Wat is het doel van al die Joodse discussies op het forum?
Filosofie & wetenschap
Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende Plaats reactie

BigEd

Superlid
Superlid
Antw.: 1159
Vr Jan 31, 2020 5:47 pm Reageer met quote

De regels van dit forum

Quote:
4.3. Frustraties of belangen omtrent 1 onderwerp
Leden die het forum gebruiken om frustraties over 1 onderwerp in zoveel mogelijk discussies te ventileren worden na verloop van tijd verbannen. Daar is het forum van 50plusser.nl niet voor bestemd. Hetzelfde geldt voor digitale Jehova's die alleen maar over het geloof posten zonder open te staan voor de mening van de ander.

Ik heb het gevoel dat een aantal mensen het alleen maar over Joodse problematiek kunnen hebben. En dus een agenda hebben en zich dus als digitale Jehova's gedragen.

Iedere keer weer hun eigen Joodse punt proberen te maken en totaal niiet openstaan voor andere standpunten. Het doel is dan niet om te discussieren maar om uiteindelijk gelijk te krijgen. Iemand bij mensen die alleen maar Joodse topics kan starten begin ik te twijfelen aan de motieven daarachter, is dat werkelijk het voeren van een discussie?

Of zie ik dat verkeerd?

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage

Advertentie

ThirzadeRobles. 1

Stamgast
Stamgast
Antw.: 373
Vr Jan 31, 2020 5:54 pm Reageer met quote

BigEd schreef:
De regels van dit forum

Quote:
Leden die het forum gebruiken om frustraties over 1 onderwerp in zoveel mogelijk discussies te ventileren worden na verloop van tijd verbannen. Daar is het forum van 50plusser.nl niet voor bestemd. Hetzelfde geldt voor digitale Jehova's die alleen maar over het geloof posten zonder open te staan voor de mening van de ander.

Ik heb het gevoel dat een aantal mensen het alleen maar over Joodse problematiek kunnen hebben. En dus een agenda hebben en zich dus als digitale Jehova's gedragen.

Iedere keer weer hun eigen Joodse punt proberen te maken en totaal niiet openstaan voor andere standpunten. Het doel is dan niet om te discussieren maar om uiteindelijk gelijk te krijgen.

Of zie ik dat verkeerd?

Als er iets in het nieuws verschijnt over IsraŽl zal ik daar zeker op inspelen en mijn mening geven zoals nu 'Het plan van Trump, Netanyahu' b.v.

Mij kan niet verweten worden dat ik een bepaalde Joodse geloofsijver aan de dag leg. Wink

Zelf maak ik een verschil tussen een onderwerp dat zou gaan over Joden, b.v. de herdenking van de Holocaust en de IsraŽlische politiek. Voor mij zijn dat twee verschillende onderwerpen die helaas door anderen soms op ťťn hoop gegooid worden.

Het doel van een discussie is volgens mij niet 'gelijk krijgen' maar uitwisselen van ideeŽn en inzichten waar je zelf iets van oppikt.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ThirzadeRobles. 1

Stamgast
Stamgast
Vr Jan 31, 2020 6:17 pm Reageer met quote

Na even terugkijken wat ik aan topics geopend heb, wel het zijn er 2. 'Nooit meer Auschwitz' en 'Nationale Holocaust herdenking 2020'.

Beiden op dat moment in de actualiteit.

Oeps, nog eentje vergeten 'de namen die voorgelezen werden van de Holocaust slachtoffers'.

Althans over IsraŽl en de Holocaust.

NicolaasP

Superlid
Superlid
Antw.: 5127
Vr Jan 31, 2020 6:28 pm Reageer met quote

BigEd schreef:
De regels van dit forum

Quote:

Iedere keer weer hun eigen Joodse punt proberen te maken en totaal niiet openstaan voor andere standpunten. Het doel is dan niet om te discussieren maar om uiteindelijk gelijk te krijgen. Iemand bij mensen die alleen maar Joodse topics kan starten begin ik te twijfelen aan de motieven daarachter, is dat werkelijk het voeren van een discussie?

Of zie ik dat verkeerd?

Met alle respect maar ik zie hier geen mensen die almaar weer "hun eigen Joodse punt proberen te maken" Biged

Wel mensen die het midden-oosten conflict vanuit een humaan oogpunt willen bekijken en mensen die dat vooral vanuit een (christen-)zionistisch oogpunt doen.
Sommige van deze deelnemers zijn Joods, anderen weer niet. Het zijn in mijn ogen geen 'Joodse discussies' te noemen derhalve. Ze gaan niet over het Jodendom of het Joodse geloof, en worden ook niet door (uitsluitend) Joodse mensen gevoerd maar wel politieke, ideologische, ethische discussies met de actualiteit als aanleiding.

Dat op dit forum regelmatig topics over dit conflict geopend worden dat heeft eenvoudigweg met de actualiteit te maken, de misstanden die aldaar plaatsvinden, en de politieke ontwikkelingen zoals die ook door andere media bericht en belicht en bediscussieerd worden.
Ook de herdenkingen kunnen een gerede aanleiding hiertoe vormen
Zo zie ik het althans

'Hate is never right, and love is never wrong.'

