De avondklok is ingegaan
Maatschappij, werk & pensioen
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende Plaats reactie

hehety

Superlid
Superlid
Antw.: 12233
Ma Jan 25, 2021 1:04 pm Reageer met quote

Precies Dagmar.
Nog foto's van de binnenstad Eindhoven van gisteren

https://www.ed.nl/eindhoven/rookbommen-waterkanonnen-traangas-en-geplunderde-winkels-de-rellen-in-beeld~acba539d/

Hoe minder dingen je bezit.
Hoe minder dingen jou bezitten.

auteur onbekend
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Advertentie

WillemijnF

Superlid
Superlid
Antw.: 4358
Ma Jan 25, 2021 1:23 pm Reageer met quote

Wie het geweld in Eindhoven ziet als oorlog tegen de politiestaat moet behoorlijk in de war zijn

Veel mooier dan dat ik dat kan verwoordt Steven Akkerman in Trouw preciés hoe ik het ook zie. Ook signaleert hij feilloos de wijze waarop de relschoppers worden opgewarmd door populistische politici:

Als er rotmaatregelen moeten worden genomen, kunnen sommigen niet wachten om de onvrede te oogsten. Wilders spreekt van een ‘anderhalvemeter-dictatuur’, Baudet roept dat gezondheid een ‘totalitair begrip’ is. Geen enkel gevoel voor proporties, geen flauw benul wat totalitair betekent of wat een dictatuur is. Maar onze populisten zijn wel consequent in hun ‘Umwertung aller Werte’, dat moet ik toegeven: zo veel dictatuur ze hier ontwaren, zo weinig zien ze het in Rusland. Twee jaar geleden liep Wilders nog met een Russisch-Nederlands vriendschapsspeldje door de Doema, en hij was daar trots op.

Met een Nederlander valt niet te discussiëren. Hij heeft tot het einde toe gelijk en daalt met deze zekerheid opgewekt het graf in.
Godfried Bomans 1913-1971

hehety

Superlid
Superlid
Antw.: 12233
Ma Jan 25, 2021 3:15 pm Reageer met quote

Kijk, dit is een andere kant van Eindhoven. Laughing

https://www.omroepbrabant.nl/nieuws/3331031/stadsreiniging-blij-met-mensen-die-willen-helpen-om-de-troep-na-de-rellen-in-eindhoven-op-te-ruimen

Hoe minder dingen je bezit.
Hoe minder dingen jou bezitten.

auteur onbekend

Keesvi

Superlid
Superlid
Antw.: 14130
Ma Jan 25, 2021 3:29 pm Reageer met quote

WillemijnF schreef:
Mooi verhaal hoor,maar heb je ook zinnige suggesties voor de regering hóe en wát ze dan moet doen? Lange termijnbeleid,hoe dan? Wereldwijde aanpak, sure, hoe dan?
Als jij het verlossende antwoord hebt waarbij iedereen teverden is dan zal Rutte je innig dankbaar zjn, alsmede de rest van de wereld.
Ik kan daar heel kort over zijn. Ik ben geen politicus en geen beleidsmaker. Ik heb ergens anders voor doorgeleerd en als ik dat niet goed doe mag je me aanspreken, ook al heb je een andere achtergrond dan ik heb. Ieder zijn vak en ik heb het volste recht om iets te vinden van het overheidsbeleid en daar kritiek over te uiten. Jij denkt er anders over. Het zij zo en dat respecteer ik.
Quote:
Verder geloof ik er niks van dat deze rellende raddraaiers zo "boos en verdrietig " zijn vanwege de avondklok.

Ik denk dat, net zoals bij zoveel andere uit de hand lopende demonstraties, extreem rechts en ordinaire relschoppers, hooligans, een belangrijke rol spelen bij de escalaties van afgelopen weekend. Nogmaals, ik veroordeel geweld en ook het vernielen van andermans eigendom, waarbij ik een aanval op een ziekenhuis en het vernielen van een teststraat van de GGD de grootste dieptepunten vind. Daar staan straffen op en die moeten ook gewoon opgelegd worden. Maar ik hou er ook rekening mee dat er wel degelijk jongeren meededen die last ervaren van de maatregelen. Daar kun je dan een oordeel over hebben maar ik denk dat er wel rekening mee moet worden gehouden. Mijn eerste reactie is ook dat het allemaal tuig is, net als die blokkeerfriezen en leden van FDF die hun boekje te buiten gaan met intimidatie en vernielingen. Maar het is me te makkelijk om niet te kijken naar factoren die dergelijk gedrag in de hand werken, zoals het ophitsen wat sommige politieke bewegingen doen en een vaag regeringsbeleid zonder eindpunten.

