Greta Thunberg en haar missie
Blik op het nieuws
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende Plaats reactie

Hizhi.o

Superlid
Superlid
Antw.: 5319
Za Sep 28, 2019 12:53 am Reageer met quote

Ik heb eens op mn gemakje zitten kijken naar de foto's op de instagram pagina van dit meiske.. Gewoon omdat ik toen ik het filmpje van haar zag een enorme vermoeidheid dacht te zien en mede daardoor de emotie die haar pakte.

Na het zien van de foto's en wat dit kind allemaal al heeft gezien, gezegd en gedaan in pakweg de laatste anderhalf / 2 jaar dan denk ik dat ik er niet ver naast zit als ik denk te zien dat ze moe is.

Lijkt me goed als er eventjes pas op de plaats wordt gemaakt en iedereen even de tijd gegund wordt zich te herpakken. De volwassenen de ruimte om eens goed de volgende stappen te plannen en dit meisje de ruimte om in alle rust even te kijken hoe ze haar gedrevenheid verder kan kanaliseren.

Te kostbaar dit kind en wat ze te zeggen heeft om haar ten onder te laten gaan aan haar eigen succes.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Advertentie

Pluk

Stamgast
Stamgast
Antw.: 278
Za Sep 28, 2019 2:46 pm Reageer met quote

Hizhi.o schreef:

Lijkt me goed als er eventjes pas op de plaats wordt gemaakt en iedereen even de tijd
gegund wordt zich te herpakken. De volwassenen de ruimte om eens goed de
volgende stappen te plannen en dit meisje de ruimte om in alle rust even te kijken hoe
ze haar gedrevenheid verder kan kanaliseren.
Te kostbaar dit kind en wat ze te zeggen heeft om haar ten onder te laten gaan aan
haar eigen succes.

Misschien heb je gelijk en zie je het goed.
Ik hoop het beste voor Greta en heb geen idee of ik wel iets van haar wil vinden.
Dat hoeft naar mijn idee ook niet. Het gaat om de boodschap en die brengt ze
luid en duidelijk.

Plan(t) the future

Hizhi.o

Superlid
Superlid
Antw.: 5319
Za Sep 28, 2019 2:52 pm Reageer met quote

Quote:
Het gaat om de boodschap en die brengt ze
luid en duidelijk.

Mee eens en het zou fijn zijn als ze dat ongeschonden kan blijven doen.

annette49.1

Stamgast
Stamgast
Antw.: 690
Za Sep 28, 2019 4:10 pm Reageer met quote

Dit is een mooi verhaal over Greta. Verklaard misschien wel haar intelligentie.

De ‘babe’ van de opera: mama van Greta Thunberg is geen onbekende https://www.hln.be/nieuws/buitenland/de-babe-van-de-opera-mama-van-greta-thunberg-is-geen-onbekende~a6254b5d/ via @HLN_BE

Ron1.1

Stamgast
Stamgast
Antw.: 463
Za Sep 28, 2019 5:46 pm Reageer met quote

De boodschap was wel duidelijk en in zijn algemeenheid kan ik dit wel onderschrijven maar de manier waarop…….

Maar dan is mijn vraag gelijk: zou ze het ook gedaan hebben zonder de financiële ondersteuning van Dhr. ?????? die dit soort projecten ondersteunt. En dat meisje was zo eng, het leek wel alsof ze zo uit de film “the exorsist “ was gestapt. Met een vertrokken gezicht zo vol met haat, niet gezond.
Dus dat zijn geen rare reacties van mensen die daarop reageren.
De jeugd wil dat er iets veranderd, laten zij dan beginnen met de mobiele telefoon weg te doen en ga fietsen en wel op een gewone fiets en geen elektrische. Laat je niet door je ouders met de SUV naar school of sportvereniging brengen.
De jeugd is met milieu bezig? Laat me niet lachen, de route naar school / sportvereniging is constant bezaaid met plastic verpakkingen enz. Verander de wereld begin bij jezelf.

Dit is/was mijn bescheiden mening.