Roman Kent
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage

annette49.1

Stamgast
Stamgast
Antw.: 335
Vr Jan 31, 2020 7:38 pm Reageer met quote

Zo'n beetje de topics van deze maand:

75 jaar na de bevrijding........

How the Israeli government is exploiting the tragedy of the

Islamitische religieuze leiders bezoeken Auschwitz

102.000 namen worden voorgelezen in kamp Westerbork

Een ander Joods geluid: IsraŽl pleegt genocide

Nationale Holocaust Herdenking 26-1-2020

Nooit meer Auschwitz- gedraag je er naar

Forum voor Democratie

Het vuige plannetje van Trump en Netanyahu

Allemaal door onze "Joodse" forummers Lucia en Thirza. Waarom? Met zulke mensen heeft Israel geen vijanden meer nodig.

In Europa waren en zijn Joden niet veilig en IsraŽl, hun land dat vele, vele malen in de bijbel wordt genoemd. Maar nu ze niet hier mogen, blijkt dat ze dŠŠr ook niet mogen.
Waar mogen de Joden dan wel wonen?

Ook de holocaust topics komen uit op IsraŽl evenzo als topic Forum voor democratie.

Het is een rare site geworden. Zo even spraken we met Fyrano. Hij kreeg een levenslange ban, werd later weer gevraagd om te komen, hetgeen hij niet deed. Hij doet leukere dingen.
Hij heeft gelijk.

Ik had een tijd geleden ook opgezegd, verleden jaar en was al maanden weg.
Toen werd ik er door anderen op geattendeerd dat er een paar zaten te zeuren dat ik op het forum zat.
Ik keek en ja, mijn naam werd genoemd. Toen heb ik me aangemeld, maar och, ik had het niet moeten doen. Zeker nu mijn vermoeden dat ook de leiding hier niet objectief is bewezen is vanmorgen.

Big Ed, waarom die topics worden geopend? Om te treiteren vooral..

Ik heb 1 topic geopend. Mijn probleem is dat ik Jood ben.

Meer heb ik niet geopend.

Nou dat was mijn antwoord. Gegroet gij allen ik heb een mooi boek om te lezen.

Laatst aangepast door annette49.1 op Vr Jan 31, 2020 8:10 pm, in totaal 4 keer bewerkt

Ricko2.0

Stamgast
Stamgast
Antw.: 331
Vr Jan 31, 2020 7:40 pm Reageer met quote

BigEd schreef:
De regels van dit forum

Quote:

Of zie ik dat verkeerd?

Nee dat heb je helemaal goed gezien. Het is allang overduidelijk dat hier forummers zijn die op dit onderwerp kicken en alles wat met IsraŽl of het Joodse volk te maken heeft, hun afkeer laten zien, impliciet of expliciet. Ik reageer daar niet meer op omdat voor mij vast staat waar het hun om te doen is.

barth.

Superlid
Superlid
Antw.: 1889
Vr Jan 31, 2020 7:47 pm Reageer met quote

Dit kan weer een metadiscussie worden als het over elkaar gaat en elkaars forumgedrag en de forumregels het onderwerp van discussie gaat worden.

Trend atmosf. CO2 (Mauna Loa)
20 jaar geleden: 371 ppm, 10 jaar geleden: 391 ppm, nu: 416 ppm.

Hizhi.o

Superlid
Superlid
Antw.: 5387
Vr Jan 31, 2020 7:52 pm Reageer met quote

Quote:
Wat is het doel van al die Joodse discussies op het forum?

Opdat we nooit vergeten?

annette49.1

Stamgast
Stamgast
Vr Jan 31, 2020 7:57 pm Reageer met quote

Nee Hizhi, iedere Joodse topic eindigt niet met herdenken van de Joden, maar met bashen op IsraŽl.

Zoals ik las: Hier treurt men om de dode Joden maar haten de levenden

Hizhi.o

Superlid
Superlid
Antw.: 5387
Vr Jan 31, 2020 8:05 pm Reageer met quote

BigEd schreef:
[....]

Of zie ik dat verkeerd?

Ik kan me best wel enige frustratie voorstellen en begrijp je vraag.
Maar wellicht ligt het toch genuanceerder dan alleen je (en mijn) eigen kijk hierop.

Ik hoop in ieder geval dat je je antwoord kunt vinden. Het is vervelend wanneer ergernis ontstaat vanuit niet weten waarom.

WillemijnF

Superlid
Superlid
Antw.: 4600
Vr Jan 31, 2020 8:18 pm Reageer met quote

annette49 schreef:
Nee Hizhi, iedere Joodse topic eindigt niet met herdenken van de Joden, maar met bashen op IsraŽl.

De enige haat jegens een levende jood die ik hier tegenkom is die van jou jegens Lucia.
En inderdaad gaan de meeste topics de laatste tijd over de holocaust en de herdenking daarvan en nu uiteraard ook over het zogenaamde vredesakkoord. Actualiteit dus. Een ieder is vrij topics te openen, net zoals ieder vrij is om er wel of niet in mee te schrijven. Er zijn wel tien babbeltopics, dat stoort toch ook niemand?

