EEN BLAUW SCHERM
Computer, apps, software, tablet & smartphone
Plaats reactie

nandes57

Stamgast
Stamgast
Antw.: 713
Ma Jan 25, 2021 12:11 am Reageer met quote

ik krijg de laatste tijd regelmatig een blauw scherm met de mededeling dat, het niet de laatste keer is dat ik dit zal zien .
de inhoud gaat erover dat de server buiten dienst is en dat ik het beste de computer kan openen en er met een scherp voorwerp in moet steken.
al deze onzin in het engels.

na een herstart is het weer voorbij maar het komt elke week wel een keer of vier voor.
ik heb Avast als virus scanner en die zou het toch als virus moeten ondervangen.

wie herkent dit ?

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Advertentie

Gribou---Greet

Stamgast
Stamgast
Antw.: 457
Ma Jan 25, 2021 2:14 am Reageer met quote

de inhoud gaat erover dat de server buiten dienst is en dat ik het beste de computer kan openen en er met een scherp voorwerp in moet steken.......lijkt verdacht veel op een virus

misschien heb je hier iets aan:

https://www.iobit.com/nl/malware-fighter.php

nandes57

Stamgast
Stamgast
Di Jan 26, 2021 12:03 am Reageer met quote

The server detected strange behavior on your computer and your computer has to shutdown to prevent damage.

DRIVER_VSD_NOT_LESS_OR_EQUAL_WHATEVER_THAT_MAY_MEAN

If this is the first time you have seen this stop error screen, get used to it. You'll probably be seeing it quite a few times in the coming months. If you think it'll help, you can try this:

Check to make sure you power cable is connected by pulling it out and plug it back in.

If problems persist, take the cover off your computer and poke various boards with a sharp metal stick. Disable BIOS settings at random and keep your fingers crossed. You may want to press F8 and enter Safe Mode without any netwerk connections.

Below is some unintelligible code, you can go to Google and search for the strings but I doubt you'll find anything useful there.

Tchnical Information:

***STOP: 0x00000001 (0xFC10003F, 0x00000002, 0x00000001, 0xF880F80A)

***VsdMgr.sys - Address F870F90A base at F870F00, DateStamp 2201170772

Shutdown your computer and stay away from this page

dit is wat er staat, het lijkt erop dat dit door vijftigplusser wordt uitgelokt.

NicolaasP

Superlid
Superlid
Antw.: 4914
Di Jan 26, 2021 12:26 am Reageer met quote

Hoe bizar Nandes, het lijkt een soort grap,

If problems persist, take the cover off your computer and poke various boards with a sharp metal stick. levert bij google geen enkele vindplaats op

maar een blauw scherm krijgen en steeds de computer weer op moeten starten dat is natuurlijk op zich helemaal niet grappig.

Geen idee.....

'Hate is never right, and love is never wrong.'

Roman Kent
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage

nandes57

Stamgast
Stamgast
Di Jan 26, 2021 12:33 am Reageer met quote

NicolaasP schreef:
Hoe bizar Nandes, het lijkt een soort grap,

If problems persist, take the cover off your computer and poke various boards with a sharp metal stick. levert bij google geen enkele vindplaats op

maar een blauw scherm krijgen en steeds de computer weer op moeten starten dat is natuurlijk op zich helemaal niet grappig.

Geen idee.....

Greet "de laiverd" stuurde me wel een link naar een malwarefighter en die ga ik ook nog wel proberen , maar mijn gevoel zegt toch dat dit iets anders is.

Welmoet.1

Stamgast
Stamgast
Antw.: 279
Di Jan 26, 2021 12:39 am Reageer met quote

Heb je het beheer van de site al gevraagd of hij weet wat het kan zijn? Misschien hebben meer leden er last van.

nandes57

Stamgast
Stamgast
Di Jan 26, 2021 10:57 pm Reageer met quote

Welmoet schreef:
Heb je het beheer van de site al gevraagd of hij weet wat het kan zijn? Misschien hebben meer leden er last van.

de vraag staat uit.

nu het antw nog.

nandes57

Stamgast
Stamgast
Vr Feb 05, 2021 1:04 am Reageer met quote

de vraag staat nog steeds uit , het antw ook.

