De avondklok is ingegaan
Maatschappij, werk & pensioen
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende Plaats reactie

barth.

Superlid
Superlid
Antw.: 1802
Do Jan 28, 2021 2:05 am Reageer met quote

Ik lees dat de straffen voor opruiïng niet misselijk kunnen zijn.
Tot maximaal 5 jaar cel. En ettelijke duizenden euro’s boete.

Vandaag is het rustig, maar er zijn wel een heleboel jongeren opgepakt
voor opruiïng vanuit huis. (Nieuwsuur had het over 20 jongeren)
Dat gaat dus over opruiïende berichten via de sociale media op het internet.

De politie zit er bovenop.

Trend atmosf. CO2 (Mauna Loa)
20 jaar geleden: 371 ppm, 10 jaar geleden: 391 ppm, nu: 416 ppm.
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Advertentie

barth.

Superlid
Superlid
Do Jan 28, 2021 2:27 am Reageer met quote

Informatie over Opruiïng van de politie

Tympaan

Superlid
Superlid
Antw.: 28392
Do Jan 28, 2021 12:10 pm Reageer met quote

barth. schreef:
Tympaan schreef:

Dat is in ieder geval mooi voor de betrokkenen.
Maar laten we ook niet vergeten dat we er met z'n allen toch weer voor betalen. Hetzij door belastingverhogingen of premieverhogingen van de verzekeringsmaatschappijen.

Voor mij is het belangrijkste dat de daders er niet met een taakstrafje vanaf komen, maar vooral dat het ze financieel treft.

Ik denk niet dat de coronarellen een aanleiding zijn om verzekeringspremies of belastingen te verhogen.

Waarom denk je dat, barth? Verzekeringsmaatschappijen moeten toch winst maken om te kunnen voortbestaan. Zij zullen die verhogingen niet nu direct invoeren, maar op een later tijdstip zeker wel. Wegens veranderde omstandigheden of zoiets, zal het dan wel heten..

Belastingen idem dito. Ze verhogen allerlei belastingen toch al. Dan verhogen ze stiekemweg gewoon nog een beetje meer. Weet die domme burger veel....

Er bestaat nu eenmaal niet zoiets als gratis geld...

Faber quisque fortunae suae

NicolaasP

Superlid
Superlid
Antw.: 5033
Do Jan 28, 2021 2:01 pm Reageer met quote

De materiële schade van die enkele winkeliers tgv de rellen van de afgelopen dagen -die aardig de kop lijken te zijn ingedrukt- zal peanuts zijn voor de -diverse- verzekeringsbedrijven die de dekking daarvan verlenen

'Hate is never right, and love is never wrong.'

Roman Kent
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage

WillemijnF

Superlid
Superlid
Antw.: 4447
Do Jan 28, 2021 2:24 pm Reageer met quote

NicolaasP schreef:
De materiële schade van die enkele winkeliers tgv de rellen van de afgelopen dagen -die aardig de kop lijken te zijn ingedrukt- zal peanuts zijn voor de -diverse- verzekeringsbedrijven die de dekking daarvan verlenen

Dat lijkt me ook en bovendien zullen ook de verzekeringsmaatschappijen de schade zoveel mogelijk proberen te verhalen op de daders. Belangrijker is het om nieuwe rellen te voorkomen. Zo te zien is de opsporing en vervolging voortvarend van start gegaan. Dat geeft de burger, deze burger tenminste, moed.

Met een Nederlander valt niet te discussiëren. Hij heeft tot het einde toe gelijk en daalt met deze zekerheid opgewekt het graf in.
Godfried Bomans 1913-1971

NicolaasP

Superlid
Superlid
Antw.: 5033
Do Jan 28, 2021 2:45 pm Reageer met quote

Misschien dat diezelfde verzekeringsmaatschappijen wel heel goed af zijn met een lange periode waarin geen evenementen als grote popfestivals plaatsvinden, geen voetbalwedstrijden worden gehouden, nauwelijks vuurwerk werd afgestoken, geen huizenhoge pallet-, of kerstboomverbrandingen ter opluistering van het nieuwe jaar...enz
Ze zullen het heel erg rustig hebben gehad in deze corona-tijd en daar goed garen bij hebben gesponnen

en dát is nu -voor die verzekeringsmaatschappijen- 'gratis geld' Tympaan, daar zullen jij of ik of welke verzekeringsnemer ook, nooit en te nimmer van meeprofiteren

'Hate is never right, and love is never wrong.'

