Greta Thunberg en haar missie
Blik op het nieuws
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende Plaats reactie

WillemijnF

Superlid
Superlid
Antw.: 3772
Vr Sep 27, 2019 2:51 pm Reageer met quote

luciaT schreef:
Het grapje van Willemijn kan ik waarderen maar mensen benoemen naar het ziektebeeld waar ze aan lijden is een gewoon gebrek aan respect.

Mijn grapje was eigenlijk niet grappig bedoeld.

Met een Nederlander valt niet te discussiëren. Hij heeft tot het einde toe gelijk en daalt met deze zekerheid opgewekt het graf in.
Godfried Bomans 1913-1971
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Advertentie

Pluk

Stamgast
Stamgast
Antw.: 278
Vr Sep 27, 2019 2:53 pm Reageer met quote

annette49 schreef:
Lucia, het onderwerp is ook niet grappig, maar ook niet nodig om
te gaan hakketakken over wat JIJ niet leuk vind. Maar af en toe een lach kan geen
kwaad hoor, wees toch niet zo somber altijd.

Waarom deze aanvallende reactie Annette?
Zou het niet kunnen zijn dat je iemand simpelweg kwetst en met deze gedachte een
beetje op blijft letten wat en hoe we schrijven? We hoeven tenslotte niet overal op te
reageren.

Plan(t) the future

Laatst aangepast door Pluk op Vr Sep 27, 2019 2:54 pm, in totaal 1 keer bewerkt

luciaT.1

Stamgast
Stamgast
Antw.: 350
Vr Sep 27, 2019 2:54 pm Reageer met quote

WillemijnF schreef:
luciaT schreef:
Het grapje van Willemijn kan ik waarderen maar mensen benoemen naar het ziektebeeld waar ze aan lijden is een gewoon gebrek aan respect.

Mijn grapje was eigenlijk niet grappig bedoeld.

Beter gezegd, het stoorde me niet.

annette49.1

Stamgast
Stamgast
Antw.: 690
Vr Sep 27, 2019 2:57 pm Reageer met quote

Pluk schreef:

Pluk, waarom deze aanvallende reactie naar mij? Zou het niet simpelweg kunnen dat ik een punthoofd krijg van dit eeuwige gezeur?

Het is net wat je zegt, je hoeft niet overal op te reageren en dat geldt ook voor jou en Lucia.

En er worden dus grapjes gemaakt die niet grappig bedoeld zijn? Laughing Nou, dan maar nooit meer naar een cabaretier gaan, want die willen eigenlijk niet dat je lacht.

luciaT.1

Stamgast
Stamgast
Antw.: 350
Vr Sep 27, 2019 3:46 pm Reageer met quote

Massale opkomst wereldwijd klimaatprotest, mars in Den Haag van start

In de hele wereld worden vandaag weer protestacties gehouden voor een ambitieuzer klimaatbeleid. In Nederland organiseren vijf actiegroepen vanaf 13.00 uur een grote protestmars door het centrum van Den Haag vanaf het Malieveld.

De initiatiefnemers willen met hun acties de politiek ervan doordringen dat meer maatregelen nodig zijn om de uitstoot van broeikasgassen te verminderen. Onder de deelnemers zijn vijf scholieren uit Wageningen, die afgelopen week te voet naar de Hofstad trokken. Diverse scholen en maatschappelijke organisaties sluiten hun deuren en ook diverse commerciële bedrijven gaan dicht voor de Klimaatstaking.

Werk

Het ‘Fridays for Future’-protest is al lang geen aangelegenheid meer van enkel scholieren. Ook veel volwassenen hebben zich erbij aangesloten. In Nederland steunen tientallen maatschappelijke organisaties de actie, waaronder de natuur- en milieubeweging en linkse politieke partijen. Maar bijvoorbeeld ook vakbond FNV, de Fietsersbond en OxfamNovib.

https://www.ad.nl/nieuws/massale-opkomst-wereldwijd-klimaatprotest-mars-in-den-haag-van-start~a80d8c37/

Geweldig dat niet alleen jongeren maar ook volwassenen en anderen meedoen.

