Autoloze zondag en snelheid onderuit.
Maatschappij, werk & pensioen
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, ... 11, 12, 13  Volgende Plaats reactie

Maandelijkse autoloze zondag goed idee?
Ja
56%
 56%  [ 13 ]
Nee
43%
 43%  [ 10 ]
Weet niet
0%
 0%  [ 0 ]
Totaal aantal stemmen : 23

WillemijnF

Superlid
Superlid
Antw.: 4130
Wo Nov 06, 2019 7:48 pm Reageer met quote

Tympaan schreef:
WillemijnF schreef:

90 km/u is volgens mij de meest zuinige en efficiëntste snelheid, dus ik begrijp die uitspraak wel. De uitspraak van jou begrijp ik dan weer niet want jij veronderstelt dat mensen met een auto daarop tegen zouden zijn. Ik rijd auto en zou het prima vinden, dus die vlieger gaat niet op. En ik rijd regelmatig grotere afstanden. Maar in ons kleine landje is de tijdwinst die je boekt bij hogere snelheden maar zeer beperkt.

Jij vindt het prima om 90km/h te rijden en dat is uiteraard je goed recht. Maar dat wil niet zeggen dat een ander dat ook maar prettig moet vinden. De meningen zullen daar heel verschillend over zijn. Ik heb een tijd lang regelmatig van Noordoost Groningen naar Den haag en Rotterdam moeten rijden, soms 's morgens heel vroeg en soms 's avonds vrij laat en ik zou er niet aan moeten denken om die hele rit 90km te moeten rijden.
Nu maakt het voor mij persoonlijk niet zoveel meer uit omdat die periode wel achter de rug is. En als we naar Venlo gaan, gaan we wel via Duitsland.
Trouwens, iedereen die vindt dat hij/zij 90km/h moet rijden kan dat zonder meer doen...
Ik zie het maar weinig gebeuren...

Natuurlijk denken mensen daar verschillend over. Persoonlijk rijd ik graag hard, maar mocht dat niet meer mogen dan vind ik dat prima. Als je ziet wat er van o.m. de boeren en de bouw wordt gevraagd, dan vind ik persoonlijk het gaspedaal wat minder diep indrukken maar een uiterst bescheiden offer.
Maar waar ik op doelde is dat jij er automatisch vanuit gaat dat jongeren er anders over denken als ze zelf een auto zouden hebben. Daaruit spreekt minachting en gebrek aan vertrouwen voor deze jongeren. Daar gaat het mij om. Zowel bij jonge als oudere chauffeurs zullen er verschillende meningen zijn. Dat men jong is betekent niet dat men dan ook maar automatisch niet integer is.

Met een Nederlander valt niet te discussiëren. Hij heeft tot het einde toe gelijk en daalt met deze zekerheid opgewekt het graf in.
Godfried Bomans 1913-1971
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Advertentie

theDon.1

Superlid
Superlid
Antw.: 3662
Wo Nov 06, 2019 8:25 pm Reageer met quote

@ WillemijnF en Virgo ik heb niet voor niets de volgende regel in mijn tekst gezet ivm domme opmerkingen zoals van jullie.

Om er verder technisch op in te gaan heeft geen zin hier op het forum!

WillemijnF

Superlid
Superlid
Wo Nov 06, 2019 8:30 pm Reageer met quote

theDon schreef:
@ WillemijnF en Virgo ik heb niet voor niets de volgende regel in mijn tekst gezet ivm domme opmerkingen zoals van jullie.

Weerleg gerust de domheid van mijn redenering.
Ik leer heel graag. Zo niet, dan hou ik het erop dat je dat gewoon niet kunt en ik gelijk heb.

Met een Nederlander valt niet te discussiëren. Hij heeft tot het einde toe gelijk en daalt met deze zekerheid opgewekt het graf in.

Ricko2.0

Stamgast
Stamgast
Antw.: 331
Wo Nov 06, 2019 8:41 pm Reageer met quote

Volgens een emissie-expert levert een verlaging naar100 flink effect op terwijl een verlaging naar 60 juist meer uitstoot geeft.
Als deze bewering klopt kan ik hier uit uit concluderen dat binnenwegen, waar 60 wordt gereden en vooral deze wegen het dichtst bij natuurgebieden liggen, hier de meeste uitstoot vandaan komt.

https://www.volkskrant.nl/nieuws-achtergrond/de-strijd-tegen-stikstof-60-in-plaats-van-80-op-de-provinciale-weg-is-het-paard-achter-de-wagen~b9d36459/

Tympaan

Superlid
Superlid
Antw.: 27920
Wo Nov 06, 2019 8:55 pm Reageer met quote

WillemijnF schreef:

Natuurlijk denken mensen daar verschillend over. Persoonlijk rijd ik graag hard, maar mocht dat niet meer mogen dan vind ik dat prima. Als je ziet wat er van o.m. de boeren en de bouw wordt gevraagd, dan vind ik persoonlijk het gaspedaal wat minder diep indrukken maar een uiterst bescheiden offer.
Maar waar ik op doelde is dat jij er automatisch vanuit gaat dat jongeren er anders over denken als ze zelf een auto zouden hebben. Daaruit spreekt minachting en gebrek aan vertrouwen voor deze jongeren. Daar gaat het mij om. Zowel bij jonge als oudere chauffeurs zullen er verschillende meningen zijn. Dat men jong is betekent niet dat men dan ook maar automatisch niet integer is.

Stel dat het waar is wat jij zegt. Waarom zie ik dan niemand 90km/h rijden..? Waarom zijn jongeren in verhouding vaker bij ongelukken betrokken..?
Als ze daar zo vóór zijn, waarom rijden ze dan geen 90..? Gewoon als goed voorbeeld..?

Faber quisque fortunae suae

WillemijnF

Superlid
Superlid
Wo Nov 06, 2019 8:55 pm Reageer met quote

Ricko2.0 schreef:
Volgens een emissie-expert levert een verlaging naar100 flink effect op terwijl een verlaging naar 60 juist meer uitstoot geeft.
Als deze bewering klopt kan ik hier uit uit concluderen dat binnenwegen, waar 60 wordt gereden en vooral deze wegen het dichtst bij natuurgebieden liggen, hier de meeste uitstoot vandaan komt.

https://www.volkskrant.nl/nieuws-achtergrond/de-strijd-tegen-stikstof-60-in-plaats-van-80-op-de-provinciale-weg-is-het-paard-achter-de-wagen~b9d36459/

Dít klopt volgens mij ook. De meest efficiënte snelheid zou rond de 90 km/u liggen volgens allerlei onderzoeken.

WillemijnF

Superlid
Superlid
Wo Nov 06, 2019 9:01 pm Reageer met quote

Tympaan schreef:
WillemijnF schreef:

Stel dat het waar is wat jij zegt. Waarom zie ik dan niemand 90km/h rijden..? Waarom zijn jongeren in verhouding vaker bij ongelukken betrokken..?
Als ze daar zo vóór zijn, waarom rijden ze dan geen 90..? Gewoon als goed voorbeeld..?

Beste Tympaan jij stelt dat jongeren geen auto hebben en daarom geen moeite hebben met 90 km/u. Ik rijd ook geen 90 km/u, al is het maar dat ik meestal gewoon meega in de verkeersstroom. Echter als het de maximum snelheid wordt, of als 100 de maximum snelheid wordt, heb ik daar geen moeite mee en zal dit de snelheid van de verkeersstroom zijn. Het gaat er niet om wat je fijn vindt, volgens mij, maar wat nodig is, wat bijdraagt. Dan is dit toch helemaal niet erg?

Lifeisaminestro ne

Superlid
Superlid
Antw.: 2260
Wo Nov 06, 2019 9:36 pm Reageer met quote

theDon schreef:

Het is pas dom als je jezelf op de borst klopt over je technische kennis en vervolgens de plank volledig misslaat en het zo simpel hè. Alleen even googelen naar de juiste gegevens en je bent net zo slim als Willemijn en Virgo (nou ja, bij wijze van spreke)

Quote:
Hoe harder je rijdt, hoe hoger het brandstofverbruik per kilometer, en hoe meer CO2-uitstoot je autorit dus oplevert.

Op snelwegen waar je 120 kilometer per uur mag rijden, is de CO2-uitstoot 3,6 procent lager dan op snelwegen waar de je 130 kilometer per uur mag, berekende TNO in 2016. Ga je van 130 kilometer per uur terug naar 100 kilometer per uur, dan scheelt dat 13 procent. Het onderzoeksinstituut ging hierbij uit van het gemiddelde personen- en bestelwagenverkeer op de Nederlandse wegen, bij normale doorstroming.