Roman Kent
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage

WillemijnF

Superlid
Superlid
Do Jan 28, 2021 3:07 pm Reageer met quote

NicolaasP schreef:
Misschien dat diezelfde verzekeringsmaatschappijen wel heel goed af zijn met een lange periode waarin geen evenementen als grote popfestivals plaatsvinden, geen voetbalwedstrijden worden gehouden, nauwelijks vuurwerk werd afgestoken, geen huizenhoge pallet-, of kerstboomverbrandingen ter opluistering van het nieuwe jaar...enz
Ze zullen het heel erg rustig hebben gehad in deze corona-tijd en daar goed garen bij hebben gesponnen

en dát is nu -voor die verzekeringsmaatschappijen- 'gratis geld' Tympaan, daar zullen jij of ik of welke verzekeringsnemer ook, nooit en te nimmer van meeprofiteren

Daar zeg je wat. Ik ben eens gaan zoeken en inderdaad lijken de verzekeringsmaaschappijen goed garen te spinnen bij de crisis. Al leveren ze weer in op hun beleggingsresultaat.

Verzekeraar ASR levert in maar niet veel

Met een Nederlander valt niet te discussiëren. Hij heeft tot het einde toe gelijk en daalt met deze zekerheid opgewekt het graf in.

Benneke

Superlid
Superlid
Antw.: 8198
Do Jan 28, 2021 3:17 pm Reageer met quote

Als een verzekeringmaatschappij een jaar meer dan gemiddeld schade moet uitkeren, is dat geen enkel probleem. De premies worden wat verhoogd en binnen een jaar is die hogere schade uitkering weer terug verdiend.

Wie vrolijk is, laadt de schijn op zich oppervlakkig te zijn. (Godfried Bomans)
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage

Tympaan

Superlid
Superlid
Do Jan 28, 2021 3:35 pm Reageer met quote

Benneke schreef:
Als een verzekeringmaatschappij een jaar meer dan gemiddeld schade moet uitkeren, is dat geen enkel probleem. De premies worden wat verhoogd en binnen een jaar is die hogere schade uitkering weer terug verdiend.

Dat is nu precies wat ik bedoel; de premies worden weer wat verhoogd. Met andere woorden: de burger betaalt uiteindelijk toch weer het gelag.

Met die verzekeringsmaatschappijen heb ik verder geen medelijden.

Het is natuurlijk meer een principekwestie. Ik betaal geen premie omdat een aantal rotzakken de onbedwingbare behoefte voelen om andermans spullen te vernielen. En daar ook nog eens de kans voor krijgen.

Opsporen en laten betalen, die idioten. Dan leren ze het wel af...

dagmar57

Superlid
Superlid
Antw.: 3055
Do Jan 28, 2021 3:52 pm Reageer met quote

barth. schreef:
Lijkt me voor ouders van tegenwoordig behoorlijk moeilijk om te blijven weten wat je kind allemaal uitspookt op het internet.

Dat is natuurlijk 1 van de grootste pijnpunten in dit geheel.
Berichten verspreiden via sociale media gaat razend snel en is totaal niet te vergelijken met toen wij vroeger jong waren.
Ik denk veel ouders het sociale media gebruik van hun kinderen amper kunnen bijbenen, laat staan dat ze weten hoe gesloten app groepen werken en er zo achter kunnen komen wat hun kinderen uitspoken.

Ouders gaan niet vrij uit als hun kinderen na 21 uur de straat opgaan en gaan rellen, maar het is nu ook weer niet zo dat je ouders alles kunt verwijten.

Ik weet wel dat ik heel blij ben dat ik nu geen puberende kinderen meer in huis heb...........................

barth.

Superlid
Superlid
Do Jan 28, 2021 5:51 pm Reageer met quote

Tympaan schreef:

Waarom denk je dat, barth?

Omdat dit enkel een incident is.
Verzekeringen kijken bij het vaststellen van premies meer vooruit.
Meer naar de toekomst.
Met statistiek en geavanceerde kansberekening.
Daarmee doen ze risicoanalyse.

Tympaan

Superlid
Superlid
Do Jan 28, 2021 7:06 pm Reageer met quote

Ik hoop met je mee dat het bij een incident blijft.

