Rob Jetten
Blik op het nieuws
Ga naar pagina 1, 2  Volgende Plaats reactie

dagmar57

Superlid
Superlid
Antw.: 2255
Di Mei 07, 2019 2:17 pm Reageer met quote

Quote:

Inhoudelijk heeft Jetten nu al zijn stempel gedrukt op de partij, met zijn wens om D66 weer ‘socialer’ (in de praktijk: linkser) te maken.
Jetten wil de tweedeling in Nederland bestrijden, radicaler dan D66 eerder deed. “Ik wil de sloophamer pakken en de muren kapotmaken die ons in Nederland verdelen”, sprak hij. “De muren tussen mensen met en mensen zonder zekerheid, tussen mensen met wortels in Nederland en mensen met wortels elders, en tussen mensen met macht en mensen zonder macht.” Eén van zijn voorstellen: een miljonairsbelasting. Andere wensen: een acceptatieplicht op basisscholen voor alle leerlingen, een bodem in de zzp-tarieven, hogere lonen, een einde aan de ‘stille macht van bedrijven’. D66 moet de partij worden van gelijke kansen in het onderwijs, op de arbeidsmarkt en in de samenleving.

Hij ziet zichzelf als iemand ‘van de inhoud’.

https://www.trouw.nl/democratie/het-hoeft-allemaal-niet-zo-ingewikkeld-straalt-rob-jetten-uit~a062e203/

Ik vind Jetten een grote aanwinst voor de politiek en vond hem in de tv-debatten heel sterk, juist door zijn rust die hij uitstraalde maar tegelijkertijd wel heel scherp.
Met name hoe hij op FVD en de PVV reageerde vond ik ijzersterk, uithalen op een beschaafde manier, wat volgens mij de enige juiste manier is om je tegenstander onderuit te halen.
Wat mij betreft mogen er meer van dit soort jonge politici opstaan, komt de politiek enorm ten goede.

Ik switch al jaren politiek gezien met stemmen tussen D66 en de VVD (zwevende kiezer dus), maar ik ken geen politicus die zoveel indruk op mij maakt als Jetten de afgelopen tijd.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Advertentie

luciaT.1

Stamgast
Stamgast
Antw.: 766
Di Mei 07, 2019 2:56 pm Reageer met quote

In debatten vind ik hem ook sterk en de uitstraling van rust komt gewoon ten goede.
Die uitstraling heeft b.v. Klaver niet, ander karakter, ander persoon.
Toch vind ik dat vooral de jonge politici de kans moeten krijgen om zich te bewijzen. Van welke politieke partij dan ook.
Er klinken te vaak gelijk kritische geluiden.

Met D66 heb ik niets, zo vond ik jaren geleden André Rouvoet een integere politicus, maar nooit zou ik stemmen op zijn partij.

NicolaasP

Superlid
Superlid
Antw.: 3753
Di Mei 07, 2019 3:57 pm Reageer met quote

Ik kan me volledig bij je woorden over Rob Jetten aansluiten Dagmar.
Er zijn niet zo bijster veel positieve reacties op zijn deelname aan de politiek maar ik vond hem uitmuntend in de 1ste kamerdebatten, en bij zijn optredens daarna in Jinek onder andere. Zijn standpunten en de manier waarop hij die toelicht en verdedigt verdienen de hoogst mogelijke waardering. Heel knap zo waardig als hij zichzelf weet te presenteren te midden van al het gekrakeel. Inhoudelijk vind ik zijn standpunten van enorm belang op het gebied van de energietransitie en de zorg voor een beter milieu. Hij heeft mijn stem. Zeker weten.

There is a crack in everything; that's how the light comes in.

Leonard Cohen
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage

theDon

Superlid
Superlid
Antw.: 3183
Di Mei 07, 2019 6:29 pm Reageer met quote

Jetje en klavertje, goed met hun mond maar resultaten?
Misschien moeten ze eerst een schone luier bij mama halen!

Neem mij hoe ik ben, ook al ben je van mij geen fan.

Tympaan

Superlid
Superlid
Antw.: 26405
Di Mei 07, 2019 6:58 pm Reageer met quote

Laughing

Mijn favorieten zullen het in ieder geval nooit worden...

Faber quisque fortunae suae

NicolaasP

Superlid
Superlid
Di Mei 07, 2019 7:01 pm Reageer met quote

Zeg trolletjes, dit is een discussietopic hoor. Je mag best proberen mee te doen in een gedachtewisseling tussen volwassenen maar kom dan met een argumentatie en een insteek die inhoudelijk iets aan het onderwerp bij te dragen heeft. Weet je nog de regels die Thijs daarover had opgesteld?

