Alles over boeken!
Media, lezen & muziek
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende Plaats reactie

NicolaasP

Superlid
Superlid
Antw.: 5168
Vr Jan 29, 2021 12:18 am Reageer met quote

Welmoet schreef:
Briesje, heb je ook 't Hooge Nest gelezen van Roxane van Iperen?
Heel bijzonder boek, onvergetelijk. Misschien mede door de gesprekken die in DWDD over dit boek gevoerd zijn met de schrijver en Lientje één van de hoofdpersonen die enige maanden geleden nog leefde en die haar leven 'een ketting van wonderen' noemde
https://www.vn.nl/roxane-van-iperen-joods-verzet-hooge-nest/

'Hate is never right, and love is never wrong.'

Roman Kent
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage

Advertentie

Briesje.1

Superlid
Superlid
Antw.: 9014
Vr Jan 29, 2021 12:45 am Reageer met quote

📚

Laatst aangepast door Briesje.1 op Vr Mei 07, 2021 12:03 am, in totaal 1 keer bewerkt
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Welmoet.1

Stamgast
Stamgast
Antw.: 278
Vr Jan 29, 2021 12:53 am Reageer met quote

Briesje schreef:
Keesvi schreef:
Briesje schreef:
Ja dat heb ik ook gelezen Welmoet.
Ik heb een e-book abonnement van Kobo Bol.com.
Voor €10.00 per maand kan ik net zoveel boeken lezen als ik wil.
Daar ben ik super gelukkig mee!

Heb ik ook. Het is inmiddels iets duurder als ik het goed heb maar ik haal het er zeker wel uit.

Wat is Kobo Plus?
Met een Kobo Plus-abonnement heb je toegang tot meer dan 400.000 e-books en zo'n 20.000 luisterboeken. Er zijn 3 abonnementen:

Kobo Plus Lezen, toegang tot selectie e-books, €10.
Kobo Plus Luisteren, toegang tot selectie luisterboeken, €9.
Kobo Plus Lezen & Luisteren, toegang tot selectie e-books en luisterboeken, €13.
De dienst is een samenwerking tussen e-readerfabrikant Kobo en Bol.com.

Heb jij misschien de luisterboeken er bij Keesvi?

Ik heb geen Kobo E reader maar een Aqua 2 Pocketbook.

Wat is een goede Kobo E reader, Briesje?

Briesje.1

Superlid
Superlid
Vr Jan 29, 2021 1:17 am Reageer met quote

📚

Laatst aangepast door Briesje.1 op Vr Mei 07, 2021 12:04 am, in totaal 1 keer bewerkt

Keesvi

Superlid
Superlid
Antw.: 14474
Vr Jan 29, 2021 1:26 am Reageer met quote

Briesje schreef:
Heb jij misschien de luisterboeken er bij Keesvi?

Ik heb meestal de niet altijd verstandige neiging om meteen de meest uitgebreide opties te kiezen maar ik kijk het na. Ik kom erop terug.

“Niemand wordt geboren met haat voor een persoon met een andere huidskleur, achtergrond of geloof." (Nelson Mandela)
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage

Welmoet.1

Stamgast
Stamgast
Vr Jan 29, 2021 1:36 am Reageer met quote

Briesje schreef:
Welmoet ik heb zelf een Kobo Aura H20 Edition 2

Beste uit de test uit de consumentengids 2019
Die heb ik toen meteen gekocht.
Ik vind hem fantastisch en gebruik hem dagelijks.
Kobo komt altijd en overal goed uit de test, dat is al jaren zo.
Inmiddels zijn er al weer nieuwe testen gedaan heb ik gezien, daar staat Kobo ook weer bovenaan.

Haha ik zit net met de consumentengids ingelogd voor mijn neus de Kobo Clara HD te bekijken.

Briesje.1

Superlid
Superlid
Vr Jan 29, 2021 1:43 am Reageer met quote

📚

Laatst aangepast door Briesje.1 op Vr Mei 07, 2021 12:04 am, in totaal 1 keer bewerkt

Briesje.1

Superlid
Superlid
Vr Jan 29, 2021 1:44 am Reageer met quote

📚

Laatst aangepast door Briesje.1 op Vr Mei 07, 2021 12:05 am, in totaal 1 keer bewerkt

Welmoet.1

Stamgast
Stamgast
Za Jan 30, 2021 12:41 am Reageer met quote

Vandaag las ik het interview met A.B. Yehoshua over zijn nieuwe boek 'De tunnel'.
'Alles draait tegenwoordig alleen nog maar om identiteit. Daar moeten we van af'.