Pluk

Stamgast
Stamgast
Vr Sep 27, 2019 4:03 pm Reageer met quote

Pijnlijk dat een 'kind' volwassenen eerst moest wakker schudden en wijzen op hun egoïstische destructieve gedrag.

Plan(t) the future

NicolaasP

Superlid
Superlid
Antw.: 4100
Vr Sep 27, 2019 4:13 pm Reageer met quote

Triest zoals klimaatsceptici vanuit hun politieke ongenoegen dit meisje op allerlei manieren proberen af te branden. We zien het hier gebeuren, maar kijk eens naar de veelheid van gruwelijke reacties mbt allerlei uiterlijkheden van dit meisje op twitter.
Is dat wellicht tekenend voor klimaatsceptici, die volkomen normloosheid die daaruit spreekt?

There is a crack in everything; that's how the light comes in.

Leonard Cohen
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage

Pluk

Stamgast
Stamgast
Vr Sep 27, 2019 4:25 pm Reageer met quote

barth. schreef:
Pluk schreef:
Met alle respect voor dit meisje dat miljoenen mensen op de been krijgt, maar ik kan
gewoon niet geloven dat een 16 jarige al die kennis heeft.

Greta is heel goed op de hoogte, en zij snapt ook heel goed wat het voor haar generatie
gaat betekenen als de CO2 uitstoot niet heel gauw drastisch wordt verminderd ... enz

Soms heb ik het idee dat je extra geduldig bent met 'ons dummies'. Dank weer voor je
dduidelijke uitleg barth. (Volgens mij had je leraar moeten worden.)

Plan(t) the future

WillemijnF

Superlid
Superlid
Vr Sep 27, 2019 4:34 pm Reageer met quote

annette49 schreef:
Pluk schreef:

Pluk, waarom deze aanvallende reactie naar mij? Zou het niet simpelweg kunnen dat ik een punthoofd krijg van dit eeuwige gezeur?

Het is net wat je zegt, je hoeft niet overal op te reageren en dat geldt ook voor jou en Lucia.

En er worden dus grapjes gemaakt die niet grappig bedoeld zijn? Laughing Nou, dan maar nooit meer naar een cabaretier gaan, want die willen eigenlijk niet dat je lacht.

Moet ik het nu nog uitleggen ook? Asperges is een groente, net als bloemkool. Het syndroom van Asperger is geen groente. Bovendien zijn mensen niet hun syndroom.

Met een Nederlander valt niet te discussiëren. Hij heeft tot het einde toe gelijk en daalt met deze zekerheid opgewekt het graf in.

theDon

Superlid
Superlid
Antw.: 3619
Vr Sep 27, 2019 6:38 pm Reageer met quote

Beste Barth, wat mooi dat jij je zo verdiept hebt in het klimaat en alles wat er om heen hangt, bedankt voor het plaatsen ervan. Wink

Er moet iets gebeuren met het klimaat maar volgens mij is iedereen maar een beetje aan het gokken.
De bio massacentrales zou het zijn maar worden momenteel allemaal verboden omdat ze teveel hout gebruiken wat ten koste gaat van onze bossen.
Ik hoorde gisteren dat de er inmiddels warmtepompen ontwikkeld worden in combinatie met een cv ketel.
Alleen de warmte pomp,krijgt je huis niet warm.
De cv ketel zou op electra moeten gaan maar dat kan het electra net niet aan...wat dan???
Zou het niet zinvol zijn dat alle mensen eens een beetje bijdragen aan het klimaat?
Dan bedoel ik bv een winkeldeur openen als je gaat winkelen, dat spaart de warmte gordijnen die energie sleurpen uit.
Kijk eens in je huis hoeveel batterijen er gebruikt worden want overal zit wel een klokje oid op/in.
Te beroerd om een dynamo op je fietsband te zetten, batterijen zijn makkelijker maar zeer energie vervuilend.
Dit zijn maar een paar kleine dingen.
Vwb de generatie na ons, die gun ik ook een beter klimaat maar wat doen hun er aan?
Als ik zie hoeveel flesjes, blikjes, verpakkingen , enz ze langs de kant gooien?
Gelukkig begint de regering wakker te worden door op flesjes eerder statiegeld te heffen; klikkie
Dat heeft men in bv Duitsland ook op blikjes en flesjes en daar zie je ze niet langs de kant van de weg liggen.