Leonard Cohen
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage

theDon

Superlid
Superlid
Di Mei 07, 2019 7:08 pm Reageer met quote

NicolaasP schreef:
Zeg trolletjes, dit is een discussietopic hoor. Je mag best proberen mee te doen in een gedachtewisseling tussen volwassenen maar kom dan met een argumentatie en een insteek die inhoudelijk iets aan het onderwerp bij te dragen heeft. Weet je nog de regels die Thijs daarover had opgesteld?

Is je mening uiten tegenwoordig trollen? Shocked

douwe

Superlid
Superlid
Antw.: 11368
Di Mei 07, 2019 7:29 pm Reageer met quote

NicolaasP schreef:

De manier waarop jij (en een paar met je) anders denkenden behandelt, heeft juist velen doen besluiten om de discussie items de rug toe te keren.

Je hebt denkers en je hebt doeners. De ergste zijn de denkers die denken dat ze wat doen!

Tympaan

Superlid
Superlid
Di Mei 07, 2019 7:49 pm Reageer met quote

NicolaasP schreef:

Duidelijk een man met overdreven sterallures. Begin een eigen site met je eigen regels en laat niemand toe die een andere mening durft te hebben..

Van mij zul je dan zeker geen last meer hebben....

Benneke

Superlid
Superlid
Antw.: 7918
Di Mei 07, 2019 9:59 pm Reageer met quote

theDon schreef:

Naar mijn bescheiden mening is dit niet echt een bijdrage in een discussie, maar een, in mijn ogen, mislukte manier om grappig proberen te zijn ten koste van jonge politici.

Met de standpunten van Klaver en Jetten hoeft niemand het eens te zijn. Het lijkt mij dan wel zo fatsoenlijk om met argumenten te komen en niet met flauwe grapjes over de jonge leeftijd van deze twee politici.

Dat Jetten zijn partij een meer socialere koers wil laten varen, lijkt mij geen verkeerd standpunt. De partijlijn van Klaver heft mij nooit aangesproken en dat zal denk ik ook niet veranderen. Dit gezegd hebbende, vind ik wel dat beide mannen op een uitstekende en begrijpende wijze hun standpunten naar voren brengen.

Wie vrolijk is, laadt de schijn op zich oppervlakkig te zijn. (Godfried Bomans)
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage

WillemijnF

Superlid
Superlid
Antw.: 3226
Di Mei 07, 2019 11:27 pm Reageer met quote

douwe schreef:
NicolaasP schreef:

De manier waarop jij (en een paar met je) anders denkenden behandelt, heeft juist velen doen besluiten om de discussie items de rug toe te keren.

Niets anders dan het besluit van Thijs om getrol niet meer toe te staan heeft enkelen de mond gesnoerd en het forum daarmee teruggebracht naar een aanvaardbaarder niveau van discussiëren. Jammer dat jij toch af en toe weer probeert een metadiscussie te starten. Kennelijk zijn de druiven nog steeds zuur.
Heb je ook nog iets inhoudelijks toe te voegen of duik jij alleen op om iemand persoonlijk aan te vallen. Ik ben reuze benieuwd naar jouw onderbouwde mening over deze politici. Aangezien je je op een discussie topic begeeft neem ik aan dat je wilt discussiëren. Ik kan niet wachten.

Aanvankelijk kwam Jetten op mij nogal vlak en afwachtend over. Ik wist niet goed wat ik van hem moest denken,maar inmiddels komt hij behoorlijk uit de verf, vind ik zijn standpunten verfrissend en helder én hij is heel goed in staat een en ander duidelijk te verwoorden. Ik zie hem graag en vind hem beslist een aanwinst.

Met een Nederlander valt niet te discussiëren. Hij heeft tot het einde toe gelijk en daalt met deze zekerheid opgewekt het graf in.
Godfried Bomans 1913-1971

WillemijnF

Superlid
Superlid
Di Mei 07, 2019 11:36 pm Reageer met quote

Tympaan schreef:
NicolaasP schreef:

Duidelijk een man met overdreven sterallures. Begin een eigen site met je eigen regels en laat niemand toe die een andere mening durft te hebben..

Van mij zul je dan zeker geen last meer hebben....

