Wat is het doel van al die Joodse discussies op het forum?
Filosofie & wetenschap
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende Plaats reactie

virgo

Stamgast
Stamgast
Antw.: 412
Za Feb 01, 2020 3:44 pm Reageer met quote

Ron1.1 schreef:
In denk dat Big Ed een aardig punt heeft, maar :

Ik zou zeggen wacht even op Thijs wat die in dit kader zegt over forumregel 4.3

Stiekeme pestkop.
Je weet donders goed dat deze forumregel hier totaal niet van toepassing is.
Wat een achterbakse manier van doen.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Advertentie

barth.

Superlid
Superlid
Antw.: 1889
Za Feb 01, 2020 4:10 pm Reageer met quote

ThirzaR schreef:
barth. schreef:
Dit kan weer een metadiscussie worden als het over elkaar gaat en elkaars forumgedrag en de forumregels het onderwerp van discussie gaat worden.

Waarschijnlijk was het handiger geweest als het aan het beheer van de site voorgelegd was.
Het beheer gaat immers over de forumregels.

Ja dat, maar vooral: deze discussie over forumregels staat in het verkeerde forumonderdeel.
Als er toch behoefte is om te praten over dit soort zaken hoort het niet hier thuis, maar op het forumonderdeel:
Over 50plusser.nl / Forumregels / Moderators

Trend atmosf. CO2 (Mauna Loa)
20 jaar geleden: 371 ppm, 10 jaar geleden: 391 ppm, nu: 416 ppm.

BigEd

Superlid
Superlid
Antw.: 1159
Za Feb 01, 2020 4:23 pm Reageer met quote

Bedankt voor jullie antwoorden. Ik ben benieuwd naar hoe anderen er naar kijken. En ik ben goed in staat om nieuws en wat ik denk dat verborgen propaganda met een aganda is uit elkaar te houden. En dat geldt ook voor andere onderwerpen die steeds terugkomen. Het valt mij het laatste jaar gewoon op dat dit onderwerp erg veel onder de aandacht wordt gebracht.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage

Ron1.1

Superlid
Superlid
Antw.: 1049
Za Feb 01, 2020 11:26 pm Reageer met quote

barth. schreef:
ThirzaR schreef:
barth. schreef:
Dit kan weer een metadiscussie worden als het over elkaar gaat en elkaars forumgedrag en de forumregels het onderwerp van discussie gaat worden.

Waarschijnlijk was het handiger geweest als het aan het beheer van de site voorgelegd was.
Het beheer gaat immers over de forumregels.

Ja dat, maar vooral: deze discussie over forumregels staat in het verkeerde forumonderdeel.
Als er toch behoefte is om te praten over dit soort zaken hoort het niet hier thuis, maar op het forumonderdeel:

Het door U genoemde forumonderdeel is reeds geruime tijd gesloten.

barth.

Superlid
Superlid
Za Feb 01, 2020 11:40 pm Reageer met quote

Ron1.1 schreef:
barth. schreef:

Nee hoor, je kan er nog steeds nieuwe topics starten, of in de topics reageren (b.v. Als je spam melding wil doen in het spammeld topic)

Ik heb het niet over een topic maar over een subforum.
Dat forumonderdeel is er om metadiscussies te kunnen weren in de andere subforums met inhoudelijke discussies.

annette49.1

Stamgast
Stamgast
Antw.: 335
Zo Feb 02, 2020 12:57 am Reageer met quote

BigEd schreef: Het valt mij het laatste jaar gewoon op dat dit onderwerp erg veel onder de aandacht wordt gebracht.

Let er eens op wanneer deze onderwerpen komen en door wie. Heel opvallend.

En altijd negatief, terwijl er zoveel positiefs gebeurd.

IsraŽl werd de Jood onder de naties -

IsraŽl werd de Jood onder de naties https://doorbraak.be/israel-werd-de-jood-onder-de-naties/

Ron1.1

Superlid
Superlid
Zo Feb 02, 2020 1:24 am Reageer met quote

barth. schreef:
Ron1.1 schreef:
barth. schreef:

Nee hoor, je kan er nog steeds nieuwe topics starten, of in de topics reageren (b.v. Als je spam melding wil doen in het spammeld topic)

Ik heb het niet over een topic maar over een subforum.
Dat forumonderdeel is er om metadiscussies te kunnen weren in de andere subforums met inhoudelijke discussies.

