Braziliaanse president Bolsonaro: Kinderarbeid is prima
Blik op het nieuws
Ga naar pagina 1, 2  Volgende Plaats reactie

theDon

Superlid
Superlid
Antw.: 3072
Zo Jul 07, 2019 1:19 pm Reageer met quote

Om als klein kind mee te helpen in huis met huishoudelijke taken of bv je vader of moeder meehelpen met een klusje, vind ik mooi en daar leer je van.
Om nou echt op jonge leeftijd al arbeid te moeten gaan verrichten gaat mij te ver maarja je hebt mensen die....???

De extreemrechtse Braziliaanse president Jair Bolsonaro heeft een lans gebroken voor kinderarbeid. Daarbij verwees hij naar zijn eigen leven. ,,Ik werk al sinds ik negen jaar ben en vandaag ben ik wie ik ben. Er is niks mis met kinderarbeid’’, zei hij.
Lees verder; klikkie

Neem mij hoe ik ben, ook al ben je van mij geen fan.
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Advertentie

WillemijnF

Superlid
Superlid
Antw.: 3112
Zo Jul 07, 2019 1:30 pm Reageer met quote

Dat je door kinderarbeid wordt zoals hij: een rechts-extremistische engnek is alleen maar een extra argument tégen kinderarbeid. Maar Rutte is gelukkig héél blij met het aanstaande handelsakkoord met o.a. Bolsonaro. Geld stinkt nu eenmaal niet, óók niet als het wordt verkregen d.m.v. kinderarbeid.

Met een Nederlander valt niet te discussiëren. Hij heeft tot het einde toe gelijk en daalt met deze zekerheid opgewekt het graf in.
Godfried Bomans 1913-1971

annette49

Stamgast
Stamgast
Antw.: 368
Zo Jul 07, 2019 2:08 pm Reageer met quote

Maar kinderarbeid floreert door onze aankopen. Denk aan de mobieltjes waarin stoffen zitten die uit mijnen worden gedolven door kinderen.

Amnesty International sprak kinderen die soms wel twaalf uur in een mijn werken en zware dingen moeten tillen. Ook moeten ze vaak het kobalterts sorteren en schoonwassen. Volgens Unicef werken in Congo ongeveer 40.000 kinderen in mijnen.

'Makers van mobieltjes medeschuldig aan kinderarbeid' https://nos.nl/l/t/2081411 via @NOS