Laatst aangepast door Ron1.1 op Za Sep 28, 2019 7:26 pm, in totaal 1 keer bewerkt

luciaT.1

Stamgast
Stamgast
Antw.: 350
Za Sep 28, 2019 6:32 pm Reageer met quote

Dat George Soros haar financiert wordt mij nergens duidelijk. En als het wel zo is, wat dan nog? George Soros is een filantroop die zich vaker inzet voor bepaalde doelen, niets mis mee.

barth.

Superlid
Superlid
Antw.: 1221
Za Sep 28, 2019 7:07 pm Reageer met quote

luciaT schreef:
Dat George Soros haar financiert wordt mij nergens duidelijk. En als het wel zo is, wat dan nog? George Soros is een filantroop die zich vaker inzet voor bepaalde doelen, niets mis mee.

Inderdaad, Een verbintenis van George Soros met Greta is uit de lucht gegrepen. Onderdeel van een hoax.

Er zwerft op het internet een foto rond, z.g.n. Greta samen met George Soros. Maar dat is een gefabriceerde nepfoto.
Het origineel is een foto van Greta samen met Al Gore. Die is wel echt.
In die fakefoto hebben ze in die foto het hoofd van Al Gore vervangen door het hoofd van George Soros.

Trend atmosf. CO2 (Mauna Loa)
25 jaar geleden: 359 ppm, 10 jaar geleden: 387 ppm, nu: 412 ppm.

luciaT.1

Stamgast
Stamgast
Za Sep 28, 2019 7:08 pm Reageer met quote

barth. schreef:
luciaT schreef:

Inderdaad, Een verbintenis van George Soros met Greta is uit de lucht gegrepen. Onderdeel van een hoax.

Er zwerft op het internet een foto rond, z.g.n. Greta samen met George Soros. Maar dat is een gefabriceerde nepfoto.
Het origineel is een foto van Greta samen met Al Gore. Die is wel echt.
In die fakefoto hebben ze in die foto het hoofd van Al Gore vervangen door het hoofd van George Soros.

Barth. Dat bericht was me bekend, ook dat dat men beweert dat ze zijn kleindochter is. Nog zo'n hoax!

dagmar57

Superlid
Superlid
Antw.: 2464
Za Sep 28, 2019 8:17 pm Reageer met quote

Het gaat niet om het meisje, het gaat om haar boodschap en die is helder en klaar.
Wat doet het er toe of ze wel of niet zelf haar speeches schrijft, of ze wel of geen autisme heeft, of iemand haar wel of niet helpt of dat mensen haar wel of niet mogen, dat is het issue helemaal niet.

Waar het om gaat is dat ze een boodschap heeft, een missie, ze wil de wereld overtuigen dat zij en toekomstige generaties ook nog een toekomst willen hebben en dat de wereld van nu, de volwassenen niet zo zelfzuchtig moeten zijn en haast moeten maken met klimaatbeleid.

Ik vind het fantastisch dat een 16 jarige meisje, de wereld dwingt naar haar te luisteren.........................!!

barth.

Superlid
Superlid
Za Sep 28, 2019 10:19 pm Reageer met quote

dagmar57 schreef:
Het gaat niet om het meisje, het gaat om haar boodschap en die is helder en klaar.
Wat doet het er toe of ze wel of niet zelf haar speeches schrijft, of ze wel of geen autisme heeft, of iemand haar wel of niet helpt of dat mensen haar wel of niet mogen, dat is het issue helemaal niet.

Waar het om gaat is dat ze een boodschap heeft, een missie, ze wil de wereld overtuigen dat zij en toekomstige generaties ook nog een toekomst willen hebben en dat de wereld van nu, de volwassenen niet zo zelfzuchtig moeten zijn en haast moeten maken met klimaatbeleid.

Ik vind het fantastisch dat een 16 jarige meisje, de wereld dwingt naar haar te luisteren.........................!!

Yep!!!!

Afgelopen vrijdag was Greta in Montreal, Canada
Eerst een kort bezoek aan de Justin Trudeau.
En daarna deelnemend aan de klimaatmars daar, waaraan 500.000 (een half mijoen dus) mensen aan deelnamen.
Aan het eind heeft Greta daar een speech gegeven van 16 minuten lang die ook gestreamd is.

https://youtu.be/n0bqG1GzlHU

In het begin van die speech is het geluid heel zacht (microfoon stond niet goed) maar dat begin waren ook welkomswoorden in het Frans.
De rest van de speech uiteraard in het Engels. Ik post deze link omdat deze speech wat uitgebreider is.

dagmar57

Superlid
Superlid
Antw.: 2464
Zo Sep 29, 2019 1:33 pm Reageer met quote

barth. schreef:

En daarna deelnemend aan de klimaatmars daar, waaraan 500.000 (een half mijoen dus) mensen aan deelnamen.
Aan het eind heeft Greta daar een speech gegeven van 16 minuten lang die ook gestreamd is.