Het interview kan ik wel lezen vanaf mijn mobiel maar niet via de laptop.

Hier de link;
https://www.nrc.nl/nieuws/2021/01/28/herinneringen-zijn-in-israel-gevaarlijk-geworden-a4029589

Lijkt me een interessant boek ook in het interview geeft hij zijn kijk op Israel en Palestina.

'De tunnel'.
Samenvatting

Zvi Luria is een gepensioneerde ingenieur, die zijn leven lang wegen en tunnels heeft aangelegd. Wanneer bij hem beginnende dementie wordt geconstateerd, weet zijn vrouw te regelen dat zijn opvolger bij de overheidsinstelling voor wegenbouw, Asaël Maimoni, hem als onbezoldigd assistent aanneemt. Door zijn brein actief te houden hoopt ze zijn dementie te vertragen.
Asaël werkt aan een geheim militair project: de aanleg van een weg in de Negev-woestijn. Op het uitgetekende traject blijkt op een heuvel tussen oude Nabateese ruďnes echter een Palestijnse familie te bivakkeren, die onder bescherming staat van de raadselachtige archeoloog Sjibbolet. Asaël en Sjibbolet willen, allebei om persoonlijke redenen,
een tunnel aanleggen waardoor de heuvel gespaard kan blijven. Het is aan Zvi dit voor elkaar te krijgen.
De tunnel is een menselijke komedie, waarin Zvi, zijn vrouw en alle personages worden neergezet alsof we midden in een film zitten. Maar op subtiele wijze heeft Yehoshua er ook een hoopvolle vertelling in gevlochten over Israël en de Palestijnen.

Aanvulling; Politieke achtergrond

Yehoshua heeft het als een taak gezien een middenrol te in te nemen tussen Arabieren en Israëli's. Hij was jarenlang een voorstander van een Palestijnse staat. Hij stelde onder meer een omvangrijk document op met de Palestijn Izzat al-Ghazzawi. Bij de presentatie van zijn nieuwe boek "De Tunnel" (2020), dat over iemand gaat die in de eerste stadia van dementie zit, vertelde hij aan de online krant The Times of Israel, dat hij sinds enkele jaren een Palestijnse staat niet meer als een realistische mogelijkheid ziet, vanwege de nederzettingen en omdat de Palestijnen geen staat zouden accepteren zonder Oost-Jeruzalem. Tegenwoordig is hij voor een een-staat-oplossing met gelijke rechten voor zowel Palestijnen als Israëliërs.

NicolaasP

Superlid
Superlid
Zo Jan 31, 2021 3:30 pm Reageer met quote

Quote:
Op het uitgetekende traject blijkt op een heuvel tussen oude Nabateese ruďnes echter een Palestijnse familie te bivakkeren, die onder bescherming staat van de raadselachtige archeoloog Sjibbolet. Asaël en Sjibbolet willen, allebei om persoonlijke redenen,
een tunnel aanleggen waardoor de heuvel gespaard kan blijven. Het is aan Zvi dit voor elkaar te krijgen.

De sprookjes van Grimm zijn ook erg boeiend

Roman Kent
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage

Briesje.1

Superlid
Superlid
Vr Feb 12, 2021 10:31 pm Reageer met quote

📚

Laatst aangepast door Briesje.1 op Vr Mei 07, 2021 12:06 am, in totaal 1 keer bewerkt

Welmoet.1

Stamgast
Stamgast
Ma Feb 15, 2021 12:14 pm Reageer met quote

Briesje schreef:
Toen ik vorige week op de radio het nummer Wuthering Heights van Kate Bush hoorde dacht ik natuurlijk aan het boek " Woeste hoogten" van Emily Brotë.
Ik ben het meteen na tig jaar weer eens gaan lezen want ik had er weinig herrinneringen aan
Het boeide mij wel, maar om nu te zeggen het is een prachtig boek dat je gelezen moet hebben dat gaat mij te ver.

Mijn zus had dat boek in bezit maar ik vond er niets aan. Saai en ouwebollig Wink

Ron1.1

Superlid
Superlid
Antw.: 1056
Ma Feb 15, 2021 9:54 pm Reageer met quote

je kunt bij sommige reisburo's ook alweer zomerreizen boeken.

