Alles over boeken!
Media, lezen & muziek
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende Plaats reactie

Welmoet.1

Stamgast
Stamgast
Antw.: 278
Zo Jan 17, 2021 4:15 pm Reageer met quote

Gisteren het boek 'De pest' uitgelezen van Albert Camus.
Zoveel overeenkomsten met nu. De reacties van de mensen, het proberen de regels te omzeilen.
Het doorzetten van de arts Rieux, de zoektocht naar een vaccin.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Advertentie

Pluk.1

Stamgast
Stamgast
Antw.: 304
Zo Jan 17, 2021 7:17 pm Reageer met quote

Welmoet je hebt mijn interesse gewekt. Het begin van de 1ste recensie die ik las luidt als volgt:

'De pest lezen in tijden van corona
Gelukkig had ik De pest (1947) van Albert Camus nog nooit gelezen. Een beter moment dan nu om de klassieke epidemieroman van de Franse Nobelprijswinnaar te lezen is er niet. Dat vinden overigens meer lezers. De pest is momenteel de meest verkochte tweedehands titel op Boekwinkeltjes.nl.'

Ik heb begrepen dat dit verhaal zich afspeelt in Oran waar ik 2 x ben geweest. Met beelden in mijn herinnering van deze bijzondere stad, weet ik wat me te doen staat. Laughing

Welmoet.1

Stamgast
Stamgast
Wo Jan 20, 2021 1:09 pm Reageer met quote

Pluk, het eerste wat ik gedaan heb voordat ik begon aan het boek was opzoeken waar Oran ligt. Jij kan er een nog betere voorstelling van maken dan ik natuurlijk.

Welmoet.1

Stamgast
Stamgast
Wo Jan 20, 2021 1:15 pm Reageer met quote

Nu 2 boeken onder handen. 'De meeste mensen deugen' van Rutger Bregman en een dikke roman van Lucinda Riley,' De vlinderboom'.

Carlin

Nieuwe bezoeker
Nieuwe bezoeker
Antw.: 10
Wo Jan 20, 2021 3:35 pm Reageer met quote

Ik lees momenteel.. " goed kijken begint met negeren" Wieteke van Zeil.
En, Socrates op sneakers.

Verder staan er nog 30 dozen ingepakt omdat ik net verhuisd ben.
Dus ook wat boekjes over overbodige spullen en HH coach ga ik als eerste lezen.

Het is zooo lekker om in een ruimte te wonen die rust uitstraalt maar boeken kan ik niet wegdoen.

Welmoet.1

Stamgast
Stamgast
Wo Jan 20, 2021 3:45 pm Reageer met quote

Carlin, wat is HH coach voor boek?

NicolaasP

Superlid
Superlid
Antw.: 5167
Wo Jan 20, 2021 3:55 pm Reageer met quote

Jan van Hooff 'Gebiologeerd' net uitgelezen

moet je dan beslist even dit filmpje bij zien

https://www.youtube.com/watch?v=INa-oOAexno

Net als zijn broer Antoon zaliger gedachtenis, twee geweldige mensen die heel veel betekend hebben voor ... ja misschien moet je het de diversiteit van soorten noemen die natuurlijk allemaal gelijkwaardig zijn en waarvan je de één vaak niet zonder de/één ander begrijpen kan

'Hate is never right, and love is never wrong.'

Roman Kent
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage

Welmoet.1

Stamgast
Stamgast
Wo Jan 20, 2021 4:10 pm Reageer met quote

Dat filmpje ken ik. De eerste keer dat ik het zag was ik tot tranen ontroerd.
Het boek ken ik niet, maar ik heb er nu wel een aantekeni ng van gemaakt.
Laughing

Carlin

Nieuwe bezoeker
Nieuwe bezoeker
Wo Jan 20, 2021 4:38 pm Reageer met quote

Welmoet, Huishoudcoach. Je weet wel, ze rezen als paddestoelen uit de grond! Ik heb altijd veel " rommel " om me heen want, veel hobby's en dan kreeg ik wel eens dit soort boekjes . Je weet hoe dat gaat... Netjes is de norm , dus ja...🤓

Welmoet.1

Stamgast
Stamgast
Wo Jan 20, 2021 4:40 pm Reageer met quote

Carlin schreef:
Welmoet, Huishoudcoach. Je weet wel, ze rezen als paddestoelen uit de grond! Ik heb altijd veel " rommel " om me heen want, veel hobby's en dan kreeg ik wel eens dit soort boekjes . Je weet hoe dat gaat... Netjes is de norm , dus ja...🤓

Dank je voor de uitleg. Nu begrijp ik het.

Carlin

Nieuwe bezoeker
Nieuwe bezoeker
Wo Jan 20, 2021 4:49 pm Reageer met quote

Dank voor je tip , Nicolaas! Ik las nog nooit iets van hem.🤓

Briesje.1

Superlid
Superlid
Antw.: 9014
Do Jan 28, 2021 9:37 pm Reageer met quote

📚

Laatst aangepast door Briesje.1 op Vr Mei 07, 2021 12:02 am, in totaal 1 keer bewerkt

Keesvi

Superlid
Superlid
Antw.: 14473
Do Jan 28, 2021 10:18 pm Reageer met quote

Mijn volgende boek wordt De Coronastorm van René ten Bos, oftewel
hoe een virus ons verstand wegvaagde.