“Niemand wordt geboren met haat voor een persoon met een andere huidskleur, achtergrond of geloof." (Nelson Mandela)
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage

Welmoet.1

Stamgast
Stamgast
Antw.: 279
Ma Jan 25, 2021 3:30 pm Reageer met quote

hehety schreef:
Kijk, dit is een andere kant van Eindhoven. Laughing

https://www.omroepbrabant.nl/nieuws/3331031/stadsreiniging-blij-met-mensen-die-willen-helpen-om-de-troep-na-de-rellen-in-eindhoven-op-te-ruimen

Mooi! De meeste mensen deugen gelukkig! Laughing

WillemijnF

Superlid
Superlid
Ma Jan 25, 2021 4:15 pm Reageer met quote

[quote="Keesvi"]
WillemijnF schreef:
Mooi verhaal hoor,maar heb je ook zinnige suggesties voor de regering hóe en wát ze dan moet doen? Lange termijnbeleid,hoe dan? Wereldwijde aanpak, sure, hoe dan?
Als jij het verlossende antwoord hebt waarbij iedereen teverden is dan zal Rutte je innig dankbaar zjn, alsmede de rest van de wereld.
Ik kan daar heel kort over zijn. Ik ben geen politicus en geen beleidsmaker. Ik heb ergens anders voor doorgeleerd en als ik dat niet goed doe mag je me aanspreken, ook al heb je een andere achtergrond dan ik heb. Ieder zijn vak en ik heb het volste recht om iets te vinden van het overheidsbeleid en daar kritiek over te uiten. Jij denkt er anders over. Het zij zo en dat respecteer ik.
[quote]
Ik ontzeg je toch niet het recht om ergens iets van te vinden? Ik weet niet waar je dat uit opmaakt. Ik vind het alleen een gevalletje van " beste stuurlui". Het is me te makkelijk om alles maar af te kraken zonder een idee te geven van hoe het anders moet. Rekening houden met jongeren ... hoe zou dat eruit moeten zien? Ik wil het best, maar kan het niet bedenken, zonder het gevaar te vergroten van verspreiding van het virus. Ik heb ook van niemand, ook niet van wiens vak het wel is, een beter alternatief gehoord. Verder dan de suggestie om het dorre hout maar te laten sterven opdat de jongeren meer vrijheid krijgen komt het niet. En dan is kritiek geven op het beleid volkomen legitiem, maar wel gemakkelijk en vrijblijvend. Vind ik. En dat mag ik óók zeggen, Kees.

Met een Nederlander valt niet te discussiëren. Hij heeft tot het einde toe gelijk en daalt met deze zekerheid opgewekt het graf in.

Keesvi

Superlid
Superlid
Ma Jan 25, 2021 9:35 pm Reageer met quote

WillemijnF schreef:
Het is me te makkelijk om alles maar af te kraken zonder een idee te geven van hoe het anders moet.

Afkraken is in mijn optiek het ongefundeerd spuien van negativiteit ergens over, maar goed als jij kritiek die wel degelijk met feiten wordt onderbouwd afkraken wilt noemen is dat natuurlijk je goed recht. Ik verbaas me erover dat jij en een aantal anderen waarvan ik nadenken over wat er geopperd wordt gewend ben zo kritiekloos alles wat de overheid doet goedkeuren.
Quote:
Rekening houden met jongeren ... hoe zou dat eruit moeten zien? Ik wil het best, maar kan het niet bedenken, zonder het gevaar te vergroten van verspreiding van het virus.

Ik weet niet hoe het met jou gesteld is maar ik ben me ervan bewust dat ik ook jong geweest ben. Voor de zoveelste keer noem ik maar dat ik het excessieve geweld van afgelopen weekend (en wat er helaas maar ongetwijfeld nog komen gaat) ten strengste afkeur. Maar ik heb er zeker begrip voor dat veel jongeren alle beperkingen langzamerhand spuugzat zijn.
Quote:
Ik heb ook van niemand, ook niet van wiens vak het wel is, een beter alternatief gehoord.

