Het lelijk eendje???
Blik op het nieuws
Ga naar pagina 1, 2  Volgende Plaats reactie

theDon

Superlid
Superlid
Antw.: 3183
Di Apr 09, 2019 3:54 pm Reageer met quote

Wat een geneuzel weer, tot hoe ver gaan we?

Britse chocoladefabrikant biedt excuses aan voor ‘racistisch, lelijk eendje’
Een Britse chocoladefabrikant heeft excuses aangeboden en drie chocolade-eendjes van de markt gehaald omdat die als racistisch werden gezien. De drie paaseendjes kregen van de fabrikant Waitrose ieder een naam mee. Ongelukkigerwijs noemde de firma het donkerste eendje van pure chocolade ‘lelijk’.

Lees verder; klikkie

Neem mij hoe ik ben, ook al ben je van mij geen fan.
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Advertentie

Loezie

Superlid
Superlid
Antw.: 33342
Di Apr 09, 2019 5:09 pm Reageer met quote

Sjonge zeg, kan het nog gekker

Achter de wolken schijnt de zon

Eenzamefietser7 5

Superlid
Superlid
Antw.: 17083
Di Apr 09, 2019 6:50 pm Reageer met quote

het lelijke jonge eendje werd toch een prachtige zwaan? (of is dat verhaal ook al herschreven)

Tympaan

Superlid
Superlid
Antw.: 26408
Wo Apr 10, 2019 10:27 am Reageer met quote

Het word tot in het absurde doorgedreven en daardoor steeds meer belachelijk. Straks word chocola nog helemaal verboden, enkel omdat het toevallig bruin is...

Ik ben bang dat je daardoor enkel het tegendeel gaat bereiken van wat je wil bereiken; het voorkomen van racisme...

Faber quisque fortunae suae

Keesvi

Superlid
Superlid
Antw.: 12731
Wo Apr 10, 2019 8:53 pm Reageer met quote

Tympaan schreef:
Het word tot in het absurde doorgedreven en daardoor steeds meer belachelijk. Straks word chocola nog helemaal verboden, enkel omdat het toevallig bruin is...

Ik ben bang dat je daardoor enkel het tegendeel gaat bereiken van wat je wil bereiken; het voorkomen van racisme...
Mijn hemel, het gaat om een chocolade snoepeendje... Je kunt je kritiek natuurlijk doortrekken tot in het bizarre om vervolgens los te gaan op het door jouzelf gecreëerde frame. Ik vind het ook allemaal gelul maar je kunt ook nuchter constateren dat het werkelijke probleem een onhandige move is van een marketing medewerker die had kunnen bedenken dat deze formulering in de huidige tijd oprispingen van dergelijke aard zou kunnen opleveren.

“Niemand wordt geboren met haat voor een persoon met een andere huidskleur, achtergrond of geloof." (Nelson Mandela)
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage

theDon

Superlid
Superlid
Do Apr 11, 2019 12:34 am Reageer met quote

Keesvi schreef:
Tympaan schreef:

Mijn hemel, het gaat om een chocolade snoepeendje... Je kunt je kritiek natuurlijk doortrekken tot in het bizarre om vervolgens los te gaan op het door jouzelf gecreëerde frame. Ik vind het ook allemaal gelul maar je kunt ook nuchter constateren dat het werkelijke probleem een onhandige move is van een marketing medewerker die had kunnen bedenken dat deze formulering in de huidige tijd oprispingen van dergelijke aard zou kunnen opleveren.

Ik vind het helemaal geen onhandige move, het is gewoon schikbarend dat er mensen zijn die dit racistsch vinden, heel erg zielig!
Trouwens in ben gek op melk en pure chocolade, witte vind ik niets aan, ben ik nu ook racistisch? Smile

Keesvi

Superlid
Superlid
Do Apr 11, 2019 9:02 am Reageer met quote

theDon schreef:
Ik vind het helemaal geen onhandige move, het is gewoon schikbarend dat er mensen zijn die dit racistsch vinden, heel erg zielig!
Jij vindt dat schrikbarend. Anderen denken er kennelijk anders over. Bedrijven doen er verstandig aan om rekening met dergelijke gevoeligheden te houden.

“Niemand wordt geboren met haat voor een persoon met een andere huidskleur, achtergrond of geloof." (Nelson Mandela)

theDon

Superlid
Superlid
Do Apr 11, 2019 3:39 pm Reageer met quote

Keesvi schreef:
theDon schreef:
Jij vindt dat schrikbarend. Anderen denken er kennelijk anders over. Bedrijven doen er verstandig aan om rekening met dergelijke gevoeligheden te houden.