Met een Nederlander valt niet te discussiëren. Hij heeft tot het einde toe gelijk en daalt met deze zekerheid opgewekt het graf in.
Godfried Bomans 1913-1971

Tympaan

Superlid
Superlid
Antw.: 28604
Vr Jan 31, 2020 8:22 pm Reageer met quote

Persoonlijk zie ik het probleem niet zo. Als men ergens over discussiŽren wil, dan kan dat toch..?
Als je het onderwerp, welk onderwerp dan ook, niet interessant vindt, kun je het toch gewoon overslaan...?

Faber quisque fortunae suae

ThirzadeRobles. 1

Stamgast
Stamgast
Vr Jan 31, 2020 8:25 pm Reageer met quote

Tympaan schreef:
Persoonlijk zie ik het probleem niet zo. Als men ergens over discussiŽren wil, dan kan dat toch..?
Als je het onderwerp, welk onderwerp dan ook, niet interessant vindt, kun je het toch gewoon overslaan...?

Mee eens! Zoals het topic over het Islamitisch gedachtegoed b.v. vond ik een fijne discussie. Met ruimte voor iedere deelnemer en respect voor elkaars visie zonder het met elkaar eens te hoeven zijn.

annette49.1

Stamgast
Stamgast
Vr Jan 31, 2020 8:36 pm Reageer met quote

Thirza, maar waarom nooit eens iets positiefs. Uitvinding gedaan om Parkinson te genezen bv. De vele goede samenwerkinen met Palestijnse geleerden, of in ziekenhuizen?
9 % van de beste uitvindingen komen uit Israel.

Waarom niks over de raketten die NU weer op Israel vallen of de brandballonnen?

WillemijnF

Superlid
Superlid
Antw.: 4600
Vr Jan 31, 2020 8:42 pm Reageer met quote

annette49 schreef:
Thirza, maar waarom nooit eens iets positiefs. Uitvinding gedaan om Parkinson te genezen bv. De vele goede samenwerkinen met Palestijnse geleerden, of in ziekenhuizen?

Hoezo niks? Je kunt toch een topic openen over wat je dan ook maar onder de aandacht wilt brengen?

Met een Nederlander valt niet te discussiëren. Hij heeft tot het einde toe gelijk en daalt met deze zekerheid opgewekt het graf in.
Godfried Bomans 1913-1971

humor

Superlid
Superlid
Antw.: 10484
Vr Jan 31, 2020 8:46 pm Reageer met quote

annette49 schreef:

Nou inderdaad. Het valt wel erg op die eenzijdige berichtgeving hier over IsraŽl.
Misschien een "nette" manier om hun gal over IsraŽl te spuien ?????

NicolaasP

Superlid
Superlid
Antw.: 5127
Vr Jan 31, 2020 9:07 pm Reageer met quote

annette49 schreef:

Kritiek op politieke en maatschappelijke kwesties in IsraŽl waar het de aldaar wonende minderheden die de oorspronkelijke bevolking uitmaken betreft is geen haat jegens Joden. Die suggestie is even absurd als de suggestie dat de kritiek die men indertijd op de Apartheid in Zuid-Afrika haat jegens blanken was.
Kritiek op IsraŽl komt dan ook net zo goed van Joodse zijde als van niet- Joodse zijde, zo goed als de kritiek op de Apartheid van Zd Afrika door blanken als niet-blanken gedeeld werd.

'Hate is never right, and love is never wrong.'

Roman Kent
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage

ThirzadeRobles. 1

Stamgast
Stamgast
Vr Jan 31, 2020 9:25 pm Reageer met quote

barth. schreef:
Dit kan weer een metadiscussie worden als het over elkaar gaat en elkaars forumgedrag en de forumregels het onderwerp van discussie gaat worden.

Waarschijnlijk was het handiger geweest als het aan het beheer van de site voorgelegd was.
Het beheer gaat immers over de forumregels.

Ron1.1

Superlid
Superlid
Antw.: 1049
Za Feb 01, 2020 2:49 pm Reageer met quote

In denk dat Big Ed een aardig punt heeft, maar :

Ik zou zeggen wacht even op Thijs wat die in dit kader zegt over forumregel 4.3

dagmar57

Superlid
Superlid
Antw.: 3183
Za Feb 01, 2020 3:23 pm Reageer met quote

Er is toch geen quotum over hoeveel topics je over een onderwerp mag starten.
Iedereen kan alles openen over van alles en nog wat.
Iedereen is nu eenmaal in andere zaken geÔnteresseerd en soms heeft iemand een favoriet onderwerp of ligt iets iemand na aan het hart.
Geen idee waarom je je daar aan zou moeten ergeren.
Als een onderwerp je interesse niet heeft dan reageer je gewoon niet.

Ik reageer zelden op topics over de IsraŽl-Palestijnen onderwerpen omdat ik die problematiek zo ingewikkeld vind, zo niet zwart/wit, daar zitten zoveel (geschiedkundige) aspecten aan dat ik het allemaal niet overzie.

Pagina 1 van 3 Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende

Plaats reactie