De avondklok is ingegaan
Maatschappij, werk & pensioen
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende Plaats reactie

Tympaan

Superlid
Superlid
Antw.: 28487
Wo Jan 27, 2021 7:06 pm Reageer met quote

Keesvi schreef:
Goed dat er zoiets als groepsvorming bestaat....

Allemaal mooi en prachtig. Maar als er dergelijke rellen voor nodig zijn om gemeenschapszin te laten ontstaan vind ik het nogal een paardemiddel.

Het zou suggereren dat hoe meer rellen, des te meer gemeenschapszin er zal zijn...

Maar goed, het is goed dat er mensen zijn die anderen willen helpen. Maar ook daarbij zie je dat de ÚÚn de media weet te halen en daar 100.000 euro mee weet binnen te halen, terwijl de ander die dat niet lukt, enkel maar met de brokken blijft zitten...

Faber quisque fortunae suae
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Advertentie

Welmoet.1

Stamgast
Stamgast
Antw.: 278
Wo Jan 27, 2021 7:18 pm Reageer met quote

Tympaan schreef:

Maar goed, het is goed dat er mensen zijn die anderen willen helpen. Maar ook daarbij zie je dat de ÚÚn de media weet te halen en daar 100.000 euro mee weet binnen te halen, terwijl de ander die dat niet lukt, enkel maar met de brokken blijft zitten...

Jij schrijft het, ik dacht er ook gelijk aan gisteravond toen ik die mevrouw bij Jinek zag.

barth.

Superlid
Superlid
Antw.: 1848
Wo Jan 27, 2021 8:28 pm Reageer met quote

Tympaan schreef:

.. terwijl de ander die dat niet lukt, enkel maar met de brokken blijft zitten...

Niet daar prematuur vanuit gaan.
Ik heb net naar Grapperhaus geluisterd die vertelde dat als bedrijven schade hebben opgelopen, en in de gevallen dat de verzekering dat niet dekt, dat de overheid dan die schade vergoedt middels een ôfonds bedrijvenschade coronarellenö .
Die schade die de overheid dan heeft overgenomen gaat de overheid proberen te verhalen op de relschopppers (degenen die al gearresteerd zijn en die nog gearresteerd gaan worden.)

https://www.telegraaf.nl/nieuws/1663255490/fonds-voor-gedupeerde-ondernemers-coronarellen-schade-terugclaimen-op-daders

In een van de vragen is Grapperhaus eraan herinnerd dat behalve bedrijven misschien ook burgers schade hebben geleden door vernieling.

Trend atmosf. CO2 (Mauna Loa)
20 jaar geleden: 371 ppm, 10 jaar geleden: 391 ppm, nu: 416 ppm.

Laatst aangepast door barth. op Wo Jan 27, 2021 8:31 pm, in totaal 2 keer bewerkt

WillemijnF

Superlid
Superlid
Antw.: 4545
Wo Jan 27, 2021 8:29 pm Reageer met quote

Reactie verwijderd omdat ik na plaatsing zag dat barth ongeveer al hetzelfde schreef.

Met een Nederlander valt niet te discussiëren. Hij heeft tot het einde toe gelijk en daalt met deze zekerheid opgewekt het graf in.
Godfried Bomans 1913-1971

Laatst aangepast door WillemijnF op Wo Jan 27, 2021 8:34 pm, in totaal 2 keer bewerkt

Welmoet.1

Stamgast
Stamgast
Wo Jan 27, 2021 8:30 pm Reageer met quote

Snelrechters in Den Haag, Middelburg en Breda hebben vandaag cel- en taakstraffen opgelegd aan mensen die wegens betrokkenheid bij de avondklokrellen zijn opgepakt. De gepleegde delicten varieerden van het plegen van geweld tot opruiing.

tinyurl.com/w3z3wsux

Er kan dus wel degelijk iets aan gedaan worden! Wel vind ik jammer dat sommigen er met een taakstraf van af komen.

barth.

