Toeslagenaffaire- kabinetsberaad
Blik op het nieuws
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende Plaats reactie

Welmoet.1

Stamgast
Stamgast
Antw.: 279
Zo Jan 17, 2021 11:18 pm Reageer met quote

barth. schreef:
Welmoet schreef:

Ook ik heb tot nu toe weinig vertrouwen of een dossier als milieu wel goed opgepakt worden met een nieuw Kabinet. Als ik al de nieuwe splinterpartijtjes nu zie, waarvan sommigen uitgesproken zijn tegen verdere milieu maatregelen.

Ook ik stem niet op de VVD. Mijn keuze zou zijn Sigrid Kaag als volgend premier. En mocht Rutte weer als premier verkozen worden, dan is het de kiezer die gekozen heeft. Zo simpel is het! Laughing

Hoe je denkt is herkenbaar voor mij. Laughing

De peilingen bekijkend, lijkt het me voor de hand liggend dat de VVD weer de nieuwe premier gaat leveren.

Als de VVD weer de premier zal leveren dan zal ik geen betere weten dan Rutte uit die partij. En jij?

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Advertentie

barth.

Superlid
Superlid
Antw.: 1704
Zo Jan 17, 2021 11:39 pm Reageer met quote

Welmoet schreef:

Als de VVD weer de premier zal leveren dan zal ik geen betere weten dan Rutte uit die partij. En jij?

Dat denk ik ook. Ik weet ook geen betere dan Rutte voor het premierschap als ik uit de VVD-ers moet kiezen.

Trend atmosf. CO2 (Mauna Loa)
20 jaar geleden: 371 ppm, 10 jaar geleden: 391 ppm, nu: 416 ppm.

Welmoet.1

Stamgast
Stamgast
Di Jan 19, 2021 12:14 am Reageer met quote

Kabinet scheldt schulden gedupeerde ouders toeslagenaffaire kwijt

Alle schulden die gedupeerde ouders uit de toeslagenaffaire hebben bij overheidsinstanties zoals de Belastingdienst en bij Toeslagen, worden kwijtgescholden. Dat heeft staatssecretaris van FinanciŽn Alexandra van Huffelen vandaag bekendgemaakt.

Ook schulden bij andere instanties zoals het UWV, de Dienst Uitvoering Onderwijs en de Sociale Verzekeringsbank, worden geschrapt. Gemeenten worden daarnaast door de Vereniging van Nederlandse Gemeenten opgeroepen een streep te zetten door schulden die gedupeerden bij hun lokale overheid hebben uitstaan.

https://tinyurl.com/yyavueht

nandes57

Stamgast
Stamgast
Antw.: 713
Di Jan 19, 2021 12:29 am Reageer met quote

dit lijkt mij een goeie stap, alle schulden kwijtschelden en 30.000 meegeven als start voor een nieuw begin.

zeker ook deze oplossing doet misschien aan sommigen meer recht dan verdiend maar het zij zo.

neem het verlies (geld) en maak schoon schip.
en vooral...... trek er lering uit.

Keesvi

Superlid
Superlid
Antw.: 14075
Di Jan 19, 2021 12:45 am Reageer met quote

Welmoet schreef:

Alle schulden die gedupeerde ouders uit de toeslagenaffaire hebben bij overheidsinstanties zoals de Belastingdienst en bij Toeslagen, worden kwijtgescholden. Dat heeft staatssecretaris van FinanciŽn Alexandra van Huffelen vandaag bekendgemaakt.

Dat is inderdaad goed nieuws! Als begin dan.

ďNiemand wordt geboren met haat voor een persoon met een andere huidskleur, achtergrond of geloof." (Nelson Mandela)
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage

dagmar57

Superlid
Superlid
Antw.: 2970
Di Jan 19, 2021 2:57 pm Reageer met quote

Keesvi schreef:

Het pijnlijke is dat een aantal nu zittende bewindslieden niet alleen politiek maar ook daadwerkelijk rechtstreeks verantwoordelijk zijn voor de toeslagenaffaire en uit fatsoen eigenlijk de actieve politiek zouden moeten verlaten, zoals Asscher en Wiebes gedaan hebben. Het zal er wel op neerkomen dat Rutte na wat schuld bekennen, boete doen en schone beloftes straks even vrolijk aan een vierde termijn zal beginnen.