NicolaasP

Superlid
Superlid
Vr Feb 05, 2021 1:26 am Reageer met quote

Je zult niets aan mijn reactie hebben Nandes, maar ik blijf me toch verbazen over deze lariekoek:

Quote:
If this is the first time you have seen this stop error screen, get used to it. You'll probably be seeing it quite a few times in the coming months. If you think it'll help, you can try this:

Check to make sure you power cable is connected by pulling it out and plug it back in.

If problems persist, take the cover off your computer and poke various boards with a sharp metal stick. Disable BIOS settings at random and keep your fingers crossed. You may want to press F8 and enter Safe Mode without any netwerk connections.

Below is some unintelligible code, you can go to Google and search for the strings but I doubt you'll find anything useful there.

Wanneer een computergebruiker een foutmelding krijgt op zijn scherm zijn dat toch standaard-teksten afkomstig van een av-programma of het besturingssysteem lijkt mij, terwijl het bovenstaande dus een soort privé tekstje lijkt te betreffen, van een of andere malloot.

Er staat bovendien:

Quote:
The server detected strange behavior on your computer

Het zou dus een opmerking/waarschuwing van 'de server' betreffen, die 'vreemd gedrag op heeft waargenomen op je computer'

Het is echt van de zotte allemaal. Welke server? Waar bemoeit die zich mee?

Roman Kent
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage

nandes57

Stamgast
Stamgast
Vr Feb 05, 2021 2:22 am Reageer met quote

ja eerlijk gezegd heb ik ook geen idee waar het vandaan zou moeten komen.

ik heb mijn computer heel behoorlijk beveiligd met diverse onderdelen van Avast ( betaald)
dus je zou denken dat als er iets is wat niet in de haak is zij wel zullen ingrijpen.
niet dus, enn dan denk ik "hoe beveiligd is vijftigplusser dan?)

Keesvi

Superlid
Superlid
Antw.: 14077
Vr Feb 05, 2021 11:53 am Reageer met quote

nandes57 schreef:
dit is wat er staat, het lijkt erop dat dit door vijftigplusser wordt uitgelokt.

Dan mag je toch aannemen dat (veel) meer 50plusser leden tegen dit probleem aanlopen? Die melding staat bol van de notoire nonsens. Het is natuurlijk idioot dat je je eigen computer open moet maken en de hardware te lijf moet gaan (lees: vernielen) als er sprake is van een probleem op een server. Welke server? Krijg je die melding ook als je een andere webbrowser gebruikt? Misschien moet je de webpagina waarbij die melding optreedt eens ontleden. Best kans dat je dan de bron van al die onzin vindt.

“Niemand wordt geboren met haat voor een persoon met een andere huidskleur, achtergrond of geloof." (Nelson Mandela)
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage

WillemijnF

Superlid
Superlid
Antw.: 4290
Vr Feb 05, 2021 6:21 pm Reageer met quote

Ook een antivirusprogramma, betaald of niet, beschermt niet tegen alles.

Goede ervarigen zijn er met Pandasecurity,omdat deze via the cloud werkt en altijd up tot date is. Gratis te downloaden:

https://www.pandasecurity.com/nl/homeusers/free-antivirus/#

Verder zou ik er nog een malwareprogramma overheen gooien.Ik gebruik deze:

https://nl.malwarebytes.com/

Baat het niet dan schaadt het niet.Succes!

Met een Nederlander valt niet te discussiëren. Hij heeft tot het einde toe gelijk en daalt met deze zekerheid opgewekt het graf in.
Godfried Bomans 1913-1971

barth.

Superlid
Superlid
Antw.: 1707
Za Feb 06, 2021 1:34 am Reageer met quote

Ik weet ook niet of je wat aan mijn antwoord hebt, (verwacht er niet teveel van)
Maar in de foutmelding wordt er naar “VsdMgr.sys” verwezen waar de fout optrad. Dat is een driver.
En als ik daarnaar ga zoeken kom ik bij het programma
Virtual Secure Drive 1.0

De naam van de executable daarvan is VSDMgr.exe

Ik weet niet of je dat hulpprogramma eens op je PC geinstalleerd hebt, maar indien je het wel op je PC hebt.. misschien is dat dan iets om te verwijderen (uninstallen)

Maar ik vind het ook een hele rare foutmelding. Bijna iets om niet serieus te nemen, iets van malware.

Trend atmosf. CO2 (Mauna Loa)
20 jaar geleden: 371 ppm, 10 jaar geleden: 391 ppm, nu: 416 ppm.

