artikel kon je het volgende lezen:
Viagra werd in eerste instantie getest als hartmedicijn, maar bleek een aantal onverwachte bij-effecten te hebben. Dat het middel helpt bij erectiestoornissen is welbekend, maar wist u dat het ook tot vier uur verlichting biedt bij heftige menstruatiepijn? De geheel mannelijke beoordelingscommissie besloot geen geld in vervolgonderzoek te stoppen, omdat buikkramp volgens hen geen prioriteit is voor de volksgezondheid.

Ik bedoel maar...

Viagra heeft idd bij effecten Smile.





Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht


theDon



Superlid
Superlid
Lid sinds: 2-5-2017
Antw.: 3365
Do Apr 04, 2019 11:13 pm Reageer met quote

Lifeisaminestrone schreef:
Tympaan schreef:
Lifeisaminestrone schreef:

En ook al zitten er in sommige auto's verstelbare gordels, dan nog zijn die niet ontworpen voor een vrouwenlichaam. Kijk maar eens hoe die bijvoorbeeld behoorlijk lastig op de borsten knellen.


Kun je misschien laten zien hoe een "vrouwengordel" er dan wel uit moet zien..?

Ik kan mij er met de beste wil van de wereld niets bij voorstellen. En wat ga je doen als de ene keer de man en de andere keer de vrouw achter het stuur zit? Telkens dat ding weer omruilen..?




En ik ben toch echt geen vrouwenhater, als je dat mocht denken...


Wat dacht je van de driepuntsgordel. Ze bestaan al, maar niet voor volwassenen in auto's.


Driepunstgordels bestaan al heel lang en ook voor volwassene.
Bij een driepuntsgordel loopt er ook één band over de borsten van een vrouw, dus wat is het verschil met nu?
Als je als vrouw geen gordel over je borsten wil, is er de heupgordel nog.Wink


Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht


Lifeisaminestro ne



Superlid
Superlid
Lid sinds: 8-11-2010
Antw.: 2094
Vr Apr 05, 2019 12:54 am Reageer met quote

Driepuntsgordels zitten niet in auto's en de klap bij een botsing wordt beter opgevangen door een driepuntsgordel omdat het over beide schouders evenredig verdeeld wordt en dus is er minder schade aan het lichaam en geen schade aan de hals. Is toch niet zo moeilijk om je voor te stellen.

Een heupgordel biedt nauwelijks bescherming omdat je bovenlichaam alsnog naar voren klapt en schade aan de ingewanden door heupgordels is ook niet gering. Is bij de gewone gordel trouwens ook al behoorlijk.

Zie hier de schade van een autogordel:

https://tinyurl.com/y3bge7cz



Don't mention the war!! (Basil Fawlty)
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht


WillemijnF



Superlid
Superlid
Lid sinds: 5-8-2016
Antw.: 3456
Vr Apr 05, 2019 2:43 am Reageer met quote

Lifeisaminestrone schreef:
Driepuntsgordels zitten niet in auto's en de klap bij een botsing wordt beter opgevangen door een driepuntsgordel omdat het over beide schouders evenredig verdeeld wordt en dus is er minder schade aan het lichaam en geen schade aan de hals. Is toch niet zo moeilijk om je voor te stellen.

Een heupgordel biedt nauwelijks bescherming omdat je bovenlichaam alsnog naar voren klapt en schade aan de ingewanden door heupgordels is ook niet gering. Is bij de gewone gordel trouwens ook al behoorlijk.

Zie hier de schade van een autogordel:

https://tinyurl.com/y3bge7cz


Ik ben je ook even kwijt Life. Doorgaans wordt de gewone standaard autogordel een driepuntsgordel genoemd omdat deze in tegenstelling tot de heupgordel die aan twee punten vastzit, over drie punten loopt en inderdaad kruislings over de borst. Misschien moet je duidelijk maken wat je precies bedoelt.



Met een Nederlander valt niet te discussiëren. Hij heeft tot het einde toe gelijk en daalt met deze zekerheid opgewekt het graf in.
Godfried Bomans 1913-1971
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht


Tympaan



Superlid
Superlid
Lid sinds: 8-11-2008
Antw.: 26586
Vr Apr 05, 2019 11:07 am Reageer met quote

autogordels

Ook hierbij moet men zich altijd afvragen tot hoever je wil gaan. En wat je ervoor betalen wil. Je kan een auto inrichten en beveiligen alsof het een straaljager is, compleet met supergordel, helm, zuurstofvoorziening en een brandwerend pak - en ook dan kan het alsnog fout gaan - , maar in hoeverre is het dan nog reëel'..