Ik vind dat als je gevoelig bent voor een puur chocolade eentje, dat je dan even contact op moet nemen met een psycholoog of zo.
Neem me niet kwalijk maar vind het pure neuzelarij.

Keesvi

Superlid
Superlid
Do Apr 11, 2019 4:09 pm Reageer met quote

theDon schreef:
Ik vind dat als je gevoelig bent voor een puur chocolade eentje, dat je dan even contact op moet nemen met een psycholoog of zo.
En wat zou dan jouw vraagstelling aan die psycholoog zijn?

christoffel

Superlid
Superlid
Antw.: 2903
Do Apr 11, 2019 5:07 pm Reageer met quote

Wij gaan naar een hele grijze wereld waar geen wit of zwart meer bestaat. Of andere kleuren. Een leuk vooruitzicht,alles GRIJS .

Aan het onmogenlijke, is niemand gehouden.
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage

theDon

Superlid
Superlid
Do Apr 11, 2019 5:31 pm Reageer met quote

Keesvi schreef:
theDon schreef:
En wat zou dan jouw vraagstelling aan die psycholoog zijn?

Ik heb geen vragen aan de psycholoog want ik zit er niet mee, al zouden ze het witte eendje lelijk genoemd hebben.

Pluk.1

Superlid
Superlid
Antw.: 4438
Do Apr 11, 2019 7:10 pm Reageer met quote

Quote:

Ik heb geen vragen aan de psycholoog want ik zit er niet mee, al zouden ze het witte
eendje lelijk genoemd hebben.

Nee, het witte eendje hebben ze Fluffy genoemd en ook dat is te zielig voor woorden.
Welke marketingmachine heeft dit bedacht zeg.
Sjonge jonge ... Confused

Keesvi

Superlid
Superlid
Do Apr 11, 2019 7:47 pm Reageer met quote

Pluk schreef:

Smile Op dat spoor zit ik dus ook.

Pluk.1

Superlid
Superlid
Antw.: 4438
Do Apr 11, 2019 9:31 pm Reageer met quote

Ook Kees heeft een punt en natuurlijk is het geneuzel, maar eveneens te gek voor
woorden Don en als ik maar een beetje in de slachtofferrol zou willen kruipen dan ....

Jakkes Fluffy

Keesvi

Superlid
Superlid
Vr Apr 12, 2019 1:06 am Reageer met quote

Pluk schreef:
Jakkes Fluffy
Ja, inderdaad, je zal daar als blankhuidige, waar je niets aan kunt doen, voor uitgescholden worden...

Of mee geassocieerd worden, mogelijk nog erger...

Tympaan

Superlid
Superlid
Vr Apr 12, 2019 9:43 am Reageer met quote

Pluk schreef:
Quote:

Ik heb geen vragen aan de psycholoog want ik zit er niet mee, al zouden ze het witte
eendje lelijk genoemd hebben.

Nee, het witte eendje hebben ze Fluffy genoemd en ook dat is te zielig voor woorden.
Sjonge jonge ... Confused

En toch... Ze hebben toch weer de aandacht die ze willen. Zelfs op dit forum..!

Voor mij is die hele racisme-obsessie één grote klucht geworden en schiet het daarmee totaal het doel voorbij.
In ieder geval ben ik niet van plan om in een slachtofferrol te kruipen omdat ik toevallig blank ben en mijn voorvaderen zich mogelijk misdragen zouden kunnen hebben...

Keesvi

Superlid
Superlid
Vr Apr 12, 2019 10:31 am Reageer met quote

Tympaan schreef:
En toch... Ze hebben toch weer de aandacht die ze willen. Zelfs op dit forum..!

Waarmee je slechts de opener van dit topic op aanspreekt en niemand anders.

En verder frame je maar lekker door op wat ik alleen maar zie als onhandige marketing van die chocoladefabrikant. Waar een mens zich al niet druk over kan maken...

Tympaan

Superlid
Superlid
Vr Apr 12, 2019 12:33 pm Reageer met quote

Keesvi schreef:
... Waar een mens zich al niet druk over kan maken...

Laughing Laughing

Inderdaad.. Very Happy

Benneke

Superlid
Superlid
Antw.: 7921
Vr Apr 12, 2019 1:06 pm Reageer met quote

Toch wel aardig om te zien dat over dat "Geneuzel" toch al bijna 20 reacties staan...... Laughing

Wie vrolijk is, laadt de schijn op zich oppervlakkig te zijn. (Godfried Bomans)

Keesvi

Superlid
Superlid
Vr Apr 12, 2019 2:21 pm Reageer met quote

Hetgeen pleit voor een rubriek 'Geneuzel' naast 'Spel' op dit forum. Smile

Pagina 1 van 2 Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Plaats reactie