Kamermeerderheid wil celstraf oppikken migranten
Blik op het nieuws
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4 Plaats reactie

Tympaan

Superlid
Superlid
Antw.: 26275
Za Jul 06, 2019 11:06 am Reageer met quote

Ik heb ook nooit beweerd dat het gemakkelijk is. Maar wat er nu gebeurt zie ik toch ook als een heilloze weg...

Het is toch te gek voor woorden dat deze hele situatie nu al jaren achtereen voortduurt en er maar geen verbetering in lijkt te komen.

Faber quisque fortunae suae
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Advertentie

annette49

Stamgast
Stamgast
Antw.: 348
Za Jul 06, 2019 11:23 am Reageer met quote

Natuurlijk red je drenkelingen, waar ze ook vandaan komen en wie ze ook zijn.
Maar onderzocht moet wel worden of er een relatie bestaat tussen mensensmokkelaars en die kapitein. Wist ze het bv vooraf waar ze kon gaan oppikken. Ik zeg niet dat het zo is, maar op die grote Middelandse zee weet ze wel heel precies waar bootjes dobberen krijg ik de indruk. Gelukkig voor de drenkelingen zijn ze gered.
Meer geluk dan die meer dan 80 die een paar dagen geleden verdronken bij Tunesië. En hoeveel waar we niks van weten.
En daarom zeg ik, zij uit veilige landen direct terug om de anderen te ontmoedigen.

Maar er is meer. Eerder plaatste ik een stukje van een Somalische journaliste in gesprek met een man die nog in Somalië woont en die klaagde dat er te veel jonge mensen/mannen verdwenen, mannen die nodig zijn om het land op te bouwen.

Ook in andere landen klagen mensen, tekort aan verplegens personeel bv.
En nu in Syrië, waar vooral de mannen de benen namen en vrouwen achterlieten, hoewel het voor de vrouwen ook voordelen opleverden.

Lees maar.

“Kijk om je heen, je ziet alleen vrouwen. Aan de universiteit, op straat, in cafés, alleen vrouwen. De meeste jonge mannen verlieten Syrië “, zegt de vrouwelijke studenten Safaa en Sheima.

Een andere vrouw, Lina, zegt dat Assad degenen die voor de militaire dienst zijn gevlucht, amnestie moet geven, maar ze heeft ook een voorstel voor de landen die veel mannen uit Syrië hebben opgenomen:

“De oplossing is om ze eruit te gooien en terug te sturen naar Syrië, zodat ze kunnen beginnen met de wederopbouw van het land,” zegt ze.
Tegelijkertijd betekent het tekort aan mannen dat Syrische vrouwen grote vooruitgang boeken in het beroepsleven door beroepen in te gaan die eerder door mannen werden gedomineerd.
“In het verleden werd het niet geaccepteerd voor vrouwen om in bepaalde gebieden te werken, maar nu wordt de samenleving gedwongen om het te accepteren en dat is goed”, zegt Safaa.

Syrische vrouwen naar de EU: “Schop onze mannen eruit en stuur ze naar huis – we hebben ze hier nodig” https://www.stopdebankiers.com/syrische-vrouwen-naar-de-eu-schop-onze-mannen-eruit-en-stuur-ze-naar-huis-we-hebben-ze-hier-nodig/ via @_stopdebankiers

Keesvi

Superlid
Superlid
Antw.: 12642
Za Jul 06, 2019 12:21 pm Reageer met quote

Je kunt wel stellen dat de VN in zou moeten grijpen, mee eens hoor, maar we hebben gewoon geen invloed op het beleid en de gang van zaken in andere landen. Roma's, Noord-Afrikanen, West-Afrikanen en voormalige Oostblokkers zouden zo snel mogelijk teruggestuurd moeten worden, even generaliserend, maar veel medewerking uit die landen is er niet bij en die medewerking heb je toch nodig om uitzetbeleid uit te voeren. Dan zijn er de vluchtelingen die echt wel iets te vrezen hadden en daar moeten we niet moeilijk over doen, vind ik. En vervolgens de kinderpardonners. Je kunt er wat van vinden maar ik denk dat we ook daar niet moeilijk over moeten doen. Zoveel zijn het er echt niet. Het gaat grotendeels om gezinnetjes die hier langzamerhand geïntegreerd zijn en waar niks mis mee is. Ik vind het ontzettend leuk om het gesprek aan te gaan met pubers van die gezinnen. Ze spreken meestal goed Nederlands en zijn heel mondig. Die vinden hun plek wel, ondanks wat ze doorgemaakt hebben.

Niettemin vind ik de beelden van Afrikanen die met velen op kleine rotbootjes naar Europa proberen te reizen bizar. Het gaat veel te vaak mis maar wat moet je vanuit humanitair oogpunt? Ik geloof er ook niet zo in om ze allemaal hier op te vangen. Ik denk oppikken en terugbrengen naar West-Afrika. En toch daar aan te pakken wat precies de motivatie is om af te reizen.

“Niemand wordt geboren met haat voor een persoon met een andere huidskleur, achtergrond of geloof." (Nelson Mandela)
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage

annette49

Stamgast
Stamgast
Antw.: 348
Za Jul 06, 2019 12:30 pm Reageer met quote

We zitten bijna op een lijn Kees.
Maar waar ik het niet mee eens ben is het herhalende, die landen werken niet mee. Ik bedoel jou niet herhalend, maar westerse regeringen.

Zoals het nu is spelen zij dus de baas over onze landen. Zo van. het zijn wel onze mensen, maar we willen ze niet terug dus jullie MOETEN ze maar houden.

Als Europa dan zo'n geweldig instrument is, moeten ze met elkaar een vuist maken en zeggen, wij HOUDEN ze niet. En anders toch maar grenscontroles zoals hier aan de grens van de week. Het was gelijk raak. Vijf mensensmokkelaars aangehouden. Kun je nagaan als dat elke dag zou gebeuren.

Nog iets geks, even off topic. Polen werken hier, want worden beter betaald dan in Polen. In Polen werken massaal IN DE KASSEN Roemenen en andere oostblokkers, want daar verdienen ze weer meer dan in eigen land.!!
Zo hou je toch volksverhuizingen in de hand? We hebben toch een Europa? Dan ook een salaris. Nu worden lage salarissen in stand gehouden en ook migratie.

Tympaan

Superlid
Superlid
Antw.: 26275
Za Jul 06, 2019 12:50 pm Reageer met quote

Keesvi schreef:
Je kunt wel stellen dat de VN in zou moeten grijpen, mee eens hoor, maar we hebben gewoon geen invloed op het beleid en de gang van zaken in andere landen...

Ik vind dat toch te simpel (niet tegen jou persoonlijk bedoeld) gesteld. Als een land hinder of schade ondervindt van het gedrag van een ander land, zou de VN wel zeker invloed moeten kunnen uitoefenen op dat land. Dán zou zo'n organisatie pas echt zijn nut kunnen bewijzen. Een soort Artikel 12, maar dan voor landen... Een sanctiebeleid voor landen die weigeren hun burgers weer terug te nemen...

Natuurlijk weet ik ook wel dat het probleem immens is en er heel veel belangen een rol spelen. Maar er zal toch meer gedaan moeten worden aan de basis, wil dit ooit nog eens ten goede keren...

Faber quisque fortunae suae

Pagina 4 van 4 Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4

Plaats reactie