Vergeten Vluchtelingen
Blik op het nieuws
Plaats reactie

annette49

Stamgast
Stamgast
Antw.: 329
Wo Jun 26, 2019 2:50 pm Reageer met quote

Goed geschreven, eens de dingen van een andere kant bekijken misschien?

Driekwart eeuw na de de stichting van de staat IsraŽl en het vertrek van de Britten daar, bereikte het Joodse lot het Lagerhuis. Vergeten vluchtelingen: een zelden verteld verhaal dat ik eens moet vertellen.

en

Jewxit
Behalve dus in het Lagerhuis, vorige week woensdag. In het Verenigd Koninkrijk is de vrees reŽel dat na Frankrijk, waar de laatste jaren tienduizenden Joden vertrokken wegens het toenemende antisemitisme, ook de Britse Joden hun heil elders gaan zoeken. Uit diverse peilingen bleek dat tweederde van de Britse Joden een vertrek overweegt, zeker nu ook daar de Jodenhaat toeneemt in partijen als Labour, met de bepaald niet IsraŽlvriendelijke Jeremy Corbyn als mogelijke volgende premier.
Zoín 200.000 van de 300.00 Joden in het Verenigd Koninkrijk overwegen de optie Ďwegwezení, wat nu al een dreigende ĎJewxití wordt genoemd. Het zou het land een economische schade toebrengen in de miljarden, om van de Ďbraindrainí door het vertrek van de intelligentia maar te zwijgen. Maar het is nog maar de vraag of deze kwestie aan de orde komt in het Britse parlement. Misschien over nog eens 75 jaar.

Check out this article: Vergeten vluchtelingen - column Paul Damen - https://jonet.nl/vergeten-vluchtelingen-column-paul-damen/

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Advertentie

NicolaasP

Superlid
Superlid
Antw.: 3629
Wo Jun 26, 2019 3:19 pm Reageer met quote

annette49 schreef:
Goed geschreven, eens de dingen van een andere kant bekijken misschien?

Driekwart eeuw na de de stichting van de staat IsraŽl en het vertrek van de Britten daar, bereikte het Joodse lot het Lagerhuis. Vergeten vluchtelingen: een zelden verteld verhaal dat ik eens moet vertellen.

en

Jewxit
Behalve dus in het Lagerhuis, vorige week woensdag. In het Verenigd Koninkrijk is de vrees reŽel dat na Frankrijk, waar de laatste jaren tienduizenden Joden vertrokken wegens het toenemende antisemitisme, ook de Britse Joden hun heil elders gaan zoeken. Uit diverse peilingen bleek dat tweederde van de Britse Joden een vertrek overweegt, zeker nu ook daar de Jodenhaat toeneemt in partijen als Labour, met de bepaald niet IsraŽlvriendelijke Jeremy Corbyn als mogelijke volgende premier.
Zoín 200.000 van de 300.00 Joden in het Verenigd Koninkrijk overwegen de optie Ďwegwezení, wat nu al een dreigende ĎJewxití wordt genoemd. Het zou het land een economische schade toebrengen in de miljarden, om van de Ďbraindrainí door het vertrek van de intelligentia maar te zwijgen. Maar het is nog maar de vraag of deze kwestie aan de orde komt in het Britse parlement. Misschien over nog eens 75 jaar.

Check out this article: Vergeten vluchtelingen - column Paul Damen - https://jonet.nl/vergeten-vluchtelingen-column-paul-damen/

Heb de drogreden maar even vet gedrukt.
De kritiek op het apartheidsbeleid, het illegale nederzettingbeleid en de aanhoudende en toenemende schendingen van de rechten van de mens (cq de arabier/palestijn/christen) in IsraŽl en de bezette gebieden is volkomen terecht en wordt wellicht door meer Joden gedeeld dan door Joden verworpen.
Kritiek op het Likud beleid van IsraŽl is GEEN antisemitisme

Kritiek op het apartheidsbeleid van Zd Afrika in de jaren 70 was GEEN blankenhaat

Deze discussie is hier inmiddels tig keer gevoerd en ik laat het hier daarom ook verder bij

There is a crack in everything; that's how the light comes in.

Leonard Cohen
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage

annette49

Stamgast
Stamgast
Wo Jun 26, 2019 3:26 pm Reageer met quote

Ik ken je haat Nicolaas, dus ik weet echt wel dat jij het hier niet bij laat als anderen zo eerlijk zijn om te erkennen dat het wel zo is.
Ik ken je haat, verborgen achter anti zionisme. Maar het laat me koud. Hier laat ik het bij.

luciaT

Stamgast
Stamgast
Antw.: 653
Wo Jun 26, 2019 4:18 pm Reageer met quote

Annette, je hebt zelf niet door hoe antisemitisch je zelf bent door doof en blind te blijven voor andere Joodse geluiden ook vanuit Israel.
Meer woorden maak ik hier niet vuil aan.

Groetjes aan ETL Laughing

Adamm

Stamgast
Stamgast
Antw.: 686
Wo Jun 26, 2019 4:35 pm Reageer met quote

Je hebt ook nog fiscale vluchtelingen daar hoor je ook weinig over !!!

Tympaan

Superlid
Superlid
Antw.: 26261
Wo Jun 26, 2019 7:27 pm Reageer met quote

En die zorgen ook wel dat dat zo blijft...

Faber quisque fortunae suae

annette49

Stamgast
Stamgast
Wo Jun 26, 2019 8:07 pm Reageer met quote

Dus mensen die naar Europa komen zijn migranten of vluchtelingen. Maar zijn het Joden, dan mag je er liefst niet over praten en zeker niet plaatsen in dit linkse forum.
Joodse vluchtelingen, zoals in dit artikel staat, die noemt men geen vluchtelingen, maar zionisten of kolonisten, maar nooit vluchtelingen.

Dan ben ik hier zelfs antisemitische bezig volgen Lucia en volgens Nicolaas zijn het drogredenen. En dat is volgens mij nou extreem links. Oogklepperij.

Adamm

Stamgast
Stamgast
Wo Jun 26, 2019 9:54 pm Reageer met quote

Tympaan schreef:
En die zorgen ook wel dat dat zo blijft...

zou ik ook doen Laughing

Adamm

Stamgast
Stamgast
Za Jun 29, 2019 3:41 pm Reageer met quote

is max verstappen nu een "fiscale" vluchteling ?

Pagina 1 van 1

Plaats reactie