Vaccinatieplan schiet tekort
Blik op het nieuws
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4 ... 10, 11, 12  Volgende Plaats reactie

dagmar57

Superlid
Superlid
Antw.: 2970
Ma Dec 14, 2020 8:22 pm Reageer met quote

Keesvi schreef:

Ik heb te maken met asielzoekers, die bij besmetting veroordeeld worden tot tien dagen gedwongen verblijf op de paar vierkante meters van de hen toegewezen verblijfsruimte. Ze krijgen dan niet te nassen diepvriesmaaltijden en als je een heel gezin in quarantaine stopt mogen de familieleden nog eens tien dagen extra, domweg omdat ze contact met een besmet persoon gehad hebben. Dat is dus twintig dagen binnen blijven in een uiterst beperkte ruimte. Ik zou dat absoluut niet volhouden. Mag jij bedenken hoe groot de motivatie is om zich te melden of te laten testen bij luchtwegklachten.

Er zijn veel meer mensen die bij een besmetting gedwongen worden in een beperkte ruimte dagenlang te moeten verblijven.
En die mensen hebben ook geen keus, die wordt ook niet gevraagd of ze het volhouden, die moeten gewoon, zoals mensen in allerlei soorten instellingen. En die worden gewoon getest, die hebben niet eens de vrijheid om daarvan af te zien.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Advertentie

Keesvi

Superlid
Superlid
Antw.: 14075
Ma Dec 14, 2020 10:00 pm Reageer met quote

Welmoet schreef:
Ik kan dan ook geen greintje begrip opbrengen voor hen die de regels aan hun laars lappen. Het is een schande!

Laat volstrekt duidelijk zijn dat ik daar ook geen begrip voor opbreng. Maar kwetsbaren opsluiten in slecht geventileerde onderkomens is duidelijk ook niet de oplossing. Hoe denk je dat die Belgische Sinterklaas een halve zorginstelling heeft weten te besmetten? Door ieder slachtoffer aan te hoesten bij zijn zeer vluchtige contacten? Daar is geen enkel bewijs voor. Nee, met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid door tamelijk langdurige aanwezigheid in dat afgesloten tehuis de omgevingslucht te bezwangeren met virusdeeltjes, verpakt in minuscule condensdruppeltjes.

“Niemand wordt geboren met haat voor een persoon met een andere huidskleur, achtergrond of geloof." (Nelson Mandela)
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage

Keesvi

Superlid
Superlid
Ma Dec 14, 2020 10:05 pm Reageer met quote

dagmar57 schreef:
Er zijn veel meer mensen die bij een besmetting gedwongen worden in een beperkte ruimte dagenlang te moeten verblijven.

Wat wil je daarmee zeggen? Er is toch niemand die beweert dat dat niet het geval is? Ik opper slechts dat er zeker met kansarme en kwetsbare groepen beter rekening moet worden gehouden en ook andere aspecten dan besmettingsgevaar moeten worden meegewogen.
Quote:
En die worden gewoon getest, die hebben niet eens de vrijheid om daarvan af te zien.

Bij mijn weten klopt dat niet. Net als vaccineren kan niemand gedwongen worden zich op dit virus te laten testen.

“Niemand wordt geboren met haat voor een persoon met een andere huidskleur, achtergrond of geloof." (Nelson Mandela)

Welmoet.1

Stamgast
Stamgast
Antw.: 279
Ma Dec 14, 2020 10:23 pm Reageer met quote

Keesvi, ik had het over cliënten die nog zelfstandig thuis wonen.

Keesvi

Superlid
Superlid
Ma Dec 14, 2020 10:55 pm Reageer met quote

Welmoet schreef:
Keesvi, ik had het over cliënten die nog zelfstandig thuis wonen.

Goed dat je dat aangeeft maar dat doet er niets af aan dat ik het met je eens ben dat mensen die of uit nonchalance, of uit ongeloof of uit pure onvrede zich niet houden aan de gestelde maatregelen misdadig bezig zijn. Maar het is me veel tekort door de bocht dat we er wel (zouden) zijn als iedereen zich aan 1,5 meter en handen stuk wassen houdt, zoals Rutte in zijn toespraak weer eens beweerde. Dat is aantoonbare onzin, alleen al omdat je dan de musea en de bibliotheken open zou moeten houden omdat juist daar iedereen zich voorbeeldig aan de maatregelen houdt, inclusief het gebruik van mondmaskers. En verder is het niet reëel dat het aantal besmettingen maatgevend is, en de aanleiding voor deze draconische lock down, in plaats van het aantal ziektegevallen of het aantal ziekenhuisopnames.

