Een verdorven spel over links facisme en rechts racisme
Blik op het nieuws
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4 Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk

NicolaasP

Superlid
Superlid
Antw.: 3863
Vr Apr 26, 2019 9:00 pm Reageer met quote

theDon schreef:
Daar gaan we weer hoor met "nazi's"en "bruine kelders".
Waar het hart van vol is.....!

Don pakt twee woordjes uit twee reacties: hij pakte het predikaat bruine (bruine kelder) uit de column van Sitalsing waar Don verder geen woord aan wijdt, en hij pakt het woordje nazi uit mijn reactie waar ik het heb over Baudets grote aanhang van NEO-nazi's (Altright) hier en nu, en ook daar van Don geen woord over de context, de reactie als zodanig.

Kijk, dat vind ík dus heel erg zielig en heel erg duidelijk blijk geven van gebrek aan 'gespreksstof' van de kant van mister oneliner Don zelf

Ik ga hier ook verder geen woorden aan vuilmaken want het sop is de kolen niet waard. Pas wanneer Don met een beetje inhoudelijk commentaar komt, ja dan misschien. Doe je best Don

There is a crack in everything; that's how the light comes in.

Leonard Cohen
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage

Advertentie

theDon

Superlid
Superlid
Antw.: 3365
Vr Apr 26, 2019 11:03 pm Reageer met quote

NicolaasP schreef:
theDon schreef:
Daar gaan we weer hoor met "nazi's"en "bruine kelders".
Waar het hart van vol is.....!

Don pakt twee woordjes uit twee reacties: hij pakte het predikaat bruine (bruine kelder) uit de column van Sitalsing waar Don verder geen woord aan wijdt, en hij pakt het woordje nazi uit mijn reactie waar ik het heb over Baudets grote aanhang van NEO-nazi's (Altright) hier en nu, en ook daar van Don geen woord over de context, de reactie als zodanig.

Kijk, dat vind ík dus heel erg zielig en heel erg duidelijk blijk geven van gebrek aan 'gespreksstof' van de kant van mister oneliner Don zelf

Ik ga hier ook verder geen woorden aan vuilmaken want het sop is de kolen niet waard. Pas wanneer Don met een beetje inhoudelijk commentaar komt, ja dan misschien. Doe je best Don

Ach Nicolaas, ik ga hier geen woorden meer aan vuil meer maken.
Links blijft bij hun standpunt jammer!

Ik ben er wel klaar mee, ik ga mijn nieuwe PC aansluiten en deze uit gooien.
Hebben jullie rust en kijk of mijn nieuwe pc nog wel met jullie wil communiceren. Wink Doei!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Tympaan

Superlid
Superlid
Antw.: 26586
Za Apr 27, 2019 12:18 pm Reageer met quote

NicolaasP schreef:

Ik zal maar niet schijven wat ik van deze nogal laaghartige reactie vind. Want dan heb ik zeker een permanente verbanning te pakken.

Over zielig gesproken...

Faber quisque fortunae suae

YvanH

Regelmatige bezoeker
Regelmatige bezoeker
Antw.: 31
Za Apr 27, 2019 1:14 pm Reageer met quote

Helemaal mee eens Tympaan. Nicolaas moest een ban krijgen ,wat een arrogante opmerkingen maakt die man! Bah!

Benneke

Superlid
Superlid
Antw.: 7972
Za Apr 27, 2019 1:19 pm Reageer met quote

Fascisme is inherent aan totalitaire regimes, zoals dat was in Duitsland, Italië en Spanje.
Als er dan over dit onderwerp wordt gediscussieerd, ontkom je er niet aan om ook dat verleden te benoemen.

Dat er hier een aantal mensen zijn dit dat niet leuk vinden of misschien willen verzwijgen, lijkt mij onjuist.

Extreem rechts is in mijn beleving gewoon fascistisch. Evengoed geldt dit dan ook voor extreem links.

Dat de PVV en het FvD in de extreem rechtse hoek zitten lijkt mij ook een juiste constatering.
De verbinding die dan wordt gemaakt met de jaren dertig en veertig van de vorige eeuw lijkt mij met betrekking tot dit onderwerp terecht.

Wie vrolijk is, laadt de schijn op zich oppervlakkig te zijn. (Godfried Bomans)
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage

Tympaan

Superlid
Superlid
Za Apr 27, 2019 1:30 pm Reageer met quote

Benneke schreef:

Dat de PVV en het FvD in de extreem rechtse hoek zitten lijkt mij ook een juiste constatering.
De verbinding die dan wordt gemaakt met de jaren dertig en veertig van de vorige eeuw lijkt mij met betrekking tot dit onderwerp terecht.

