Alles over boeken!
Media, lezen & muziek
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 Plaats reactie

hehety

Superlid
Superlid
Antw.: 14131
Do Nov 11, 2021 1:41 pm Reageer met quote

De boeken van Ken Follett zijn ook aanraders.
Ze spelen meestal af in het verleden. Echt literatuur te noemen en je blijft gekluisterd lezen. Ook als e-books te verkrijgen.

De boeken die ik van hem gelezen heb zijn Pilaren van de aarde en Brug naar de Hemel.

Hoe minder dingen je bezit.
Hoe minder dingen jou bezitten.

auteur onbekend
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Advertentie

LuciaT.1

Stamgast
Stamgast
Antw.: 166
Do Nov 11, 2021 8:35 pm Reageer met quote

hehety schreef:
Ze spelen meestal af in het verleden. Echt literatuur te noemen en je blijft gekluisterd lezen. Ook als e-books te verkrijgen.

De boeken die ik van hem gelezen heb zijn Pilaren van de aarde en Brug naar de Hemel.

Een geweldige schrijver. Alle 4 boeken gekocht, de 2 die jij noemt en daarna Het eeuwige vuur en De schemering en de dageraad.

WillemijnF

Superlid
Superlid
Antw.: 5425
Za Nov 13, 2021 4:31 pm Reageer met quote

LuciaT schreef:
hehety schreef:

Een geweldige schrijver. Alle 4 boeken gekocht, de 2 die jij noemt en daarna Het eeuwige vuur en De schemering en de dageraad.

Hier nog een fan. Ooit begonnen met "De Kathedraal" ( Nu "Pilaren van de aarde"), de hele Kingsbridgereeks gelezen, maar ook de Centuryreeks (Val der titanen,Nacht van het kwaad en Kou uit het oosten). Dikke pillen allemaal, maar eenmaal begonnen kan ik in ieder geval niet meer stoppen. De Centuryreeks beschrijft de geschiedenis van een groot deel van de 20e eeuw, ook weer "levend" gemaakt door het volgen van verschillende families.

Met een Nederlander valt niet te discussiëren. Hij heeft tot het einde toe gelijk en daalt met deze zekerheid opgewekt het graf in.
Godfried Bomans 1913-1971

LuciaT.1

Stamgast
Stamgast
Di Nov 16, 2021 12:51 am Reageer met quote

Wel Willemijn, de Century reeks gelijk gedownload op mij E-reader. En dit weekend heerlijk begonnen met het 1e deel. Ik herken het dat je deze boeken niet snel weglegt. Laughing Straks met de winteravonden voor de boeg geeft het veel leesplezier.

hehety

Superlid
Superlid
Do Nov 25, 2021 1:31 pm Reageer met quote

Nu ben ik het boek aan het lezen: Lichter dan ik.
Het speelt zich af in Nederlands Indie.
In het begin kabbelde het wat om de leefomgeving en gewoontes te leren kennen. Maar als Isah besluit weg te lopen gaat alles drastische veranderen

https://deleesclubvanalles.nl/recensie/lichter-dan-ik/

https://www.bol.com/nl/nl/f/lichter-dan-ik/9200000111958151/

De inhoud houd mij onbewust bezig, zo goed geschreven

auteur onbekend

hehety

Superlid
Superlid
Vr Nov 26, 2021 12:32 pm Reageer met quote

up

auteur onbekend

LuciaT.1

Stamgast
Stamgast
Ma Dec 06, 2021 9:33 pm Reageer met quote

hehety schreef:
Nu ben ik het boek aan het lezen: Lichter dan ik.
Het speelt zich af in Nederlands Indie.
In het begin kabbelde het wat om de leefomgeving en gewoontes te leren kennen. Maar als Isah besluit weg te lopen gaat alles drastische veranderen

https://deleesclubvanalles.nl/recensie/lichter-dan-ik/

https://www.bol.com/nl/nl/f/lichter-dan-ik/9200000111958151/

De inhoud houd mij onbewust bezig, zo goed geschreven

Ik heb het boek in een weekend uitgelezen. Het greep me enorm aan, verbazing over hoe weinig ik wist van deze geschiedenis en wat vrouwen overkwamen in die tijd, onder beide regimes zeg maar.

LuciaT.1

Stamgast
Stamgast
Ma Dec 06, 2021 10:02 pm Reageer met quote

Eergisteren begonnen het aan het boek 'Doorgeschoten'

de nieuwe generatie onstuitbare criminelen

door Paul Vugts
Samenvatting

De nieuwe generatie onstuitbare criminelen De nietsontziende, vuurwapengevaarlijke generatie criminelen van nu Ze trekken om niets hun vuurwapens. De ene liquidatie lokt de andere uit ook in woonbuurten, ook met automatische wapens. Het tempo waarin ze overvallen plegen, vaak met grof geweld, is beklemmend. De nieuwe generatie criminelen is al jong uitgegroeid van lastpakken tot zware misdadigers. Rechercheteams, aanklagers, rechters, wetenschappers en hulpverleners zagen ze onder hun ogen doorgroeien, maar konden ze niet stuiten. Dat het overgrote deel van de jonge daders kampt met een gebrekkig ontwikkeld geweten of een laag IQ, of met allebei, maakt het toekomstperspectief extra somber. In Doorgeschoten schetst misdaadverslaggever Paul Vugts aan de hand van een ontluisterende reeks misdrijven hoe het mis ging en komt hij uit bij de grote vraag: Wat nu?