Kom op Tympaan, wil je nu echt met droge ogen beweren dat Nicolaas geen andere mening duldt? Hij wijst terecht op de regels aangezien de bijdrage van Don en jou op dit topic niets toevoegt. Dat ben ik beter gewend van jou. Don zou ik ook willen vragen waarom hij de noodzaak voelt deze jonge mannen zo respectloos belachelijk te maken. Lollig doen op een aardig onderwerp dat Dagmar inbrengt? Waarom die behoefte? Onderbouw dan je standpunt waarom je vindt dat deze politici alleen maar mooie babbels hebben en niet met resultaten komen. Over welke resultaten heb je het dan? Daar ben ik echt benieuwd naar, dan gaat het misschien ergens over. Als je alleen maar platvloers lollig wilt doen op een serieus onderwerp dan word je terecht beschuldigd van trollen. Vind ik.

Met een Nederlander valt niet te discussiëren. Hij heeft tot het einde toe gelijk en daalt met deze zekerheid opgewekt het graf in.

theDon

Superlid
Superlid
Wo Mei 08, 2019 12:08 am Reageer met quote

Ach Willemijn toch, moet ik dan hele bladzijde typen om mijn mening te uiten?
Geen zin in, ik houd van kort maar krachtig, klaar.
Wat mij zo typeert is dat als het over een politici gaat die jullie welgevallen, dan moet er een hele discussie komen.
Als het over de PVV of de FvD gaat, doen jullie toch hetzelfde?
Daar hebben jullie geen goed woord voor over en daar valt niet over te discussiëren.
Maar goed, Het blijkt dus weer dat discussiëren hier alleen maar kan als het in een bepaalt straatje valt.
Een geintje kan ook niet meer, zuur erg zuur als je zo moet leven.
Ik kan mij Douwe zijn antwoordt goed begrijpen!
Ik ben er wel klaar mee, fijne avond allemaal!

Tympaan

Superlid
Superlid
Wo Mei 08, 2019 10:12 am Reageer met quote

WillemijnF schreef:

Kom op Tympaan, wil je nu echt met droge ogen beweren dat Nicolaas geen andere mening duldt? Hij wijst terecht op de regels aangezien de bijdrage van Don en jou op dit topic niets toevoegt. Dat ben ik beter gewend van jou. Don zou ik ook willen vragen waarom hij de noodzaak voelt deze jonge mannen zo respectloos belachelijk te maken. Lollig doen op een aardig onderwerp dat Dagmar inbrengt? Waarom die behoefte? Onderbouw dan je standpunt waarom je vindt dat deze politici alleen maar mooie babbels hebben en niet met resultaten komen. Over welke resultaten heb je het dan? Daar ben ik echt benieuwd naar, dan gaat het misschien ergens over. Als je alleen maar platvloers lollig wilt doen op een serieus onderwerp dan word je terecht beschuldigd van trollen. Vind ik.

Sorry dat ik het moet zeggen maar ik vind dit toch ook niet erg een serieuze reactie. Nadat er pagina's lang op de meest beledigende manier over Wilders en Baudet is geschreven en ze zelfs voor fascisten en nazi's zijn uitgemaakt, zou een ander niet één onvertogen woord over andere politici mogen zeggen..? Wie ben jij of NicolaasP dan wel om te bepalen wat er wel of niet gezegd mag worden op dit forum?
"Aardig onderwerp"...Dat zeg je alleen maar omdat het toevallig in je straatje te pas komt. En dat mag ook, uiteraard. Maar om dan te keer te gaan tegen anderen die daar een andere gedachte over hebben, raakt ook kant noch wal.

Er is nu eenmaal een sfeer ontstaan waarin twee groepen elkaar op allerlei manieren proberen de vliegen af te vangen en daarbij zijn aan beide zijden de hakken stevig in het zand gezet. Op zich niet zo vreemd en je ziet dat wel meer op fora waar langere tijd dezelfde groep mensen opereren. De standpunten zijn al lang bekend en aan beide zijden zal niemand zich laten bekeren.
Het zou voer voor psychologen kunnen zijn waarom hetzelfde groepje forumgangers dan toch telkens weer blijft komen...

Voor mijzelf sprekend, ik kan wel vertellen dat geen enkel politicus voldoet aan wat ik eigenlijk zou willen zien en de ideale - voor zover je daar van kan spreken - partij zou voor mij een mix zijn van vrijwel alle partijen. Daarnaast het ik niet de minste behoefte om welke politicus dan ook, te verdedigen of op te hemelen.

Dat kunnen ze zelf maar al te goed...