Kijk ik dan op de verkeerde plek ?

barth.

Superlid
Superlid
Zo Feb 02, 2020 1:32 am Reageer met quote

Ron1.1 schreef:

Kijk op het forum overzicht, en helemaal onderaan staat het forumonderdeel:

barth.

Superlid
Superlid
Zo Feb 02, 2020 1:51 am Reageer met quote

annette49 schreef:

Let er eens op wanneer deze onderwerpen komen en door wie. Heel opvallend

Annette, even een goed bedoelde tip:
Niet gaan klagen over de topickeuze van medeforumdeelnemers.
Sla de topics over die je interesse niet hebben, en reageer in de topics die wel je interesse hebben, of start een eigen topic naar keuze.

ETL

Stamgast
Stamgast
Antw.: 186
Zo Feb 02, 2020 2:35 am Reageer met quote

Ricko2.0 schreef:

Het is allang overduidelijk dat hier forummers zijn die op dit onderwerp kicken en alles wat met IsraŽl of het Joodse volk te maken heeft, hun afkeer laten zien, impliciet of expliciet. Ik reageer daar niet meer op omdat voor mij vast staat waar het hun om te doen is.

Kan alleen namens mijzelf praten;
Ik reageer bijna alleen op onderwerpen die over het Jodendom en/of Israel gaan, simpel omdat ik niet genoeg bekend ben met de andere onderwerpen om er over mee te praten, en zij (sorry) me niet genoeg interesseren.

Ook over deze onderwerpen praat ik niet te uitvoerig mee (en open er al helemaal geen nieuwe topics over), maar vind het wel belangrijk als er foute dingen staan deze te rectiferen. Dat is wat mee betreft het enige belangrijke. Ik kan er niks aan doen dat er vaak ook foute dingen staan, maar vind het wel belangrijk dat ook de waarheid er naast staat. Wat een ieder dan voor zich wil geloven, laat mij verder koud.

In ieder geval zoals ik al schreef, open er geen nieuwe topics over (voor zover ik me herinner nooit gedaan), en begrijp ook niet helemaal waarom een Nederlands forum zoveel over Israel bezig moet zijn. Maar als dat is wat de mensen interesseert, zie ik ook niet waarom dat een probleem zou moeten zijn Smile.

50plusser.nl

Administrator
Administrator
Antw.: 3245
Zo Feb 02, 2020 1:56 pm Reageer met quote

Alle onderwerpen moeten op het forum besproken kunnen worden.

Waar wij een grens trekken is bij mensen die niet uit zijn op discussie. Maar alleen hun eigen agenda over 1 onderwerp bij de rest van de lezers door de strot proberen te douwen. Excuses voor de woordkeuze maar beter dan dat is het niet te beschrijven. Dit is een vorm van trollen en leidt alleen maar tot ruzie.

Wij trekken dus de grens bij imensen die het bovenstaande doen en vervolgens binnen de discussie alleen maar in de aanval zijn, zichzelf meer recht van spreken geven, anderen op bijvoorbeeld hun etniciteit aanspreken en dat binnen de discussie gebruiken, nooit openstaan voor kritiek of argumenten van anderen. Geen verschil kunnen maken tussen feiten en een mening. En dubieuze bronnen blijven gebruiken. Wij respecteren de vrijheid van meningsuiting maar de mensen die er het meeste aanspraak op maken zijn helaas vaak de mensen die geen respect hebben voor de mening van anderen.

Nogmaals, het maakt niet uit of het over rechts, links of welk geloof dan ook gaat. Tolerantie, interesse en respect voor de mening van de ander zijn belangrijk. En het op alle mogelijke manieren pluggen van 1 onderwerp met als doel kosten wat kost gelijk te krijgen is dat niet.

