De avondklok is ingegaan
Maatschappij, werk & pensioen
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 Plaats reactie

Tympaan

Superlid
Superlid
Antw.: 28305
Vr Jan 29, 2021 2:00 pm Reageer met quote

Uiteraard speelt opvoeding de grootste rol in je leven. Het maakt voor een groot deel uit wat je later bent.

Maar wat als die ouders zelf geen of de verkeerde opvoeding genoten hebben? Dan moet je het met die kinderen ook maar afwachten.

Ik ben in ieder geval maar blij dat ik in deze tijd geen kinderen hoeft op te voeden....

Faber quisque fortunae suae
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Advertentie

WillemijnF

Superlid
Superlid
Antw.: 4375
Vr Jan 29, 2021 2:03 pm Reageer met quote

Keesvi schreef:
WillemijnF schreef:
Onze dochters snappen er niets van dat ouders hun kinderen niet gewoon binnenhouden. Het is voor hen ondenkbaar dat hun 13jarige 's avonds na negenen nog op straat zwerft, dat heeft niet eens met de avondklok te maken. Dus ja, opvoeding speelt wel degelijk een rol.

Mee eens. Maar even verder denkend, hoe zouden ze omgaan met hun 14-, 15-, 16-, en 17-jarige kinderen? Op een gegeven moment kun je ze niet meer met verbodsregeltjes vastleggen en moet je toch vertrouwen op de bagage die je ze in de loop der jaren hebt meegegeven? Opvoeden zie ik als een continue proces dat varieert van het bieden van primaire zorg, veiligheid en warmte naar steeds meer eigen verantwoordelijkheid en eerst veel en geleidelijk minder begeleiding bij confrontaties met de harde dagelijkse realiteit? Dat is altijd mijn leidraad geweest qua opvoeden en daar heb ik geen moment spijt van gehad.

Ja, daar kan ik me ook in vinden. Ik denk dat dat de essentie is: begeleiden naar zelfstandige, verantwoordelijke en betrouwbare volwassenen. Fouten maken hoort daarbij. Maar ik reageerde in bovenstaande op berichten dat 13 jarigen werden opgepakt. Daar zette mijn dochter vraagtekens bij.

Met een Nederlander valt niet te discussiëren. Hij heeft tot het einde toe gelijk en daalt met deze zekerheid opgewekt het graf in.
Godfried Bomans 1913-1971

Keesvi

Superlid
Superlid
Antw.: 14138
Vr Jan 29, 2021 2:41 pm Reageer met quote

WillemijnF schreef:
Maar ik reageerde in bovenstaande op berichten dat 13 jarigen werden opgepakt. Daar zette mijn dochter vraagtekens bij.

Daar denken we dan hetzelfde over. Respecteren van een eigen mening van kinderen van die leeftijd is prima maar gedrag wel binnen kaders houden. Bij een kind van die leeftijd zou ik me als ouder kapot schamen als die stenen gooiend bij dergelijke rellen betrokken zou zijn.

“Niemand wordt geboren met haat voor een persoon met een andere huidskleur, achtergrond of geloof." (Nelson Mandela)
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage

WillemijnF

Superlid
Superlid
Antw.: 4375
Vr Jan 29, 2021 2:48 pm Reageer met quote

Keesvi schreef:
WillemijnF schreef:
Maar ik reageerde in bovenstaande op berichten dat 13 jarigen werden opgepakt. Daar zette mijn dochter vraagtekens bij.

Daar denken we dan hetzelfde over. Respecteren van een eigen mening van kinderen van die leeftijd is prima maar gedrag wel binnen kaders houden. Bij een kind van die leeftijd zou ik me als ouder kapot schamen als die stenen gooiend bij dergelijke rellen betrokken zou zijn.

