Kamermeerderheid wil celstraf oppikken migranten
Blik op het nieuws
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende Plaats reactie

luciaT

Stamgast
Stamgast
Antw.: 647
Wo Jul 03, 2019 2:36 pm Reageer met quote

Idealisten die doelbewust zonder toestemming op zee mensen uit gammele bootjes oppikken, moeten worden vervolgd voor het faciliteren van mensensmokkel. Dat stelt de VVD voor in de Tweede Kamer. De oproep krijgt steun van een Kamermeerderheid.

https://www.ad.nl/binnenland/vvd-wil-celstraf-voor-oppikken-migranten-op-zee~a3bb89ef/

Ze laten ze liever verzuipen Mad

Ik kan niet terug vinden uit welke partijen die meerderheid bestaat.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Advertentie

Hizhi.o

Superlid
Superlid
Antw.: 5131
Wo Jul 03, 2019 3:09 pm Reageer met quote

Quote:
Het voorstel wordt morgen ingebracht bij een debat in de Tweede Kamer en kan volgens De Telegraaf op sympathiek rekenen van PVV, CDA, 50PLUS en SGP. Er zijn echter ook partijen die het werk van Sea-Watch toejuichen, zoals GroenLinks en coalitiepartij ChristenUnie.

Aldus Het Parool.

dagmar57

Superlid
Superlid
Antw.: 2224
Wo Jul 03, 2019 3:18 pm Reageer met quote

Het gaat hierbij natuurlijk om organisaties en individuen die bootvluchtelingen oppikken buiten de internationale waterenzone waarin de EU bootvluchtelingen gecoordineerd oppikt (dus tot zo'n 12 kilometer vanaf LibiŽ).

Ik vind het te kort door de bocht om dan maar meteen te gaan roepen dat iedereeen die het daar niet mee eens is, mensen liever laat verzuipen. Ik denk niet dat er iemand blij wordt van vluchtelingen die verdrinken.

De positie waarin die vluchtelingen worden gebracht door mensensmokkelaars ( mensen die geld willen verdienen aan de vluchtelingen en die het niet uitmaakt of die vluchtelingen wel of niet levend worden opgepikt uit het water zolang ze hun geld maar krijgen), daar ligt een deel van het probleem.

Help je als organisatie als je in die zone van 12 kilometer vluchtelingen oppikt er juist aan mee dat mensen verdrinken doordat mensensmokkelaars er op gokken en vluchtelingen er op hopen dat ze toch wel opgepikt worden en daardoor steeds meer (gammele) boten dat stuk opsturen, waarvan wsl ook niet iedereen gered kan worden????
Dat is het dilemma. Ik weet het antoord er niet op.

Er voor zorgen dat mensen niet meer vluchten in gammele bootjes is natuurlijk de oplossing, maar dat probleem is veel groter en complexer en niet zomaar op te lossen. Dus hoe ga je in tussentijd om met de door mensensmokkelaars de zee op gestuurde vluchtelingen in die 12 kilometerzone?

Ik zie niets in celstraffen voor mensen die vluchtelingen redden in die 12 kilometerzone, maar hoe er wel mee om te gaan weet ik ook niet.

luciaT

Stamgast
Stamgast
Wo Jul 03, 2019 3:32 pm Reageer met quote

Hizhi.o schreef:
Quote:
Het voorstel wordt morgen ingebracht bij een debat in de Tweede Kamer en kan volgens De Telegraaf op sympathiek rekenen van PVV, CDA, 50PLUS en SGP. Er zijn echter ook partijen die het werk van Sea-Watch toejuichen, zoals GroenLinks en coalitiepartij ChristenUnie.

Aldus Het Parool.

Heb ik het verkeerd begrepen, ik dacht dat het al door was. Hoe dan ook, er liggen al vele dode vluchtelingen ook in de Middellandse zee, men moest zich schamen.

luciaT

Stamgast
Stamgast
Wo Jul 03, 2019 3:48 pm Reageer met quote

Niemand wordt blij van vluchtelingen die verdrinken? Blij is een groot woord.
Nou ik denk dat het sommigen geen bal interesseert. Zolang het niet om joden, christenen of homoseksuelen gaat.