NicolaasP

Superlid
Superlid
Antw.: 4913
Ma Dec 14, 2020 11:56 pm Reageer met quote

Het is toch wel duidelijk dat er juist na 'black friday' plus Sinterklaasinkopen enz een fikse stijging optrad, zoals we ook hebben kunnen vaststellen dat wanneer mensen NIET onnodig de deur uitgaan waar we in het voorjaar toe overgingen een enorme daling van het aantal besmettingen en ziekenhuisopnames liet zien.

De adviezen hebben het afgelopen jaar meer ingehouden dan 1.50 meter afstand tot elkaar bewaren, en de handen veelvuldig desinfecteren.
Het belangrijkste advies was Kees: Vermijd drukte.
En de drukte heeft men in Nederland de laatste tijd juist opgezocht, in de winkels, de markten, de straten (in Amsterdam kon je weer over de hoofden lopen), en met name de jongeren zijn daarbij weer veelvuldig aan het feesten geslagen, in binnenruimtes langdurig in hordes dicht bij mekaar.
Heel begrijpelijk, heel menselijk. Maar daar betalen we nu dus wel de rekening van.

Hoe vaak hebben Rutte en De Jonge er wel niet op gehamerd de drukte te vermijden, gewoon thuis te blijven als je niet dringend naar buiten hoeft, of anders een rustig moment, een rustig gebied te kiezen om even de buitenlucht op te zoeken.
Dat -nog eens zeker op de langere duur verdomd moeilijk op te volgen- advies is door teveel mensen volledig in de wind geslagen.

Schrijnend overigens de opmerking waar Marianne Zwagerman vanavond mee kwam. "Tienduizend stoelen blijven er door corona deze kerst leeg zegt Rutte, nou die stoelen zouden sowieso leeg zijn gebleven. De mensen die aan corona zijn overleden hadden de kerst sowieso niet gehaald".
Merkwaardig dat noch Jan Douwe Kroeske, noch Rob Jetten hier op inging.
Veel van deze overledenen aan covid-19 zouden zeker nog geleefd hebben, en nog veel meer zouden zich een stuk gezonder, fitter, prettiger hebben gevoeld dan nu -vaak al langdurig- het geval is tgv een coronabesmetting.
Corona voor te stellen als een de maatschappij in de schoot geworpen hulpmiddeltje om de wankelende alleen maar zorgvretende ouderen even een beslissend zetje te geven, dat is behalve een onjuiste veralgemeniserende voorstelling van zaken ook zeker een verachtelijke voorstelling van zaken

'Hate is never right, and love is never wrong.'

Roman Kent
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage

Welmoet.1

Stamgast
Stamgast
Di Dec 15, 2020 12:04 am Reageer met quote

NicolaasP, ik ben het helemaal met je eens.
En de opmerkingen van Marianne Zwagerman waren stuitend.
Het deed me later ook denken aan de opmerking van Thierry Baudet dat hij er wel 3 miljoen doden voor over heeft om van Corona bevrijd te worden.

nandes57

Stamgast
Stamgast
Antw.: 713
Di Dec 15, 2020 2:11 am Reageer met quote

Als je niemand ontmoet kan je niemand besmetten of besmet raken zo simpel is het.

Ik wil er best in meegaan dat een goeie gebalanceerde ventilatie zeker bij zal dragen aan een oplossing tegen het corona virus, ventilatie zoals die tegenwoordig wordt toegepast in gebouwen, alleen zijn er nog zoveel gebouwen ( denk aan de duizende oudere basisscholen, verzorgingshuizen,bejaardencentra enz enz 0
die pas je maar niet zo even aan, dat is niet een lbk op het dak en blazen maar, dat zijn zeer ingrijpende verbouwingen waardoor gebouwen maanden onbruikbaar zijn. dus zo simpel ligt dat allemaal niet.

Het is makkelijk om ACHTERAF bakken met kritiek te hebben, maar, de regering kan het virus niet doen verdwijnen, wel ervoor proberen te zorgen dat de medische zorg het kan blijven behappen en dat lukt ze tot op heden heel behoorlijk.