Superlid
Superlid
Wo Jan 27, 2021 8:47 pm Reageer met quote

Welmoet schreef:
Snelrechters in Den Haag, Middelburg en Breda hebben vandaag cel- en taakstraffen opgelegd aan mensen die wegens betrokkenheid bij de avondklokrellen zijn opgepakt. De gepleegde delicten varieerden van het plegen van geweld tot opruiing.

tinyurl.com/w3z3wsux

Er kan dus wel degelijk iets aan gedaan worden! Wel vind ik jammer dat sommigen er met een taakstraf van af komen.

Ik kan dat laatste (taakstraf) wel begrijpen als het een kind van 12 jaar oud is.
Ik vernam dat bij die oprui´ng een 12 jarige betrokken was.

Tympaan

Superlid
Superlid
Antw.: 28487
Wo Jan 27, 2021 8:53 pm Reageer met quote

barth. schreef:

Niet daar prematuur vanuit gaan.
Ik heb net naar Grapperhaus geluisterd die vertelde dat als bedrijven schade hebben opgelopen, en in de gevallen dat de verzekering dat niet dekt, dat de overheid dan die schade vergoedt middels een ôfonds bedrijvenschade coronarellenö .
Die schade die de overheid dan heeft overgenomen gaat de overheid proberen te verhalen op de relschopppers (degenen die al gearresteerd zijn en die nog gearresteerd gaan worden.)

Dat is in ieder geval mooi voor de betrokkenen.
Maar laten we ook niet vergeten dat we er met z'n allen toch weer voor betalen. Hetzij door belastingverhogingen of premieverhogingen van de verzekeringsmaatschappijen.

Voor mij is het belangrijkste dat de daders er niet met een taakstrafje vanaf komen, maar vooral dat het ze financieel treft.

Faber quisque fortunae suae

Welmoet.1

Stamgast
Stamgast
Wo Jan 27, 2021 8:55 pm Reageer met quote

barth. schreef:
Welmoet schreef:

tinyurl.com/w3z3wsux

Ik kan dat laatste (taakstraf) wel begrijpen als het een kind van 12 jaar oud is.

Je hebt gelijk. Heb ik even niet aan gedacht Embarassed Maar de ouders kunnen toch aansprakelijk gesteld worden?

barth.

Superlid
Superlid
Wo Jan 27, 2021 9:03 pm Reageer met quote

Tympaan schreef:

Dat is in ieder geval mooi voor de betrokkenen.
Maar laten we ook niet vergeten dat we er met z'n allen toch weer voor betalen. Hetzij door belastingverhogingen of premieverhogingen van de verzekeringsmaatschappijen.

Voor mij is het belangrijkste dat de daders er niet met een taakstrafje vanaf komen, maar vooral dat het ze financieel treft.

Ik denk niet dat de coronarellen een aanleiding zijn om verzekeringspremies of belastingen te verhogen.

barth.

Superlid
Superlid
Wo Jan 27, 2021 9:13 pm Reageer met quote

Welmoet schreef:
barth. schreef:
Welmoet schreef:

tinyurl.com/w3z3wsux

Je hebt gelijk. Heb ik even niet aan gedacht Embarassed Maar de ouders kunnen toch aansprakelijk gesteld worden?

Bij die oprui´ng ging het om ophitsende taal van toetsenbordhelden op het internet. Dat kan gedaan zijn door mensen die zelf niet hebben deelgenomen aan de rellen, maar enkel dingen hebben getypt die vallen onder oprui´ng of aanzetten tot het plegen van strafbare feiten.

barth.

Superlid
Superlid
Wo Jan 27, 2021 9:53 pm Reageer met quote

hier in het AD lees ik dat het niet een 12 jarige maar een 11 jarige !!! jongen was die was opgepakt voor oprui´ng.

Welmoet.1

Stamgast
Stamgast
Wo Jan 27, 2021 9:55 pm Reageer met quote

barth. schreef:
hier in het AD lees ik dat het niet een 12 jarige maar een 11 jarige !!! jongen was die was opgepakt voor oprui´ng.

Dat joch kan ik het bijna niet kwalijk nemen, die ouders wel!

barth.

