Hoe maak ik van een scheet een donderslag? Zie de Televaag
Blik op het nieuws
Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende Plaats reactie

JanRutgers.1

Regelmatige bezoeker
Regelmatige bezoeker
Antw.: 95
Wo Aug 14, 2019 9:51 pm Reageer met quote

De burgemeester van Amsterdam, mevrouw Halsema, is mede door toedoen van de heer v.d. Heuvel, misdaadverslaggever van de Televaag en zelfbenoemde moraalridder in een lastig parket verzeild geraakt.

Wat is er aan de hand? De zoon van mevrouw Halsema (15 jaar), is gearresteerd wegens een inbraak en illegaal wapenbezit. Op het moment van arrestatie, zou hij bezig zijn geweest met het leegspuiten van een brandblusapparaat. Het "wapen" was een neppert, die in ons land onder de verboden wapens valt.

Nou, dat is me toch wat, het landsbelang was in het geding, politie, marechaussee en het leger, werden van verlof terug geroepen, tanks en pantservoertuigen in de straten en op de grachten van Amsterdam, een stad in opperste paraatheid.

De jongen en zijn maatje(s) werden gearresteerd en overgebracht naar het politiebureau. Tot zo ver het opwindende deel, de rest werd volgens vaste protocollen afgehandeld, inclusief het verwijzen van de zaak van de zoon van Halsema, naar het OM van Haarlem, om eventuele belangenverstrengeling te voorkomen. De gegevens van de minderjarige arrestanten werden afgeschermd, zoals te doen gebruikelijk bij minderjarigen.

Maar daar namen de aasgieren van de Televaag geen genoegen mee. Via slinkse en illegale wegen, werden de gegevens van de jongens achterhaald en in grote chocoladeletters in de krant vermeld. Breed werd uitgemeten, dat de burgemeester haar invloed wel zou hebben aangewend, om te voorkomen, dat e.e.a. in de openbaarheid kwam. Dat meneer v.d.Heuvel, alle fatsoensnormen met voeten had getreden, daar werd niet over gerept, nee de burgemeester, dat wijf van Halsema, die moest door het slijk. Buiten dat, het gevalletje vond plaats in juli en het is nu half augustus, dus het werd hooguit zes weken afgeschermd.

Nu was ik nooit al een lezer van die krant en ook nu nog steeds niet, in dit geval werd de handelswijze van de Televaag en meneer v.d. Heuvel, in diverse landelijke dagbladen uitvoerig beschreven. Het blijft een vunzig blaadje met louche verslaggevers en een penetrante rioollucht er omheen en een constante putlucht op de burelen..

Ben ik een fan van mevrouw Halsema? Nee, zeker niet! De keus voor haar als burgemeester, was in mijn ogen een verkeerde, maar de keus is gemaakt en Amsterdam moet er mee verder. Dan gaat het niet aan, dat zichzelf zwaar overschattende verslaggevers, zich verlagen tot het pogen, de stoelpoten onder haar zetel weg te zagen. En zeker niet met illegaal verkregen gegevens, die vallen onder de privacy wetgeving.

Better steande stjerre, dan op de knibbels libben.
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage

Advertentie

annette49

Stamgast
Stamgast
Antw.: 682
Wo Aug 14, 2019 11:05 pm Reageer met quote

Het lijkt me voor kinderen heel moeilijk om een beroemde moeder te hebben, waar veel mensen eigenlijk niet gek op zijn. Ik ook niet.

Maar inderdaad, die jongen was fout, maar, tja, 15 jaar. Dan maken kinderen fouten hé. Maar maak het niet groter dan het is.

Je kunt je wel afvragen, hoe makkelijk is het om aan nepwapens te komen? Zo jong? En wat waren die messen waar over gesproken wordt. Zakmessen? Welke jongen heeft die niet? Of waren het joekels, maar dan was er vast over geschreven.