Nog even over de protesterende mensen die buiten stonden te joelen.....
dit soort mensen verkrachten de vrijheid van.............................
ik zou ze het liefst de gracht intrappen, de achterlijke idioten.

redone

Superlid
Superlid
Antw.: 5038
Di Dec 15, 2020 2:54 am Reageer met quote

Mag ik meetrappen Nandes? Ik had diep respect voor Rutte hoe hij ondanks die idioten zijn toespraak indrukwekkend vervolgde!

Kijk eens op mijn weblog, ik zou het leuk vinden!

Tympaan

Superlid
Superlid
Antw.: 28221
Di Dec 15, 2020 1:01 pm Reageer met quote

Het is gewoon een gegeven dat men niet zomaar even alle ventilatiesystemen in alle bejaardenwoningen kan vervangen of inbouwen. Het gaat bij dit type woningen in het gros van de gevallen om gebouwen uit de 50er en 60er jaren die zo minimalistisch en goedkoop mogelijk ontworpen en uitgevoerd zijn. Daar is stomweg geen ruimte in om dit soort installaties in te bouwen. En de constructie en indeling leent zich er ook niet altijd voor.
Wil je deze gebouwen aanpassen aan de huidige bouw- en woonnormen is afbraak en nieuwbouw vaak nog minder kostbaar.

En dat gaat dus nog jaren duren, zeker gezien de kosten.

Wat die mevrouw Zwagerman betreft, dat was wel zo ongeveer het absolute nulpunt. ik hoop enkel maar, dat mocht ze onverhoopt de 70 halen, dat er iemand komt en haar er aan herinnert dat "dor hout" maar beter opgeruimd kan worden..

Faber quisque fortunae suae

Keesvi

Superlid
Superlid
Di Dec 15, 2020 2:41 pm Reageer met quote

Wat ventilatie betreft ben ik geen deskundige maar zo moeilijk lijken mij maatregelen op korte termijn niet. Ik vraag me af of het altijd nodig is om complete systemen te vervangen. Mogelijk zijn betere filters, die virussen kunnen afvangen, zo'n voorlopige oplossing. En wat denken jullie van het (regelmatig) openzetten van ramen? Zonde van de stookkosten maar als uiterst simpel zeer de moeite waard, dunkt mij. Zelfs het installeren van openslaande ramen, als die ontbreken, lijkt mij de kosten waard gezien het doel.

Keesvi

Superlid
Superlid
Di Dec 15, 2020 2:46 pm Reageer met quote

nandes57 schreef:
Nog even over de protesterende mensen die buiten stonden te joelen.....
dit soort mensen verkrachten de vrijheid van.............................
ik zou ze het liefst de gracht intrappen, de achterlijke idioten.

Waar zie ik in jouw 'betoog' het recht op demonstratie, c.q. vrije meningsuiting? Ik ben het ook niet met ze eens en over de middelen, hinderlijk maar absoluut vreedzaam, kun je twisten. Maar belangrijker vind ik dat jij en je medestanders feitelijk pleiten voor wat er nu gaande is in Belarus, oftewel Wit-Rusland.

Keesvi

Superlid
Superlid
Di Dec 15, 2020 3:00 pm Reageer met quote

Natuurlijk, "vermijd drukte", en neem "de anderhalve meter" in acht, naast "je handen stuk wassen". Zullen we maar eens beginnen in vliegtuigen, een binnenruimte waarin mensen soms urenlang dicht opeengepakt zitten? Mondmaskertjes doen wel iets maar werken na verloop van tijd, als ze doorweekt zijn, eerder als besmettingsbron dan als bescherming. Er is geen schijn van een bewijs dat de demonstratie voor Black Lives Matter in Amsterdam coronaslachtoffers heeft geëist. In de buitenlucht en in grote binnenruimtes met relatief weinig mensen die goed geventileerd kunnen worden zijn de risico's minimaal.

redone

Superlid
Superlid
Di Dec 15, 2020 3:12 pm Reageer met quote

Je kan een heel klein groepje relschoppers, toch niet vergelijken met de grote demonstraties, die plaats vinden in Wit Rusland. Daar is een dictator aan het bewind die de vrijheden van de Wit Russen beknot.
De relschoppers bij het Torentje waren alleen maar uit op rellen, meer niet.
De vergelijking slaat helemaal nergens op.