Om te berekenen om hoeveel CO2 het gaat, pakken we ook de cijfers van het CBS er bij. In 2017 stootte het wegverkeer in Nederland 30 megaton CO2 uit, schrijven de statistici van dit bureau. Een reductie van 3,6 procent zou dus 1,1 megaton CO2-uitstoot schelen, en een reductie van 13 procent 3,9 megaton. Dat wil zeggen: als het hele wegennetwerk in Nederland uit 130 km-snelwegen zou bestaan en alle auto’s, inclusief vrachtverkeer, mee zouden tellen.

https://www.nemokennislink.nl/publicaties/de-aarde-opwarmen-met-130-kilometer-per-uur/

Don't mention the war!! (Basil Fawlty)

Ron1.1

Stamgast
Stamgast
Antw.: 851
Wo Nov 06, 2019 11:39 pm Reageer met quote

Mag ik dan wel met mijn elektrische auto 130 blijven rijden.

theDon.1

Superlid
Superlid
Do Nov 07, 2019 12:21 am Reageer met quote

Lifeisaminestrone schreef:
theDon schreef:

Het is pas dom als je jezelf op de borst klopt over je technische kennis en vervolgens de plank volledig misslaat en het zo simpel hè. Alleen even googelen naar de juiste gegevens en je bent net zo slim als Willemijn en Virgo (nou ja, bij wijze van spreke)

Quote:
Hoe harder je rijdt, hoe hoger het brandstofverbruik per kilometer, en hoe meer CO2-uitstoot je autorit dus oplevert.

Op snelwegen waar je 120 kilometer per uur mag rijden, is de CO2-uitstoot 3,6 procent lager dan op snelwegen waar de je 130 kilometer per uur mag, berekende TNO in 2016. Ga je van 130 kilometer per uur terug naar 100 kilometer per uur, dan scheelt dat 13 procent. Het onderzoeksinstituut ging hierbij uit van het gemiddelde personen- en bestelwagenverkeer op de Nederlandse wegen, bij normale doorstroming.

Om te berekenen om hoeveel CO2 het gaat, pakken we ook de cijfers van het CBS er bij. In 2017 stootte het wegverkeer in Nederland 30 megaton CO2 uit, schrijven de statistici van dit bureau. Een reductie van 3,6 procent zou dus 1,1 megaton CO2-uitstoot schelen, en een reductie van 13 procent 3,9 megaton. Dat wil zeggen: als het hele wegennetwerk in Nederland uit 130 km-snelwegen zou bestaan en alle auto’s, inclusief vrachtverkeer, mee zouden tellen.

https://www.nemokennislink.nl/publicaties/de-aarde-opwarmen-met-130-kilometer-per-uur/

Mooi hé als jullie geen verstand en/of ervaring met techniek hebben en van google afhankelijk zijn om iemand zo voor paal proberen te zetten!
Ik wed dat jullie nog geen fietsband kunnen plakken!
Het is wel weer te merken op bepaalde topics dat jullie terug zijn van jullie tournee!

WillemijnF

Superlid
Superlid
Do Nov 07, 2019 12:57 am Reageer met quote

theDon schreef:
(...)
Mooi hé als jullie geen verstand en/of ervaring met techniek hebben en van google afhankelijk zijn om iemand zo voor paal proberen te zetten!
Het is wel weer te merken op bepaalde topics dat jullie terug zijn van jullie tournee!

Kom met feiten en argumenten in een discussie in plaats van persoonlijke aanvallen. Dat is veel overtuigender. Ik hoef zelf geen wetenschappen gestudeerd te hebben om gebruik te maken van hun bevindingen, net zo min als ik een band moet kunnen plakken om mee te doen aan een discussie. Ik geef je met het grootste gemak gelijk als je me met argumenten, feiten, berekeningen weet te overtuigen. Jouw sneren zie ik echter helaas als een zwaktebod. Verder hoef ik jou niet voor paal te zetten want dat kun je uitstekend zelf.
En verder houd ik het hier on topic.

theDon.1

Superlid
Superlid
Do Nov 07, 2019 1:17 am Reageer met quote

WillemijnF schreef:
theDon schreef:
(...)

Kom met feiten en argumenten in een discussie in plaats van persoonlijke aanvallen. Dat is veel overtuigender. Ik hoef zelf geen wetenschappen gestudeerd te hebben om gebruik te maken van hun bevindingen, net zo min als ik een band moet kunnen plakken om mee te doen aan een discussie. Ik geef je met het grootste gemak gelijk als je me met argumenten, feiten, berekeningen weet te overtuigen. Jouw sneren zie ik echter helaas als een zwaktebod. Verder hoef ik jou niet voor paal te zetten want dat kun je uitstekend zelf.
En verder houd ik het hier on topic.

Je moet eens een keer leren lezen maar dat kan je als schooljuf nog niet eens.
Als maar blijven doordrammen en stampvoeten als een klein kind en meer ben je niet in mijn ogen!!
Dacht je nu écht dat ik jou nog met je onkunde op dit gebied, serieus neem?
Nogmaals lezen wat ik in mijn tekst gezet heb en dat heb ik niet voor niets neergezet drammerd!!

