Realiteit en weergave/veronderstelling.
Blik op het nieuws
Plaats reactie

dagmar57

Superlid
Superlid
Antw.: 2234
Za Jun 01, 2019 9:32 pm Reageer met quote

Quote:
Waar mensen echt aan sterven, waar we naar googelen en wat er in de krant staat

https://www.welingelichtekringen.nl/media/924428/waar-mensen-echt-aan-sterven-waar-we-naar-googelen-en-wat-er-in-de-krant-staat.html

Verbijsterend!!.
Hoezo een verkeerd beeld en weergave van de realiteit.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Advertentie

Hizhi.o

Superlid
Superlid
Antw.: 5137
Zo Jun 02, 2019 12:21 am Reageer met quote

Ik snap eerlijk gezegd niet waarom een vergelijk van waar we aan sterven en waar we op googelen.
Dat zijn toch heel verschillende dingen en niet te vergelijken?

Tympaan

Superlid
Superlid
Antw.: 26287
Zo Jun 02, 2019 9:35 am Reageer met quote

Ik zie het verband ook niet echt..
Het enige wat je er van kan zeggen is dat nieuws een zekere sensatie moet hebben om nieuws zijn. Als jij met een vliegtuig op 'n snelweg neerstort en omkomt kom je zeker in het nieuws.(Want dat gebeurt niet dagelijks) Als jij op diezelfde snelweg tegen een paal knalt en je komt om, krijg je hooguit een paar regels in het plaatselijke suffertje. (Dat gebeurt veel vaker)...

Maar dat is altijd al zo geweest...

En het leed voor de nabestaanden blijft natuurlijk even groot, of het nu om een hondebeet of om een aanslag gaat...

Faber quisque fortunae suae

Keesvi

Superlid
Superlid
Antw.: 12654
Zo Jun 02, 2019 10:38 am Reageer met quote

Eerlijk gezegd vind ook ik de plaatjes niet zo verrassend. Dat kanker en hart- en vaatellende de grootste doodmakers zijn wist ik en eveneens dat terrorisme als oorzaak zwaar overdreven wordt. Dat je doodgaat is een gegeven evenals dat het je maar een keer overkomt. Ik ben er niet bang voor maar de manier waarop boeit me wel. Liefst zonder al te veel pijn, bijvoorbeeld, en heel erg plotseling of door geweld is niet fijn voor de nabestaanden.

“Niemand wordt geboren met haat voor een persoon met een andere huidskleur, achtergrond of geloof." (Nelson Mandela)
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage

Pagina 1 van 1

Plaats reactie