Ik wel. Hubert Bruls zal zeker de enige niet zijn. Hij neemt er een afgewogen standpunt over in. Aan de ene kant pleit hij voor meer duidelijkheid over het naleven van de maatregelen, bijvoorbeeld de quarantaineplicht, en anderzijds voor een wat tactvollere invoering van zeer rigoureuze maatregelen als de avondklok: Bruls: 'Ik zou niet te snel alles verbieden'
Quote:
Verder dan de suggestie om het dorre hout maar te laten sterven opdat de jongeren meer vrijheid krijgen komt het niet. En dan is kritiek geven op het beleid volkomen legitiem, maar wel gemakkelijk en vrijblijvend. Vind ik. En dat mag ik óók zeggen, Kees.

Natuurlijk mag je dat zeggen maar daarmee wil je mij toch hopelijk niet in mijn haar smeren dat ik voor het laten afsterven van 'dor hout' ben? Ik heb er meerdere malen voor gepleit om zo snel mogelijk en met prioriteit de meest kwetsbare groepen te vaccineren. Dát is de meest effectieve methode om het aantal slachtoffers, doden en ernstig zieken, zo snel mogelijk terug te dringen.

“Niemand wordt geboren met haat voor een persoon met een andere huidskleur, achtergrond of geloof." (Nelson Mandela)

WillemijnF

Superlid
Superlid
Ma Jan 25, 2021 10:25 pm Reageer met quote

Natuurlijk heb ik er alle begrip voor dat jongeren klaar zijn met alle beperkingen. Maar ik zou dat niet koppelen door een "maar" te zetten achter je afkeuring voor het geweld. Het één heeft in mijn ogen niets te maken met het ander en die koppeling kan zich weleens tégen dat begrip keren. Ik heb ook begrip voor de moeilijke situatie van van schoolgaande kinderen en hun ouders, ik heb ook begrip voor het verdriet van oudere mensen, hun eenzaamheid, begrip voor de moeilijke situatie van middenstanders, het is voor iedereen een rottijd.( Mijn hart breekt als ik zie dat onze 5 jarige kleinzoon zijn zorgen over het virus verwerkt in zijn spel. Kinderen zouden zulke zorgen niet moeten hebben.) Ik heb ook begrip voor de moeilijke de keuzes die de regering moet maken en als jij dat graag wil afserveren met "kritiekloos goedkeuren", waarmee jij jezelf boven dat "aantal anderen" stelt, be my guest. Als je had gelezen wat ik schreef dan had je geweten dat ik wel degelijk vind dat er fouten zijn gemaakt.
Als je wilt protesteren tegen welke maatregel dan ook dan is dat je volste recht. Maar dat recht stopt waar het raakt aan de veiligheid en de goederen van anderen. Achter het veroordelen van dit excessieve geweld hoort géén: komma maar. Daarachter hoort een punt. Of nog beter: een uitroepteken.
Wat Bruls betreft: ook hij stemde in met de avondklok. Hij wil alleen niet al te rűcksichtslos alle demonstraties verbieden. Dat is wat anders dan een alternatief voor de maatregelen bieden waarbij verspreiding van het virus wordt ingedamd én de jongeren meer vrijheid krijgen. En dat is waar ik op doelde toen ik schreef dat ik van niemand een alternatief heb gehoord voor de maatregelen. Behalve dan die opmerking over dor hout. En nee, die smeer ik niet in jouw haar.

nandes57

Stamgast
Stamgast
Antw.: 734
Ma Jan 25, 2021 10:36 pm Reageer met quote

Ik loop me al maanden te ergeren aan het ( ik noem het maar ) bete stuurlui staan aan wal syndroom.

en dan vooral als er gezegd wordt "het moet anders" en niet het moet op deze manier zus en zo.

Ik heb zelf drie jonge kinderen (onder de 30) met aanhang en een grote vrienden schare, die graag gaan stappen en feest vieren.
maar het komt niet in hen op om rotzooi te gaan trappen, ook zij zijn het lang niet altijd eens met de genomen maatregelen maar het komt iet in ze op om zich zo te gedragen, niet omdat zij zulke brave burgers zijn maar omdat die anderen tuig van de richel is.

barth.

Superlid
Superlid
Antw.: 1769
Ma Jan 25, 2021 11:22 pm Reageer met quote

Keesvi schreef:

Ik wel. Hubert Bruls zal zeker de enige niet zijn. Hij neemt er een afgewogen standpunt over in. Aan de ene kant pleit hij voor meer duidelijkheid over het naleven van de maatregelen, bijvoorbeeld de quarantaineplicht, en anderzijds voor een wat tactvollere invoering van zeer rigoureuze maatregelen als de avondklok: Bruls: 'Ik zou niet te snel alles verbieden'

Volgens mij zegt Bruls wat anders. Hij heeft het volgens mij over demonstratierecht helemaal verbieden als reactie op de rellen. Dat je daar voorzichtig mee moet zijn. Dat dat te rigoureus zou zijn.
Hij heeft het volgens mij niet over de invoering van de avondklok.