Sterker nog, toen haar zoon haar vroeg wat ze zou doen in dat geval zei ze doodleuk dat ze hem zélf zou aangeven bij de politie. Very Happy

Met een Nederlander valt niet te discussiëren. Hij heeft tot het einde toe gelijk en daalt met deze zekerheid opgewekt het graf in.
Godfried Bomans 1913-1971

Keesvi

Superlid
Superlid
Vr Jan 29, 2021 2:56 pm Reageer met quote

WillemijnF schreef:
Sterker nog, toen haar zoon haar vroeg wat ze zou doen in dat geval zei ze doodleuk dat ze hem zélf zou aangeven bij de politie. Very Happy

Dat klinkt misschien als gebrek aan affiniteit maar er is vanuit ouderlijke verantwoordelijkheid zeker iets voor te zeggen. Smile

“Niemand wordt geboren met haat voor een persoon met een andere huidskleur, achtergrond of geloof." (Nelson Mandela)

barth.

Superlid
Superlid
Antw.: 1785
Za Jan 30, 2021 6:44 pm Reageer met quote

Hoewel het vaker jongeren betreft, en ook minderjarigen. Zijn het niet alleen jongeren die worden aangehouden voor grensoverschrijdend toetsenbordactivisme. (Opruiïng)

Trend atmosf. CO2 (Mauna Loa)
20 jaar geleden: 371 ppm, 10 jaar geleden: 391 ppm, nu: 416 ppm.

barth.

Superlid
Superlid
Za Jan 30, 2021 7:21 pm Reageer met quote

Niet altijd wordt de soep zo heet gegeten als zij wordt opgediend.

Soms volgt na een aanhouding vrij snel een vrijlating, maar wel met een “gedragsaanwijzing”. Een goed gesprek op het bureau en een dringend advies.

En er zijn ook stopgesprekken. Dan is het politiebezoek thuis.

Quote:
Stopgesprekken

Ook werden er tientallen stopgesprekken gevoerd met mensen die online actief waren in chatgroepen. Doel van deze gesprekken is om mensen uit de anonimiteit te halen en uit te leggen wat de gevolgen zijn als men strafbare feiten pleegt. Een stopgesprek is altijd een fysiek gesprek waarbij agenten langskomen op je woonadres. Zo worden bijvoorbeeld ook ouders geconfronteerd met het (online) gedrag van hun kinderen.

https://www.politie.nl/nieuws/2021/januari/29/08-politie-zit-bovenop-opruiiers-en-onruststokers.html

Laatst aangepast door barth. op Za Jan 30, 2021 8:31 pm, in totaal 1 keer bewerkt

Eenzamefietser7 5

Superlid
Superlid
Antw.: 18156
Ma Feb 01, 2021 1:53 am Reageer met quote

Ach, ja, wat als er een avondklok is, maar kinderen via contacten op school een mogelijke verspreidingsbron van Covid-19 kunnen zijn na 8 februari...

nandes57

Stamgast
Stamgast
Antw.: 736
Ma Feb 01, 2021 2:05 am Reageer met quote

Eenzamefietser75 schreef:
Ach, ja, wat als er een avondklok is, maar kinderen via contacten op school een mogelijke verspreidingsbron van Covid-19 kunnen zijn na 8 februari...

het is het balanceren op een smalle richel, balanceren tussen beperkingen die allerhande schades aanrichten ( bij jonge kinderen bijv) en de capaciteit van ons gezondheidsstelsel.

dus als er ondanks de avondklok iets ruimte wordt gegeven en die ruimte wordt gegeven aan de kinderen dan i dat een prima .

barth.

Superlid
Superlid
Ma Feb 01, 2021 11:15 pm Reageer met quote

nandes57 schreef:
Eenzamefietser75 schreef:

het is het balanceren op een smalle richel, balanceren tussen beperkingen die allerhande schades aanrichten ( bij jonge kinderen bijv) en de capaciteit van ons gezondheidsstelsel.

dus als er ondanks de avondklok iets ruimte wordt gegeven en die ruimte wordt gegeven aan de kinderen dan i dat een prima .

Yep. Ik onderschrijf dit.

barth.