Ron1.1

Stamgast
Stamgast
Antw.: 463
Vr Sep 27, 2019 7:52 pm Reageer met quote

Ik las net in de Telegraaf Very Happye speech van klimaatactiviste Greta Thunberg toont veel gelijkenissen met een eerdere speech van Lisa Simpson.

Dat de plagiaat speurders hier dit niet hebben gezien.

NicolaasP

Superlid
Superlid
Antw.: 4100
Vr Sep 27, 2019 8:38 pm Reageer met quote

Greta Thunberg spreekt de bevindingen uit van de klimaatwetenschappers, en wat die bevindingen zoal voor haar en de na haar komende generaties zal inhouden wanneer we nu niet eindelijk alles op alles zetten om ons grote aandeel in het co2 tij keren.
Zij is een spreekbuis, en als talloze kinderen van haar leeftijd bijzonder betrokken bij de klimaatproblematiek en spreekt daarmee algemene gedachtes uit, die niet origineel zijn, niet een persoonlijke belijdenis vormen. Ze is niet een zienster, een profetes, maar enkel een doorgeefluik van wetenschappelijk onderzoek en dat wat dat onderzoek te betekenen heeft voor de volgende generaties. Wat dat aangaat hoeft er in haar speeches geen woord bij te zijn dat zij zelf verzonnen heeft.

There is a crack in everything; that's how the light comes in.

Leonard Cohen

Laatst aangepast door NicolaasP op Vr Sep 27, 2019 8:41 pm, in totaal 1 keer bewerkt
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage

Lifeisaminestro ne

Superlid
Superlid
Antw.: 2167
Vr Sep 27, 2019 8:40 pm Reageer met quote

Overtuigexpert en speechcoach Lars Duursma vindt het ongelooflijk dat voor Greta Thunberg de lat op dezelfde hoogte wordt gelegd als voor een 40- of 50-jarige wereldleider. "Dat we met z'n allen heel serieus gaan kijken: was deze speech niet een beetje over the top?"

Vooral de zure reacties op haar speech verbazen hem. "Laten we voorzichtig zijn met het publiekelijk afbranden van een 16-jarig meisje dat iets doet waar ze in gelooft en de durf heeft voor het oog van de wereld haar verhaal te vertellen."

https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/buitenland/artikel/4860191/greta-thunberg-speech-verenigde-naties-new-york-klimaat

Je zou eens moeten nadenken voor je een 16-jarige belachelijk.maakt, Ron 0.0. Wat heb jij gedaan om de wereld te verbeteren?

Don't mention the war!! (Basil Fawlty)

WillemijnF

Superlid
Superlid
Vr Sep 27, 2019 8:50 pm Reageer met quote

Lifeisaminestrone schreef:
Overtuigexpert en speechcoach Lars Duursma vindt het ongelooflijk dat voor Greta Thunberg de lat op dezelfde hoogte wordt gelegd als voor een 40- of 50-jarige wereldleider. "Dat we met z'n allen heel serieus gaan kijken: was deze speech niet een beetje over the top?"

Vooral de zure reacties op haar speech verbazen hem. "Laten we voorzichtig zijn met het publiekelijk afbranden van een 16-jarig meisje dat iets doet waar ze in gelooft en de durf heeft voor het oog van de wereld haar verhaal te vertellen."

https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/buitenland/artikel/4860191/greta-thunberg-speech-verenigde-naties-new-york-klimaat

Je zou eens moeten nadenken voor je een 16-jarige belachelijk.maakt, Ron 0.0. Wat heb jij gedaan om de wereld te verbeteren?