Verder neem ik het advies van het O.M.T. En de ziekenhuizen serieus om een derde golf met de opmars van de Britse variant te voorkomen. En juich ik het toe dat Rutte hun advies ook zwaar laat wegen bij de afweging over te nemen zwaardere maatregelen.
Het O.M.T. En de ziekenhuizen waren het die de maatregel van de avondklok adviseerden.
Een andere optie was bezoek nog verder te beperken, helemaal geen visite meer toestaan. Wat natuurllijk niet te handhaven valt.
Of een nog zwaardere lockdown, met ook serieuze nadelen.

https://www.nrc.nl/nieuws/2021/01/18/avondklok-reele-optie-voor-rutte-a4028085

De zwaardere maatregelen werden (naar wat ik begrijp) noodzakelijk niet alleen vanwege de opmars van de Britse variant maar ook omdat veel wappies en feestvierende jongeren zich helemaal niets aantrokken van maatregelen, en dat quarantaineregels slecht werden nageleefd.

Veel maatregelen tot nu toe waren veel te vrijblijvend. En een intelligente lockdown, met een beroep op het verantwoordelijkheids gevoel, werkt ook niet als er teveel idioten zijn die de regels aan hun laars lappen.

Natuurlijk is het vaccinatieprogramma ook heel belangrijk. Maar eerst moeten we die dreigende derde golf met de britse variant proberen te stoppen met een verzwaring van de maatregelen. Meer dwingende maatregelen die ook gehandhaafd kunnen worden.

Ik wilde gisteravond laat nog op Virgo reageren, maar na een heel verhaal wat ik had getypt liep mijn browser weer eens vast en was ik alles wat ik geschreven had weer kwijt. Vandaag zag ik de reactie van Willemijn erop. En ik ben ben het eens met wat Willemijn schreef. Mijn reactie was toen even niet meer nodig.

Trend atmosf. CO2 (Mauna Loa)
20 jaar geleden: 371 ppm, 10 jaar geleden: 391 ppm, nu: 416 ppm.

nandes57

Stamgast
Stamgast
Di Jan 26, 2021 12:26 am Reageer met quote

Het is opnieuw raak in diverse steden, en dan kan Grapperhau wel zeggen dat de politie hiermee prima uit de voeten kan, maar die mannen en vrouwen denken wellicht ook"voor dit schrale loon laat ik me niet.......)

zet het leger ervoor in, hun handen jeuken denk ik.

nandes57

Stamgast
Stamgast
Di Jan 26, 2021 1:00 am Reageer met quote

hoeveel moet er nog gebeuren voor de leiding van dit land ingrijpt?

hoelang gaan we nog door met het zeggen dat de jeugd zich misschien wel verveeld (Kees)

Grijp in. snoeihard...... onschuldige mensen worden/zijn het slachtoffer, zaken worden in brand gestoken, winkels geplunderd........

Keesvi

Superlid
Superlid
Di Jan 26, 2021 1:06 am Reageer met quote

nandes57 schreef:
hoelang gaan we nog door met het zeggen dat de jeugd zich misschien wel verveeld (Kees)

Daar gaat het me niet om en daar ben ik heel duidelijk over geweest. Het leger inzetten tegen ons eigen volk zou een nauwelijks tot niet te repareren inbreuk op onze democratische waarden betekenen. Onnodig en zeker niet doen.

nandes57

Stamgast
Stamgast
Di Jan 26, 2021 1:19 am Reageer met quote

Keesvi schreef:
nandes57 schreef:

Daar gaat het me niet om en daar ben ik heel duidelijk over geweest. Het leger inzetten tegen ons eigen volk zou een nauwelijks tot niet te repareren inbreuk op onze democratische waarden betekenen. Onnodig en zeker niet doen.

Nou Kee dat het nodig is blijkt wel uit de beelden van ook vanavond.
en zeker niet tegen ons volk maar ter bescherming van on volk.

met speciale instructie en ook afspraken valt dat prima in werking te stellen.

