5G gevaarlijk voor gezondheid
Gezondheid & zorg
Ga naar pagina 1, 2  Volgende Plaats reactie

Ricko2.0

Stamgast
Stamgast
Antw.: 331
Wo Okt 02, 2019 11:34 am Reageer met quote

Op in internet circuleren allerlei berichten dat WiFi schadelijk is voor de gezondheid. In hoeverre kunnen deze berichten als waarheid beschouwd worden want van overheidswege hoor je weinig tot niets hierover.

Veehouders in Friesland willen dat er een onderzoek komt naar de relatie tussen het 5G-netwerk en de paniek die dit mogelijk veroorzaakt bij koeien.
Twee keer in twee jaar tijd, raakte de ruim 500 koeien tellende koppel van Maatschap Visser-Bakker uit Menaldum volledig in paniek. „De koeien liepen beide keren in het land en vlogen door afrastering heen", vertelt Dieuwke Bakker. „Het heeft ons verschillende koeien gekost. Je kunt je voorstellen dat als meer dan 500 koeien overal overheen vliegen, dat heel wat teweeg brengt.”

Ook in de stal waren de koeien een aantal keren onrustig. Na een poosje in het duister te hebben getast, kwam de maatschap er via een plaatselijk installatiebedrijf achter dat er 5G-testen werden gedaan met een nabijgelegen zendmast. „Wij achten de kans groot dat daar de oorzaak ligt.

https://www.melkvee.nl/artikel/191780-koeien-in-paniek-mogelijk-door-testen-5g-netwerk/

Laatst aangepast door Ricko2.0 op Za Jan 25, 2020 5:44 pm, in totaal 2 keer bewerkt
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Advertentie

Tympaan

Superlid
Superlid
Antw.: 29893
Wo Okt 02, 2019 11:56 am Reageer met quote

Je zou zeggen, dat als het zo erg is, dat het dan op een of andere wijze te meten zou moeten zijn. Of men weet er nog te weinig vanaf om er iets zinnigs over te zeggen of men weet het wel maar probeert het in de doofpot te houden. Dat is een beetje de hamvraag...

In hoeverre kan straling schadelijk zijn en over wat voor soort straling heb je het dan...?

Faber quisque fortunae suae

Ricko2.0

Stamgast
Stamgast
Antw.: 331
Wo Okt 02, 2019 1:46 pm Reageer met quote

Tympaan schreef:
Je zou zeggen, dat als het zo erg is, dat het dan op een of andere wijze te meten zou moeten zijn. Of men weet er nog te weinig vanaf om er iets zinnigs over te zeggen of men weet het wel maar probeert het in de doofpot te houden. Dat is een beetje de hamvraag...

In hoeverre kan straling schadelijk zijn en over wat voor soort straling heb je het dan...?

Van mensen uit mijn omgeving hoor ik over gezondheidsklachten als onder meer hoofdpijn, oorsuizingen e.d.
Van röntgenstraling is bijvoorbeeld bekend dat het kankerverwekkend is. Hoe zit dat dan met straling van grote zendmasten die overal verspreidt staan.
En er komen steeds meer antennes die nodig zijn voor het 5-G netwerk terwijl de overheid miljarden schijnt te verdienen aan het uitrollen van dit netwerk wat momenteel gebeurt.

Mogelijk zijn hier mensen die hier iets meer van af weten of bepaalde klachten herkennen.

theDon.1

Superlid
Superlid
Antw.: 3662
Wo Okt 02, 2019 7:17 pm Reageer met quote

Voor de mensen die wat meer willen weten; klikkie

Lisa52

Nieuwe bezoeker
Nieuwe bezoeker
Antw.: 2
Vr Jan 03, 2020 4:20 pm Reageer met quote

theDon schreef:
Voor de mensen die wat meer willen weten; klikkie

Voor wie meer wil weten is er oa ook een facebook groep met ca 4200 leden waar heel veel te vinden is. Leden zijn mensen die klachten ervaren of die meer willen weten. Er zijn ook (onafhankelijke) studies en artikelen te vinden over straling van draadloze apparatuur, en nu is er vooral ook aandacht voor de naderende uitrol van 5G.

De groep heet Straling en Zo

NicolaasP

Superlid
Superlid
Antw.: 6087
Vr Jan 03, 2020 7:55 pm Reageer met quote

Quote:
een facebook groep met ca 4200 leden waar heel veel te vinden is. Leden zijn mensen die klachten ervaren of die meer willen weten

Het aantal mensen met 'ervaringen' dat inenting tegen kinderziekten hun kinderen autisme en andere aandoeningen bezorgt ligt nog een stuk hoger

Dus?

Mijn criterium is bij dit soort kwesties een beetje dat de implicatie ervan is dat niemand eraan ontkomt. Wanneer dit soort alarmeringen gegrond zouden zijn, dan zouden de miljardairs, grote politieke leiders enz. zich daartegen indekken of die dreiging, die calamiteiten ontvluchten en dus bv in het geval van die waarachtig (ja toch?) bevonden verschrikkelijk schadelijke 5G straling snel de wijk nemen naar de weet-ik-veel eilanden in de Stille Zuidzee.