WillemijnF

Superlid
Superlid
Wo Mei 08, 2019 11:35 am Reageer met quote

Tympaan schreef:
WillemijnF schreef:

Sorry dat ik het moet zeggen maar ik vind dit toch ook niet erg een serieuze reactie. Nadat er pagina's lang op de meest beledigende manier over Wilders en Baudet is geschreven en ze zelfs voor fascisten en nazi's zijn uitgemaakt, zou een ander niet één onvertogen woord over andere politici mogen zeggen..? Wie ben jij of NicolaasP dan wel om te bepalen wat er wel of niet gezegd mag worden op dit forum?
"Aardig onderwerp"...Dat zeg je alleen maar omdat het toevallig in je straatje te pas komt. En dat mag ook, uiteraard. Maar om dan te keer te gaan tegen anderen die daar een andere gedachte over hebben, raakt ook kant noch wal.

Er is nu eenmaal een sfeer ontstaan waarin twee groepen elkaar op allerlei manieren proberen de vliegen af te vangen en daarbij zijn aan beide zijden de hakken stevig in het zand gezet. Op zich niet zo vreemd en je ziet dat wel meer op fora waar langere tijd dezelfde groep mensen opereren. De standpunten zijn al lang bekend en aan beide zijden zal niemand zich laten bekeren.
Het zou voer voor psychologen kunnen zijn waarom hetzelfde groepje forumgangers dan toch telkens weer blijft komen...

Voor mijzelf sprekend, ik kan wel vertellen dat geen enkel politicus voldoet aan wat ik eigenlijk zou willen zien en de ideale - voor zover je daar van kan spreken - partij zou voor mij een mix zijn van vrijwel alle partijen. Daarnaast het ik niet de minste behoefte om welke politicus dan ook, te verdedigen of op te hemelen.

Als ik voor mezelf spreek: als ik me negatief over een politicus uitspreek doe ik dat gemotiveerd. Als ik vind dat Baudet een fascist is, dan leg ik uit waarom ik dat vind. Ik zal dat nooit als oneliner neerzetten. Een mening is pas interessant als je weet waarop die is gebaseerd. Als je de argumenten van de ander kent heb je iets om over te praten en leidt het wellicht tot begrip voor elkaars standpunt. Volgens mij is dat precies waar het om gaat en in ieder geval waar het plezier in zou moeten zitten. Als een onderwerp je niet interesseert of je weet er weinig van dan kun je ook besluiten om deze aan je voorbij te laten gaan ipv met een nietszeggende flauwe opmerking te proberen het hele onderwerp onderuit te halen. Ik begrijp best dat Nicolaas zich hieraan stoort. En dat mag hij best zeggen, vind ik. Niet elk topic hoeft de Donshow te worden.

NicolaasP

Superlid
Superlid
Wo Mei 08, 2019 12:19 pm Reageer met quote

Precies Willemijn, dank voor je uitleg.

Mijns inziens kan niemand met droge ogen beweren dat hij een zinnetje als

Quote:

of het zinnetje

Quote:
Geplaatst: Di Mei 07, 2019 3:58 pm
Laughing

Mijn favorieten zullen het in ieder geval nooit worden...

rekenen kan voor een oprechte, als zinvol beoogde deelname aan een discussie over Rob Jetten.

NIET omdat die zinnetjes een negatieve lading hebben mbt het onderwerp, maar omdat ze volkomen inhoudsloos zijn, volstrekt niet als een serieus bedoelde deelname aan een discussie beschouwd kunnen worden. Het zijn inhoudsloze zinnetjes waarin ieder argument ontbreekt.
En dat is niet alleen onkunde ofzo, deze mensen beogen helemaal geen gedachtewisseling. Vandaar dat ik ze trolletjes noem.

Leonard Cohen

WillemijnF

Superlid
Superlid
Wo Mei 08, 2019 12:31 pm Reageer met quote

WillemijnF schreef:
Tympaan schreef:
WillemijnF schreef:

Als ik voor mezelf spreek: als ik me negatief over een politicus uitspreek doe ik dat gemotiveerd. Als ik vind dat Baudet een fascist is, dan leg ik uit waarom ik dat vind. Ik zal dat nooit als oneliner neerzetten. Een mening is pas interessant als je weet waarop die is gebaseerd. Als je de argumenten van de ander kent heb je iets om over te praten en leidt het wellicht tot begrip voor elkaars standpunt. Volgens mij is dat precies waar het om gaat en in ieder geval waar het plezier in zou moeten zitten. Als een onderwerp je niet interesseert of je weet er weinig van dan kun je ook besluiten om deze aan je voorbij te laten gaan ipv met een nietszeggende flauwe opmerking te proberen het hele onderwerp onderuit te halen. Ik begrijp best dat Nicolaas zich hieraan stoort. En dat mag hij best zeggen, vind ik. Niet elk topic hoeft de Donshow te worden.

