Vaccinatieplan schiet tekort
Blik op het nieuws
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 10, 11, 12 Plaats reactie

dagmar57

Superlid
Superlid
Antw.: 2970
Vr Feb 19, 2021 7:45 pm Reageer met quote

Quote:
Nederland is binnen de Europese Unie de achterstand bij het vaccineren aan het inlopen.
Nederland loopt in op andere Europese landen door hoog vaccinatietempo
De afgelopen week wist Nederland in de EU ook in verhouding nagenoeg de meeste vaccins toe te dienen.

https://www.volkskrant.nl/nieuws-achtergrond/nederland-loopt-in-op-andere-europese-landen-door-hoog-vaccinatietempo~b2a0d53b/

Dat is mooi dat het vaccinatietempo toeneemt, hard nodig ook na de berichten vandaag dat de besmettingen weer oplopen.

Las vandaag ook dit nieuws nog;
Quote:
In hun onderzoek stellen de wetenschappers vast dat op basis van de huidige kernsymptomen - hoesten, koorts, benauwdheid en het verlies van geur en smaak - zo'n 69 procent van alle coronagevallen ontdekt worden. Door die lijst uit te breiden met vermoeidheid, keelpijn, diarree en hoofdpijn zou maar liefst 96 procent van de gevallen gevonden kunnen worden.

https://nos.nl/l/2369387
Dat wordt dan wel erg veel testen met die symptomen er bij, weet niet of dat wel haalbaar is.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Advertentie

Ron1.1

Stamgast
Stamgast
Antw.: 924
Vr Feb 19, 2021 8:24 pm Reageer met quote

vaccin van Janssen & Janssen is nu ook vrijgegeven

Keesvi

Superlid
Superlid
Antw.: 14075
Vr Feb 19, 2021 9:54 pm Reageer met quote

dagmar57 schreef:
Dat is mooi dat het vaccinatietempo toeneemt, hard nodig ook na de berichten vandaag dat de besmettingen weer oplopen.

Wacht maar zodra ik bij de GGD mee ga doen met prikken. Dan is het zo klaar! Wink

ďNiemand wordt geboren met haat voor een persoon met een andere huidskleur, achtergrond of geloof." (Nelson Mandela)
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage

nandes57

Stamgast
Stamgast
Antw.: 713
Za Feb 20, 2021 12:41 am Reageer met quote

Ergens las ik vd week dat Israel een medicijn tegen Corona zou hebben, het was een premium artikel dus kon ik alleen de kop lezen.
Verder hoor ik er niets meer over???

Keesvi

Superlid
Superlid
Za Feb 20, 2021 12:55 am Reageer met quote

nandes57 schreef:
Ergens las ik vd week dat Israel een medicijn tegen Corona zou hebben, het was een premium artikel dus kon ik alleen de kop lezen.
Verder hoor ik er niets meer over???

Niet zo heel erg nieuw nieuws van 5 februari (8 feb. in fd):

- Een IsraŽlisch ziekenhuis (Het Ichilov Medical Center in Tel Aviv) meldde dat een geneesmiddel tegen kanker effectŪef lijkt tegen covid-19.

- Maar de onderzoeksgroep is te klein voor conclusies over effectiviteit en bijwerkingen, zegt internist-infectioloog Mark de Boer.

- De Boer verwacht meer van reumamedicijn tocilizumab, eventueel naast dexamethason.

Ander werkingsmechanisme
Een potentieel voordeel voor EXO-CD24 is dat het middel een heel ander werkingsmechanisme heeft. Maar een nieuw medicijn als EXO-CD24 moet niet alleen effectief zijn tegen covid-19. Dat is niet voldoende. 'De vraag is of een nieuw middel ook meerwaarde heeft ten opzichte van de bestaande medicijnen', aldus De Boer.

Tal van bedrijven gaan momenteel na of hun bestaande medicijnen effectief zijn in de bestrijding van de cytokinestorm bij covid-patiŽnten. Daaronder is ook het Nederlandse biotechbedrijf Pharming.

Lees verder: Hoe effectief is nieuw IsraŽlisch medicijn tegen corona?

en

Geneeskunde ontwikkeld in Ichilov matigt de immuunrespons, helpt dodelijke cytokinestorm te voorkomen, zeggen onderzoekers; 29 van de 30 fase 1-proefpatiŽnten verlieten het ziekenhuis binnen 3-5 dagen

Lees verder: New Israeli drug cured 29 of 30 moderate/serious COVID cases in days ó hospital

ďNiemand wordt geboren met haat voor een persoon met een andere huidskleur, achtergrond of geloof." (Nelson Mandela)

barth.

Superlid
Superlid
Antw.: 1704
Ma Feb 22, 2021 2:46 pm Reageer met quote

Quote:
Vaccinmaker AstraZeneca levert de komende twee weken minder doses aan Nederland en de rest van de EU dan afgesproken, meldt het RIVM maandag. Het gaat voor Nederland om ruim 217.000 doses die later komen. Dat heeft als gevolg dat voorlopig geen nieuwe afspraken voor vaccinaties worden gemaakt. Al ingeplande afspraken gaan wel door.
(NU.nl) Weer problemen bij AstraZeneca, 217.000 doses voor Nederland komen later

Trend atmosf. CO2 (Mauna Loa)
20 jaar geleden: 371 ppm, 10 jaar geleden: 391 ppm, nu: 416 ppm.

