Kabinet wil Formule 1 redden ondanks stikstofcrisis
Blik op het nieuws
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 Plaats reactie

luciaT.1

Stamgast
Stamgast
Antw.: 350
Di Sep 24, 2019 6:17 pm Reageer met quote

De Grand Prix stoot grote hoeveelheden stikstof uit die het omringende Natura 2000-gebied Kennemerduinen beschadigen, stelt milieuactivist Johan Vollenbroek namens Mobilisation for the Environment. ,,De bestaande vergunning is op drijfzand gebaseerd. Die is afgeleid van een eerdere vergunning, die al in 2006 blijkt vervallen.’’

Om het circuit in Zandvoort geschikt te maken voor de Formule 1, zijn komende maanden grote verbouwingen nodig: er komen nieuwe tribunes, gebouwen, tunnels, een geluidswal en een toegangsweg.

https://www.ad.nl/binnenland/rechtszaak-brengt-formule-1-in-zandvoort-verder-in-het-nauw~a986ecbd/

Het is niet niets zo'n project voor Formule1
Woningen bouwen kan niet en dit dus wel? Voor mij onbegrijpelijk!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Advertentie

theDon.1

Superlid
Superlid
Antw.: 3662
Di Sep 24, 2019 6:28 pm Reageer met quote

luciaT schreef:
De Grand Prix stoot grote hoeveelheden stikstof uit die het omringende Natura 2000-gebied Kennemerduinen beschadigen, stelt milieuactivist Johan Vollenbroek namens Mobilisation for the Environment. ,,De bestaande vergunning is op drijfzand gebaseerd. Die is afgeleid van een eerdere vergunning, die al in 2006 blijkt vervallen.’’

Om het circuit in Zandvoort geschikt te maken voor de Formule 1, zijn komende maanden grote verbouwingen nodig: er komen nieuwe tribunes, gebouwen, tunnels, een geluidswal en een toegangsweg.

https://www.ad.nl/binnenland/rechtszaak-brengt-formule-1-in-zandvoort-verder-in-het-nauw~a986ecbd/

Schiphol wil ook uitbreiden en dat is geen probleem terwijl die vele malen meer vervuilen???

Benneke

Superlid
Superlid
Antw.: 8163
Di Sep 24, 2019 6:39 pm Reageer met quote

Elke zonnige dag is het file rijden naar het Zandvoortse- en Bloemendaalse strand. Op echt drukke dagen begint de file al voor Haarlem.

Als ik dan lees wat voor mooie natuur er nog in de Amsterdamse Waterleidingduinen en in de Kennemer duinen aanwezig is, waarvoor nu wordt gevreesd, dan denk ik dat het allemaal erg meevalt.
Zeker gelet op het feit dat er al zo lang autoraces op het circuit van Zandvoort worden gehouden.

Mijn vermoeden is dat de natuurlijke leefomgeving in dat duingebied een soort misplaatst argument is geworden voor mensen, die altijd al tegen autoraces waren.

Wie vrolijk is, laadt de schijn op zich oppervlakkig te zijn. (Godfried Bomans)
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage

theDon.1

Superlid
Superlid
Di Sep 24, 2019 6:53 pm Reageer met quote

Benneke schreef:
Elke zonnige dag is het file rijden naar het Zandvoortse- en Bloemendaalse strand. Op echt drukke dagen begint de file al voor Haarlem.

Als ik dan lees wat voor mooie natuur er nog in de Amsterdamse Waterleidingduinen en in de Kennemer duinen aanwezig is, waarvoor nu wordt gevreesd, dan denk ik dat het allemaal erg meevalt.
Zeker gelet op het feit dat er al zo lang autoraces op het circuit van Zandvoort worden gehouden.

Mijn vermoeden is dat de natuurlijke leefomgeving in dat duingebied een soort misplaatst argument is geworden voor mensen, die altijd al tegen autoraces waren.

Zoiets heb ik ook Benneke!
Op mooie strand dagen staat het ieder zondag mudvol met auto's die eerst nog in een file staan ook en dat iedere mooie stranddag.
De races zijn af en toe en zou dat alles vertroebelen?

WillemijnF

Superlid
Superlid
Antw.: 4130
Di Sep 24, 2019 7:37 pm Reageer met quote

theDon schreef:
NicolaasP schreef:
Een heel lugubere vraag misschien, maar ik vind toch dat je die moet kunnen stellen:
De opleving van de formule1 belangstelling is die niet voor 99,99% ontstaan door de successen van Max Verstappen, de enige coureur van echt aanzienlijke internationale betekenis die we hebben (Dagmar)?
Straks hebben we vele miljoenen gepompt in 'Zandvoort' dus in alles wat er nodig is om daar f1 races te houden, maar stel dat Max daar of elders crasht (god verhoede het natuurlijk), en niet meer kan rijden. Zal die belangstelling dan nog zo groot blijven?

Zandvoort is van oudsher, altijd een bekend circuit geweest net als Assen.
Gewoon behouden, laat de mensen die van die sport houden, ervan genieten.
Die onzin van die druppel op een gloeiende plaat om Zandvoort te sluiten, slaat nergens op.
Zeg een tegen degene die het willen verbieden dat het vliegveld wat ze gebruiken, gaat sluiten, wedden dat het open blijft?

Wat gaat er sluiten dan?

