Mein Kampf als survivalgids voor het witte ras
Blik op het nieuws
Ga naar pagina 1, 2  Volgende Plaats reactie

luciaT

Stamgast
Stamgast
Antw.: 653
Wo Jul 03, 2019 2:07 pm Reageer met quote

De grote Amerikaanse verkoopsites Amazon, Walmart, Barnes and Noble en Books-A-Million verkopen Adolf Hitlers Mein Kampf, waarin de Joden worden neergezet als zondebok voor alle problemen op de hele wereld, als een gids voor “wat we moeten doen als we willen overleven als een volk en een ras”, dat meldt Huffpo.

https://joop.bnnvara.nl/nieuws/amazon-en-walmart-verkopen-mein-kampf-als-survivalgids-voor-het-witte-ras

Weerzinwekkend!

Neo-nazisme steekt overal de kop op en toch steken velen hun kop nog in het zand. Evil or Very Mad

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Advertentie

Benneke

Superlid
Superlid
Antw.: 7847
Wo Jul 03, 2019 5:24 pm Reageer met quote

Als de leugens van de nazi propaganda maar vaak genoeg worden herhaald en niemand staat daar tegen op, dan gaan er vast een aantal mensen dit normaal vinden of er zelfs in geloven.

Ieder weldenkend mens zou dit openlijk moeten blijven veroordelen.

Wie vrolijk is, laadt de schijn op zich oppervlakkig te zijn. (Godfried Bomans)
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage

l.rozewater

Superlid
Superlid
Antw.: 2992
Wo Jul 03, 2019 9:34 pm Reageer met quote

In Israël kan je het boek zo kopen, wat is nu het probleem?

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail

luciaT

Stamgast
Stamgast
Wo Jul 03, 2019 9:40 pm Reageer met quote

Het gaat er niet om waar het te koop is. Maar hoe het gebruikt wordt. En de manier waarop zoals in het artikel beschreven wordt is weerzinwekkend.
Dat is het probleem.

Keesvi

Superlid
Superlid
Antw.: 12620
Do Jul 04, 2019 3:15 pm Reageer met quote

Je kunt Mein Kampf ook downloaden, zelfs de Nederlands versie, Mijn Strijd. Ik ben er niet erg ver in gekomen want dat boek is vooral slaapverwekkend, ware het niet dat er ook heel nare dingen in staan. Tegen mijn gewoonte geef ik deze keer geen link omdat ik de schijn van nazipropaganda wil voorkomen. Inderdaad, laten we de kop niet in het zand steken en dergelijke uitingen met volle kracht veroordelen.

“Niemand wordt geboren met haat voor een persoon met een andere huidskleur, achtergrond of geloof." (Nelson Mandela)

WillemijnF

Superlid
Superlid
Antw.: 3068
Do Jul 04, 2019 4:18 pm Reageer met quote

l.rozewater schreef:
In Israël kan je het boek zo kopen, wat is nu het probleem?

Misschien even het openingsbericht lezen? Het gaat er niet om dat het te koop is, het gaat erom dat het wordt aangeprezen met de woorden:"een gids voor “wat we moeten doen als we willen overleven als een volk en een ras”, De omschrijving van het boek is bizar enthousiast en prijst ‘wit verzet’ en ‘ wit nationalisme’ als “de basis en vrucht voor het behoud van ons ras”. Daarnaast wordt het boek verkocht voor het bedrag $14.88, een getal dat zwaar symbolisch is voor neo-nazi’s. Het getal 14 refereert aan de bekende 14 woorden: “We moeten het bestaan van ons volk en een toekomst voor witte kinderen veiligstellen.” 88 staat voor ‘Heil Hitler’ (de H is de achtste letter van het alfabet)."

Is dat ook geen probleem voor jou, Mein Kampf als handleiding voor extreemrechts? Even voor de helderheid?

Met een Nederlander valt niet te discussiëren. Hij heeft tot het einde toe gelijk en daalt met deze zekerheid opgewekt het graf in.
Godfried Bomans 1913-1971

Tympaan

Superlid
Superlid
Antw.: 26261
Do Jul 04, 2019 5:21 pm Reageer met quote

Mein Kampf is toch altijd al als "handleiding" voor extreem rechts gezien..? Wat is daar voor nieuws aan? Elk boek kun je verkeerd uitleggen en voor eigen doeleinden gebruiken. Hoe vaak is de bijbel al niet misbruikt om macht af te dwingen en mensen bang te maken.

Voor de goede orde maar even, ik heb absoluut helemaal niets met nazisme en aanverwante zaken. Maar het lijkt mij nu dat de dingen veel groter gemaakt worden dan ze zijn. Er is altijd al een groepje geweest dat het nazisme aanhangt en dat zal er altijd wel blijven. Zolang het bij schreeuwen blijft kun je ze maar het beste negeren want het enige wat ze willen is aandacht. In deze huidige versnipperde wereld zal zoiets stars als het nazidom nooit een partij van betekenis worden...

Overigens schijnt die wervende verkoopkreet alweer te zijn teruggetrokken...