Men zal altijd uitkomen op een compromis tussen het maximale effect en de kosten ervan.
Met 130 k/h tegen een brugpijler knallen en verwachten dat je er ongeschonden vanaf komt is onrealistisch...



Faber quisque fortunae suae
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht


NicolaasP



Superlid
Superlid
Lid sinds: 31-3-2010
Antw.: 3863
Vr Apr 05, 2019 12:01 pm Reageer met quote

Is de autogordel -waarvoor de airbag een goede vervanging zal zijn om ook vrouwen genoegzaam beveiliging te bieden zonder het rare ongemak dat ze nu kennen met de gordeltypes- niet een erg klein detail?

Uit het openingsbericht van Dagmar:


Quote:
Het boek laat zien hoe de man in allerlei domeinen, van de werkplek tot de gezondheidszorg, als de norm geldt. Niet dat er een complot bestaat tegen vrouwen, benadrukt Criado Perez aan de telefoon. ‘Het is een logisch gevolg van een manier van denken. Mannen zijn de standaard, van onze geschiedschrijving tot in films en de politiek. Als we het over mannen hebben, hoeven we dat er niet bij te zeggen. Daardoor zijn we ons er niet van bewust dat als we over mensen praten, we meestal mannen bedoelen.’


In het verlengde van de kortzichtigheid zonder enig nadenken altijd de man als uitgangspunt te nemen ligt het klakkeloos bij mekaar gooien van onderzoeksresultaten van de twee seksen

Bij onderzoek naar hart-en vaatziekte bv kwam vorig jaar dit aan het licht:

Quote:
HART- EN VAATZIEKTEN BIJ VROUWEN: NIEUWE INZICHTEN
Dinsdag 16 januari 2018

Als je onderzoeksresultaten bij mannen en vrouwen op 1 hoop gooit, mis je relevante informatie om hartziekten eerder op te sporen. Dat blijkt uit onderzoek van Aisha Gohar.

Ze ontdekte nieuwe verschillen tussen mannen en vrouwen met slagaderverkalking en hartfalen. Bovendien laat ze zien dat er vaak nog geen aandacht is voor man-vrouwverschillen in hartonderzoek.

1 op 7 onderzoeken
Van de 360 onderzoeken die Gohar op een rij zette, keek slechts 15% naar man/vrouwverschillen. Dat is minder dan 1 op 7. Het ging om onderzoeken naar signaalstofjes in het bloed (biomarkers) voor het risico op hart- en vaatziekten. Dit lage percentage is ook nadelig voor mannen, want zo ontdek je ook minder snel signaalstofjes die vooral voor mannen relevant zijn.

Signaalstof in bloed
Gohar ontdekte dat een bepaalde biomarker (GDF-15) bij vrouwen met verkalking in hun halsslagader samenhangt met het krijgen van ernstige hartziekten, maar bij mannen niet. Gohar: ‘Als je de resultaten van mannen en vrouwen samenvoegt, zie je géén verband tussen de signaalstof en hartziekten.’ Dan mis je dus een optie om bij vrouwen hartziekten in een vroeg stadium op te sporen.

enz enz

https://www.50plusser.nl/?page=ontmoet&p=forum&src=viewtopic.php%3Fp%3D1263548%231263548#.XKcHWJgzaUm

Het zou best wel eens zo kunnen zijn dat bij veel meer onderzoeken naar andere orgaanfuncties/-stoornissen en bij (neuro-)psychologisch onderzoek ook geen of veel te weinig onderscheid gemaakt wordt tussen de uitkomsten die bij mannen en dewelke bij vrouwen verkregen wordt/werd waardoor behandelingsmethodes ontwikkeld worden/werden die voor de ene sekse veel beter volstaan dan voor de andere



There is a crack in everything; that's how the light comes in.

Leonard Cohen
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage


Keesvi



Superlid
Superlid
Lid sinds: 1-3-2009
Antw.: 12809
Vr Apr 05, 2019 2:08 pm Reageer met quote

Lifeisaminestrone schreef:
Wat dacht je van de driepuntsgordel. Ze bestaan al, maar niet voor volwassenen in auto's.
Driepuntsgordels en wel automatisch verstelbaar met een oprolautomaat, zijn al heel lang standaarduitrusting in auto's. Je bedoelt waarschijnlijk de harnasgordel die werkt met een band voor over alle twee de schouders. Die zijn voor kinderen heel gebruikelijk maar zeker ook verkrijgbaar voor volwassenen, hoewel meer bekend in de race- en rallysport.


“Niemand wordt geboren met haat voor een persoon met een andere huidskleur, achtergrond of geloof." (Nelson Mandela)
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage


Pagina 2 van 5 Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Plaats reactie