Keesvi

Superlid
Superlid
Di Dec 15, 2020 3:34 pm Reageer met quote

redone schreef:
Je kan een heel klein groepje relschoppers, toch niet vergelijken met de grote demonstraties, die plaats vinden in Wit Rusland. Daar is een dictator aan het bewind die de vrijheden van de Wit Russen beknot.
De relschoppers bij het Torentje waren alleen maar uit op rellen, meer niet.
De vergelijking slaat helemaal nergens op.

Ga nou eens boven je eigen redenering hangen. Het is puur jouw mening dat de demonstranten bij het Torentje alleen maar uit waren op rellen en relschoppers waren. Vervolgens ontzeg je hen vanuit die mening hun democratische rechten. Dat is dictatoriaal denken, precies zoals Loekasjenko doet.

redone

Superlid
Superlid
Di Dec 15, 2020 3:43 pm Reageer met quote

Zou het niet zo kunnen zijn dat die demonstranten van gisteravond " een handjevol" de vrijheid van 8 miljoen kijkers wilden beperken om de toespraak van de minister-president trachtten onverstaanbaar te maken.

Tympaan

Superlid
Superlid
Antw.: 28221
Di Dec 15, 2020 5:18 pm Reageer met quote

Keesvi schreef:
...En wat denken jullie van het (regelmatig) openzetten van ramen? Zonde van de stookkosten maar als uiterst simpel zeer de moeite waard, dunkt mij. Zelfs het installeren van openslaande ramen, als die ontbreken, lijkt mij de kosten waard gezien het doel.

En wat denk je zelf? Een raam openzetten is natuurlijk geen ventilatie. En al helemaal niet in de winter. Zet jij je raam open als het tien graden vriest en er staat een stevige oostenwind? Of als het waait en regent? En dat doet het in de wintermaanden toch vrij regelmatig. Wil jij die juist zo kwetsbare mensen in de tocht zetten? Dat het eten uit de handen waait als iemand de tegenoverliggende deur open doet??

Dat werkt dus voor geen meter en je maakt die mensen er alleen nog maar zieker mee...

Faber quisque fortunae suae

NicolaasP

Superlid
Superlid
Antw.: 4913
Di Dec 15, 2020 5:30 pm Reageer met quote

In die winkels waar we de afgelopen tijd weer massaal naartoe trokken stonden de ramen ook zo lekker tegenover mekaar open, net als in de treinen, de bussen, al die andere drukbezochte binnenruimtes die we -in de regel- zo goed zouden kunnen vermijden. Razz

'Hate is never right, and love is never wrong.'

Roman Kent
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage

Welmoet.1

Stamgast
Stamgast
Di Dec 15, 2020 5:58 pm Reageer met quote

Ventileren is het constant verversen van frisse lucht. Dit kan via ventilatieroosters b.v. Deze kunnen dag en nacht openstaan in de gewenste stand.
Constant ramen op de kiepstand zette is, iets dat 's nachts niet mogelijk is i.v.m. inbraak.

Een paar maal per dag de ramen open zetten is luchten. De ververste lucht is snel weer vervuild.

dagmar57

Superlid
Superlid
Antw.: 2970
Di Dec 15, 2020 7:13 pm Reageer met quote

Keesvi schreef:

Quote:
En die worden gewoon getest, die hebben niet eens de vrijheid om daarvan af te zien.

Bij mijn weten klopt dat niet. Net als vaccineren kan niemand gedwongen worden zich op dit virus te laten testen.

Nee, inderdaad, er mag niet gedwongen getest worden, maar als iemand weigert en daarmee de volksgezondheid in gevaar brengt zijn er wel mogelijkheden om mensen tegen hun wil met dwang in quarantaine te zetten bij een verdenking op Covid 19 verdenking.
https://teamadvocaten.nl/artikelen/het-coronavirus-gedwongen-quarantaine-of-isolatie-kan-dat/ (dit zelfde is ook te vinden op de site van de GGD zie 2.8 GGZ en corona richtlijnen: de middelen voor toepassen dwang bij verdenking of besmetting met corona)

Pagina 3 van 12 Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4 ... 10, 11, 12  Volgende

Plaats reactie