Nou in de 1e plaats wilde Asscher zelf helemaal niet aftreden en had dit ook kenbaar gemaakt, maar uit zijn eigen partij kwam hier verzet tegen en was er al een motie van wantrouwen die in stemming zou worden gebracht en kon hij niet anders dan aftreden, dus het was omdat hij voor dat blok werd gezet anders was hij niet afgetreden en het was dus zeker niet uit fatsoen.
Wiebes trad wel af uit eigen beweging.

Rutte is afgetreden met zijn gehele kabinet, dat is een zware politieke beslissing, dus ik zie niet in waarom hij niet als partijleider kan blijven of niet meer zou kunnen mee regeren bij een nieuw kabinet.

Als iedereen zowel grote als kleinere (er zijn echt heel veel mensen bij betrokken) zou moeten aftreden, zouden heel veel mensen hun baan verliezen en wat heeft dat voor meerwaarde?
De 2 grootste verantwoordelijken (Asscher en Wiebes) zijn afgetreden en ook het kabinet is opgestapt, dat lijkt me voorlopig welk voldoende en als alsnog mocht blijken dat er anderen (b.v. bij de belastingdienst) zijn dan kunnen die altijd alsnog hun functie opgeven.

dagmar57

Superlid
Superlid
Antw.: 2970
Di Jan 19, 2021 2:58 pm Reageer met quote

Welmoet schreef:

Ook schulden bij andere instanties zoals het UWV, de Dienst Uitvoering Onderwijs en de Sociale Verzekeringsbank, worden geschrapt. Gemeenten worden daarnaast door de Vereniging van Nederlandse Gemeenten opgeroepen een streep te zetten door schulden die gedupeerden bij hun lokale overheid hebben uitstaan.

https://tinyurl.com/yyavueht

Dat is een hele goede beslissing.

Keesvi

Superlid
Superlid
Di Jan 19, 2021 6:43 pm Reageer met quote

dagmar57 schreef:
Als iedereen zowel grote als kleinere (er zijn echt heel veel mensen bij betrokken) zou moeten aftreden, zouden heel veel mensen hun baan verliezen en wat heeft dat voor meerwaarde?

Je baan verliezen in de politiek vind ik iets heel anders dan je baan verliezen bij een koekjesfabriek. Maar daarnaast heeft de gehele kamerfractie van de VVD boter op haar hoofd omdat die unaniem voor deze hardvochtige manier van fraudebestrijding was. Niet alleen de VVD-fractie overigens. Dus ik snap wel dat het ondoenlijk is om een lijsttrekker te vinden met een schuldenvrije reputatie, naast alle gedwongen en vrijwillig vertrokkenen uit de partij.

ďNiemand wordt geboren met haat voor een persoon met een andere huidskleur, achtergrond of geloof." (Nelson Mandela)

nandes57

Stamgast
Stamgast
Wo Jan 20, 2021 12:05 am Reageer met quote

De hele politiek maar ook de media de jounalistiek en nog meer.

Al er een aantal bomen gekapt moeten worden staat de hele boel op de kop, en dit is aan iedereen voorbij gegaan.

het ergste wat ik gisteren op de radio hoorde is dat de mensen die werden beschuldigd van fraude aan twee criteria moesten voldoen.......

1 een getinte of donkere huidskleur
2 een buitenlands klinkende naam

Welmoet.1

Stamgast
Stamgast
Wo Jan 20, 2021 12:11 am Reageer met quote

nandes57 schreef:

Al er een aantal bomen gekapt moeten worden staat de hele boel op de kop, en dit is aan iedereen voorbij gegaan.

het ergste wat ik gisteren op de radio hoorde is dat de mensen die werden beschuldigd van fraude aan twee criteria moesten voldoen.......

En een dubbele nationaliteit

Keesvi

Superlid
Superlid
Wo Jan 20, 2021 12:24 am Reageer met quote

nandes57 schreef:
Dus je vindt Pieter Omtzigt, Renske Leijten, Pieter Klein en Jan Kleinnijenhuis ook verantwoordelijk voor het duperen van de slachtoffers van de toeslagenaffaire?

nandes57

Stamgast
Stamgast
Wo Jan 20, 2021 1:49 am Reageer met quote

Keesvi schreef:
nandes57 schreef:
Dus je vindt Pieter Omtzigt, Renske Leijten, Pieter Klein en Jan Kleinnijenhuis ook verantwoordelijk voor het duperen van de slachtoffers van de toeslagenaffaire?

nee Kees maar wel dat de hele meute er aan voorbij is gelopen incl de hele media en journalitiek die er nu weer garen bij spint.

toch?kees

Welmoet.1

Stamgast
Stamgast
Wo Jan 20, 2021 2:11 am Reageer met quote

nandes57 schreef:
Keesvi schreef:
nandes57 schreef:

nee Kees maar wel dat de hele meute er aan voorbij is gelopen incl de hele media en journalitiek die er nu weer garen bij spint.

toch?kees

Nandes hier geef ik je helemaal gelijk in!