Eigenlijk hé, eigenlijk zou ik ook wel eens met een brandblusser willen spuiten Smile

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Tympaan

Superlid
Superlid
Antw.: 26590
Do Aug 15, 2019 10:26 am Reageer met quote

Tja, hoge bomen vangen nu eenmaal veel wind. Bekende Nederlanders zullen daar wel over kunnen meepraten. En wat die jongen betreft, het hangt er een beetje van af van wat de staat van die woonboot is. Was de boot verlaten in de zin dat die alleen nog maar op verwijdering en sloop lag te wachten of was het verlaten omdat de eigenaar enkel maar tijdelijk weg was. En hoeveel schade is er aangericht. Op die boot en met de brandblussers...
Waarom brak die jongen op die boot in? Enkel uit nieuwsgierigheid? Of waren er andere bedoelingen?
En zo'n nepwapen is niet voor niets verboden. Je kan er een beetje stoer mee lopen doen maar je kan er ook serieus mensen mee bedreigen en paniek veroorzaken. Hetzelfde geldt voor die messen. Sommige personen vinden het prachtig om zo'n Rambo-mes te hebben maar zullen er nooit een vlieg mee kwaad doen. Maar dat kan ook anders zijn. Eigenlijk geldt dat ook voor zakmessen trouwens. De meeste mensen hebben er een omdat het handig is omdat er ook een schroevendraaiertje en een flesopener aan zit. Maar je kan er ook iemand serieus mee verwonden.

Gewoon de straf geven die daar voor staat zoals iedere andere jongen dat zou krijgen en hopen dat de hij zijn lesje geleerd heeft. Er is tenslotte geen ramp gebeurd. En moeder zal voor de eventuele schade moeten opdraaien.

Faber quisque fortunae suae

Howard65.1

Stamgast
Stamgast
Antw.: 115
Do Aug 15, 2019 10:43 am Reageer met quote

Moeders op vakantie en minderjarige zoon ziet zijn kansen, of dat nu wel zo verstandig is?
En verder heeft dit allemaal weinig om hakken. Dit is wat overal voorkomt en van vergelijkbare zaken, maar dan hoor je er niets over.

JanRutgers.1

Regelmatige bezoeker
Regelmatige bezoeker
Do Aug 15, 2019 11:02 am Reageer met quote

Howard65 schreef:
Moeders op vakantie en minderjarige zoon ziet zijn kansen, of dat nu wel zo verstandig is?
En verder heeft dit allemaal weinig om hakken. Dit is wat overal voorkomt en van vergelijkbare zaken, maar dan hoor je er niets over.

Kijk, dat is dus weer een staaltje factfree redeneren.
Toen het gebeurde was moeder niet op vakantie, dus dat slaat als een l*l op een gebakje.
Feiten juist weergeven, dat houdt de discussie zuiver.

JanRutgers.1

Regelmatige bezoeker
Regelmatige bezoeker
Do Aug 15, 2019 11:07 am Reageer met quote

Tympaan schreef:

Gewoon de straf geven die daar voor staat zoals iedere andere jongen dat zou krijgen en hopen dat de hij zijn lesje geleerd heeft. Er is tenslotte geen ramp gebeurd. En moeder zal voor de eventuele schade moeten opdraaien.

De opzet is het beschadigen van mevrouw Halsema er stonden nog wat rekeningetjes open en de Televaag mag daar zeer graag aanklager en beul bij spelen of het allemaal wel zuiver wordt gespeeld, daar hebben ze schijt aan, het resultaat is wat telt.
Wat mij betreft heeft meneer v.d. Heuvel de privacywetgeving overtreden en mag hij een fikse boete en misschien ook nog een taakstraf ontvangen.

Howard65.1

Stamgast
Stamgast
Antw.: 115
Do Aug 15, 2019 11:13 am Reageer met quote

JanRutgers schreef:
Howard65 schreef:

Kijk, dat is dus weer een staaltje factfree redeneren.
Toen het gebeurde was moeder niet op vakantie, dus dat slaat als een l*l op een gebakje.
Feiten juist weergeven, dat houdt de discussie zuiver.