Laatst aangepast door luciaT op Wo Jul 03, 2019 3:57 pm, in totaal 1 keer bewerkt

dagmar57

Superlid
Superlid
Wo Jul 03, 2019 3:55 pm Reageer met quote

LuciaTellez schreef:
Niemand w9ordt blij van vluchtelingen die verdrinken? Nou ik denk dat het sommigen geen bal interesseert. Zolang het niet om joden, christenen of homoseksuelen gaat.

Hier ben ik het niet mee eens, ik vind dit een walgelijke uitspraak.

luciaT

Stamgast
Stamgast
Wo Jul 03, 2019 4:01 pm Reageer met quote

dagmar57 schreef:
LuciaTellez schreef:
Niemand w9ordt blij van vluchtelingen die verdrinken? Nou ik denk dat het sommigen geen bal interesseert. Zolang het niet om joden, christenen of homoseksuelen gaat.

Hier ben ik het niet mee eens, ik vind dit een walgelijke uitspraak.

Een aantal partijen hebben vaak duidelijk gemaakt dat bepaalde vluchtelingen voorrang moeten krijgen. Dat zijn merendeel christelijke vluchtelingen. Joden is niet inderdaad op zijn plaats want er zijn op dit moment geen joodse vluchtelingen.

Ik gun iedere vluchteling een veilige plek, ongeacht afkomst, religie of geaardheid. Helaas zijn er partijen die toch voorkeuren hebben, dat vind ik walgelijk!

dagmar57

Superlid
Superlid
Wo Jul 03, 2019 4:03 pm Reageer met quote

LuciaTellez schreef:

Ik gun iedere vluchteling een veilige plek, ongeacht afkomst, religie of geaardheid.

Hier ben ik helemaal mee eens.

Adamm

Stamgast
Stamgast
Antw.: 686
Wo Jul 03, 2019 4:03 pm Reageer met quote

Drenkelingen moet je altijd oppikken, maar waarom moeten ze altijd naar ItaliŽ worden gebracht. Ze kunnen ze ook naar Marokko, Egypte, Israel, Turkije, LibiŽ enz. brengen nietwaar ??

luciaT

Stamgast
Stamgast
Wo Jul 03, 2019 4:09 pm Reageer met quote

Adamm schreef:
Drenkelingen moet je altijd oppikken, maar waarom moeten ze altijd naar ItaliŽ worden gebracht. Ze kunnen ze ook naar Marokko, Egypte, Israel, Turkije, LibiŽ enz. brengen nietwaar ??

Het zou veel beter verdeeld horen te worden ook in Europa, niet alleen ItaliŽ er voor oplaten draaien. Hoewel met het toenemen van rechts extremisme in Europa vraag ik me af hoelang vluchtelingen hier nog veilig zijn.

Adamm

Stamgast
Stamgast
Wo Jul 03, 2019 9:59 pm Reageer met quote

LuciaTellez schreef:
Adamm schreef:

Het zou veel beter verdeeld horen te worden ook in Europa, niet alleen ItaliŽ er voor oplaten draaien. Hoewel met het toenemen van rechts extremisme in Europa vraag ik me af hoelang vluchtelingen hier nog veilig zijn.

en die andere landen dan ???

luciaT

Stamgast
Stamgast
Wo Jul 03, 2019 10:14 pm Reageer met quote

Adamm schreef:
LuciaTellez schreef:
Adamm schreef:

en die andere landen dan ???

Een aantal van die landen hebben al veel vluchtelingen opgenomen.
Een binnen Europa zijn afspraken gemaakt, helaas houden die landen zich er niet altijd aan.

