Gedetineerden schreeuwen ‘Allahoe Akbar’ tijdens Dodenherden
Blik op het nieuws
Ga naar pagina Vorige  1, 2 Plaats reactie

ron1

Stamgast
Stamgast
Antw.: 686
Ma Mei 06, 2019 11:30 pm Reageer met quote

Tympaan schreef:
Ramen en roosters van de gevangenis dichtmetselen...

en niet vergeten sleutel weggooien

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Advertentie

Keesvi

Superlid
Superlid
Antw.: 12838
Di Mei 07, 2019 4:22 am Reageer met quote

dagmar57 schreef:
Ik heb er ietsje minder vertrouwen in, daar zijn wel heel veel fouten gemaakt met betrekking tot Micheal P.

Ik deel je scepsis betreffende zorg en behandeling, wat mij betreft justitiebreed. Maar daar gaat het hier niet om.

“Niemand wordt geboren met haat voor een persoon met een andere huidskleur, achtergrond of geloof." (Nelson Mandela)
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage

dagmar57

Superlid
Superlid
Antw.: 2341
Di Mei 07, 2019 2:37 pm Reageer met quote

Keesvi schreef:
dagmar57 schreef:
Ik heb er ietsje minder vertrouwen in, daar zijn wel heel veel fouten gemaakt met betrekking tot Micheal P.

Ik deel je scepsis betreffende zorg en behandeling, wat mij betreft justitiebreed. Maar daar gaat het hier niet om.

Het gaat toch om dezelfde kliniek, om het beleid daar, dus wat mij betreft gaat het daar wel om.
Ik vind dat er daar best maatregelen genomen mogen worden t.a.v. het beleid in het geringe verleden en dat de mensen die daar grove fouten hebben gemaakt, best verantwoordelijk mogen worden gehouden voor die fouten.
En dan vind ik het bijzonder vreemd dat die directeur nu uitgerekend bestuurslid wordt van de kliniek in den Dolder, dat zou niet mogelijk moeten zijn naar mijn idee.
Ik vind dat zowel die directeur als anderen die in Vught zulke enorme beleidsfouten hebben gemaakt, best uit hun functie gezet mogen worden en een lagere functie zouden moeten krijgen, waarin ze niet meer verantwoordelijk zijn voor het beleid.
Fouten maken kan iedereen overkomen in welke functie dan ook overkomen, maar beleidsfouten zijn een ander verhaal.

Keesvi

Superlid
Superlid
Wo Mei 08, 2019 1:09 pm Reageer met quote

Je hebt je kennelijk beter dan ik verdiept in de materie. Ik ga eens bijlezen.

“Niemand wordt geboren met haat voor een persoon met een andere huidskleur, achtergrond of geloof." (Nelson Mandela)

dagmar57

Superlid
Superlid
Wo Mei 08, 2019 2:30 pm Reageer met quote

Keesvi schreef:
Je hebt je kennelijk beter dan ik verdiept in de materie. Ik ga eens bijlezen.

Ik ben geďnteresseerd in je mening hierover.

Keesvi

Superlid
Superlid
Wo Mei 08, 2019 3:20 pm Reageer met quote

Ik probeer de feiten op een rijtje te zetten. Justitie heeft in mijn ogen grof gefaald bij de benadering van Michael P. de moordenaar van Anne Faber. Die fouten werden gemaakt door de PI Vught, waar toen Erik Masthoff directeur behandelzaken was. Een dergelijke functie legt verantwoordelijkheid in je handen. Benoeming van Erik Masthoff in de kliniek Fivoor in Den Dolder waar Michael P. verbleef tijdens zijn misdaad is in mijn ogen buitenproportioneel tactloos, zowel van de verantwoordelijken van die instelling als Erik Masthoff zelf. Zoiets doe je niet, al heb je honderd keer als persoon schone handen.

Hier gaat het om bewust provocerende kreten om een herdenking te verstoren, aanvankelijk geďnitieerd door één persoon. Dat is van een andere orde, hoewel uiteraard uitermate afkeurenswaardig. Helaas zijn dergelijke incidenten niet te voorkomen. Ik heb geen reden om aan te nemen dat de maatregelen van de justitiële inrichting onvoldoende zijn.

dagmar57

Superlid
Superlid
Wo Mei 08, 2019 3:45 pm Reageer met quote

Keesvi schreef:
Ik probeer de feiten op een rijtje te zetten. Justitie heeft in mijn ogen grof gefaald bij de benadering van Michael P. de moordenaar van Anne Faber. Die fouten werden gemaakt door de PI Vught, waar toen Erik Masthoff directeur behandelzaken was. Een dergelijke functie legt verantwoordelijkheid in je handen. Benoeming van Erik Masthoff in de kliniek Fivoor in Den Dolder waar Michael P. verbleef tijdens zijn misdaad is in mijn ogen buitenproportioneel tactloos, zowel van de verantwoordelijken van die instelling als Erik Masthoff zelf. Zoiets doe je niet, al heb je honderd keer als persoon schone handen.

Hier gaat het om bewust provocerende kreten om een herdenking te verstoren, aanvankelijk geďnitieerd door één persoon. Dat is van een andere orde, hoewel uiteraard uitermate afkeurenswaardig. Helaas zijn dergelijke incidenten niet te voorkomen. Ik heb geen reden om aan te nemen dat de maatregelen van de justitiële inrichting onvoldoende zijn.

Aha, daar zit ons verschil in.
Nee je hebt volkomen gelijk als je zegt dat die 2 zaken niets met elkaar te maken hebben, dat is zo.
Ik koppelde die 2 zaken omdat je aangaf vertrouwen te hebben in de directie van Vught, daar ging op in, zonder te benoemen dat het om 2 totaal verschillende zaken gaat qua beleid.
Verder zijn het wel eens geloof ik Laughing

Keesvi

Superlid
Superlid
Wo Mei 08, 2019 6:23 pm Reageer met quote

Duidelijk, Dagmar. Zo zie je maar weer dat het verstandig is om op praatniveau bij elkaar te blijven. Beetje vrij vertaald vanuit het Engels. Smile

ron1

Stamgast
Stamgast
Antw.: 686
Ma Mei 13, 2019 1:48 pm Reageer met quote

na een paar weekjes isoleercel zijn ze wel uitgeschreeuwd denk ik..

Pagina 2 van 2 Ga naar pagina Vorige  1, 2

Plaats reactie