Ron1.1

Stamgast
Stamgast
Antw.: 924
Ma Feb 22, 2021 5:02 pm Reageer met quote

barth. schreef:
Quote:
Vaccinmaker AstraZeneca levert de komende twee weken minder doses aan Nederland en de rest van de EU dan afgesproken, meldt het RIVM maandag. Het gaat voor Nederland om ruim 217.000 doses die later komen. Dat heeft als gevolg dat voorlopig geen nieuwe afspraken voor vaccinaties worden gemaakt. Al ingeplande afspraken gaan wel door.
(NU.nl) Weer problemen bij AstraZeneca, 217.000 doses voor Nederland komen later

wij hebben toch Jansen en Jansen ????

NicolaasP

Superlid
Superlid
Antw.: 4913
Ma Feb 22, 2021 5:36 pm Reageer met quote

Is het inmiddels niet dik een maand geleden dat we Rutte hoorden zeggen: "we zijn stroef van start gegaan maar we gaan een inhaalslag maken, we komen straks op 1 miljoen vaccinaties per week"...
Gister in totaal 1 miljoen behaald, en over drie weken is er misschien het volgende miljoen bijgekomen.
Dus op de dag van de verkiezingen hebben we een saldo van 2 miljoen vaccinaties (is lang geen 2 miljoen Nederlanders want het gaat hier ook over een grote groep mensen bij wie de tweede injectie gezet zal zijn tegen die tijd).
En dan ook nog beweren dat we nu bij deze "inhaalslag " tot de middenmoot behoren van de Europese landen.
We bungelen nog steeds bijna helemaal onderaan, en dat blijft dus voorlopig zo.

Gaat Rutte toch vrij zeker stemmen kosten dachten jullie ook niet?

'Hate is never right, and love is never wrong.'

Roman Kent
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage

Keesvi

Superlid
Superlid
Ma Feb 22, 2021 6:39 pm Reageer met quote

NicolaasP schreef:
Gaat Rutte toch vrij zeker stemmen kosten dachten jullie ook niet?

Ik dacht het niet. Tot nu toe is het hem uitstekend gelukt om ministeriŽle verantwoordelijkheid voor het coronabeleid af te wimpelen dus dat zal hem deze keer ongetwijfeld ook gladjes afgaan.
Daar teken ik bij aan dat het vaccinatiebeleid met al die verschillende vaccins met verschillende eigenschappen en doelgroepen, de leverbaarheid, de houdbaarheidscondities etc. bepaald niet makkelijk is, maar het is Hugo de Jonge die dit allemaal op zijn bordje heeft. Hij zou er m.i. goed aan doen deze verantwoordelijkheid te delen met andere ministeries.

barth.

Superlid
Superlid
Zo Feb 28, 2021 11:26 pm Reageer met quote

Nederland prikt nu in relatief hoog tempo

(Ik ben eigenlijk ook benieuwd wanneer ik zelf aan de beurt ben.)

Keesvi

Superlid
Superlid
Zo Feb 28, 2021 11:34 pm Reageer met quote

Het heeft even geduurd maar Nederland is kennelijk aan een inhaalrace bezig. Goed nieuws! Ook goed nieuws is dat de FDA het vaccin van de Leidse farmaceut Janssen heeft goedgekeurd. Het werkt al voldoende bij een injectie, absoluut een voordeel. Ik verwacht dat de EMA snel zal volgen.

Toezichthouder VS laat Janssen-vaccin toe voor gebruik

barth.

Superlid
Superlid
Ma Mrt 01, 2021 1:17 am Reageer met quote

Ik denk dat het nog best moeilijk zou kunnen worden ,wanneer alle ouderen al gevaccineerd zijn, om de jongeren die zich minder kwetsbaar voor het virus voelen ook te motiveren om zich te laten vaccineren.
Dat degenen die zich kwetsbaar voelen gemotiveerd zijn om zich te laten vaccineren is begrijpelijk.
Maar bij jongeren kunnen er ook veel zijn die de noodzaak ervan niet begrijpen. (Voor zichzelf)

Naast dat dat de vaccinatiegraad negatief kan beÔnvloeden, is er denk ik ook een gevaar dat virus bij degenen die zich niet kwetsbaar wanen (en ervan uitgaan dat de kwetsbaren inmiddels beschermd zijn) toch gaat woekeren, en dat daardoor nieuwe varianten ontstaan. Met een risico op mogelijk een nieuwe variant waartegen de vaccins minder goed werken.

Het is een gedachte van me. Een eigen redenatie.
Mijn redenatie kan natuurlijk fout zijn.

nandes57

Stamgast
Stamgast
Antw.: 713
Ma Mrt 01, 2021 1:31 am Reageer met quote

de te hoger de vaccinatiegraaad is de te moeilijker het virus het heeft, maar zolang niet iedereen gevaccineerd is heeft het viru de kans zich te muteren en zodoende de (groeps) immuniteit weer op te heffen

tontoos

Regelmatige bezoeker
Regelmatige bezoeker
Antw.: 95
Ma Mrt 01, 2021 12:28 pm Reageer met quote

Als het zomer voorbij is zijn we allen gevaccineerd, even geduld en voorzichtig blijven. Het is misschien een simpele opmerking maar wel de realiteit. In TsjechiŽ lonken ze naar de Russische Spoednik vaccin, dat krijg je als ze niet genoeg uit het westen kunnen krijgen.

Ik ben een aktieve man die graag bezig met allerlei dingen
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail

Keesvi

Superlid
Superlid
Ma Mrt 01, 2021 9:09 pm Reageer met quote

Het vaccin van Janssen wordt 11 maart vrijgegeven door de EMA volgens de nieuwsberichten.

Pagina 12 van 12 Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 10, 11, 12

Plaats reactie