Tot zover hoe wij er instaan. We proberen het beter in de gaten te houden.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage

ThirzadeRobles. 1

Stamgast
Stamgast
Antw.: 373
Zo Feb 02, 2020 1:59 pm Reageer met quote

Ricko2.0 schreef:

Nee dat heb je helemaal goed gezien. Het is allang overduidelijk dat hier forummers zijn die op dit onderwerp kicken en alles wat met IsraŽl of het Joodse volk te maken heeft, hun afkeer laten zien, impliciet of expliciet.[/quote]

Uitgaand van wat ik zelf hier post kan ik zeggen dat bovenstaande een aperte leugen is!

ThirzadeRobles. 1

Stamgast
Stamgast
Zo Feb 02, 2020 2:12 pm Reageer met quote

50plusser.nl schreef:
Alle onderwerpen moeten op het forum besproken kunnen worden.

Waar wij een grens trekken is bij mensen die niet uit zijn op discussie. Maar alleen hun eigen agenda over 1 onderwerp bij de rest van de lezers door de strot proberen te douwen. Excuses voor de woordkeuze maar beter dan dat is het niet te beschrijven. Dit is een vorm van trollen en leidt alleen maar tot ruzie.

Wij trekken dus de grens bij imensen die het bovenstaande doen en vervolgens binnen de discussie alleen maar in de aanval zijn, zichzelf meer recht van spreken geven, anderen op bijvoorbeeld hun etniciteit aanspreken en dat binnen de discussie gebruiken, nooit openstaan voor kritiek of argumenten van anderen. Geen verschil kunnen maken tussen feiten en een mening. En dubieuze bronnen blijven gebruiken. Wij respecteren de vrijheid van meningsuiting maar de mensen die er het meeste aanspraak op maken zijn helaas vaak de mensen die geen respect hebben voor de mening van anderen.

Nogmaals, het maakt niet uit of het over rechts, links of welk geloof dan ook gaat. Tolerantie, interesse en respect voor de mening van de ander zijn belangrijk. En het op alle mogelijke manieren pluggen van 1 onderwerp met als doel kosten wat kost gelijk te krijgen is dat niet.

Tot zover hoe wij er instaan. We proberen het beter in de gaten te houden.

Dank je Thijs, duidelijk! Heb ik nog ťťn vraag. Wat zijn 'dubieuze' bronnen volgens het beheer?

WillemijnF

Superlid
Superlid
Antw.: 4600
Zo Feb 02, 2020 2:18 pm Reageer met quote

Dank je Thijs , wat fijn dat je je wat actiever opstelt. Ik heb dat gemist. Ik hoop ook dat je vanaf nu actiever reageert op klachten, opmerkingen via de mail of pb. Bij het sluiten van het topic over het moderatiebeleid heb je dat als alternatief en gedragsregel benadrukt: meldingen van vermeend wangedrag niet in het topic uitvechten maar via pb laten weten zodat de moderator daar attent op wordt gemaakt en waar nodig kan ingrijpen.
Ik vind de betreffende regels duidelijk en logisch. Vwb etniciteit: geldt dat ook voor forummers die anderen hun joodse identiteit ontzeggen alleen vanwege het feit dat er inhoudelijk anders wordt gedacht over een politiek beleid? Het lijkt me qua kwetsend op dezelfde lijn te zitten als iemand opzij zetten vanwege zijn etnische afkomst. Misschien mag ik deze vraag hier openlijk stellen, aangezien dit topic een topic over regels is geworden en een openlijk antwoord vragen en zo niet dan graag antwoord via mijn pb. Bedankt alvast.

Met een Nederlander valt niet te discussiëren. Hij heeft tot het einde toe gelijk en daalt met deze zekerheid opgewekt het graf in.
Godfried Bomans 1913-1971

WillemijnF

Superlid
Superlid
Antw.: 4600
Zo Feb 02, 2020 2:30 pm Reageer met quote

ThirzaR schreef:
Ricko2.0 schreef:

Nee dat heb je helemaal goed gezien. Het is allang overduidelijk dat hier forummers zijn die op dit onderwerp kicken en alles wat met IsraŽl of het Joodse volk te maken heeft, hun afkeer laten zien, impliciet of expliciet.