Keesvi

Superlid
Superlid
Wo Jan 20, 2021 2:43 am Reageer met quote

nandes57 schreef:

Nee dus. Er zijn gelukkig nog enkele zeldzame parlementariŽrs en journalisten die hun werk doen, en misschien nog wel iets meer dan je denkt. Laten die een voorbeeld voor de rest zijn.

Welmoet.1

Stamgast
Stamgast
Wo Jan 20, 2021 12:32 pm Reageer met quote

nandes57 schreef:

Ik begrijp volkomen wat je bedoelt. Heel duidelijk werd dit gemaakt bij Op1.

Rutger Bregman, auteur van de bestseller De Meeste Mensen Deugen, stelt dat Ďwe allemaal schuldig zijní aan het schandaal met de kinderopvangtoeslagen waarbij de overheid onder het mom van fraudebestrijding het leven van duizenden onschuldige burgers verwoestte. ďAbsoluut. Kijk naar de peilingen. De twee grootste partijen zijn VVD en PVV, de partijen die het hardst hamerden op fraudebestrijdingĒ.
https://tinyurl.com/y5ml8p2h

NicolaasP

Superlid
Superlid
Antw.: 4913
Wo Jan 20, 2021 2:01 pm Reageer met quote

Er is geweldig veel stemming gemaakt in Nederland door onder meer de PVV wat fraude betreft onder 'allochtonen' ('die komen hier alleen maar voor de uitkeringen naartoe terwijl Henk en Ingrid dat moeten opbrengen') en arbeidsmigranten vanuit oa RoemeniŽ, Polen en Bulgarije ('grenzen dicht want ze plukken ons helemaal kaal').

Dat zal er ook debet aan zijn geweest dat men bij de belastingen zo gemakkelijk in deze vervolging heeft geparticipeerd.

En zou dat een opdracht van Rutte geweest zijn? Of zou deze zelfs maar geweten hebben van een dergelijke opdracht

Daar geloof ik zelf niets van

https://www.nrc.nl/nieuws/2020/11/17/voor-velen-kwade-genius-achter-de-ellende-a4020430

https://www.youtube.com/watch?v=UFdsw0AmPTk

Dat juist Wilders nu zo hoog van de toren blaast richting Rutte is de hypocrisie ten top

Verder denk ik gelet op de 25 zetels waar Wilders op staat dat een groot deel van wit Nederland alleen maar zijn duim opsteekt bij de door de belastingen gevolgde koers om fraude bij 'buitenlanders' gewoon maar te veronderstellen in de meeste gevallen

'Hate is never right, and love is never wrong.'

Roman Kent
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage

Ron1.1

Stamgast
Stamgast
Antw.: 923
Do Jan 21, 2021 10:28 pm Reageer met quote

nandes57 schreef:

waar komt dat vooroordeel toch uit voort ??

Ron1.1

Stamgast
Stamgast
Antw.: 923
Do Jan 21, 2021 10:30 pm Reageer met quote

Welmoet schreef:

wie zijn schulden betaald wordt niet armer.

Eenzamefietser7 5

Superlid
Superlid
Antw.: 18152
Zo Jan 31, 2021 1:42 pm Reageer met quote

barth. schreef:
Welmoet schreef:

Dat denk ik ook. Ik weet ook geen betere dan Rutte voor het premierschap als ik uit de VVD-ers moet kiezen.

dan kan hij eerst een elf jaar oude verkiezingsbelofte inlossen: duizend euro voor elke Nederlander

Gribou---Greet

Stamgast
Stamgast
Antw.: 457
Zo Jan 31, 2021 2:30 pm Reageer met quote

Eenzamefietser75 schreef:

dan kan hij eerst een elf jaar oude verkiezingsbelofte inlossen: duizend euro voor elke Nederlander

Dat heeft de premier niet belooft .

Tijdens de campagne voor de verkiezingen in 2012 wilde de VVD iedereen die werkt via de arbeidskorting 1.000 euro belastingverlaging geven..... dit is wat anders dan elke Nederlander .

Pagina 4 van 5 Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Plaats reactie