NicolaasP

Superlid
Superlid
Antw.: 4945
Di Jan 26, 2021 11:12 am Reageer met quote

Wanneer het leger ingezet wordt om onze ziekenhuizen (gister Enschede, vannacht Den Bosch), onze winkels, onze ordehandhavers en natuurlijk ons eigen vege lijf te beschermen tegen de meest redeloze en soms levensbedreigende terreur zou dat ik dat net als Nandes onmogelijk als tégen het volk gericht kunnen zien, maar alleen maar ter bescherming van ons, onze veiligheid, onze bezittingen, onze instituties en zeker ook ter bescherming van onze democratie.
Er is langs democratische weg besloten tot de invoering van een avondklok.
Niet iedereen hoeft die maatregel toe te juichen, maar hij dient wel gerespecteerd te worden

Geen énkel probleem met de inzet van het leger. Integendeel, had misschien gister al moeten gebeuren.

'Hate is never right, and love is never wrong.'

Roman Kent
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage

Tympaan

Superlid
Superlid
Antw.: 28280
Di Jan 26, 2021 12:15 pm Reageer met quote

Ik zie ook het probleem niet om het leger in te zetten. Deze achterlijkheid kan niet getolereerd worden en moet onmiddellijk de grond ingeboord worden. Geen enkel weldenkend persoon vindt het normaal dat winkels geplunderd worden en vernielingen aangericht worden. Dus zal men zich ook niet snel tegen het leger keren.

Het is nu even geen tijd voor democratisch correct geneuzel. Vermorzelen dat tuig.

Het zal toch je winkel maar zijn die vernield en geplunderd is..

Faber quisque fortunae suae

barth.

Superlid
Superlid
Antw.: 1769
Di Jan 26, 2021 12:21 pm Reageer met quote

De kon. Marechaussee heeft meegeholpen. Dat is ook defensie.
Maar dan de afdeling van het leger met een politietaak.

Het echte leger inzetten tegen eigen burgers is geen goed idee. Ook al zijn dat burgers met crimineel gedrag.

(Hoewel dat indertijd wel is gebeurd met die treinkaping)

Trend atmosf. CO2 (Mauna Loa)
20 jaar geleden: 371 ppm, 10 jaar geleden: 391 ppm, nu: 416 ppm.

NicolaasP

Superlid
Superlid
Antw.: 4945
Di Jan 26, 2021 12:58 pm Reageer met quote

barth. schreef:

Het echte leger inzetten tegen eigen burgers is geen goed idee. Ook al zijn dat burgers met crimineel gedrag.

Al zou het familie zijn, die terroristen die ziekenhuizen belagen, winkels plunderen, auto's in de fik steken.
Wanneer de ME het niet aan kan, kom maar op dan met het leger. Geen enkel bezwaar tegen. Ik zie het principiële bezwaar helemaal niet.
Nederlandse militairen zijn veelvuldig ingezet bij vredesmissies, en velerlei humanitaire taken. Om de orde te handhaven, de veiligheid van mensen te garanderen, wat in Srebrenica tot een ware farce leidde, maar dat terzijde.
Onze militairen mogen ons ook hier in ons eigen land beschermen, en móeten dat misschien wel op een gegeven moment, tegen mensen die zich buiten de maatschappij, buiten de wet, buiten iedere moraal plaatsen, zich tegen ons gekeerd hebben, ons van onze goederen beroven, onze hulpverleners en zelfs ziekenhuizen bedreigen.

'Hate is never right, and love is never wrong.'

Roman Kent

Laatst aangepast door NicolaasP op Di Jan 26, 2021 1:10 pm, in totaal 2 keer bewerkt
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage

Tympaan

Superlid
Superlid
Antw.: 28280
Di Jan 26, 2021 1:00 pm Reageer met quote

barth. schreef:

(Hoewel dat indertijd wel is gebeurd met die treinkaping)

Het kan dus wel...

Uitzonderlijke problemen vragen om uitzonderlijke maatregelen, denk ik dan maar... Er zijn grenzen aan wat je kan toelaten. En die zijn nu wel ver overschreden..

Faber quisque fortunae suae

Pluk

Stamgast
Stamgast
Antw.: 233
Di Jan 26, 2021 1:01 pm Reageer met quote

Quote:

Het is nu even geen tijd voor democratisch correct geneuzel. Vermorzelen dat tuig.

In Amerika wordt je op staande voet ontslagen, maar in Nederland mogen bedrijven werknemers niet zomaar ontslaan als zij bij rellen betrokken zijn geweest.
'Pas als iemand daardoor zijn werk niet meer goed kan doen, heeft de werkgever meer kans. Maar de drempel bij de rechter is hoog.'

Lees hier verder
https://tinyurl.com/yylgncrx

Plan(t) the future

Pagina 3 van 7 Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende

Plaats reactie