Hetgeen volstrekt niet het geval is

Iemand bekend met het aantal mensen in de VS die jaarlijks beweren gekidnapt te zijn door buitenaardse wezens?

miljoenen

Zou de topictitel aldus niet een vraagteken met zich mee moeten dragen?

'Hate is never right, and love is never wrong.'

Roman Kent
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage

Lisa52

Nieuwe bezoeker
Nieuwe bezoeker
Vr Jan 03, 2020 10:21 pm Reageer met quote

NicolaasP schreef:
Quote:
een facebook groep met ca 4200 leden waar heel veel te vinden is. Leden zijn mensen die klachten ervaren of die meer willen weten

Het aantal mensen met 'ervaringen' dat inenting tegen kinderziekten hun kinderen autisme en andere aandoeningen bezorgt ligt nog een stuk hoger

Dus?

Dus??? Het gaat toch niet om het aantal leden in de groep? het gaat om de info die er verzameld is en wordt (die je ook elders kunt vinden uiteraard, als je op zoek gaat!) . Geschat wordt dat ca 1 miljoen mensen (in Nederland) inmiddels al electrosensitief zijn geworden (dwz zij krijgen allerlei klachten door straling): tel daarbij op de mensen die die klachten ook al hebben, maar ze nog niet in verband brengen met straling, omdat ze er nauwelijks iets over weten (want van de overheid hoor je er niets slechts over ivm hun belangen... follow the money).

Lisa.

Pluk.1

Stamgast
Stamgast
Antw.: 471
Vr Jan 03, 2020 11:27 pm Reageer met quote

Misschien nog niet aangetoond met harde cijfers, maar ik vertrouw het ook niet en blijf daarom ver van transformatorhuisjes, zendmasten en hoogspanningskabels. Gelukkig staan deze niet in onze directe woonomgeving. Onze huistelefoon en computers zijn bedraad, wifi en mijn mobiel staan meestentijds uit. Als ik weg moet, dan staat mijn mobiel -in de auto- op vliegtuigstand en mocht ik bellen of gebeld worden dan communiceer ik via de speaker of middels mijn headset, nooit bij mijn oor. Om dezelfde reden (straling) hebben we ook geen magnetron.

Plan(t) the future

nandes57

Superlid
Superlid
Antw.: 1189
Za Jan 04, 2020 1:04 am Reageer met quote

Ik woon hier ver van de dorpen en nog verder weg van de steden dus echt buitenaf zeg maar, dus ver van allerhande invloeden.

buren een eindje verderop hebben een stuk of 8 schermen van 3 bij 2,5 meter van fijnmazig aas om hun woning geplaatst, omdat zij ook gevoelig is voor dit soort stralingen.

zoiets doe je niet maar zo denk ik dan.

NicolaasP

Superlid
Superlid
Antw.: 6087
Za Jan 04, 2020 4:03 pm Reageer met quote

We zullen het gauw genoeg merken

Quote:
Het ministerie van Economische Zaken denkt dat in 2020 het eerste 5G-netwerk in gebruik genomen wordt. Amsterdam is vermoedelijk als eerste aan de beurt. Daar is in september de eerste 5G-zendmast van Nederland geplaatst. Daarna volgen andere steden.

Hoe snel is 5G?

In theorie kan 5G snelheden bereiken van 800 Gbps, gigabits per seconde. Met zulke snelheden kan een speelfilm in een paar seconden worden overgepompt.

https://www.volkskrant.nl/economie/vijf-vragen-over-5g-is-de-straling-wel-of-niet-gevaarlijk~be17aa7c/

Wanneer in Amsterdam plots het aantal hersentumoren straks toeneemt, of meer en meer mensen over hoofdpijn beginnen te klagen, dan weten we dat het echt niet pluis is geheel landelijk aan 5G te beginnen

Ik ben van harte bereid de gok te wagen dat men mondiaal lang genoeg en intensief genoeg bezig is geweest 5G op dergelijke catastrofale bijwerkingen te testen, en anders, nogmaals, komen we er snel genoeg achter

Zijn er trouwens niet al heel veel gebieden buiten Nederland waar 5G in gebruik is genomen? Daar moet toch al heel veel onderzoek gedaan zijn naar de eventuele gevolgen?

https://www.theverge.com/2019/9/19/20873652/verizon-5g-new-york-city-manhattan-brooklyn-bronx-queens

https://www.theverge.com/2019/5/30/18645665/5g-ee-uk-london-hands-on-test-impressions-speed

'Hate is never right, and love is never wrong.'