Lifeisaminestro ne

Superlid
Superlid
Do Nov 07, 2019 2:46 am Reageer met quote

Het is eigenlijk meelijwekkend hoe je steeds tekeer gaat en een ander onkunde verwijt. Klop jij maar lekker op je borst over je zogenaamde technische kennis, terwijl je nog te dom bent om eens een stukje te lezen van een kennissite. Daar zitten dan volgens jou zeker ook allemaal drammers die alleen maar doen of ze het beter weten dan jij? Eigenlijk zonde van die jarenlange wetenschappelijke studies. Ze hadden het gewoon aan Don van 50+ kunnen vragen Laughing

Tympaan

Superlid
Superlid
Do Nov 07, 2019 11:27 am Reageer met quote

WillemijnF schreef:

Beste Tympaan jij stelt dat jongeren geen auto hebben en daarom geen moeite hebben met 90 km/u. Ik rijd ook geen 90 km/u, al is het maar dat ik meestal gewoon meega in de verkeersstroom. Echter als het de maximum snelheid wordt, of als 100 de maximum snelheid wordt, heb ik daar geen moeite mee en zal dit de snelheid van de verkeersstroom zijn. Het gaat er niet om wat je fijn vindt, volgens mij, maar wat nodig is, wat bijdraagt. Dan is dit toch helemaal niet erg?

Het gaat er niet zozeer om wat fijn is, maar wat zinnig is. Als je eerst auto's maakt die gemakkelijk 150km/h rijden en snelwegen aanlegt waar je gemakkelijk 200km/h kan rijden, is het op z'n zachts gezegd vreemd om dan te zeggen dat je maar 90m/h mag rijden. Net zo iets als een kind een step geven en dan zeggen dat hij er alleen maar naast mag lopen...

Mij persoonlijk zal het niet meer zo raken. Maar ik ben benieuwd hoelang men dit in het algemeen blijft volhouden. En waar ze al die agenten vandaan halen om dit te handhaven...

Lifeisaminestro ne

Superlid
Superlid
Do Nov 07, 2019 12:05 pm Reageer met quote

Wat een rare omgekeerde redenering. Dat je 150 km per uur kan rijden met een auto wil nog niet zeggen dat dat dan ook moet kunnen. In de bebouwde kom ben je verplicht om drie keer zo langzaam te rijden als wat mogelijk is met je auto en daar houdt iedereen zich ook aan. En je hoeft er geen blik agenten voor open te trekken, want radarcontroles zijn al het meest toegepaste middel om ervoor te zorgen dat men zich aan de toegestane snelheid houdt.

Tympaan

Superlid
Superlid
Do Nov 07, 2019 12:13 pm Reageer met quote

Ik vind jouw redenering nog veel raarder..
Ik had het over snelwegen waar je wel 200km per uur kan rijden...
Het lijkt mij zelfs voor de domste persoon nog wel duidelijk dat je in een drukke stadskern geen 150 kan rijden. Vaak nog niet eens 50...
Dus wat wil je nu met deze opmerking zeggen..?

Ricko2.0

Stamgast
Stamgast
Antw.: 331
Do Nov 07, 2019 12:27 pm Reageer met quote

Ron1.1 schreef:
Mag ik dan wel met mijn elektrische auto 130 blijven rijden.

Het RIVM stelt dat het belangrijk is dat alle auto’s niet harder dan 100 rijden, een algemene snelheidsverlaging voor alle auto’s op alle snelwegen biedt de meeste zekerheid op en dus voor de woningbouw waar het om gaat.
De handhaving lijkt mij daarom de meest belangrijke voorwaarde voor de kans van slagen.

Lifeisaminestro ne

Superlid
Superlid
Do Nov 07, 2019 12:28 pm Reageer met quote

Het is nog veel belachelijker om te beweren dat er op een snelweg wel 200 km kan worden gereden. Asfalt wordt aangelegd om een goede infrastructuur te bewerkstelligen en niet om er met 200 km per uur overheen te scheuren. Niet alles wat kan, moet ook. Wegen worden niet aangelegd om te racen, Daarvoor kan je binnenkort naar Zandvoort.

Tympaan

Superlid
Superlid
Do Nov 07, 2019 12:31 pm Reageer met quote

Tja, je moet natuurlijk wel een auto kunnen besturen...
En dat is kennelijk niet voor iedereen weggelegd..
Very Happy

Lifeisaminestro ne

Superlid
Superlid
Do Nov 07, 2019 2:20 pm Reageer met quote

Je opmerkingen worden steeds dommer.

Pagina 2 van 13 Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, ... 11, 12, 13  Volgende