Superlid
Superlid
Wo Jan 27, 2021 10:04 pm Reageer met quote

Welmoet schreef:
barth. schreef:

Precies. Maar dat joch moet natuurlijk wel leren dat hij iets gedaan heeft wat echt niet kan. Geen echte straf, maar wel iets opvoedkundig.

Welmoet.1

Stamgast
Stamgast
Wo Jan 27, 2021 10:06 pm Reageer met quote

barth. schreef:
Welmoet schreef:
barth. schreef:

Precies. Maar dat joch moet natuurlijk wel leren dat hij iets gedaan heeft wat echt niet kan. Geen echte straf, maar wel iets opvoedkundig.

Daar heb je gelijk in maar die ouders mogen ook aangesproken worden dat ze hun puber niet de deur uit laten gaan.

barth.

Superlid
Superlid
Wo Jan 27, 2021 10:21 pm Reageer met quote

Welmoet schreef:
barth. schreef:
Welmoet schreef:
barth. schreef:

Daar heb je gelijk in maar die ouders mogen ook aangesproken worden dat ze hun puber niet de deur uit laten gaan.

Ja uiteraard moeten de ouders ook aangesproken worden.
Maar misschien was die jongen helemaal niet de deur uitgegaan, was het alleen een toetsenbord actie van hem op een zolderkamertje.

Welmoet.1

Stamgast
Stamgast
Wo Jan 27, 2021 10:22 pm Reageer met quote

barth. schreef:
Welmoet schreef:
barth. schreef:
Welmoet schreef:
barth. schreef:

Ja uiteraard moeten de ouders ook aangesproken worden.
Maar misschien was die jongen helemaal niet de deur uitgegaan, was het alleen een toetsenbord actie van hem op een zolderkamertje.

Laughing

barth.

Superlid
Superlid
Wo Jan 27, 2021 10:43 pm Reageer met quote

Lijkt me voor ouders van tegenwoordig behoorlijk moeilijk om te blijven weten wat je kind allemaal uitspookt op het internet.

Welmoet.1

Stamgast
Stamgast
Wo Jan 27, 2021 10:49 pm Reageer met quote

barth. schreef:
Lijkt me voor ouders van tegenwoordig behoorlijk moeilijk om te blijven weten wat je kind allemaal uitspookt op het internet.

Vroeger wisten de ouders ook niet altijd wat hun kinderen uitspookten buiten op straat. Very Happy

barth.

Superlid
Superlid
Wo Jan 27, 2021 11:03 pm Reageer met quote

Welmoet schreef:
barth. schreef:

Vroeger wisten de ouders ook niet altijd wat hun kinderen uitspookten buiten op straat. Very Happy

Nee inderdaad. Mijn ouders wisten ook niet wat ik toen allemaal uitspookte toen ik zo jong was, en het is toen ook wel eens gebeurd dat mijn ouders opeens een schadeclaim kregen voor een baldadige actie van mij waar zij geen weet van hadden.
Waren ze niet blij mee. En dat heb ik toen ook goed geweten.

Laughing

NicolaasP

Superlid
Superlid
Antw.: 5099
Wo Jan 27, 2021 11:36 pm Reageer met quote

Een keer door de politie van school gehaald, op het bureau werden vingerafdrukken afgenomen, en 'mugshots' gemaakt.
Beetje overdreven was het wel, want ik was enkel in een lichtmast van de ijsbaan geklommen om bovenin een spotje uit te draaien. Voor op mijn kamertje.
Daar werd ik voor opgepakt.

Heb in die periode op 12-13 jarige leeftijd wel gekker dingen gedaan. Mijn ouders wisten van niets, maar de diefstal van dat spotje daar kwamen ze dus achter. Erg boos waren ze niet. Eigenlijk helemaal niet. Maar ik was me wel rot geschrokken die keer dat ik mee moest naar het bureau. Op een goede manier hoor, want daarna nooit meer zoiets uitgehaald.

'Hate is never right, and love is never wrong.'

Roman Kent
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage

Pagina 5 van 7 Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende

Plaats reactie