Ik blijf het zwaar overdreven vinden. Ze zijn vooral tegen te zwaar belastende klimaatmaatregelen en tegen massa-immigratie. In mijn ogen ben je dan nog lang geen fascist. Ook als je klassieke cultuur meer kan waarderen dan moderne kunst, dan ben je nog steeds geen fascist of nazie-aanhanger. Zelfs niet als je er de uil van Minerva bijsleept...

Je kan het hun standpunten en spraakgebruik wel of niet eens zijn. Ook die vrijheid heb je in Nederland. Maar vergelijkingen met nazi-Duitsland gaat mij veel te ver...

AnnetteK..1

Regelmatige bezoeker
Regelmatige bezoeker
Antw.: 60
Za Apr 27, 2019 4:46 pm Reageer met quote

YvanH schreef:
Helemaal mee eens Tympaan. Nicolaas moest een ban krijgen ,wat een arrogante opmerkingen maakt die man! Bah!

Dat is iemand hier op een forum monddood willen maken. Ongelofelijk!

AnnetteK..1

Regelmatige bezoeker
Regelmatige bezoeker
Antw.: 60
Za Apr 27, 2019 4:52 pm Reageer met quote

Benneke schreef:
Fascisme is inherent aan totalitaire regimes, zoals dat was in Duitsland, Italië en Spanje.
Als er dan over dit onderwerp wordt gediscussieerd, ontkom je er niet aan om ook dat verleden te benoemen.

Dat er hier een aantal mensen zijn dit dat niet leuk vinden of misschien willen verzwijgen, lijkt mij onjuist.

Extreem rechts is in mijn beleving gewoon fascistisch. Evengoed geldt dit dan ook voor extreem links.

Dat men het liever verzwijgt uit respect voor oorlogsslachtoffers betwijfel ik. Eerder denk ik dat men het op sommige partijpunten van het FvD eens is. En gemakshalve de fascistische ondertoon links laat liggen. Kop in 't zand methode, niets nieuws onder de zon.

Benneke

Superlid
Superlid
Antw.: 7972
Za Apr 27, 2019 8:52 pm Reageer met quote

Tympaan schreef:

"Je kan het hun standpunten en spraakgebruik wel of niet eens zijn. Ook die vrijheid heb je in Nederland. Maar vergelijkingen met nazi-Duitsland gaat mij veel te ver..."

Een van de kenmerken van een totalitair regime is het feit dat kritiek op de "Leider" uit den boze is. Iemand, die dan wel opmerkingen of kritiek uit, wordt zonder pardon uit de partij gezet.

Otten had zich kritisch uit gelaten over de lijn die Baudet voor stond. Het gevolg: Otten is gewoon uit de partij gezet. In mijn beleving zijn dat fascistische trekjes, die in flagrante tegenspraak zijn met de naam van de partij: "Forum voor democratie"

Wie vrolijk is, laadt de schijn op zich oppervlakkig te zijn. (Godfried Bomans)
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage

Tympaan

Superlid
Superlid
Za Apr 27, 2019 11:40 pm Reageer met quote

Benneke schreef:

Een van de kenmerken van een totalitair regime is het feit dat kritiek op de "Leider" uit den boze is. Iemand, die dan wel opmerkingen of kritiek uit, wordt zonder pardon uit de partij gezet.

Je kan dat als ondemocratisch beschouwen. Maar ik denk dat dat iets is dat wel in meer partijen of verenigingen voorkomt. Bekend gezegde is dat zoiets wel in de beste families gebeurt. Je kan het lomp, slordig, onfatsoenlijk enz noemen. maar ik vind fascisme toch echt wel iets anders...
Quote:
Otten had zich kritisch uit gelaten over de lijn die Baudet voor stond. Het gevolg: Otten is gewoon uit de partij gezet. In mijn beleving zijn dat fascistische trekjes, die in flagrante tegenspraak zijn met de naam van de partij: "Forum voor democratie"

Otten blijkt ook een greep in de clubkas gedaan te hebben. Niet zo slim, natuurlijk, want zo maak je je wel kwetsbaar, juist in dat soort functies.
Nogmaals, erg slordig allemaal en het doet een partij zeker geen goed. Maar voor mij nog steeds niet erg genoeg om dat fascistisch te noemen...

Pagina 4 van 4 Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4

Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk