Kamermeerderheid wil celstraf oppikken migranten
Blik op het nieuws
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende Plaats reactie

theDon

Superlid
Superlid
Antw.: 3072
Do Jul 04, 2019 2:39 pm Reageer met quote

LuciaTellez schreef:
theDon schreef:
Adamm schreef:
aan de andere kant lijkt het soms dat die landen waaruit die economische vluchtelingen komen, niet veel moeite doen om ze te binnen te houden. Criminelen en psychisch gestoorden zijn ze ook liever kwijt dan rijk. Wat ook opvalt dat het merendeel mannen zijn.

Dat is ook het grootste probleem, dat wij met de ellende zitten hier!!

Och gussie, koekje erbij? Very Happy

Wil je dat ontkennen dan zonder koekie?

Neem mij hoe ik ben, ook al ben je van mij geen fan.
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Advertentie

luciaT

Stamgast
Stamgast
Antw.: 694
Do Jul 04, 2019 2:41 pm Reageer met quote

theDon schreef:
LuciaTellez schreef:
theDon schreef:
Adamm schreef:
aan de andere kant lijkt het soms dat die landen waaruit die economische vluchtelingen komen, niet veel moeite doen om ze te binnen te houden. Criminelen en psychisch gestoorden zijn ze ook liever kwijt dan rijk. Wat ook opvalt dat het merendeel mannen zijn.

Ik gun jou met alle liefde een koekie hoor Don als je in de ellende zit. Laughing

theDon

Superlid
Superlid
Do Jul 04, 2019 2:45 pm Reageer met quote

LuciaTellez schreef:
theDon schreef:
LuciaTellez schreef:
theDon schreef:
Adamm schreef:

Ik gun jou met alle liefde een koekie hoor Don als je in de ellende zit. Laughing

Ik zit niet in de ellende gelukkig maar er zijn vele mensen die er wel veel ellende van hebben, kijk maar eens in de media.

luciaT

Stamgast
Stamgast
Do Jul 04, 2019 2:46 pm Reageer met quote

theDon schreef:

Ik zit niet in de ellende gelukkig maar er zijn vele mensen die er wel veel ellende van hebben, kijk maar eens in de media.[/quote]

Ach ja die betrouwbare media toch waar we tegenaan schoppen zo het ons uitkomt Laughing

NicolaasP

Superlid
Superlid
Antw.: 3663
Do Jul 04, 2019 2:46 pm Reageer met quote

theDon schreef:
Adamm schreef:

Je kunt vluchtelingen niet categoriseren als 'ellende', noch als 'economische vluchtelingen' (dat weet je helemaal niet) , laat staan als criminelen of psychisch gestoorden.

Als je toch eens in de spiegel kon kijken, dan zou je een zootje ellende zien, innerlijk wel te verstaan

There is a crack in everything; that's how the light comes in.

Leonard Cohen
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage

theDon

Superlid
Superlid
Do Jul 04, 2019 4:18 pm Reageer met quote

NicolaasP schreef:
theDon schreef:
Adamm schreef:

Je kunt vluchtelingen niet categoriseren als 'ellende', noch als 'economische vluchtelingen' (dat weet je helemaal niet) , laat staan als criminelen of psychisch gestoorden.

Als je toch eens in de spiegel kon kijken, dan zou je een zootje ellende zien, innerlijk wel te verstaan

In de spiegel kijken heb jij volgens mij al gedaan want je ziet alleen maar wanzinnige dingen.
De media klopt ook niet meer zeggen de linkse hier behalve al het jullie uit komt.
Je hoeft dus ook geen linken meer te plaatsen begrijp ik want het klopt toch niet.
Mensen wordt eens wakker!!!

WillemijnF

Superlid
Superlid
Antw.: 3111
Do Jul 04, 2019 4:31 pm Reageer met quote

theDon schreef:
NicolaasP schreef:
theDon schreef:
Adamm schreef:

In de spiegel kijken heb jij volgens mij al gedaan want je ziet alleen maar wanzinnige dingen.
De media klopt ook niet meer zeggen de linkse hier behalve al het jullie uit komt.
Je hoeft dus ook geen linken meer te plaatsen begrijp ik want het klopt toch niet.

Ik ben behoorlijk wakker hoor, uitgeslapen ook. Ik zit niet in de ellende ten gevolge van die paar arme stakkers die hier proberen een veilig onderkomen te vinden. Ik ken ook niemand die daardoor in de ellende zit. Wat bedoel je met in de ellende zitten? Komen er Nederlanders om van de honger, slapen ze noodgedwongen onder een brug? Worden hun geliefden vermoord of gemarteld? Schandalig dat de media daar nooit over berichten.
Of bedoel je dat we in een land leven waarin voorheen alleen maar lieve zoete mensen woonden, waar nooit iemand werd vermoord, bestolen, verkracht? Waar er geen ontucht werd gepleegd en er nooit iemand werd opgelicht? Waar werkloosheid niet bestond, laat staan armoede? Het land van melk en honing? Totdat....?
Ik zou graag wat meer vernemen van alle ellende waar ons land en onze inwoners onder gebukt gaan. Op mysterieuze wijze is alle ellende mijn deur voorbij gegaan. Jouw deur ook, begrijp ik overigens.

Met een Nederlander valt niet te discussiëren. Hij heeft tot het einde toe gelijk en daalt met deze zekerheid opgewekt het graf in.
Godfried Bomans 1913-1971

theDon

Superlid
Superlid
Do Jul 04, 2019 4:42 pm Reageer met quote

WillemijnF schreef:
theDon schreef:
NicolaasP schreef:
theDon schreef:
Adamm schreef:

Ik ben behoorlijk wakker hoor, uitgeslapen ook. Ik zit niet in de ellende ten gevolge van die paar arme stakkers die hier proberen een veilig onderkomen te vinden. Ik ken ook niemand die daardoor in de ellende zit. Wat bedoel je met in de ellende zitten? Komen er Nederlanders om van de honger, slapen ze noodgedwongen onder een brug? Worden hun geliefden vermoord of gemarteld? Schandalig dat de media daar nooit over berichten.
Of bedoel je dat we in een land leven waarin voorheen alleen maar lieve zoete mensen woonden, waar nooit iemand werd vermoord, bestolen, verkracht? Waar er geen ontucht werd gepleegd en er nooit iemand werd opgelicht? Waar werkloosheid niet bestond, laat staan armoede? Het land van melk en honing? Totdat....?
Ik zou graag wat meer vernemen van alle ellende waar ons land en onze inwoners onder gebukt gaan. Op mysterieuze wijze is alle ellende mijn deur voorbij gegaan. Jouw deur ook, begrijp ik overigens.

Dat bedoel ik, links kijkt weg.
Wat dacht je van criminaliteit, bedreigingen, gevechten in de asielzoekers centra, buslijnen die niet meer veilig zijn, aanslagen, enz.
Er zullen ook best goede vluchtelingen zijn, daar ben ik van overtuigd .

Keesvi

Superlid
Superlid
Antw.: 12666
Do Jul 04, 2019 4:49 pm Reageer met quote

Nog maar eens. Het overgrote deel van de vluchtelingen verblijft in de regio, waaronder de landen van herkomst. Er is wel een gestage stroom economische vluchtelingen gaande, vooral uit West-Afrika, grotendeels uit landen die officieel als veilig worden beschouwd. Dat zijn de mensen die in niet zeewaardige bootjes de Middellandse Zee proberen over te steken in de hoop op een beter leven of om geld ter verdienen dat grotendeels naar de familie in het LVH wordt gestuurd. Dat vind ik best een probleem. Deze vluchtelingen zijn bij vertrek over het algemeen gezond maar de tocht door de Sahara is lang en watergebrek vergt nogal wat slachtoffers. Een verblijf in een Libische gevangenis is de volgende traumatische ervaring waarna er, als ze dat verblijf overleefd hebben, nog maar een optie overblijft: de Middellandse Zee oversteken naar Italië. Daar in Zuid-Italië is het ook geen leven maar daar hebben mensensmokkelaars wel een oplossing voor. Als je geen geld hebt om naar West-Europa te reizen dan betaal je toch gewoon in natura door je te prostitueren? Dat geldt ook voor mannen en dat gaat doorgaans met onbeschermde seks. Even om te schetsen om wat voor mensen het gaat en ik vraag me steeds weer af wat hen bezielt om een pover maar veilig bestaan in te ruilen voor deze gigantische risico's. En eigenlijk in de wetenschap dat ze geen schijn van kans maken op een verblijfsvergunning. Ik heb ernstige twijfels of ze niet meer redden uit de zee een remmende werking heeft. Ik geloof er niet in. Ik spreek ze dagelijks. En alsjeblieft Libië niet tot partner maken bij het tot stand komen van asielbeleid. Dat is geen veilig land en zeker niet voor vluchtelingen.

“Niemand wordt geboren met haat voor een persoon met een andere huidskleur, achtergrond of geloof." (Nelson Mandela)
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage

Adamm

Stamgast
Stamgast
Antw.: 686
Do Jul 04, 2019 4:55 pm Reageer met quote

toch lees je met enige regelmaat dat er ook oorlogsmisdadigers onder de vluchtelingen zouden zitten. (Topje van de ijsberg ??)

Keesvi

Superlid
Superlid
Do Jul 04, 2019 4:56 pm Reageer met quote

theDon schreef:
Dat bedoel ik, links kijkt weg.
Wat dacht je van criminaliteit, bedreigingen, gevechten in de asielzoekers centra, buslijnen die niet meer veilig zijn, aanslagen, enz.

Links kijkt helemaal niet weg. Over de mate van criminaliteit die graag schromelijk overdreven wordt door bepaalde politieke richtingen hebben we het vaker gehad. Ga ik niet nog eens zitten herkauwen tenzij je erop staat. Die ene buslijn tussen Ter Apel en Emmen weten we zo langzamerhand ook wel. Aanslagen door vluchtelingen? Noem er eens een stuk of tien over de afgelopen vijf jaar?

“Niemand wordt geboren met haat voor een persoon met een andere huidskleur, achtergrond of geloof." (Nelson Mandela)

luciaT

Stamgast
Stamgast
Do Jul 04, 2019 4:58 pm Reageer met quote

theDon schreef:

Dat klinkt zoals een aantal familieleden van mij placht te zeggen: er zullen ook best 'goede' Duitsers zijn.
Een uitspraak die ik verwerpelijk vind, net zoals jij dit doet betreft vluchtelingen.

Tympaan

Superlid
Superlid
Antw.: 26295
Do Jul 04, 2019 5:00 pm Reageer met quote

WillemijnF schreef:

….Of bedoel je dat we in een land leven waarin voorheen alleen maar lieve zoete mensen woonden, waar nooit iemand werd vermoord, bestolen, verkracht? Waar er geen ontucht werd gepleegd en er nooit iemand werd opgelicht? Waar werkloosheid niet bestond, laat staan armoede? Het land van melk en honing? Totdat....?
Ik zou graag wat meer vernemen van alle ellende waar ons land en onze inwoners onder gebukt gaan. Op mysterieuze wijze is alle ellende mijn deur voorbij gegaan....

In elk land is wel een percentage rottigheid...

Maar dat betekent nog niet dat 'we' ook nog eens de rottigheid uit allerlei buitenlanden moeten importeren...

Als je er zelf geen last van ondervindt, mag je jezelf gelukkig prijzen. Maar er zijn zat mensen die er wel de narigheid van ondervinden. Die zijn opgescheept met een asielcentrum in hun buurt, straat, dorp...

Faber quisque fortunae suae

theDon

Superlid
Superlid
Do Jul 04, 2019 5:01 pm Reageer met quote

LuciaTellez schreef:
theDon schreef:

Dat klinkt zoals een aantal familieleden van mij placht te zeggen: er zullen ook best 'goede' Duitsers zijn.
Een uitspraak die ik verwerpelijk vind, net zoals jij dit doet betreft vluchtelingen.

Onder die vluchtelingen, durf ik te zeggen dat er ook tuig onder zit, dat is inmiddels wel bekend.
Maar er zitten ook goede tussen die ik het gun om hier opgevangen te worden.
Voor mij zijn alle Duitsers goed maar er zullen ook rotte appels tussen zitten.
Ik ga het niet hebben over Duitsland tijdens WOII, dat is voorbij.

Keesvi

Superlid
Superlid
Do Jul 04, 2019 5:28 pm Reageer met quote

Tympaan schreef:
Maar er zijn zat mensen die er wel de narigheid van ondervinden. Die zijn opgescheept met een asielcentrum in hun buurt, straat, dorp...

Wat je zegt. Paar jaar een AZC op een steenworp afstand van mijn woonstede gehad. Mijn huis om moeten toveren in een vesting om alle ellende buiten de deur te houden. Wat was dat afzien... Ik ben blij dat ze opgezouten zijn.

Tympaan

Superlid
Superlid
Do Jul 04, 2019 5:34 pm Reageer met quote

Keesvi schreef:
Tympaan schreef:
Maar er zijn zat mensen die er wel de narigheid van ondervinden. Die zijn opgescheept met een asielcentrum in hun buurt, straat, dorp...

Wat je zegt. Paar jaar een AZC op een steenworp afstand van mijn woonstede gehad. Mijn huis om moeten toveren in een vesting om alle ellende buiten de deur te houden. Wat was dat afzien... Ik ben blij dat ze opgezouten zijn.

Je zal zonder meer iets speciaals hebben. Maar de meeste mensen hebben dat niet en "zouten ze dus ook niet op"...

WillemijnF

Superlid
Superlid
Antw.: 3111
Do Jul 04, 2019 6:31 pm Reageer met quote

Dit nieuwe voorstel van de VVD om te voorkomen dat vluchtelingen oversteken naar Europa doet bij mij de wrange gedachte opkomen dat de meerderheid die dit voorstel steunt meent dat er helaas te weinig mensen verdronken zijn om anderen tegen te houden de oversteek te wagen. Pesten, bestelen van hun geld en goederen, voorkomen van gezinshereniging, deals met Turkije en de Libische kustwacht.... niets schijnt te helpen om deze mensen tegen te houden. Hoe zou dat toch komen? Zou het iets te maken hebben met een situatie waarbij ze zo wanhopig zijn dat hen niets anders rest dan te hopen op clementie van landen en mensen die het talloze malen beter hebben?
Fijn ook de steun voor dit voorstel van de zich christelijk noemende partijen. Kwestie van wat bladzijden van je bijbel overslaan, denk ik.

Met een Nederlander valt niet te discussiëren. Hij heeft tot het einde toe gelijk en daalt met deze zekerheid opgewekt het graf in.
Godfried Bomans 1913-1971

Keesvi

Superlid
Superlid
Do Jul 04, 2019 6:47 pm Reageer met quote

Tympaan schreef:
Je zal zonder meer iets speciaals hebben. Maar de meeste mensen hebben dat niet en "zouten ze dus ook niet op"...

In zoverre dat ik ipv vijf minuten fietsen nu een half uur in de auto zit naar Harderwijk voor mijn werk. Is niet erg, hoor. Lekker even muziekje aan en dan ben ik helemaal klaar voor mijn dankbare taak. Smile

Alle gekheid op een stokje. Meer dan eens heb ik aangegeven dat de IND zou moeten opschalen om de achterstand in te lopen want die heeft volgens mij een aanzuigende werking, vooral op relatief onschuldige asielzoekers uit veilige landen, zoals momenteel Moldavië. Geldt ook voor de West-Afrikanen hoewel de veiligheid in een aantal van die landen wel onder druk staat voor bepaalde groepen. Mond-tot-mondreclame speelt een heel grote rol in asielzoekersland. Ik ben er absoluut een voorstander van om asielprocedures zo snel mogelijk af te handelen, zorgvuldig maar wel snel. Maar soms lukt dat niet en dan erkennen we nog een klein percentage asielzoekers als vluchteling. Daar zal jij het niet mee eens zijn maar daar hebben we het vaker over gehad.

Hier gaat het even over verdrinken of niet verdrinken. Als in heel Europa asielprocedures snel en adequaat afgehandeld zouden worden, bij voorkeur in samenwerking met de landen van herkomst, scheelt dat naar mijn inschatting op de duur nogal wat economische vluchtelingen, gelukzoekers, zo je wilt. Maar een beleid van 'laat maar verzuipen' kan er bij mij niet mee door.

Tympaan

Superlid
Superlid
Do Jul 04, 2019 7:27 pm Reageer met quote

"Laat maar verzuipen" is natuurlijk het andere uiterste van de schaal. Al vind ik wel dat als je met een wrakkig onzeewaardig scheepje de zee op gaat dat je dan zelf dat risico neemt. Maar goed, jij staat er, mede vanwege je werk, nu eenmaal anders in dan ik. Mijn idee is dat die mensen veel beter geholpen zouden zijn als er wordt gezorgd dat het land waar ze wonen weer leefbaar en bewoonbaar gemaakt wordt. Dat zal het westen ook wel een hoop geld kosten maar het lijkt mij beter besteed dan wat er nu gebeurt.

dagmar57

Superlid
Superlid
Antw.: 2242
Do Jul 04, 2019 7:57 pm Reageer met quote

Quote:
Tijdens een Kamerdebat, deze donderdag, bleef er van het idee van de liberalen weinig over. VVD-Kamerlid Jeroen van Wijngaarden wil wel graag dat het kabinet onderzoekt wanneer er op zee sprake is van een legale reddingsactie en wanneer van het aanzetten tot mensensmokkel. “Iemand in nood redden, wat zelfs wettelijk verplicht is, gaan we echt niet strafbaar stellen”, zei Van Wijngaarden.

https://www.trouw.nl/politiek/vvd-wil-oppikken-migranten-op-zee-toch-niet-strafbaar-stellen~b4da5617b/

Wordt niet strafbaar gesteld dus en zo hoort het ook.

Pagina 2 van 4 Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Plaats reactie