Ons schoonheidsideaal is een ethisch ideaal geworden
Blik op het nieuws
Ga naar pagina Vorige  1, 2 Plaats reactie

annette49.1

Stamgast
Stamgast
Antw.: 690
Zo Aug 11, 2019 4:44 pm Reageer met quote

Heeft het niet allemaal met zelfvertrouwen te maken? Hebben we de jeugd er te weinig va meegegeven?

Ze zien inderdaad in films de ideaalbeelden en denken dat het zo hoort, maar is er wel genoeg tegenover gezet?

Ik denk aan bv Barbra Streisand, niet de mooiste vrouw, maar wel veel succes en toch wel graag gezien. Ze heeft niets ter verfraaiing laten doen, ze nemen me maar zoals ik ben als mens. Mooi vond ik dat.

Ook Anita meijer vertelde eens op tv, dat men haar had aangeraden wat aan haar mond te laten doen, ( waarom zu ik niet weten) maar nee, ze was tevreden met zich zelf.

Zulke vrouwen zouden meer op tv moeten kunnen vertellen.

Ik zelf kijk altijd eerst naar iemands ogen en... gek genoeg, handen. Smile

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Advertentie

Tympaan

Superlid
Superlid
Antw.: 26623
Ma Aug 12, 2019 10:53 am Reageer met quote

Ik denk dat de hoofdoorzaal van al die minderwaardigheidscomplexen de eeuwige en bijna constant aanwezige reclame is. Op televisie, social media, reclameborden en etalages wordt getoond hoe de "ideale mens" er uit hoort te zien. Mooie, gladde, perfect symmetrische gezichten kijken je stralend aan en laten zien hoe het moet zijn...

En daar zijn jongeren gevoelig voor. Ze hangen een foto van 'n idool aan de muur die er volgens hen perfect uitziet en willen dat ideaalbeeld zoveel mogelijk copiŽren. Dat lukt natuurlijk nooit en dan ontstaan wellicht de frustraties en het minderwaardigheidsgevoel...

Ogen zijn de spiegels van de ziel, heb ik wel eens gehoord. En inderdaad, de ogen en het gezicht bepalen bij mij al gelijk de eerste indruk die ik van iemand heb.

Faber quisque fortunae suae

theDon

Superlid
Superlid
Antw.: 3387
Ma Aug 12, 2019 6:00 pm Reageer met quote

Tympaan schreef:

Ogen zijn de spiegels van de ziel, heb ik wel eens gehoord. En inderdaad, de ogen en het gezicht bepalen bij mij al gelijk de eerste indruk die ik van iemand heb.

Daar ben ik het helemaal mee eens!!
Toen ik nog in de detailhandel werkte, had ik dit al.
Als er een klant binnen kwam, wist je al de verkoop zou gaan en in 95% hadden we gelijk.
Soms ook wel leuk als je vtv al een inschatting kan maken! Laughing

dagmar57

Superlid
Superlid
Antw.: 2325
Ma Aug 12, 2019 6:25 pm Reageer met quote

Het grootste probleem van het "perfecte" uiterlijk is dat het zoveel mensen ongelukkig maakt. Er zijn maar weinig mensen die dat criteria halen.

In plaats van dat we tevreden zijn met ons uiterlijk en wie we zijn, waar je vele malen gelukkiger van wordt, willen dingen realiseren met wat dan ook die niet te halen zijn en waarvan blijkt dat je er geen steek gelukkiger van wordt.
Soms vraag je je af hoe het mogelijk is dat we ons zo door onszelf laten indoctrineren.

Pagina 2 van 2 Ga naar pagina Vorige  1, 2

Plaats reactie