Geen boek dat je vrolijk stemt maar wel veel informatie geeft. En soms ronduit stuitend hoe de rechtspraak soms de mist in gaat.
En zo ontzettend jong, deze bijna nog kinderen hun eerste stappen zetten in de criminaliteit. Onthutsend vind ik de totaal afwezigheid van empathie. Om bang van te worden!

hehety

Superlid
Superlid
Do Feb 10, 2022 5:51 pm Reageer met quote

Wat ik een aanrader vind is het boek Eline van Michelle visser

k heb mijn boek Eline uit.
Ik moet zeggen: Een boek waar ik nog van onder de indruk ben.
Juist de verschillende kanten van de Grote Oorlog. De Spaanse griep. De culturen tussen de stadse mensen en de dorpsbewoners. De correspondenties tussen Eline en haar vriendin in Engeland. De correspondentie tussen haar man en zijn tante in Duitsland
De andere perspectieven van het beleven van wereldoorlog 1
Ik denk dat ik wel duidelijk ben. Laughing

https://libris.nl/boek?authortitle=michelle-visser/eline--9789022585870/

auteur onbekend

LuciaT.1

Stamgast
Stamgast
Do Feb 10, 2022 6:37 pm Reageer met quote

hehety, je hebt me enthousiast gemaaakt en ik heb het E book Eline via
koboplus gedownload.

MarjoleinA.1

Nieuwe bezoeker
Nieuwe bezoeker
Antw.: 13
Ma Mrt 07, 2022 10:00 pm Reageer met quote

Nieuw boek van Elisabeth George is uit. Titel 'Iets te verbergen'.

Samenvatting
Wanneer een detective van de beademing wordt gehaald, onthult de autopsie een gewelddadige dood. Waarnemend hoofdinspecteur Thomas Lynley wordt op de zaak gezet en komt uit bij een speciale taskforce binnen de Nigeriaanse gemeenschap van Noord-Londen waar de vermoorde detective bij betrokken was.
De jacht op de moordenaar opent deuren naar een voor hem onbekende wereld van culturele verenigingen en tradities. Samen met sergeants Barbara Havers en Winston Nkata ontdekt hij een web van leugens en geheime levens van mensen die elkaar gruwelijk verminken en dit koste wat het kost verborgen proberen te houden.

Door de jaren heb ik alle boeken gelezen van deze schrijfster en natuurlijk staat dit nieuwe boek ook op mijn lijstje.

hehety

Superlid
Superlid
Ma Mei 02, 2022 5:38 pm Reageer met quote

Een boek dat ik zeker kan aanraden. Zeker in de periode dat wij de tweede wereldoorlog en de bevrijding gaan herdenken
Dat is het boek: De Nachtegaal.
Een verhaal dat zich afspeelt in Frankrijk.
Ik heb het soms met verbijstering en met tranen in mijn ogen gelezen.
Zeker op het end kwamen echt de waterlanders naar boven wellen en dat is niet handig met het lezen. Laughing

https://www.bol.com/nl/nl/f/de-nachtegaal/9200000036135016/

De strijd niet alleen tegen de Duitsers, maar ook de haat/liefde verhouding tussen de vader en de zussen. De overlevingsdrang en doorzettingsvermogen om onderduikers en Joodse kinderen te redden. De honger en ontberingen.
Weet je wat; Lees het zelf maar en je leeft uren in een andere wereld

auteur onbekend

WillemijnF

Superlid
Superlid
Antw.: 5425
Ma Mei 02, 2022 6:46 pm Reageer met quote

hehety schreef:
Een boek dat ik zeker kan aanraden. Zeker in de periode dat wij de tweede wereldoorlog en de bevrijding gaan herdenken
Dat is het boek: De Nachtegaal.
Een verhaal dat zich afspeelt in Frankrijk.
Ik heb het soms met verbijstering en met tranen in mijn ogen gelezen.
Zeker op het end kwamen echt de waterlanders naar boven wellen en dat is niet handig met het lezen. Laughing

https://www.bol.com/nl/nl/f/de-nachtegaal/9200000036135016/

De strijd niet alleen tegen de Duitsers, maar ook de haat/liefde verhouding tussen de vader en de zussen. De overlevingsdrang en doorzettingsvermogen om onderduikers en Joodse kinderen te redden. De honger en ontberingen.
Weet je wat; Lees het zelf maar en je leeft uren in een andere wereld

Dat klinkt als een boek dat ik zal waarderen. Bedankt voor de tip!

Met een Nederlander valt niet te discussiëren. Hij heeft tot het einde toe gelijk en daalt met deze zekerheid opgewekt het graf in.
Godfried Bomans 1913-1971

NicolaasP

Superlid
Superlid
Antw.: 5737
Za Mei 28, 2022 11:47 am Reageer met quote

Elke Geurts 'Ik nog wel van Jou' (2017) . Fantastisch relaas van een op de klippen gelopen relatie. Reve zou dat 'slechts het motief' hebben genoemd. Het thema van het boek is universeel maar niet in woorden te duiden of je moet het bij iets vaags houden als 'het leven zelf'.

'Hate is never right, and love is never wrong.'

Roman Kent
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage

hehety

Superlid
Superlid
Ma Mei 30, 2022 9:50 pm Reageer met quote

Nicolaas, even het boek opgezocht. Gelukkig zelf niet gescheiden en al 44 en een half jaar met mijn man getrouwd, met wederzijds welbevinden. Laughing
Maar helaas wel van thuis uit meegekregen hoe het niet moet.
Wat ik van het boek gelezen heb aan recensies sprak mij wel aan.
Het boek staat al op mijn e-reader en als ik mijn huidige boek uit heb -dikke pil-. Duik in dat boek.
Bedankt voor de tip. Laughing

auteur onbekend

Pagina 7 van 7 Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7

Plaats reactie