Superlid
Superlid
Ma Feb 01, 2021 11:19 pm Reageer met quote

ik vind overigens dat de politie het goed heeft aangepakt om die avondklokrellen te stoppen.
En ik ben blij dat er niet voor een oplossing is gekozen met schietende militairen en dode pubers in de straten.

nandes57

Stamgast
Stamgast
Antw.: 736
Di Feb 02, 2021 12:32 am Reageer met quote

barth. schreef:
ik vind overigens dat de politie het goed heeft aangepakt om die avondklokrellen te stoppen.
En ik ben blij dat er niet voor een oplossing is gekozen met schietende militairen en dode pubers in de straten.

yep en ik onderschrijf dit.

Eenzamefietser7 5

Superlid
Superlid
Di Feb 02, 2021 10:15 pm Reageer met quote

nandes57 schreef:
barth. schreef:

yep en ik onderschrijf dit.

mee eens

barth.

Superlid
Superlid
Di Feb 16, 2021 2:21 pm Reageer met quote

En nu is de avondklok per direkt weer opgeheven.
Een rechter heeft bepaald dat de juridische basis voor de maatregel niet in orde was. Dat de maatregel op verkeerde gronden genomen is.

Shocked

Edit/update: de Avondklok blijft voorlopig dus nog steeds van kracht.

Na de uitspraak van het hoger beroep (a.s. Vrijdag) weten we meer.

Laatst aangepast door barth. op Wo Feb 17, 2021 12:18 am, in totaal 1 keer bewerkt

Eenzamefietser7 5

Superlid
Superlid
Di Feb 16, 2021 4:42 pm Reageer met quote

barth. schreef:
... verkeerde gronden...

Shocked

uitgeregeerd ....

Ron1.1

Stamgast
Stamgast
Antw.: 938
Do Feb 18, 2021 9:54 pm Reageer met quote

het kabinet doet nu een beroep op andere wetgeving op basis van andere adviezen. Wat is hier mis mee ?????
Je moet het gewoon pragmatisch bezien. Maar als je dan ziet hoe sommige idioten in de kamer tekeer gaan . Je moet deze idioten gewoon tegen zichzelf in bescherming nemen.

dagmar57

Superlid
Superlid
Antw.: 3016
Do Mrt 18, 2021 5:34 pm Reageer met quote

Quote:
De partij van Viruswaarheid-voorman Willem Engel heeft geen zetels behaald bij de Tweede Kamerverkiezingen van gisteren. De partij, die zonder echte naam meedeed, haalde volgens de laatste prognose 0,1 procent van de stemmen. Engel spreekt op Facebook over fraude en wil een hertelling.

https://www.ad.nl/binnenland/viruswaarheid-voorman-willem-engel-haalt-geen-zetel-wil-hertelling~a49358ab/

Dat klinkt bekend een hertelling willen wegens fraude Very Happy
Als je niet kunt winnen op een eerlijke manier, zeg je gewoon dat het fraude is.
Het wil Engel maar niet lukken om echte invloed uit te oefen t.o.v de politiek, hoe hard hij het ook probeert.

Keesvi

Superlid
Superlid
Do Mrt 18, 2021 5:42 pm Reageer met quote

dagmar57 schreef:
Dat klinkt bekend een hertelling willen wegens fraude Very Happy Als je niet kunt winnen op een eerlijke manier, zeg je gewoon dat het fraude is. Het wil Engel maar niet lukken om echte invloed uit te oefen t.o.v de politiek, hoe hard hij het ook probeert.

0,1% staat gelijk aan 15/100e oftewel een fractie van een kamerzetel. Ik mag toch hopen dat er niet een of ander achterdeurwetje gevonden wordt waardoor hij zo'n hertelling kan afdwingen, uiteraard op onze kosten.

barth.

Superlid
Superlid
Di Mrt 23, 2021 11:20 pm Reageer met quote

Als straks de zomertijd ingaat gaat de avondklok van 21:00 naar 22:00uur
(Maar dat is natuurlijk dezelfde tijd, 21:00 wintertijd == 22:00 zomertijd.)
Dus de avondklokwekker hoeft niet verzet te worden.

Pagina 7 van 7 Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7

Plaats reactie