In het begin van die speech is het geluid heel zacht (microfoon stond niet goed) maar dat begin waren ook welkomswoorden in het Frans.
De rest van de speech uiteraard in het Engels. Ik post deze link omdat deze speech wat uitgebreider is.

Wat een indrukwekkende speech, zie haar daar staan in al haar eenvoud, rust uitstralend, ik ben zwaar onder indruk ervan.

Ze bereikt in haar eentje meer dan wie dan ook, wat zij voor het klimaat/mileu betekent, ik vind het van een ongekende grootsheid.

WillemijnF

Superlid
Superlid
Antw.: 3772
Zo Sep 29, 2019 3:34 pm Reageer met quote

dagmar57 schreef:
barth. schreef:

Wat een indrukwekkende speech, zie haar daar staan in al haar eenvoud, rust uitstralend, ik ben zwaar onder indruk ervan.

Ze bereikt in haar eentje meer dan wie dan ook, wat zij voor het klimaat/mileu betekent, ik vind het van een ongekende grootsheid.

Ik ben het volledig met je eens. Wat een kleine zielen die de behoefte hebben hun pijlen te richten op dit dappere meisje. Ze raakt mij diep.

Met een Nederlander valt niet te discussiëren. Hij heeft tot het einde toe gelijk en daalt met deze zekerheid opgewekt het graf in.
Godfried Bomans 1913-1971

barth.

Superlid
Superlid
Di Okt 01, 2019 2:26 am Reageer met quote

WillemijnF schreef:
dagmar57 schreef:

Ik ben het volledig met je eens. Wat een kleine zielen die de behoefte hebben hun pijlen te richten op dit dappere meisje. Ze raakt mij diep.

Even aan jullie beiden. Uiteraard vond ik het ook een indrukwekkende speech.

Wat betreft de kleine zielen die behoefte hebben om hun pijlen te richten.
Soms zijn het ook machtige mannen met kleine zielen die hun pijlen richten op Greta.
Aan het begin van de klimaatmars in Montreal was er een vraag aan Greta wat zij ervan vond dat mensen zoals Donald Trump en Maxime Bernier (een conservatieve Canadese politicus) haar aanvielen.
Hieronder het antwoord van Greta

https://youtu.be/PDdcrwJwg6o

Overigens wat ik ook heel smerig vind is wat “Friends of science” doet.
(Die organisatie is gelieerd aan de olieindustrie)
Zij hebben een tactiek van “wijze? ouderen” die Greta patroniserend toespreken in een open brief. Alsof zij het beste met haar voor hebben.

https://youtu.be/g9ZbSaL7JP0

WillemijnF

Superlid
Superlid
Antw.: 3772
Di Okt 01, 2019 2:47 am Reageer met quote

barth. schreef:
WillemijnF schreef:
dagmar57 schreef:

Even aan jullie beiden. Uiteraard vond ik het ook een indrukwekkende speech.

Wat betreft de kleine zielen die behoefte hebben om hun pijlen te richten.
Soms zijn het ook machtige mannen met kleine zielen die hun pijlen richten op Greta.
Aan het begin van de klimaatmars in Montreal was er een vraag aan Greta wat zij ervan vond dat mensen zoals Donald Trump en Maxime Bernier (een conservatieve Canadese politicus) haar aanvielen.
Hieronder het antwoord van Greta

https://youtu.be/PDdcrwJwg6o

Overigens wat ik ook heel smerig vind is wat “Friends of science” doet.
(Die organisatie is gelieerd aan de olieindustrie)
Zij hebben een tactiek van “wijze? ouderen” die Greta patroniserend toespreken in een open brief. Alsof zij het beste met haar voor hebben.

https://youtu.be/g9ZbSaL7JP0

Ja machtige mensen hebben soms ook kleine zielen, dat is wel duidelijk.
Wat een vreselijk mens dat zo badinerend Greta toespreekt. Enge club ook, gesponsord door de fossiele brandstoffenindustrie. Lekker geloofwaardig.