Maar ik denk dat verzekeringsbedrijven het gelijk als een extra risico blijven zien en hun premies daar op zullen aanpassen.
Maar ik kan ook niet in de hoofden van die verzekeringsjongens kijken.

We wachten het maar weer gelaten af..

barth.

Superlid
Superlid
Do Jan 28, 2021 7:22 pm Reageer met quote

Tympaan schreef:
Ik hoop met je mee dat het bij een incident blijft.

Maar ik denk dat verzekeringsbedrijven het gelijk als een extra risico blijven zien en hun premies daar op zullen aanpassen.
Maar ik kan ook niet in de hoofden van die verzekeringsjongens kijken.

We wachten het maar weer gelaten af..

Incidenten zullen er geregeld zijn. Dat weten verzekeraars.
Daar houden verzekeraars rekening mee.

En in de gevallen dat het geen verplichte verrzekering betreft kan je altijd besluiten om geen verzekering te nemen, en het risico zelf te dragen.
Dan betaal je niet mee aan de ongein die anderen overkomt, en anderen betalen dan niet mee aan de ongein die jou eventueel mocht overkomen.

Tympaan

Superlid
Superlid
Do Jan 28, 2021 8:45 pm Reageer met quote

Very Happy

Tja, dat is de keuze die je zelf zal moeten maken..

Very Happy

barth.

Superlid
Superlid
Do Jan 28, 2021 10:27 pm Reageer met quote

dagmar57 schreef:
barth. schreef:
Lijkt me voor ouders van tegenwoordig behoorlijk moeilijk om te blijven weten wat je kind allemaal uitspookt op het internet.

Dat is natuurlijk 1 van de grootste pijnpunten in dit geheel.
Berichten verspreiden via sociale media gaat razend snel en is totaal niet te vergelijken met toen wij vroeger jong waren.
Ik denk veel ouders het sociale media gebruik van hun kinderen amper kunnen bijbenen, laat staan dat ze weten hoe gesloten app groepen werken en er zo achter kunnen komen wat hun kinderen uitspoken.

Ouders gaan niet vrij uit als hun kinderen na 21 uur de straat opgaan en gaan rellen, maar het is nu ook weer niet zo dat je ouders alles kunt verwijten.

Ik weet wel dat ik heel blij ben dat ik nu geen puberende kinderen meer in huis heb...........................

Een goede aansprakelijkheidverzekering lijkt me geen overbodige luxe voor ouders met puberende kinderen in huis, en boetes voor opruiïng waarvan de hoogte tot € 21750,- kan oplopen.

In Coevorden was het een minderjarig meisje wat is opgepakt. Zij had een berichtje op de sociale media gedeeld. Een berichtje van een ander om te gaan rellen.
Misschien is een goede rechtsbijstandverzekering ook zinvol.

Keesvi

Superlid
Superlid
Antw.: 14213
Do Jan 28, 2021 10:46 pm Reageer met quote

barth. schreef:
Een goede aansprakelijkheidverzekering lijkt me geen overbodige luxe voor ouders met puberende kinderen in huis, en boetes voor opruiïng waarvan de hoogte tot € 21750,- kan oplopen.

In Coevorden was het een minderjarig meisje wat is opgepakt. Zij had een berichtje op de sociale media gedeeld. Een berichtje om te gaan rellen.
Misschien is een goede rechtsbijstandverzekering ook zinvol.

Niet alleen als je puberende kinderen hebt maar met je eens dat dergelijke verzekeringen nuttig zijn als je niet ruim in de financiële middelen zit. Iedere ouder wordt geconfronteerd met een langlopend losmakingsproces en bij kinderen van die leeftijd gaat dat haast per definitie gepaard met conflicten, tussen ouders en kinderen maar ook op school, met leeftijdsgenoten en met volwassenen die hen wel even vertellen hoe ze zich moeten gedragen. Je kunt met goed fatsoen niet van die ouders verwachten dat ze 24*7 precies weten wat hun kroost uitspookt. Maar ja, als ouder ben je wel verantwoordelijk tot hun 18e en qua verzorging nog een paar jaar meer dus een goeie tip, al zal het op dit forum vooral gericht zijn aan grootouders voor hun nakomelingen met kinderen.