Zo is het! 16 jaar is het meisje en dan je als 50 plusser vanuit je luie stoel je verkneukelen over een neerbuigende opmerking in de Televaag. Stoer hoor.

Benneke

Superlid
Superlid
Antw.: 8057
Vr Sep 27, 2019 8:59 pm Reageer met quote

Ik kan alleen maar bewondering en respect hebben voor een meisje van 16 jaar, dat op een zo overtuigende manier haar boodschap heeft over gebracht naar een wereld van volwassen mensen.

Dat haar confronterende boodschap bij een aantal mensen negatieve tot zeer negatieve reacties hebben geleid, gebeurt wel vaker als er slecht nieuws wordt gebracht.
"Do'nt kill the messenger" is in dit opzicht weer een gezegde dat deze negatieve mensen zich kunnen aantrekken.

Wie vrolijk is, laadt de schijn op zich oppervlakkig te zijn. (Godfried Bomans)
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage

Ron1.1

Stamgast
Stamgast
Vr Sep 27, 2019 10:11 pm Reageer met quote

och de gezusters Hamster geven weer onjuist commentaar. Ik geef alleen maar door wat de Telegraaf heeft gepubliceerd. Gewoon goed lezen en veroordeel niet de Messenger zoals Benneke al zei.. .... doei

Keesvi

Superlid
Superlid
Antw.: 12990
Vr Sep 27, 2019 10:38 pm Reageer met quote

Ron1.1 schreef:
Ik geef alleen maar door wat de Telegraaf heeft gepubliceerd.

En dat doe je natuurlijk zomaar, zonder aanleiding en zonder enige motivatie, en vooral omdat het hier een knipselkrant is en geen discussieforum. Goed dat je dat even duidelijk maakt.

“Niemand wordt geboren met haat voor een persoon met een andere huidskleur, achtergrond of geloof." (Nelson Mandela)

Keesvi

Superlid
Superlid
Antw.: 12990
Vr Sep 27, 2019 10:42 pm Reageer met quote

Ook zo boos op Greta Thunberg? Deze telefoonlijn biedt hulp
Mark Humphries is een Australische komiek die sketches maakt voor het Australische actualiteitenprogramma abc7/30. In onderstaande video wordt een luisterend oor geboden aan alle mensen die de jonge Zweedse activist maar niks vinden:

THE GRETA THUNBERG HELPLINE:
For adults angry at a child.

“Niemand wordt geboren met haat voor een persoon met een andere huidskleur, achtergrond of geloof." (Nelson Mandela)

WillemijnF

Superlid
Superlid
Vr Sep 27, 2019 11:23 pm Reageer met quote

Keesvi schreef:
Ook zo boos op Greta Thunberg? Deze telefoonlijn biedt hulp
Mark Humphries is een Australische komiek die sketches maakt voor het Australische actualiteitenprogramma abc7/30. In onderstaande video wordt een luisterend oor geboden aan alle mensen die de jonge Zweedse activist maar niks vinden:

THE GRETA THUNBERG HELPLINE:
For adults angry at a child.

Wat een briljant filmpje Laughing Laughing Wij begrijpen dat wanneer een kind zich gedraagt als een volwassene, sommige volwassenen zich gaan gedragen als een kind. Wink

Ron1.1

Stamgast
Stamgast
Vr Sep 27, 2019 11:32 pm Reageer met quote

Keesvi schreef:
Ron1.1 schreef:
Ik geef alleen maar door wat de Telegraaf heeft gepubliceerd.

En dat doe je natuurlijk zomaar, zonder aanleiding en zonder enige motivatie, en vooral omdat het hier een knipselkrant is en geen discussieforum. Goed dat je dat even duidelijk maakt.

Ging over dat plagiaat dat moge toch wel duidelijk zijn, schijnbaar niet
Crying or Very sad

Pagina 2 van 4 Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Plaats reactie