Faber quisque fortunae suae

theDon

Superlid
Superlid
Antw.: 3031
Do Jul 04, 2019 5:35 pm Reageer met quote

Mensen keuren het boek af maar toch zijn er veel mensen, ook hier op het forum, die toch de woorden als nazi, nazisme, racisme, facisme, Hitler, enz ten pas en te onpas gebruiken.
Waarom?...vaak zijn dit de mensen die het boek afkeuren.
Ik heb het nooit gelezen en zal dat ook niet doen omdat ik WOII niet meegemaakt heb maar me wel in de geschiedenis ervan verdiept heb.
Ik weet de gruwelijkheden die gepleegd zijn en daarom vind ik het schofterig om iemand bovenstaande woorden naar iemand zijn kop te gooien zoals sommige doen, zegt wat over de mentaliteit .

Neem mij hoe ik ben, ook al ben je van mij geen fan.

Keesvi

Superlid
Superlid
Do Jul 04, 2019 6:17 pm Reageer met quote

theDon schreef:
Mensen keuren het boek af maar toch zijn er veel mensen, ook hier op het forum, die toch de woorden als nazi, nazisme, racisme, facisme, Hitler, enz ten pas en te onpas gebruiken.
Waarom?...vaak zijn dit de mensen die het boek afkeuren.

Het boek is wat het is. Natuurlijk kun je het goed- of afkeuren. Maar het is er nu eenmaal en voor velen was het ooit een soort Bijbel en voor sommigen helaas nu nog, zo blijkt. Je kunt het aanschaffen, downloaden en lezen, bij voorkeur met een democratisch en kritisch oog wat mij betreft, maar de manier waarop Amazon het aanbood staat hier ter discussie. Ik vind dat pure nazi-propaganda en dus te veroordelen.

Quote:
Ik heb het nooit gelezen en zal dat ook niet doen omdat ik WOII niet meegemaakt heb maar me wel in de geschiedenis ervan verdiept heb.
Ik weet de gruwelijkheden die gepleegd zijn en daarom vind ik het schofterig om iemand bovenstaande woorden naar iemand zijn kop te gooien zoals sommige doen, zegt wat over de mentaliteit .

Ik word langzamerhand enorm nieuwsgierig naar jouw gevoeligheid op dit punt. Voor zover mijn waarneming strekt heeft niemand op dit forum jou ooit uitgemaakt voor nazi, fascist, racist of iets van die strekking. Waar komt die frustratie nou toch vandaan?

“Niemand wordt geboren met haat voor een persoon met een andere huidskleur, achtergrond of geloof." (Nelson Mandela)

annette49

Stamgast
Stamgast
Antw.: 329
Do Jul 04, 2019 6:25 pm Reageer met quote

Ik ken het boek niet, wil het ook niet kennen, heb het nooit gelezen en ga dat ook niet doen.
Door het wel te doen blijf je Hitler toch een beetje "onsterfelijk" maken.
Ook zijn naam duikt te pas en te onpas op. Laatst, bij die aanslag in Australië, was er een politicus die weigerde de naam te noemen van de pleger, de naam moest vergeten worden.

Ik begreep het, de daad, het verdriet moet bekend zijn, maar de dader zou in vergetelheid moeten zijn.

Wat me wel opvalt, is dat vaak zij die zeggen dat je het boek niet moet lezen, en dat het een slecht boek is, het zelf wel hebben gelezen.
Maar waarom zou je? Lees je het rode boekje van Mao ook dan?

luciaT

Stamgast
Stamgast
Do Jul 04, 2019 6:33 pm Reageer met quote

[quote="Keesvi"] Je kunt het aanschaffen, downloaden en lezen, bij voorkeur met een democratisch en kritisch oog wat mij betreft, maar de manier waarop Amazon het aanbood staat hier ter discussie. Ik vind dat pure nazi-propaganda en dus te veroordelen.
[quote]

Precies, maar het veroordelen van hoe het aangeboden is schijnt erg moeilijk te zijn. Liever draait men daar om heen.

WillemijnF

Superlid
Superlid
Do Jul 04, 2019 6:45 pm Reageer met quote

annette49 schreef:
Ik ken het boek niet, wil het ook niet kennen, heb het nooit gelezen en ga dat ook niet doen.
Ook zijn naam duikt te pas en te onpas op. Laatst, bij die aanslag in Australië, was er een politicus die weigerde de naam te noemen van de pleger, de naam moest vergeten worden.

Ik begreep het, de daad, het verdriet moet bekend zijn, maar de dader zou in vergetelheid moeten zijn.

Wat me wel opvalt, is dat vaak zij die zeggen dat je het boek niet moet lezen, en dat het een slecht boek is, het zelf wel hebben gelezen.
Maar waarom zou je? Lees je het rode boekje van Mao ook dan?

Het topic onderwerp is toch niet : Moet je Mijn Kampf lezen?
Dáár gaat het toch niet over? Laat staan over Mao. Bizarre reactie.