“Niemand wordt geboren met haat voor een persoon met een andere huidskleur, achtergrond of geloof." (Nelson Mandela)

nandes57

Stamgast
Stamgast
Antw.: 769
Vr Jan 29, 2021 2:27 am Reageer met quote

Ik denk dat je wel als ouders kunt weten wat je kinderen uitspoken, in ieder geval wel wat ze zeker niet uitspoken.

je kunt niet altijd weten waar ze mee bezig zijn maar je weet heus wel waar je kinderen zich niet mee inlaten

Tympaan

Superlid
Superlid
Vr Jan 29, 2021 12:05 pm Reageer met quote

Ik denk dat je daar nooit of te nimmer zeker van kan zijn. Ja, tot een jaar of twaalf misschien. Maar zodra ze ouder worden, hangt het maar helemaal van af van af wat voor vrienden ze treffen en wat voor gelegenheden er zich voordoen. Als kind kende je dan wel geen social media maar je had ook geen mobieltje waarmee je als kind constant gevolgd kan worden en dus wellicht een grotere vrijheid genoot..

Very Happy

WillemijnF

Superlid
Superlid
Vr Jan 29, 2021 12:45 pm Reageer met quote

Tympaan schreef:
Ik denk dat je daar nooit of te nimmer zeker van kan zijn. Ja, tot een jaar of twaalf misschien. Maar zodra ze ouder worden, hangt het maar helemaal van af van af wat voor vrienden ze treffen en wat voor gelegenheden er zich voordoen. Als kind kende je dan wel geen social media maar je had ook geen mobieltje waarmee je als kind constant gevolgd kan worden en dus wellicht een grotere vrijheid genoot..

Very Happy

Ja hoor. Ik kon ook makkelijk een onvoldoende of een uurtje spijbelen verzwijgen, maar nu zetten scholen al dat soort informatie online voor ouders. In die zin zijn kinderen onvrijer dan vroeger. En in zekere mate heeft een kind het ook nodig om dingen uit het zicht van ouders uit te spoken, dat hoort ook bij groter worden, net als het dragen van de gevolgen als het daarbij de fout ingaat. Dat is heel gezond.
Maar het is wel zaak voor ouders om zoveel mogelijk in de gaten te houden wat hun kinderen online uitspoken. Is het niet ter bescherming van de maatschappij, dan wel ter bescherming van de kinderen zelf. Ik weet bijvoorbeeld van onze kinderen dat zij regelmatig even over de schouders van hun kinderen meekijken, hun zoekgeschiedenis controleren en mobieltjes mogen niet mee naar bed. Maar dan gaat het mer name om het beschermen van hun kind. Verder is internetgedrag en - gevaar met enige regelmaat onderwerp van gesprek.
Maar los van het internetgevaar. Onze dochters snappen er niets van dat ouders hun kinderen niet gewoon binnenhouden. Het is voor hen ondenkbaar dat hun 13jarige 's avonds na negenen nog op straat zwerft, dat heeft niet eens met de avondklok te maken. Dus ja, opvoeding speelt wel degelijk een rol.

Keesvi

Superlid
Superlid
Antw.: 14213
Vr Jan 29, 2021 1:23 pm Reageer met quote

WillemijnF schreef:
Onze dochters snappen er niets van dat ouders hun kinderen niet gewoon binnenhouden. Het is voor hen ondenkbaar dat hun 13jarige 's avonds na negenen nog op straat zwerft, dat heeft niet eens met de avondklok te maken. Dus ja, opvoeding speelt wel degelijk een rol.

Mee eens. Maar even verder denkend, hoe zouden ze omgaan met hun 14-, 15-, 16-, en 17-jarige kinderen? Op een gegeven moment kun je ze niet meer met verbodsregeltjes vastleggen en moet je toch vertrouwen op de bagage die je ze in de loop der jaren hebt meegegeven? Opvoeden zie ik als een continue proces dat varieert van het bieden van primaire zorg, veiligheid en warmte naar steeds meer eigen verantwoordelijkheid en eerst veel en geleidelijk minder begeleiding bij confrontaties met de harde dagelijkse realiteit? Dat is altijd mijn leidraad geweest qua opvoeden en daar heb ik geen moment spijt van gehad.

“Niemand wordt geboren met haat voor een persoon met een andere huidskleur, achtergrond of geloof." (Nelson Mandela)

Pagina 6 van 7 Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende

Plaats reactie