Kaag-Docu a.s. zondag 3 januari VPRO
Media, lezen & muziek
Plaats reactie

Welmoet.1

Stamgast
Stamgast
Antw.: 278
Za Jan 02, 2021 9:10 pm Reageer met quote

Zondag 3 januari zendt de VPRO de documentaire over D66-lijsttrekker Sigrid Kaag uit. Hier is veel kritiek op gekomen en daarom heeft de VPRO een statement op haar site gezet. Deze is hieronder te lezen.

https://www.spreekbuis.nl/vpro-geeft-statement-in-aanloop-van-kaag-documentaire/

De film zou zo vlak voor de verkiezingen niet op de publieke omroep uitgezonden moeten worden, riepen politieke tegenstanders. Het veroorzaakte zelfs Kamervragen. Omdat Kaag sinds september ook lijsttrekker namens D66 is, zou de documentaire volgens PVV-kamerlid Martin Bosma íeen uur durende reclamespotí voor haar zijn.

Regisseur Shuchen Tan volgde Sigrid Kaag de afgelopen vijf jaar voor haar documentaire. Aan het begin is Kaag nog VN-diplomaat in het buitenland en keert ze terug naar Nederland om minister te worden. De film moet een inkijk geven in het werk en leven van een minister en hoe de politicus de overgang van het Midden-Oosten naar de Haagse politiek ervaart.

https://www.telegraaf.nl/entertainment/1850691551/vpro-kaag-documentaire-geen-verlengstuk-van-politiek

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Advertentie

Welmoet.1

Stamgast
Stamgast
Ma Jan 04, 2021 10:54 pm Reageer met quote

De docu viel me tegen. Misschien had ik er teveel van verwacht. Het laatste deel van de docu. op die bijeenkomst bij het Cidi vond ik wel het interessantst.

Een verstandig, hardwerkende vrouw als diplomaat. Daar kan ik respect voor hebben.

NicolaasP

Superlid
Superlid
Antw.: 5102
Di Jan 05, 2021 12:10 am Reageer met quote

Vind het een geweldig mens en ben vanwege haar nu aan het roer D'66 lid geworden, maar toch niet gekeken... Kwam op twitter heel erg veel lovend commentaar tegen over de docu.
Kwam van Jan Kuitenbrouwer deze -terechte- opmerking tegen:
Quote:
Zij die zo te hoop lopen tegen die Kaag-docu vergeten dat NL geen staatsomroep heeft maar een publieke omroep, met ideŽle zendgemachtigden. Dit was een uitzending van de @vpro, die in veel opzichten verwant is aan D66. Andere omroepen kunnen andere politici portretteren.

Ga de docu nog wel terugzien maar ben al een erg enthousiast bewonderaar van Kaag en hoop met heel mijn politieke hart dat D'66 straks de VVD naar de kroon zal steken en dan nog het liefst dat die op het hoofd van Kaag gezet zal worden als eerste vrouwelijke MP

'Hate is never right, and love is never wrong.'

Roman Kent
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage

nandes57

Stamgast
Stamgast
Antw.: 822
Di Jan 05, 2021 1:32 am Reageer met quote

NicolaasP schreef:
Vind het een geweldig mens en ben vanwege haar nu aan het roer D'66 lid geworden, maar toch niet gekeken... Kwam op twitter heel erg veel lovend commentaar tegen over de docu.
Quote:
Zij die zo te hoop lopen tegen die Kaag-docu vergeten dat NL geen staatsomroep heeft maar een publieke omroep, met ideŽle zendgemachtigden. Dit was een uitzending van de @vpro, die in veel opzichten verwant is aan D66. Andere omroepen kunnen andere politici portretteren.

Ga de docu nog wel terugzien maar ben al een erg enthousiast bewonderaar van Kaag en hoop met heel mijn politieke hart dat D'66 straks de VVD naar de kroon zal steken en dan nog het liefst dat die op het hoofd van Kaag gezet zal worden als eerste vrouwelijke MP

Nicolaas, je gaat toch niet lid worden, of nog erger stemmen op een partij vanwege de persoon/

Je stemt toch voor de inhoud en niet voor de persoon

Welmoet.1

Stamgast
Stamgast
Di Jan 05, 2021 10:00 am Reageer met quote

Sigrid Kaag is een erudiete vrouw en ook iemand die verbindt. Een doorzetter die zich niet uit het veld laat slaan door negatieve uitlatingen over haar privťleven. Dappere vrouw!

NicolaasP

Superlid
Superlid
Antw.: 5102
Di Jan 05, 2021 11:30 am Reageer met quote

nandes57 schreef:
NicolaasP schreef:
Quote:

Nicolaas, je gaat toch niet lid worden, of nog erger stemmen op een partij vanwege de persoon/

Je stemt toch voor de inhoud en niet voor de persoon

Je hebt zonder meer gelijk Nandes, nooit kiezen voor een partij enkel en alleen vanwege de persoon die die partij leidt, maar D'66 heeft me vanaf de tijd van van Mierlo al erg aangestaan. Het is niet alleen haar persoon dus, integendeel, het zijn de politieke prioriteiten die D '66 stelt wat het tot een partij maakt waar ik affiniteit mee voel (onderwijs, milieu, inclusiviteit), en nu met een persoon aan het roer van wie ik meen dat die de D'66 idealen als geen eerder ander partijleider kan realiseren wil ik die partij graag behalve met mijn stem ook als lid steunen.

'Hate is never right, and love is never wrong.'

Roman Kent
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage

Welmoet.1

Stamgast
Stamgast
Di Jan 05, 2021 2:57 pm Reageer met quote

Mooie recensie en column in Trouw over de docu. met Sigrid Kaag.

https://tinyurl.com/yyqmp9hx

Conny48

Stamgast
Stamgast
Antw.: 268
Di Jan 12, 2021 3:04 am Reageer met quote

Ik vond het een mooie en veelzijdige documentaire.
D'66 is niet mijn partij,maar als Rutte er mee stopt,mag zij MP worden.

wo man singt, da lasse dich ruhig nieder, böse Menschen haben keine Lieder

Pagina 1 van 1

Plaats reactie