Met een Nederlander valt niet te discussiëren. Hij heeft tot het einde toe gelijk en daalt met deze zekerheid opgewekt het graf in.

annette49

Stamgast
Stamgast
Do Jul 04, 2019 6:55 pm Reageer met quote

Willemijn, wanneer begrijp jij nou eens dat jij geen moderator bent. Ik schrijf wat ik schrijf en jij mag het overslaan.

Lucia, wat heeft het voor zin om iets te veroordelen en tegelijketijd onder de aandacht brengen, dat is koren op de molen van liefhebbers en uitgevers.

Met veroordelen wordt de verkoop eerder meer dan minder. Zwijg het dood, open er geen topics over, breng het niet onder de aandacht.

Henry Ford zei al: Het maakt niet uit DAT ze over je kletsen, Wat ze over je kletsen, ALS ze maar over je kletsen.

Ik kan het boek niet veroordelen omdat ik het niet gelezen heb, ik weet niet wat erin staat en wil het ook niet weten, misschien jij wel, dan heb je recht van spreken. Ik veroordeel eerder het onder de aandacht brengen van het boek en de persoon erachter. Haast niemand kende het boek, totdat de discussie losbarstte of het wel of niet verboden moest blijven, toen zijn mensen het gaan lezen en nu heb je achterlijke groepen die het verheerlijken.

Keesvi

Superlid
Superlid
Do Jul 04, 2019 7:11 pm Reageer met quote

annette49 schreef:

Ik vind dat je voor oproepen tegen medemenselijkheid je ogen niet moet sluiten. Ik respecteer je keuze maar ik sta helemaal achter de recent gepubliceerde analyse van Mein Kampf als middel om te doorgronden wat er precies geleid heeft tot een van de grootste rampen in de moderne geschiedenis.

Quote:

Dat was niet in Australië maar in Christchurch, Nieuw Zeeland. Jacinda Ardern, premier van Nieuw Zeeland, is een zeer te respecteren vrouw, wat mij betreft. Ik vond haar manier van optreden na die slachtpartij ontroerend raak. Daar kunnen nogal wat premiers een voorbeeld aan nemen.

annette49

Stamgast
Stamgast
Do Jul 04, 2019 7:23 pm Reageer met quote

Je hebt gelijk Kees, Nieuw Zeeland. Ik vond het ook goed en vooral die weigering om de naam van de dader uit te spreken. Ik dacht, dat had bij Hitler ook gemoeten.

Ik weet niet of je het boek moet doorgronden om te zien wat en waar het fout ging, dat kun je doen Val der Titanen, enz enz

WillemijnF

Superlid
Superlid
Do Jul 04, 2019 7:37 pm Reageer met quote

annette49 schreef:
Willemijn, wanneer begrijp jij nou eens dat jij geen moderator bent. Ik schrijf wat ik schrijf en jij mag het overslaan. (..)

Waarbij het me opvalt dat je vooral off topic gaat wanneer het onderwerp verband houdt met het oprukken van extreemrechts...

dagmar57

Superlid
Superlid
Antw.: 2227
Do Jul 04, 2019 7:41 pm Reageer met quote

Het boek is overal te koop, daar gaat het ook niet om.

De vraag is natuurlijk:
Quote:
De woordvoeder wilde niet zeggen hoe het mogelijk was dat dergelijke pro-nazi retoriek op de website was beland.

Hoe heeft het kunnen gebeuren dat ze zo'n omstreden boek zo aangeboden hebben en waarom wil men niet verklaren hoe dat heeft kunnen gebeuren.
Dat zou ik namelijk graag willen weten.

Tympaan

Superlid
Superlid
Antw.: 26261
Do Jul 04, 2019 7:52 pm Reageer met quote

dagmar57 schreef:

Hoe heeft het kunnen gebeuren dat ze zo'n omstreden boek zo aangeboden hebben en waarom wil men niet verklaren hoe dat heeft kunnen gebeuren.
Dat zou ik namelijk graag willen weten.

Als je iets wil verkopen probeer je dat zo wervend mogelijk te doen. Misschien een (jonge) verkoper die promotie bij zijn baas wilde maken..

Ik denk dat dat eerder 'n reden is dan dat er werkelijk een nazi-gedachte achter zit.

Maar okay, ik raad er ook maar naar...

Faber quisque fortunae suae

annette49

Stamgast
Stamgast
Do Jul 04, 2019 8:21 pm Reageer met quote

Willemijn schrijft:Waarbij het me opvalt dat je vooral off topic gaat wanneer het onderwerp verband houdt met het oprukken van extreemrechts...

Mij valt bij jou op, als je geen argumenten meer hebt je maar gaat schelden en beledigen. Ga ik nu ook doen, Je bent een dom wicht.

Keesvi

Superlid
Superlid
Do Jul 04, 2019 9:04 pm Reageer met quote

Nou ja, waarom weer die ad hominems... Als je Mein Kampf wilt lezen moet je dat in alle rust en vrede gewoon doen en als je daar principieel op tegen bent dan doe je het gewoon niet maar leg anderen niets op. Zo moeilijk is het allemaal niet. Bottom line van topic starter is kritiek op nazi-propaganda en dat was de advertentie van Amazon wel degelijk. Simpel.

Pagina 1 van 2 Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Plaats reactie