Bedankt Jan voor de correctie. Wel is ze nu op vakantie in Zuid Afrika heb ik begrepen. Maar ik vind het eigenlijk allemaal niet zo belangrijk, wat ook jouw topictitel al zegt, vandaar dat ik blijkbaar over minder sommige details heen heb gelezen gezien de volstrekte irrelevantie van dit opgeblazen verhaal.

JanRutgers.1

Regelmatige bezoeker
Regelmatige bezoeker
Do Aug 15, 2019 11:35 am Reageer met quote

De Televaag weet van geen ophouden. Waren ze gisteren al ver bezijden de waarheid aan het opereren, vandaag nog even een schepje er bovenop.
Zo vindt de Televaag, dat mevrouw Halsema veel eerder de zaak naar buiten had moeten brengen en zelf de regie had moeten voeren.

Wat de Televaag dus eigenlijk zegt is, dat mevrouw Halsema elk akkefietje zelf even bij de Televaag moet komen melden en dan zal de Televaag wel beoordelen of dat in het nieuws moet komen.

Het is niet alleen minderwaardig volk, het zijn nog hersengeamputeerden ook. Eigenlijk logisch, want een normaal mens wenst voor zo'n pulpkrant niet te werken.

Tympaan

Superlid
Superlid
Do Aug 15, 2019 11:58 am Reageer met quote

JanRutgers schreef:
Tympaan schreef:

De opzet is het beschadigen van mevrouw Halsema er stonden nog wat rekeningetjes open en de Televaag mag daar zeer graag aanklager en beul bij spelen of het allemaal wel zuiver wordt gespeeld, daar hebben ze schijt aan, het resultaat is wat telt.
Wat mij betreft heeft meneer v.d. Heuvel de privacywetgeving overtreden en mag hij een fikse boete en misschien ook nog een taakstraf ontvangen.

Ongetwijfeld zullen er wel de nodige wrijvingen zijn tussen V.d. Heuvel en Halsema. Het zijn zo ongeveer elkaars tegenpolen. Waar de grens ligt tussen 'vrije nieuwsgaring' en het recht op privacy is mij ook niet helemaal helder maar daar zijn juristen voor...

Als Femke gewoon haar werk goed blijft doen en de jongen geen al te gekke bokkesprongen meer maakt is het hele voorval over een maand alweer vergeten. Niets is zo vluchtig als het nieuws.

Er zijn geen onomkeerbare dingen gebeurd en de eventuele schade is te vergoeden. Einde verhaal, zou ik willen zeggen..

YvanH

Regelmatige bezoeker
Regelmatige bezoeker
Antw.: 31
Do Aug 15, 2019 12:38 pm Reageer met quote

En wat als het een zoon van Wilders of Baudet was geweest. Wat was er dan gebeurd? Ook door gr.links? Het is suggestief maar edoch!

redone

Superlid
Superlid
Antw.: 4914
Do Aug 15, 2019 12:43 pm Reageer met quote

Die pulpkrant wordt hier dus duidelijk wel gelezen, wat een wereldnieuws!!

Kijk eens op mijn weblog, ik zou het leuk vinden!

Tympaan

Superlid
Superlid
Do Aug 15, 2019 12:54 pm Reageer met quote

YvanH schreef:
En wat als het een zoon van Wilders of Baudet was geweest. Wat was er dan gebeurd? Ook door gr.links? Het is suggestief maar edoch!

Laughing Laughing

Dan was het forum te klein geweest....
Very Happy

Tympaan

Superlid
Superlid
Do Aug 15, 2019 12:56 pm Reageer met quote

redone schreef:
Die pulpkrant wordt hier dus duidelijk wel gelezen, wat een wereldnieuws!!

Dat hoeft niet per se... Het is intussen in alle media geweest dus je kon er moeilijk omheen...

redone

Superlid
Superlid
Antw.: 4914
Do Aug 15, 2019 1:02 pm Reageer met quote

Klopt Tympaan, maar volgens Jan stond er vanmorgen ook weer iets in deze krant dus vul maar in.. Laughing

Kijk eens op mijn weblog, ik zou het leuk vinden!