Maar celstraf voor het redden van mensenlevens is onmenselijk.

nandes57

Regelmatige bezoeker
Regelmatige bezoeker
Antw.: 65
Do Jul 04, 2019 12:10 am Reageer met quote

,Zij vormen feitelijk geen reddingsdienst, maar een veerdienst.Ē

Het is een dienst van mensen die de slachtoffers van het falen van de europese overheid opvangt.

Het beleid is er voor een groot deel gericht op "hoe houden we deze mensen buiten onze deur"en niet op het voorkomen van.

Tympaan

Superlid
Superlid
Antw.: 26261
Do Jul 04, 2019 10:49 am Reageer met quote

Ik blijf erbij dat het probleem toch daar, in de landen waar de mensen uit vluchten, opgelost zal moeten worden. Een organisatie als de VN zou die landen onder curatele moeten kunnen stellen, de criminele of onbekwame "regeringen" moeten afzetten en zorgen dat een land weer een veilige en gezonde structuur krijgt. Zodat de inwoners geen reden meer hebben om te vluchten.
Wat er nu gebeurt is totale waanzin en enkel maar schadelijk voor zowel de landen die leeglopen als de landen die overvol raken. Een drama als dit moet je bij de kern aanpakken en niet gaan verplaatsen..

Faber quisque fortunae suae

Eenzamefietser7 5

Superlid
Superlid
Antw.: 16995
Do Jul 04, 2019 11:49 am Reageer met quote

Hizhi.o schreef:
Quote:

Aldus Het Parool.

Zullen we deze 4 partijen dan ook eens in een wankel rubberbootje op de Middellandse Zee droppen....?
Je moet niet de uitwassen van het probleem aanpakken, maar de oorzaak!

Adamm

Stamgast
Stamgast
Do Jul 04, 2019 12:35 pm Reageer met quote

aan de andere kant lijkt het soms dat die landen waaruit die economische vluchtelingen komen, niet veel moeite doen om ze te binnen te houden. Criminelen en psychisch gestoorden zijn ze ook liever kwijt dan rijk. Wat ook opvalt dat het merendeel mannen zijn.

Tympaan

Superlid
Superlid
Antw.: 26261
Do Jul 04, 2019 1:30 pm Reageer met quote

Adamm schreef:
...Wat ook opvalt dat het merendeel mannen zijn.

precies. En daardoor krijg je een heel scheve verhouding in beide gebieden. Daar lopen juist de mensen weg die het land zouden kunnen opbouwen en blijven alleen de kanslozen, zieken en ouderen over en hier krijg je en overschot aan mannen, wat ook niet bevorderlijk voor een evenwichtige samenleving...

Faber quisque fortunae suae

luciaT

Stamgast
Stamgast
Do Jul 04, 2019 2:17 pm Reageer met quote

Hizhi.o schreef:
Quote:

Aldus Het Parool.

Nu maar hopen dat partijen als GroenLinks en ChristenUnie en anderen dit tegen kunnen houden.

theDon

Superlid
Superlid
Antw.: 3030
Do Jul 04, 2019 2:36 pm Reageer met quote

Adamm schreef:
aan de andere kant lijkt het soms dat die landen waaruit die economische vluchtelingen komen, niet veel moeite doen om ze te binnen te houden. Criminelen en psychisch gestoorden zijn ze ook liever kwijt dan rijk. Wat ook opvalt dat het merendeel mannen zijn.

Dat is ook het grootste probleem, dat wij met de ellende zitten hier!!

Neem mij hoe ik ben, ook al ben je van mij geen fan.

luciaT

Stamgast
Stamgast
Do Jul 04, 2019 2:37 pm Reageer met quote

theDon schreef:
Adamm schreef:

Dat is ook het grootste probleem, dat wij met de ellende zitten hier!!

Och gussie, koekje erbij? Very Happy

Vandaag is er een van de grootste Nederlandse criminelen tot levenslang veroordeeld, zielig toch voor zo'n Hollandse jongen, ťťn van ons?

Laatst aangepast door luciaT op Do Jul 04, 2019 2:39 pm, in totaal 1 keer bewerkt

Pagina 1 van 4 Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende

Plaats reactie