Met een Nederlander valt niet te discussiëren. Hij heeft tot het einde toe gelijk en daalt met deze zekerheid opgewekt het graf in.
Godfried Bomans 1913-1971

theDon.1

Superlid
Superlid
Di Sep 24, 2019 7:41 pm Reageer met quote

WillemijnF schreef:
theDon schreef:
NicolaasP schreef:
Een heel lugubere vraag misschien, maar ik vind toch dat je die moet kunnen stellen:
De opleving van de formule1 belangstelling is die niet voor 99,99% ontstaan door de successen van Max Verstappen, de enige coureur van echt aanzienlijke internationale betekenis die we hebben (Dagmar)?
Straks hebben we vele miljoenen gepompt in 'Zandvoort' dus in alles wat er nodig is om daar f1 races te houden, maar stel dat Max daar of elders crasht (god verhoede het natuurlijk), en niet meer kan rijden. Zal die belangstelling dan nog zo groot blijven?

Die onzin van die druppel op een gloeiende plaat om Zandvoort te sluiten, slaat nergens op.
Zeg een tegen degene die het willen verbieden dat het vliegveld wat ze gebruiken, gaat sluiten, wedden dat het open blijft?

Wat gaat er sluiten dan?

Als het Zandvoort circuit niet kan uitbreiden of zich niet meer kan aanpassen aan de huidige veiligheids eisen of de uitbreiding van die sport, zal het snel afgelopen zijn met het circuit.

dagmar57

Superlid
Superlid
Antw.: 2792
Di Sep 24, 2019 9:10 pm Reageer met quote

NicolaasP schreef:

Zandvoort heeft altijd in de belangstelling gestaan van formule 1 fans, al voor Max Verstappen uberhaupt geboren was Very Happy.
Sinds Max Verstappen zijn echter ook de geldschieters ineens wakker geworden en met name pandjesbaas Prins Bernard is hiervoor aan het lobbyen geweest.
Dus die belangstelling van echte fans is wel blijvend naar mijn idee, al zal het misschien minder zijn als de fans die enkel fan van Verstappen weg zouden blijven.

WillemijnF

Superlid
Superlid
Antw.: 4130
Di Sep 24, 2019 9:20 pm Reageer met quote

theDon schreef:
WillemijnF schreef:
theDon schreef:
NicolaasP schreef:

Wat gaat er sluiten dan?

Als het Zandvoort circuit niet kan uitbreiden of zich niet meer kan aanpassen aan de huidige veiligheids eisen of de uitbreiding van die sport, zal het snel afgelopen zijn met het circuit.

Ik heb nergens iets gelezen over het sluiten van circuit Zandvoort.

Met een Nederlander valt niet te discussiëren. Hij heeft tot het einde toe gelijk en daalt met deze zekerheid opgewekt het graf in.
Godfried Bomans 1913-1971

nandes57

Stamgast
Stamgast
Antw.: 629
Di Sep 24, 2019 11:16 pm Reageer met quote

luciaT schreef:

de ingezette verbeteringen voor het circuit van zandvoort zijn niet enkel voor de f1 bedoeld.
De toegangsweg naar zandvoort is al jaren een knelpunt op mooie zomerse dagen, een geluidswal is toch ook alleen maar ter bescherming van ook buiten de f1 om, en tribunes is ook niet veel anders als een staalconstruktie.

De reden dat er te weinig woningen gebouwd worden heeft niets met zandvoort te maken.

en dan nog even dit: getverrrrrrr wat een nare tronie die vollenbroek.

Tympaan

Superlid
Superlid
Antw.: 27912
Vr Sep 27, 2019 11:13 am Reageer met quote

Wat klagen 'we' du eigenlijk over die Formule 1 race..
wacht maar tot deze auto gemeengoed gaat worden....

Lijk mij trouwens wel mooi om in 26 minuten van Winschoten vaar Den Haag te rijden.....

Daar kan geen electrische auto tegenop... Laughing

Faber quisque fortunae suae

Pluk.1

Stamgast
Stamgast
Antw.: 471
Vr Sep 27, 2019 1:00 pm Reageer met quote

Tympaan schreef:

Lijk mij trouwens wel mooi om in 26 minuten van Winschoten vaar Den Haag te
rijden..... Laughing

Zoefff ... das pas snel, maar mocht dit monster (ooit) in productie genomen worden, dan zal
ik hem helaas niet kunnen kopen want hij is te lang voor op onze oprit Laughing

Plan(t) the future

Tympaan

Superlid
Superlid
Vr Sep 27, 2019 6:12 pm Reageer met quote

Pluk schreef:
Tympaan schreef:

Lijk mij trouwens wel mooi om in 26 minuten van Winschoten vaar Den Haag te
rijden..... Laughing

Zoefff ... das pas snel, maar mocht dit monster (ooit) in productie genomen worden, dan zal
ik hem helaas niet kunnen kopen want hij is te lang voor op onze oprit Laughing

Laughing Laughing

De lengte van de oprit is bij ons het probleem niet...

Maar ik ben bang dat het grind om je oren (en door de ruiten) vliegt als je 'm wat al te enthousiast start... Very Happy

theDon.1

Superlid
Superlid
Vr Sep 27, 2019 6:16 pm Reageer met quote

Je moet hem ook niet voor je garage deur starten want dan staat je garage in de fik!
Zou dit wel klimaat neutraal zijn.....?

Tympaan

Superlid
Superlid
Vr Sep 27, 2019 6:50 pm Reageer met quote

Met zo'n snelheid ben je maar kort op de weg. Dus dat scheelt in ieder geval wel weer... Laughing

Pagina 3 van 3 Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3

Plaats reactie