Benneke

Superlid
Superlid
Antw.: 7972
Do Aug 15, 2019 1:03 pm Reageer met quote

Het is gewoon een buiten proporties opgeblazen verhaal.
Normaal gesproken levert dit gedrag bij jongeren een HALT verwijzing op en is de zaak afgedaan.

In principe hebben zulke berichten geen nieuwswaarde en worden dergelijke zaken waarbij minderjarigen zijn betrokken uit de krant gehouden.

Naar mijn mening is dit bericht gewoon bedoeld om Halsema eens een hak te zetten.
Mijn kinderen zijn op dat gebied ook geen lieverdjes geweest en werden die nepwapens als kinderspeelgoed verkocht.

Wie vrolijk is, laadt de schijn op zich oppervlakkig te zijn. (Godfried Bomans)

JanRutgers.1

Regelmatige bezoeker
Regelmatige bezoeker
Do Aug 15, 2019 2:04 pm Reageer met quote

Benneke schreef:

Naar mijn mening is dit bericht gewoon bedoeld om Halsema eens een hak te zetten.
Mijn kinderen zijn op dat gebied ook geen lieverdjes geweest en werden die nepwapens als kinderspeelgoed verkocht.

Dat Benneke, is precies waar het om draait.
Iemand uit de kringen van justitie, heeft via meneer v.d. Heuvel/de Televaag gepoogt mevr. Halsema te beschadigen.
En de Televaag heeft er dus vandaag nog een schepje bovenop gedaan.
Dat is wat mij stoort in zeer hoge mate.
Overigens zou een dergelijke streek bij Wilders of Baudet, bij mij dezelfde reactie oproepen, dat in tegenstelling tot lieden die anders beweren.
Je moet andermans integriteit nooit aan die van jezelf meten.

JanRutgers.1

Regelmatige bezoeker
Regelmatige bezoeker
Do Aug 15, 2019 2:40 pm Reageer met quote

redone schreef:
Klopt Tympaan, maar volgens Jan stond er vanmorgen ook weer iets in deze krant dus vul maar in.. Laughing

Om te zien te krijgen, dat de televaag er nog een schepje bovenop deed vanmorgen, heb ik alleen maar hoeven bladeren in de site van Welingelichte kringen, ook daar houdt men de televaag goed in het vizier.

https://www.welingelichtekringen.nl/media/997890/telegraaf-zet-campagne-tegen-halsema-voort.html

dagmar57

Superlid
Superlid
Antw.: 2320
Do Aug 15, 2019 2:47 pm Reageer met quote

Tympaan schreef:

Dat hoeft niet per se... Het is intussen in alle media geweest dus je kon er moeilijk omheen...

Precies. De telegraaf is de bron, maar alle nieuwsmedia gingen er ook mee aan de haal, ook de serieuzere kranten/tv.
Ik kijk graag naar Jinek en ook zij besteedde er ruim aandacht aan.

Ik begin de dag ook altijd met de telegraaf en daarna begin ik aan de rest van de kranten. Very Happy

annette49

Stamgast
Stamgast
Antw.: 682
Do Aug 15, 2019 6:02 pm Reageer met quote

Een hele andere vraag. Mevrouw Halsema is o vakantie in Zuid Afrika. Misschien wel met de kinderen.

Zou deze Groenlins mevrouw met een roeiboot zijn gegaan? Vanwege de CO2 uitstoot? Laughing Laughing

JanRutgers.1

Regelmatige bezoeker
Regelmatige bezoeker
Do Aug 15, 2019 6:30 pm Reageer met quote

Heb je daar nou lang over moeten denken of heb je het opgepikt bij TPO of een ander vunzig medium?
Kan je het op de ene manier niet, dan probeer je maar wat anders. Of het wat met het topic van doen heeft, dat is onbelangrijk, als je maar even griepen kan, nou?

Ik zou zeggen schrijf haar een brief. Uit jouw verhalen begreep ik, dat jij schriftelijk op goede voet staat met alle politici en ex politici. Laat je het antwoord nog even lezen hier?

Pagina 1 van 3 Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende

Plaats reactie