Ik moest trouwens wel lachen om de uitspraak van Peter Pannenkoek die zich probeerde voor te stellen hoe het zou zijn als Greta je dochter is. Dan zou je de volgende conversatie kunnen krijgen:
- Wat ga je vandaag doen schat?
- O, ik heb een ontbijt met Barack Obama, daarna spreek ik de VN toe en dan nog een lunch met de paus. En jij pap?
Laughing

Met een Nederlander valt niet te discussiëren. Hij heeft tot het einde toe gelijk en daalt met deze zekerheid opgewekt het graf in.
Godfried Bomans 1913-1971

theDon

Superlid
Superlid
Antw.: 3619
Di Okt 01, 2019 11:09 pm Reageer met quote

Ron1.1 schreef:
De boodschap was wel duidelijk en in zijn algemeenheid kan ik dit wel onderschrijven maar de manier waarop…….

Maar dan is mijn vraag gelijk: zou ze het ook gedaan hebben zonder de financiële ondersteuning van Dhr. ?????? die dit soort projecten ondersteunt. En dat meisje was zo eng, het leek wel alsof ze zo uit de film “the exorsist “ was gestapt. Met een vertrokken gezicht zo vol met haat, niet gezond.
Dus dat zijn geen rare reacties van mensen die daarop reageren.
De jeugd wil dat er iets veranderd, laten zij dan beginnen met de mobiele telefoon weg te doen en ga fietsen en wel op een gewone fiets en geen elektrische. Laat je niet door je ouders met de SUV naar school of sportvereniging brengen.
De jeugd is met milieu bezig? Laat me niet lachen, de route naar school / sportvereniging is constant bezaaid met plastic verpakkingen enz. Verander de wereld begin bij jezelf.

Dit is/was mijn bescheiden mening.

Dat is ook mijn bescheiden mening Ron.

Benneke

Superlid
Superlid
Antw.: 8057
Di Okt 01, 2019 11:22 pm Reageer met quote

Wat is er eng aan een meisje van 16 jaar, dat boos is op de manier waarop volwassen mensen de aarde verzieken en dat op indrukwekkende wijze weet te verwoorden.

Beoordelen op de uitdrukkingen van haar gezicht en niet op wat zij te vertellen had, vind ik dan wel een heel minne manier van reageren. Als of het uiterlijk van een meisje belangrijker is dan haar boodschap....

Wie vrolijk is, laadt de schijn op zich oppervlakkig te zijn. (Godfried Bomans)
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage

luciaT.1

Stamgast
Stamgast
Di Okt 01, 2019 11:32 pm Reageer met quote

Ik bemerk dat Ron1.1 de naam Soros verwisselt heeft voor ?????

George Soros had niets te maken met Greta Thunberg en die verdachtmaking kwam uit de hoek van complotdenkers en antisemieten.

theDon

Superlid
Superlid
Wo Okt 02, 2019 12:01 am Reageer met quote

Benneke schreef:
Wat is er eng aan een meisje van 16 jaar, dat boos is op de manier waarop volwassen mensen de aarde verzieken en dat op indrukwekkende wijze weet te verwoorden.
....

Maar waarom alleen de volwassene?
Kijk eens naar haar leeftijd genoten!

Benneke

Superlid
Superlid
Antw.: 8057
Wo Okt 02, 2019 12:14 am Reageer met quote

theDon schreef:
Benneke schreef:
....

Wat is er mis met haar leeftijdgenootjes Don.

Wie vrolijk is, laadt de schijn op zich oppervlakkig te zijn. (Godfried Bomans)
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage

theDon

Superlid
Superlid
Wo Okt 02, 2019 12:17 am Reageer met quote

Benneke schreef:
theDon schreef:
Benneke schreef:
....

Wat is er mis met haar leeftijdgenootjes Don.

Ik kan het wel weer vertellen Benneke maar zoals Ron het omschrijft, zo maak ik een vele het ook mee.
Ze gooien alles van zich af.

Pagina 3 van 4 Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Plaats reactie