Roman Kent
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage

Pluk.1

Stamgast
Stamgast
Zo Jan 05, 2020 3:16 pm Reageer met quote

Quote:
Het bewijs dat radiofrequente (RF) straling schadelijk is voor levende wezens is overweldigend, hoewel dit op grote schaal ontkend wordt. Verzamelde klinische bewijzen van zieke en beschadigde mensen, experimenteel bewijs van schade aan DNA, cellen en organen in diverse planten en dieren, en epidemiologisch bewijs dat de meest voorkomende ziektes van de moderne tijd (kanker, hart- en vaatziekten en diabetes) voor een groot deel veroorzaakt worden door elektromagnetische vervuiling, vormt tezamen een literatuurdatabase van meer dan 10.000 peer-reviewed studies.

Lees hier verder

Plan(t) the future

WillemijnF

Superlid
Superlid
Antw.: 5870
Ma Jan 06, 2020 2:06 am Reageer met quote

Toch maar een aluminium hoedje vouwen dan.

Met een Nederlander valt niet te discussiëren. Hij heeft tot het einde toe gelijk en daalt met deze zekerheid opgewekt het graf in.
Godfried Bomans 1913-1971

Pluk.1

Stamgast
Stamgast
Ma Jan 06, 2020 11:59 am Reageer met quote

En vergeet vooral niet je antwoord paraat te hebben (klimaat) voor het nageslacht
waartoe dat gigantische stroomverbruik van o.a. de datacenters heeft geleid.

Plan(t) the future

Tympaan

Superlid
Superlid
Antw.: 29893
Ma Jan 06, 2020 1:11 pm Reageer met quote

Elke generatie zal de fouten van de vorige generaties moeten herstellen. Maar profiteren ook van de goede dingen van de vorige generaties. Dat is nooit anders geweest en zal ook nooit anders worden...

Het heeft geen zin om te proberen in de toekomst te kijken. Ook dat heeft nog niemand ooit gekund...

Faber quisque fortunae suae

Pluk.1

Stamgast
Stamgast
Za Jan 25, 2020 3:19 pm Reageer met quote

Wereldwijde mars tegen 5G
start 13:00 uur
op de Dam
in Amsterdam

Quote:

“In geval van risico op ernstige of onomkeerbare schade, moet de afwezigheid van absolute wetenschappelijke zekerheid niet als excuus dienen voor het uitstellen van effectieve maatregelen om aantasting van het leefmilieu te voorkomen…”

Bron transitieweb.nl

Plan(t) the future

Prlwytzkofsky

Superlid
Superlid
Antw.: 1198
Za Jan 25, 2020 3:56 pm Reageer met quote

Mij kan niets gebeuren, ik heb deze jas gekocht: https://www.bright.nl/trends/artikel/3943456/jas-die-signalen-blokkeert-draagbare-tegenbeweging

Mijn inzichten zijn zo overduidelijk correct dat eenieder die ze niet accepteert wel een geestelijk afwijking moet hebben.

Lyle Rossiter

Ron1.1

Superlid
Superlid
Antw.: 1438
Za Jan 25, 2020 5:11 pm Reageer met quote

dood gaan we allemaal ook al wordt er geen G5 netwerk aangelegd.

Ik weet nog het verhaal van de eerste locomotief tussen Haarlem/Amsterdam ?? de koeien zouden geen melk meer geven etc.

Laatst aangepast door Ron1.1 op Za Jan 25, 2020 5:48 pm, in totaal 1 keer bewerkt

theDon.1

Superlid
Superlid
Antw.: 3662
Za Jan 25, 2020 5:40 pm Reageer met quote

De magnetron is door toeval uitgevonden toen men ontdekte dat er een weiland met koeien was waarvan de koeien gekookt waren toen ze hem voor het eerst gebruikte.
Wat zal 5G doen, wie het weet mag het zeggen.

Ron1.1

Superlid
Superlid
Antw.: 1438
Za Jan 25, 2020 5:51 pm Reageer met quote

theDon schreef:
De magnetron is door toeval uitgevonden toen men ontdekte dat er een weiland met koeien was waarvan de koeien gekookt waren toen ze hem voor het eerst gebruikte.
Wat zal 5G doen, wie het weet mag het zeggen.

Het waren toch varkens die gekookt werden ? (laat het duidelijk zijn dat ik dit verschrikkelijk vind)

Ricko2.00.1

Nieuwe bezoeker
Nieuwe bezoeker
Za Jan 25, 2020 6:09 pm Reageer met quote

Gekookt? Oeps.
Wel waren koeien van slag door testen met 5G en dat is wellicht veel betekenend want bij dieren kun je moeilijk stellen het zit tussen de oren, figuurlijk dan in dat geval.
Wel schijnt de ene persoon meer gevoelig te zijn voor straling dan de ander en dat kan bij dieren ook mogelijk het geval zijn. Als er dan een of meerdere koeien reageren kan dat bij andere koeien weer een paniekreactie veroorzaken zoals wat hier gebeurt kan zijn.

Hier nogmaals de link:
https://www.melkvee.nl/artikel/191780-koeien-in-paniek-mogelijk-door-testen-5g-netwerk/

Pagina 1 van 2 Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Plaats reactie