Uitgaand van wat ik zelf hier post kan ik zeggen dat bovenstaande een aperte leugen is![/quote]

Hetzelfde kun je zeggen ovet het klimaatbeleid, immigratie, de regering of welk ander onderwerp dan ook dat actueel is. En net zo dat het overduidelijk is dat er forummers zijn die hun afkeer over de IsraŽlische politiek (wat iets totaal anders is dan afkeer over joden) uiten zijn er forummers die hier hun kritiekloze mening over hetzelfde onderwerp geven, met minstens zoveel passie. Daar lijkt me niks mis mee. En verveelt het onderwerp je, soit, dan houd je je er lekker buiten. De grens lijkt mij niet te liggen bij het onderwerp maar bij de persoonlijke aanvallen die worden ingezet en het verdacht maken van de motieven van je medeforummers als hun mening niet in jouw straatje past of jouw argumentatie inhoudelijk tekort schiet. Ik vind dat een groter probleem dan een topic teveel of te weinig over een onderwerp.

Met een Nederlander valt niet te discussiëren. Hij heeft tot het einde toe gelijk en daalt met deze zekerheid opgewekt het graf in.
Godfried Bomans 1913-1971

Ron1.1

Superlid
Superlid
Zo Feb 02, 2020 2:36 pm Reageer met quote

barth. schreef:
Ron1.1 schreef:

Je hebt gelijk Barth maar niet erg consequent want als ik op de link klik in 'Forumregels" staat er toch duidelijk "gesloten".

barth.

Superlid
Superlid
Zo Feb 02, 2020 2:46 pm Reageer met quote

Ron1.1 schreef:
barth. schreef:
Ron1.1 schreef:

Je hebt gelijk Barth maar niet erg consequent want als ik op de link klik in 'Forumregels" staat er toch duidelijk "gesloten".

Ja uiteraard is dat gesloten. Dat is alleen informatie. Geen discussietopic.

ThirzadeRobles. 1

Stamgast
Stamgast
Zo Feb 02, 2020 3:12 pm Reageer met quote

WillemijnF schreef:

Ik vind de betreffende regels duidelijk en logisch. Vwb etniciteit: geldt dat ook voor forummers die anderen hun joodse identiteit ontzeggen alleen vanwege het feit dat er inhoudelijk anders wordt gedacht over een politiek beleid? Het lijkt me qua kwetsend op dezelfde lijn te zitten als iemand opzij zetten vanwege zijn etnische afkomst. Misschien mag ik deze vraag hier openlijk stellen, aangezien dit topic een topic over regels is geworden en een openlijk antwoord vragen en zo niet dan graag antwoord via mijn pb. Bedankt alvast.

Het is heel kwetsend! En inmiddels begrijp ik dat dit al langer speelt op de site.
Ook ik zou graag duidelijkheid willen hoe het beheer van de site hiermee omgaat.

En dank je Willemijn dat je dit te berde brengt hier.

ETL

Stamgast
Stamgast
Antw.: 186
Zo Feb 02, 2020 7:24 pm Reageer met quote

Even een vraagje die mij net toevallig opvalt. Ik krijg steeds een raampje dat ik mijn profiel moet of kan aanpassen. Meestal negeer ik het, maar nu dacht ik 'laat ik het een keertje doen'. Helaas bij kiezen van een land, staan een heleboel provincies in Nederland en ook niet weinig andere landen, maar Israel is er niet bij Smile. Wel kan ik natuurlijk voor "anders" kiezen.

Het is geen klacht hoor Smile. Er staan meer landen niet bij. Maar juist gezien dit topic leek hte me interessant het toch even op te merken Smile.

50plusser.nl

Administrator
Administrator
Antw.: 3245
Ma Feb 03, 2020 12:50 pm Reageer met quote

ThirzaR schreef:

Dank je Thijs, duidelijk! Heb ik nog ťťn vraag. Wat zijn 'dubieuze' bronnen volgens het beheer?

Journalisten die via deze regels werken https://bit.ly/2u4FqI4 bij een uitgever die voordat iets geplaatst wordt ook nog de feitelijkheden checkt.

Dus geen Fox News of bijvoorbeeld Breitbart. Dat zijn geen nieuwsorganisaties.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage

Pagina 2 van 3 Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende

Plaats reactie