Het topic is gestart door Dagmar. Bedoel je nu te zeggen dat ook zij inmiddels door jou in een groep is geplaatst? Ik vind dat je haar daarmee ernstig tekort doet. Zij is iemand die actief en met overtuiging meedoet en altijd beargumenteerd haar mening geeft. Ik ben het echt niet altijd met haar eens, maar waardeer haar bijdragen ten zeerste. Jammer dat nu ook geprobeerd wordt om haar verdacht te maken door haar in een groep te plaatsen. Hou daar toch eens mee op. Voor mij bestaan er slechts twee groepen: zij die wél proberen een zinvolle bijdrage te leveren aan een discussie en zij die een discussie onderuit willen halen of verzieken. Die laatste zouden van mij mogen verdwijnen. Dat heeft dus niets te maken met een inhoudelijke mening, integendeel, persoonlijk heb ik veel behoefte aan input van een andere, beargumenteerde mening. Dat is stukken interessanter dan mijn eigen mening verwoord te zien door een ander.
En hoe moet ik je sneer dat het " in mijn straatje te pas komt" duiden? Omdat ik het ermee eens zou zijn? Heb jij me leren kennen als iemand die alleen reageert op topics waarmee ik het volledig met het openingsbericht eens ben? Ik zou haast het tegendeel willen beweren. Ook met die opmerking probeer je mij te diskwalificeren en het zou je sieren als je dat zou erkennen. Dat zal er dus wel niet inzitten.

WillemijnF

Superlid
Superlid
Wo Mei 08, 2019 12:53 pm Reageer met quote

En dan nog over die "luier" opmerking van Don. Kennelijk kan een politicus te jong zijn om mee te mogen praten. Dat zou dan ook voor Baudet gelden. Kan Don misschien aangeven vanaf welke leeftijd een politicus serieus mag worden genomen? Waren ooit ook mensen als van Mierlo en Wiegel geen veelbelovende en ambitieuze jonge politici?
Hoe moet ik die opmerking zien?

Benneke

Superlid
Superlid
Antw.: 7918
Wo Mei 08, 2019 1:08 pm Reageer met quote

Nicolaas schreef onder meer:

"En dat is niet alleen onkunde ofzo, deze mensen beogen helemaal geen gedachtewisseling. Vandaar dat ik ze trolletjes noem.

Trollen is volgens een uitleg van Wikipedia het volgende:

"Trollen worden nog weleens verward met querulanten; vaak is een trol ook een querulant. Er is echter een belangrijk verschil. De trol gaat te werk met geen ander doel dan verstoren, treiteren; het trollen kan soms instrumenteel zijn om discussies te domineren en te beïnvloeden, maar voor de trol is dit slechts een bijzaak. De querulant daarentegen handelt altijd met een doel voor ogen, terwijl trollen daarbij als middel worden gehanteerd.[3] "

Andere deelnemers van dit forum trollen noemen vind ik te ver gaan. Naar mijn mening wil iedereen op dit forum wel mee doen aan een discussie. Een kwalificatie als "Onkunde" is dan ook dodelijk om een behoorlijke discussie te voeren.

Wie vrolijk is, laadt de schijn op zich oppervlakkig te zijn. (Godfried Bomans)
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage

dagmar57

Superlid
Superlid
Antw.: 2255
Wo Mei 08, 2019 2:46 pm Reageer met quote

theDon schreef:

Aangezien het hier over Jetten gaat, beperk ik me even tot hem.
Resultaten boeken gaat natuurlijk niet zo snel en hij is er nog maar kort.
Desalniettemin heeft hij toch al een aardige inbreng met een frisse kijk op een aantal zaken:
- hij wil een socialere koers varen
- qua klimaat gaat hij veel verder dan d66 voorheen
-hij opperde het idee dat we voor de toekomst arbeidsmigranten nodig hebben

Ik hoop dat ze hem tot lijsttrekker maken bij de verkiezingen, ik denk dat hij in de toekomst veel stemmen gaat trekken en hij is met name bij jongeren populair en die zijn de toekomst.
Soms moet je eerst investeren voor resultaat en hij doet dat gedegen.

Ik zie deze strategie liever als die van opkomend raketstrateeg Baudet en als je het over waarmaken hebt, die heeft nog helemaal niets waar gemaakt, we moeten nog maar afwachten wat zijn aankomende beleid gaat brengen.

Quote:

Wat die opmerking betreft, echt Don, die slaat nergens op Very Happy

Pagina 1 van 2 Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Plaats reactie