Quote:
Samenvatting
De storm die door het coronavirus in lichamen wordt veroorzaakt, lijkt op de storm die de epidemie in de samenleving veroorzaakt. Voormalig denker des vaderlands René ten Bos (60) stelt zich in dit boek op als een stormjager die verklaringen probeert te geven voor wat er in het lichaam van COVID-patiënten en in de samenleving als geheel gebeurt. De stormen worden tot bedaren gebracht door de vele aspecten van de crisis onder te brengen in de alfabetische structuur van een filosofisch woordenboek. Dat biedt rust en een verraderlijk soort houvast. Dit boek gaat onder meer over angst, preventie, noodtoestanden, mondkapjes en wattenstaafjes. De angst voor een fascisme zonder fascisten druipt van iedere pagina. Tegenover die angst staat echter ook humor. Galgenhumor misschien, maar wie in virale tijden niet durft te lachen, mist kansen op hoop, op intimiteit en troost. Ten Bos schreef een boek voor iedereen die moe wordt van mensen die in talkshows of op persconferenties zeggen dat we moeten stoppen met filosoferen. Juist nu dient de filosoof zich aan als de onmisbare parasiet die viraal wil denken. René ten Bos is hoogleraar filosofe aan de Faculteit der Managementwetenschappen van de Radboud Universiteit en dean van de Radboud Honours Academy. Tevens is hij columnist voor onder meer Het Financieele Dagblad en Filosofie Magazine. Hij is daarnaast auteur van onder meer Dwalen in het antropoceen (2017) en Extinctie (2019).

“Niemand wordt geboren met haat voor een persoon met een andere huidskleur, achtergrond of geloof." (Nelson Mandela)
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage

Welmoet.1

Stamgast
Stamgast
Do Jan 28, 2021 11:24 pm Reageer met quote

https://www.vn.nl/literaire-kroniek-rene-ten-bos-belazert/

Recensie van Carel Peeters. Interessant!

Welmoet.1

Stamgast
Stamgast
Do Jan 28, 2021 11:32 pm Reageer met quote

Briesje, heb je ook 't Hooge Nest gelezen van Roxane van Iperen?

Briesje.1

Superlid
Superlid
Antw.: 9014
Do Jan 28, 2021 11:37 pm Reageer met quote

📚

Laatst aangepast door Briesje.1 op Vr Mei 07, 2021 12:03 am, in totaal 1 keer bewerkt

Keesvi

Superlid
Superlid
Do Jan 28, 2021 11:39 pm Reageer met quote

Welmoet schreef:

Ik ga die recensie zeker lezen en ik was er al van op de hoogte dat René ten Bos tegenstrijdige reacties oproept. Maar ik ben nu eenmaal lichtelijk gefascineerd door controversiële schrijvers, columnisten en materie, overigens iets heel anders dan complottheorieën, voor alle duidelijkheid. Maar dat had je ws. al in de gaten. Smile

“Niemand wordt geboren met haat voor een persoon met een andere huidskleur, achtergrond of geloof." (Nelson Mandela)

Keesvi

Superlid
Superlid
Do Jan 28, 2021 11:40 pm Reageer met quote

Briesje schreef:
Ja dat heb ik ook gelezen Welmoet.
Ik heb een e-book abonnement van Kobo Bol.com.
Voor €10.00 per maand kan ik net zoveel boeken lezen als ik wil.
Daar ben ik super gelukkig mee!

Heb ik ook. Het is inmiddels iets duurder als ik het goed heb maar ik haal het er zeker wel uit.

Welmoet.1

Stamgast
Stamgast
Do Jan 28, 2021 11:47 pm Reageer met quote

Keesvi schreef:
Welmoet schreef:

Ik ga die recensie zeker lezen en ik was er al van op de hoogte dat René ten Bos tegenstrijdige reacties oproept. Maar ik ben nu eenmaal lichtelijk gefascineerd door controversiële schrijvers, columnisten en materie, overigens iets heel anders dan complottheorieën, voor alle duidelijkheid. Maar dat had je ws. al in de gaten. Smile

Ook door een kritische recensie kan je geinteresseerd raken in een boek.

Keesvi

Superlid
Superlid
Vr Jan 29, 2021 12:03 am Reageer met quote

Welmoet schreef:
Ook door een kritische recensie kan je geinteresseerd raken in een boek.

De spijker op zijn kop! Als voorbeeld even een zijsprong. Veel mensen mijden de Telegraaf omdat het een sensatiekrant is en tijdens de bezetting fout geweest is. Dan opper ik dat er wel meer kranten gecollaboreerd hebben met de bezetter en als je je ergens tegen afzet moet je je wel op de hoogte stellen van waar het over gaat. Dat heb ik met boeken ook, hoewel de eerlijkheid me gebiedt te vermelden dat ik mijn planken ook weer niet vol wil zetten met literatuur en lectuur waar ik me volstrekt niet in kan vinden. Dergelijk schiften gaat overigens wel met met iets minder rugpijn vergezeld als je gebruik maakt van een e-reader. Smile

Pagina 4 van 7 Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende

Plaats reactie