Keesvi

Superlid
Superlid
Za Feb 06, 2021 2:56 am Reageer met quote

barth. schreef:
Ik weet ook niet of je wat aan mijn antwoord hebt, (verwacht er niet teveel van)
Maar in de foutmelding wordt er naar “VsdMgr.sys” verwezen waar de fout optrad. Dat is een driver.
Virtual Secure Drive 1.0

Ik weet niet of je dat hulpprogramma eens op je PC geinstalleerd hebt, maar indien je het wel op je PC hebt.. misschien is dat dan iets om te verwijderen (uninstallen)
Mogelijk, maar pas ook daarmee op. Dergelijke aanbevelingen, het verwijderen van zo'n soort bestandje, kunnen je systeem dermate ontregelen dat je alles op je HD kwijt bent en je je besturingssysteem opnieuw moet installeren. Maak in ieder geval een goeie back up van je onvervangbare data.

“Niemand wordt geboren met haat voor een persoon met een andere huidskleur, achtergrond of geloof." (Nelson Mandela)

barth.

Superlid
Superlid
Za Feb 06, 2021 5:15 am Reageer met quote

Keesvi schreef:
barth. schreef:
Virtual Secure Drive 1.0

Mogelijk, maar pas ook daarmee op. Dergelijke aanbevelingen, het verwijderen van zo'n soort bestandje, kunnen je systeem dermate ontregelen dat je alles op je HD kwijt bent en je je besturingssysteem opnieuw moet installeren. Maak in ieder geval een goeie back up van je onvervangbare data.

Naar wat ik heb begrepen gaat bij dat programmaatje het niet om een systeemprogramma maar om een downloadbare internet tool.
Een backup van te voren is altijd verstandig, en additionele software verwijderen altijd doen via een uninstall.

Kijken bij “programma’s en onderdelen” in het configuratiescherm en als het daar ertussen mocht staan....het laten uninstallen door Windows.

Uiteraard niet zomaar programmafiles in windowsexplorer gaan deleten.

Sorry als dat niet duidelijk was.

Keesvi

Superlid
Superlid
Za Feb 06, 2021 3:12 pm Reageer met quote

barth. schreef:
Kijken bij “programma’s en onderdelen” in het configuratiescherm en als het daar ertussen mocht staan....het laten uninstallen door Windows.

Het was bedoeld als aanvulling vanuit ervaringswijsheid, daterend vanuit mijn MS Windows-tijdperk uit een ver verleden. Uiteraard prima dat je me daarop weer corrigeert maar ik ben uiteindelijk wel heel benieuwd wat de bron van die melding is.

barth.

Superlid
Superlid
Za Feb 06, 2021 3:47 pm Reageer met quote

Keesvi schreef:
barth. schreef:

Het was bedoeld als aanvulling vanuit ervaringswijsheid, daterend vanuit mijn MS Windows-tijdperk uit een ver verleden. Uiteraard prima dat je me daarop weer corrigeert maar ik ben uiteindelijk wel heel benieuwd wat de bron van die melding is.

Het beste advies wat ik kan geven is misschien:

Een foto maken van het blauwe scherm
En dan met de foto en de PC naar een goede computerboer gaan.
Één met reparatie service en met technici die weten wat zij doen.

Altijd beter dan zelf klooien.

nandes57

Stamgast
Stamgast
Zo Feb 07, 2021 1:06 am Reageer met quote

Ik ben nogal voorzichtig om verschillende progjes met hetzelfde doel (bijv virusscanners) te installeren, ik hou het liever bij één.

ik heb wat doorgezocht op de info van Barth mn VSDMgr.exe, een bestand dat op mijn lap voorkomt en wat ik uit kan zetten, heb ik ook gedaan nu.

Het bestand VSDMgr.exe komt zo ver ik kan zien uit Bing.com
Bing een zoekmachine van microsoft dacht ik en van Bing.com heb ik al vaker last gehad.

met dank aan allen.

NicolaasP

Superlid
Superlid
Zo Feb 07, 2021 11:49 am Reageer met quote

Bing.com is erg onbetrouwbaar, biedt veel mogelijkheden voor hackers die bv ongemerkt allerlei apps op je computer kunnen plaatsen, aldus:
https://www.pcrisk.nl/verwijderingsrichtlijnen/8654-bing-com-redirect

steken wij dan ook weer wat van op

Roman Kent

Pagina 1 van 1

Plaats reactie