Welmoet.1

Stamgast
Stamgast
Di Feb 16, 2021 9:01 pm Reageer met quote

Er is een nieuw boek uit van Adriaan van Dis. Een schrijver die ik graag mag lezen.
Titel nieuwe boek; ‘KliFi, woede in de republiek Nederland’, Adriaan van Dis

Politieke satire

De roman speelt in de Republiek Nederland anno 2030. Het koningshuis is afgezet. Er regeert een populistische president. Met satanisch genoegen zet Van Dis de dictator neer als een kruising tussen Trump en Baudet: twitterend in kapitalen, strooiend met potjeslatijn en altijd druk doende de waarheid te verhullen achter leugens. Behalve klimaatfictie is het boek dus ook een politieke satire.

“Wat de president allemaal uitkraamt, komt voor een groot gedeelte uit de mond van linkse mensen uit het heden”, zegt Van Dis. “Neem zijn idee dat het volk een klankschaal met een zuivere toon moet zijn, dat er eenheid in hoort te zitten. Dat komt bij een linkse historicus vandaan. Ik noem geen namen.”

Het verhaal komt op gang als een deel van Nederland tijdens een orkaan wordt getroffen door een overstroming. Massa’s mensen verdrinken, vooral immigranten in laaggelegen uiterwaarden waar volop goedkope huizen zijn gebouwd. De president censureert het nieuws over de ramp. Tegelijk maakt hij van de gelegenheid gebruik door duizenden ongewenste ontheemden het land uit te zetten.

Lees verder in het interview;
https://tinyurl.com/2mo6b2r6

Briesje.1

Superlid
Superlid
Vr Mrt 12, 2021 3:04 pm Reageer met quote

📚

Laatst aangepast door Briesje.1 op Vr Mei 07, 2021 12:06 am, in totaal 1 keer bewerkt

Briesje.1

Superlid
Superlid
Vr Mrt 12, 2021 3:17 pm Reageer met quote

📚

Laatst aangepast door Briesje.1 op Vr Mei 07, 2021 12:07 am, in totaal 1 keer bewerkt

dagmar57

Superlid
Superlid
Antw.: 3229
Vr Mrt 12, 2021 7:42 pm Reageer met quote

Briesje schreef:

Dagmar ken je de schrijver Samuel Bjřrk al?
Ik heb van hem verschillende superspannende thrillers gelezen.

Ik reis alleen, De doodsvogel en De jongen in de sneeuw zijn echt aanraders. 👍

Heb alle 3 de boeken uit, lezen heerlijk weg, bedankt nog voor de tip.
Ga nu beginnen aan Nulpunt en Rookgordijn van Horst&Enger.

Briesje.1

Superlid
Superlid
Vr Mrt 12, 2021 11:51 pm Reageer met quote

📚

Laatst aangepast door Briesje.1 op Vr Mei 07, 2021 12:07 am, in totaal 1 keer bewerkt

Briesje.1

Superlid
Superlid
Za Mrt 13, 2021 12:03 am Reageer met quote

📚

Laatst aangepast door Briesje.1 op Vr Mei 07, 2021 12:08 am, in totaal 1 keer bewerkt

NicolaasP

Superlid
Superlid
Za Mrt 13, 2021 3:44 pm Reageer met quote

Ben momenteel volkomen in de ban van 'Oorlog en Terpentijn' van Stefan Hertmans.
Kent iemand het?

Bezige Bij samenvatting:
Quote:
Vlak voor zijn dood in de jaren tachtig van de vorige eeuw gaf de grootvader van Stefan Hertmans zijn kleinzoon een paar volgeschreven oude cahiers. Jarenlang durfde Hertmans de schriften niet te openen – tot hij het wél deed en onvermoede geheimen vond. Het leven van zijn grootvader bleek getekend door zijn armoedige kinderjaren in het Gent van voor 1900, door gruwelijke ervaringen als frontsoldaat in de Eerste Wereldoorlog en door een jonggestorven grote liefde. In zijn verdere leven zette hij zijn verdriet om in stille schilderkunst. Stefan Hertmans’ jarenlange fascinatie voor zijn grootvaders leven bracht hem uiteindelijk tot het schrijven van deze aangrijpende roman.

Uitgebracht in 2014

Roman Kent

Pagina 5 van 7 Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende

Plaats reactie